Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Ogólnie o komunikacji w Rybniku
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> ZTZ Rybnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 15:45, 01 Sty 2009    Temat postu:

Andrev napisał:
To jest największa bolączka naszej komunikacji. To że w przetargach wygrywa firma która poda najniższy koszt całkowity usług.


Na tym polega istota przetargu, że wygrywa najniższa cena. W przypadku usług nie da się wprowadzić żadnego innego kryterium.


Andrev napisał:
Skomunalizowany PKS mógłby przecież funkcjonować razem z prywatnym Transgórem, miasto by zaoszczędziło na utrzymywaniu dużego parku taborowego, połowę KM obsługiwałby Transgór, a drugą połowę miejski PKS.


Myślę, że tak właśnie by to wyglądało. Miasto ze swoim zapleczem finansowym mogłoby na przykład wykorzystać fundusze unijne i zakupić jakieś większe stadko nowych przegubowców, które od nowej umowy byłyby wymagane na najważniejszych liniach. A Transgór swoimi, w większości, krótkimi busami, obsługiwałbym mniejsze zadania. I wilk syty i owca cała.

A PKS jest miastu potrzebny z wielu powodów. Po pierwsze, ma on już pewien park taborowy. Po drugie - dysponuje bazą w centrum miasta. To bardzo cenny majątek i warto go przejąć na własność gminy. Poza tym, można by rozważyć wciągnięcie do spółki także sąsiednich gmin, np. Czerwionki-Leszczyn czy Rydułtów, które również wkładałyby jakieś środki w rozwój firmy, a w zamian miały dostęp do nowocześniejszego taboru.


@Konri: Polecam zajrzeć do słownika i porównać znaczenie słów "bynajmniej" i "przynajmniej". Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sammy
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: z Vecto

PostWysłany: Czw 15:47, 01 Sty 2009    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Na tym polega istota przetargu, że wygrywa najniższa cena. W przypadku usług nie da się wprowadzić żadnego innego kryterium.


A wiarygodność oferenta? Kiedyś ZTZ brał pod uwagę takie kryterium.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Czw 15:51, 01 Sty 2009    Temat postu:

ztz rybnik napisał:

Byłoby to jedno, przecież ZTZ należy pod UM, a PKS również miałby pod miasto należeć, także w takim przypadku utrzymywanie kolejnej instytucji nie miałoby sensu i całość funkcjonowałaby jak np. MZK Bielsko-Biała.


To nie jest jedno. Bo właśnie kiedy rozdzielisz przewoźnika od organizatora nie będzie dochodziło do sytuacji kiedy na liniach jeździ cokolwiek, bo organizatorem jest przewoźnik i rządzi samemu sobie.
A w dalszej perspektywie jeżeli by w końcu pojawił się jeden organizator dla całego regionu, to od miasta by był zależny tylko komunalny przewoźnik.

Andrev napisał:

Skomunalizowany PKS mógłby przecież funkcjonować razem z prywatnym Transgórem, miasto by zaoszczędziło na utrzymywaniu dużego parku taborowego, połowę KM obsługiwałby Transgór, a drugą połowę miejski PKS. To też chyba kwestia dogadania się, tym bardziej że niosło by to korzyści dla obu przewoźników, miasta i komunikacji miejskiej

Tak się składa, że opłacanie dwóch przewoźników powiększa jeszcze bardziej park taborowy i koszty obsługi linii. Bo każdy przewoźnik musi mieć własną rezerwę i ją też do WZKM doliczyć...
I nie wiem co twoim zdaniem zmienia to czy autobusy są prywatne czy komunalne, skoro i tak trzeba za nie płacić Question

ztz rybnik napisał:
mam nadzieję, że w następnych przetargach nie tylko cena będzie brana pod uwagę przy wyborze najkorzystniejszej oferty. Wink

