Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Ogólnie o komunikacji w Rybniku
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> ZTZ Rybnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Śro 17:23, 31 Gru 2008    Temat postu:

Amalio napisał:
Ja to rozumiem, ale nie wychwalaj Transgóra za to, że wygrał w PKMem

Tego nie robię, tylko zaznaczyłem, że tabor PKM-ów w GOP-ie w cale nie jest dużo lepszy, a nawet w niektórych przypadkach gorszy od Rybnika. Nie będę przecież siedział cicho, gdy mieszko chce je na siłę wywyższyć. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Śro 17:25, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 18:08, 31 Gru 2008    Temat postu:

ztz rybnik napisał:
To, że PKM kupuje nowe autobusy, a nie używane można pochwalić; tylko tu znowu stoi kwestia, że przy takich zakupach PKM wspierają Gliwice czy też Zabrze i dlatego też mogą sobie na to pozwolić.


No to przecież o tym jest cała ta dyskusja! Że gdyby Rybnik przejął PKS i wsparł go finansowo, to też mógłby sobie pozwolić na masowe zakupy fabrycznie nowych autobusów. I że dlatego warto rozważyć taką ewentualność, bo to zdynamizowałoby rozwój KM w regionie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Śro 18:10, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Śro 18:16, 31 Gru 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Że gdyby Rybnik przejął PKS i wsparł go finansowo, to też mógłby sobie pozwolić na masowe zakupy fabrycznie nowych autobusów. I że dlatego warto rozważyć taką ewentualność, bo to zdynamizowałoby rozwój KM w regionie.

Tak, tylko, że gliwicki PKM obsługuje większość linii w swoim mieście, a PKS tylko kilka. W przetargach ZTZ Transgór czy Kłosok przecież nie daliby się tak łatwo poddać PKS-owi wspieranemu przez miasto. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Śro 18:16, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 19:02, 31 Gru 2008    Temat postu:

ztz rybnik napisał:
Tak, tylko, że gliwicki PKM obsługuje większość linii w swoim mieście, a PKS tylko kilka. W przetargach ZTZ Transgór czy Kłosok przecież nie daliby się tak łatwo poddać PKS-owi wspieranemu przez miasto. Rolling Eyes


I na tym właśnie polegałoby to zdynamizowanie rozwoju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Śro 20:41, 31 Gru 2008    Temat postu:

ztz rybnik napisał:
W przetargach ZTZ Transgór czy Kłosok przecież nie daliby się tak łatwo poddać PKS-owi wspieranemu przez miasto. Rolling Eyes

Gdyby właśnie miasto wsparło PKS, to byłoby tylko kwestią czasu ( do wygaśnięcia obowiązujących omów ) by pozbyć się Transgóru i Kłosoka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Śro 20:50, 31 Gru 2008    Temat postu:

Amalio napisał:
Gdyby właśnie miasto wsparło PKS, to byłoby tylko kwestią czasu ( do wygaśnięcia obowiązujących omów ) by pozbyć się Transgóru i Kłosoka.

Byłoby to nieuczciwe by PKS miał monopol w rybnickiej KM. Wrócilibyśmy się do lat przed 1989r. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Śro 20:57, 31 Gru 2008    Temat postu:

ztz rybnik napisał:

Byłoby to nieuczciwe by PKS miał monopol w rybnickiej KM. Wrócilibyśmy się do lat przed 1989r. Confused

Oj czemu od razu z takimi brzydkimi słowami Question Nie monopol tylko "grupa zamknięta" do której nowi członkowie nie będą przyjmowani. Ja wole mieć jeden PKS który obsypywany przez miasto pieniędzmi będzie realizował dobrze KM w mieście niż patrzeć jak marnują się obecnie pieniądze podatników.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Amalio dnia Śro 20:58, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Śro 21:29, 31 Gru 2008    Temat postu:

Właśnie od kilku dni gnębi mnie to samo: przecież PKS by zgarniał wszystkie przetargi i zadania. Pozostali czyli Transgór, Kłosok&Jaroszek śmiercią naturalną by umarli... Nie nie nie...ja się tak nie bawię Exclamation Rok 1989r. za nami i się każdy powinien o siebie troszczyć sam, a nie wracać do tego co było. A czy KM by lepsza była Question To wszystko zależało by od humoru miasta. Zalali by nas zapewne NL2x2 tudzież O405N, i byliby zadowoleni bo to niskopodłogowe. Niech jest jak jest, niech dalej istnieje demokratyczna konkurencja Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Śro 21:56, 31 Gru 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
Zalali by nas zapewne NL2x2 tudzież O405N, i byliby zadowoleni bo to niskopodłogowe.

No błagam co to za bajki wymyślasz Question Jeżeli obecnie robi się przetargi pod nowe autobusy, to po pozbyciu się prywatnych firm byłoby tylko lepiej...
wojtek ztz napisał:
Niech jest jak jest, niech dalej istnieje demokratyczna konkurencja Exclamation

Widać zalety konkurencji najbardziej po wejściu Kłosoka na linie :]

Wydawanie pieniędzy na prywaciarzy, to wydawanie pieniędzy w błoto, bo albo odwala on fuszerkę albo po prostu generuje koszty.

wojtek ztz napisał:
się każdy powinien o siebie troszczyć sam

No właśnie. Niech więc miasto się samo o siebie zatroszczy i pozbędzie się prywaciarzy jak najszybciej

Ot taka właśnie polska mentalność - koniecznie chcemy sobie komunę odbić, więc wszystko co prywatne traktujemy jako lepsze, choć wcale tak nie jest...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 21:59, 31 Gru 2008    Temat postu:

ztz rybnik napisał:
Byłoby to nieuczciwe by PKS miał monopol w rybnickiej KM. Wrócilibyśmy się do lat przed 1989r. Confused


PKMy nie mają monopolu w swoich miastach, więc dlaczego PKS miałby mieć? W Warszawie, obok MZA, też fukcjonują inny przewoźnicy. Podobnie jest w Gdyni, a ostatnio także w Krakowie (po wejściu Mobilisa). Nie twierdzę, że to idealny system, ale na pewno jest wart rozważenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Śro 22:18, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Śro 22:30, 31 Gru 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
W Warszawie, obok MZA, też fukcjonują inny przewoźnicy. Podobnie jest w Gdyni, a ostatnio także w Krakowie (po wejściu Mobilisa). Nie twierdzę, że to idealny system, ale na pewno jest wart rozważenia.

I właśnie Warszawa i Kraków świetnie pokazują, że prywaciarze nie są świetnym rozwiązaniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziupo




Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Czw 1:58, 01 Sty 2009    Temat postu:

Gdyby miasto miało KM na wyłączność to nie kupowaliby busów ładnych, nowych czy wygodnych, ale oszczędne w eksploatacji i ewentualnych naprawach. Zapewne postawiliby na jednego producenta aby zminimalizować problemy serwisowe