Wymień mi w kraj w którym wybiera się droższą ofertę, pomimo tego, że jest dostępna tańsza która też spełnia wymagania przetargu. To jest czysta głupota

ziupo napisał:
No o jeszcze lepiej Very Happy Kolorowe Autosany by dziś mknęły zamiast niskaczy Very Happy

Czy ty nie potrafisz pojąć najprostszych rzeczy Question PKS by musiał spełniać wymagania ZTZ Exclamation

ziupo napisał:
PS: ZTZ to jednostka organizacyjna UM od KM, dlatego to oni powinni się tym zająć. Dlaczego więc PKS Rybnik skoro to państwowa, a nie miejska/samorządowa firma?

To proszę bardzo - wybuduj nową zajezdnię na potrzeby nowego przewoźnika, bo ani PKS ani Transgór nie będą miały potrzeby po wycofaniu się z KM sprzedaży swoich działek

Post uległ moderacji - ztz rybnik.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Amalio dnia Czw 17:12, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 16:05, 01 Sty 2009    Temat postu:

Sammy napisał:
A wiarygodność oferenta? Kiedyś ZTZ brał pod uwagę takie kryterium.


A w jaki sposób chciałbyś skwantyfikować wiarygodność? Wiarygodność faktycznie bierze się pod uwagę, ale jako element warunków zamówienia (np. wymagając doświadczenia w przewozach i/lub poświadczenia posiadania wymaganego w przetargu taboru), a nie samego przetargu.

Amalio napisał:
I nie wiem co twoim zdaniem zmienia to czy autobusy są prywatne czy komunalne, skoro i tak trzeba za nie płacić Question


Są pewne niuanse. Autobusy prywatne są teoretycznie droższe, bo do kosztów wykonania przewozów dolicza się jeszcze prowizję (zysk) przewoźnika. Ale i komunalne mają swoje narzuty wynikające na przykład z konieczności przestrzegania pewnych norm, którzy przewoźnicy prywatni bardzo często (niestety nie zachowują): chodzi na przykład o normy czasu pracy kierowcy. Przewoźnik komunalny, chcąc nie chcąc, musi być uczciwy, bo ma na karku większą ilość kontroli (oprócz drogowych, także urzędowe; np. NIK), a uczciwość (choć miła pasażerowi) niestety kosztuje.

Post uległ moderacji - ztz rybnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Czw 16:35, 01 Sty 2009    Temat postu:

mieszko966 napisał:


Są pewne niuanse. Autobusy prywatne są teoretycznie droższe, bo do kosztów wykonania przewozów dolicza się jeszcze prowizję (zysk) przewoźnika. Ale i komunalne mają swoje narzuty wynikające na przykład z konieczności przestrzegania pewnych norm, którzy przewoźnicy prywatni bardzo często (niestety nie zachowują): chodzi na przykład o normy czasu pracy kierowcy. Przewoźnik komunalny, chcąc nie chcąc, musi być uczciwy, bo ma na karku większą ilość kontroli (oprócz drogowych, także urzędowe; np. NIK), a uczciwość (choć miła pasażerowi) niestety kosztuje.


Czyli jeżeli przyjmiemy, że wyjdziemy przez to wszystko na zero, to i tak w rzeczywistości z zyskiem dla pasażera.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 17:02, 01 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Post uległ moderacji - ztz rybnik.


Zauważyłem. Wink

@Amalio: Nawet jeśli komunalni są nieco drożsi, to i tak jakość usług jest warta tych pieniędzy. Prywaciarze mają tendencję do szukania oszczędności na siłę (np. na serwisie swoich pojazdów, albo jakości paliwa), co rzadko odbywa się z korzyścią dla pasażera, środowiska i w konsekwencji miasta.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Czw 17:02, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Czw 17:13, 01 Sty 2009    Temat postu:

mieszko966 napisał:

@Amalio: Nawet jeśli komunalni są nieco drożsi, to i tak jakość usług jest warta tych pieniędzy. Prywaciarze mają tendencję do szukania oszczędności na siłę (np. na serwisie swoich pojazdów, albo jakości paliwa), co rzadko odbywa się z korzyścią dla pasażera, środowiska i w konsekwencji miasta.

No i o to mi właśnie chodzi, że komunalny przewoźnik jest w korzyścią dla pasażera. Może trochę nieprecyzyjnie to napisałem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 20:06, 01 Sty 2009    Temat postu:

Amalio napisał:
Tak się składa, że opłacanie dwóch przewoźników powiększa jeszcze bardziej park taborowy i koszty obsługi linii. Bo każdy przewoźnik musi mieć własną rezerwę i ją też do WZKM doliczyć...
I nie wiem co twoim zdaniem zmienia to czy autobusy są prywatne czy komunalne, skoro i tak trzeba za nie płacić Question


Oczywiście, że masz rację. Same koszty rezerw nie będą jednak największe. Trzeba wszak utrzymać dwie dość spore zajezdnie, oraz bazy przewoźników. Podwójne koszty utrzymywania administracji, pracowników nieadministracyjnych - nie związanych bezpośrednio z prowadzeniem przewozów, utrzymywanie nieruchomości itd. To generuje odpowiednio duże koszty, co wpływa na wysokość stawek za wozokm. Jeżeli w Rybniku działałby jeden przewoźnik wielkośći Transgóru i PKSu razem można by uzyskać pewne oszczędności, które można przeznaczyć np. na tabor. Konkurencja w tym przypadku może być droższa, aniżeli utrzymywanie jednego komunalnego, bądź prywatnego przewoźnika w mieście. Rybnik nie jest aż tak ogromny, aby potrzebne były dwie zajezdnie, spokojnie wystarczyłaby jedna. Ale nie o tym, jeden przewoźnik to jedna siedziba (biurowiec, czy biura), jeden prezes, jedni pracownicy administracyjni, jedna baza do utrzymania, jeden podatek od nieruchomości, koszty energii, wody itd. Oczywiście pewne koszty rosną wraz ze zwiększaniem się zakresu działalności, ale są też koszty stałe, które można ograniczyć. Moim zdaniem, więc utrzymywanie jednego przewoźnika, najlepiej komunalnego (bo to jednak miasto jest odpowiedzialne za KM ) jest chyba najkorzystniejszą opcją. Oczywiscie w Rybniku na dzień dzisiejszy jest to awykonalne, przynajmniej w krótkim okresie czasu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 21:05, 22 Sty 2009    Temat postu:

Po lekturze tekstu na temat bezdomnych, którzy podróżują autobusami komunikacji miejskiej, by się ogrzać, do naszej redakcji zadzwoniła Wiola K. z ul. Wrębowej w Rybniku. Poruszyła kwestię zatłoczonych autobusów linii 3, obejmującej dwie strefy. – Każdy wie, co się dzieje w tygodniu w godzinach szczytu. Jednak to, na co jesteśmy skazani w soboty po 13, przechodzi ludzkie pojęcie. Mam wrażenie, że ZTZ traktuje nas jak bydło, jednocześnie każąc sobie płacić niemało za przejazdy – obruszyła się pani Wiola.
Niezadowolonych jest zdecydowanie więcej. Podróżnych dziwi, jak w tak długą trasę (początkowy przystanek to Orzepowice Borki, zaś końcowy Biertułtowy Marcel) w sobotę po 13 czy 14, kiedy wiele osób kończy pracę lub wraca z zakupów, można wysyłać autobusy nieprzegubowe, często tylko dwudrzwiowe. – Ze względu na przepełnienie kierowca nieraz nie zatrzymywał się na przystankach, bo nie był w stanie zabrać już nikogo więcej – dodała Wiola K. Kazimierz Berger, dyrektor Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku, któremu zgłosiliśmy problem, obiecał kontrolę.
– Sprawdziliśmy cztery soboty w grudniu 2008 roku i dwie w styczniu, dodatkowo 10 stycznia kontrolerzy dodatkowo prześledzili, ile osób podróżuje w danych godzinach. Okazało się, że jest ich od 50 do 70, a pojazdy mogą pomieścić nawet 100. Nawiasem mówiąc, siedem osób na 66 nie miało biletu – oświadczył dyrektor. Trudno jednak wyobrazić sobie, by w dwudrzwiowych czy nawet trzydrzwiowych jelczach, mercedesach lub manach mogło pomieścić się do 100 osób, choć tak przewiduje producent. Tym bardziej że wśród nich mogą być ludzie obładowani zakupami, matki z wózkami lub inwalidzi, którzy potrzebują więcej miejsca.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Czw 21:24, 22 Sty 2009    Temat postu:

Niestety, w październiku/listopadzie zabrano w soboty jedyne 2 przeguby z linii 3/6, co przyczyniło się do strasznych tłoków m.in. na wspominanym w artykule kursie po 13 z Orzepowic linii 3, którym miałem kilka razy nieprzyjemność jechać, aby wysiąść na przystanku Niedobczyce Skrzyżowanie z 2-drzwiowego DAB-a 1/4 pasażerów musiała opuścić autobus, ponieważ byliśmy tak ściśnięci. Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Czw 23:00, 22 Sty 2009    Temat postu:

No, ten kurs o którym piszesz Adam to w "miarę" jeszcze. Ale ten następny, 14:09 z Borek to już jest porażka. Ludzie stali wszędzie gdzie się dało: nawet na przednim pomoście równo przylegając do kabiny kierowcy. Aż ciekaw jestem, czy ZTZ w końcu coś z tym zrobi, bo pasażerów nie ubędzie, a częstotliwość Niedobeckich linii w sobotę, jak na taką dzielnicę (dodając Biery) woła o pomstę do nieba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kupczak




Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Śro 15:37, 04 Lut 2009    Temat postu:

Chwalą się gdzie się da:
rybnik.com.pl napisał:
Od 1 lutego rybnicka komunikacja miejska bogatsza jest o 5 nowych autobusów.

Autobusy zakupiła firma Transgór S.A., która obsługuje linie komunikacji miejskiej dla Zarządu Transportu Zbiorowego. Nowe pojazdy to autobusy marki Mercedes – Benz: 3 sztuki Conecto i 2 sztuki Citaro K. Wszystkie pojazdy opuściły fabrykę w 2008 roku. Każdy z nich kosztował około 1 miliona złotych. - Postawiliśmy na mercedesy, bo z naszych doświadczeń wynika, że to najbardziej niezawodne i ekonomiczne autobusy – tłumaczy Antoni Mainczyk – prezes Transgóru.

Nowe autobusy są niskopodłogowe, wyposażone w system monitoringu, zewnętrzne i wewnętrzne tablice informacji pasażerskiej, ekran do wyświetlania informacji multimedialnych, zestaw głośnomówiący dla słabosłyszących. Pojazdy spełniają ekologiczne normy Euro 4 i Euro 5. Nowością techniczną są tuby zewnętrzne dla osób niedowidzących. Ociemniali, którzy nabędą specjalny pilot, po przyjeździe autobusu na przystanek będą mogli uruchomić komunikat dźwiękowy informujący o linii jaką obsługuje pojazd.


Nowe wozy obsługiwać będą linie 15 i 46 łączące centrum miasta z dzielnicą Boguszowice. - Prezydent Rybnika podjął decyzję, aby nowe autobusy kursowały na wewnętrznych liniach miasta – wyjaśnia Kazimierz Berger – dyrektor Zarządu Transportu Zbiorowego.

Po zakupie 5 mercedesów, odsetek autobusów niskopodłogowych przystosowanych do przewozów osób niepełnosprawnych w rybnickiej komunikacji miejskiej wzrósł do 52%.

Podczas prezentacji autobusów dyrektor Berger poinformował również o innych nowinkach technicznych dla pasażerów komunikacji miejskiej. - Wkrótce na Placu Wolności staną duże tablice świetlne informujące o czasie przyjazdu autobusów. Z kolei na ul. Gliwickiej dzięki współpracy z agencją reklamową AMS udało się na przystankach od Ochojca do rzeki Rudy zainstalować wiaty z ławkami – powiedział Kazimierz Berger.

Źródło:
[link widoczny dla zalogowanych]


Poczytajcie sobie komentarze do artykułu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kupczak dnia Śro 15:38, 04 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konri
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Manhattan

PostWysłany: Śro 21:34, 04 Lut 2009    Temat postu:

Żenada, ludzie nie wiedzą o czym piszą Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Pią 21:36, 13 Lut 2009    Temat postu:

Dziś przed godziną 14 na DKMie była policja. Rozpoznałem (po notesach Razz ) że to drogówka. Tylko po co by DKM odwiedzili Question Któryś kierowca nabroił Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Pią 22:46, 13 Lut 2009    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
Tylko po co by DKM odwiedzili Question Któryś kierowca nabroił Question

A czy musi coś nabroić Question Wyrywkowa kontrola i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Pią 23:32, 13 Lut 2009    Temat postu:

Amalio napisał:

A czy musi coś nabroić Question Wyrywkowa kontrola i tyle.

Takich kontroli zazwyczaj się nie czyni, bo od tego jest ITD (no niebiescy mogą sprawdzić trzeźwość, światła, stan ogólny). Ale oni nie stanęli gdzieś wśród autobusów, ale niedaleko stanowisk. Poza tym mając notesiki na pewno mieli jakoś sprawę (kolizję, czy skargę). I na pewno nie byli na placu postojowym, tylko w budynku ZTZu, ale nie wiem w którym pomieszczeniu, bo ich nie śledziłem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Pią 23:42, 13 Lut 2009    Temat postu:

wojtek ztz napisał:

no niebiescy mogą sprawdzić trzeźwość, światła, stan ogólny).

I to niby mało Question Wystarczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Pią 23:53, 13 Lut 2009    Temat postu:

Amalio napisał:
wojtek ztz napisał:

no niebiescy mogą sprawdzić trzeźwość, światła, stan ogólny).

I to niby mało Question Wystarczy.

Może i wystarczy, ale napisałem, że nie byli na placu postojowym, gdzie stoją autobusy. Wyszli z budynku ZTZ. Poza tym samo postawienie pojazdu władzy, blisko tegoż budynku (bo w końcu śnieg pruszył Razz ) wzbudziło we mnie irytację, bo utrudniało (w co prawda niedużym stopniu, ale zawsze) wjeżdżanie na stanowiska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Sob 8:12, 28 Lut 2009    Temat postu:

Wczoraj uruchomiono "gadaczkę" w Conecto #3539, która w czwartek późnym popołudniem jeszcze nie działała. Nie wiem czy uruchomiono zapowiedź przystanków również w Citaro K #3546 i dwóch pozostałych Conecto.
Na trasie "8" jest błąd w zapowiedzi przystanków, przystanek Radlin Sokolnia jest zapowiadany(na wyśw. wewn. również) jako Radlina Sokonia, oraz następny przystanek Radlin Reden ponownie jest opisany oraz zapowiedziany jako Radlin Sokonia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Sob 8:21, 28 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob 8:51, 28 Lut 2009    Temat postu:

Czy w Rybnickich citarach też po otwarciu drzwi jest zapowiedź numeru linii i kierunku ?? We Wrocławiu brzmi to tak "linia 134, kierunek, Nowy Dwór".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> ZTZ Rybnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Następny
Strona 24 z 26

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island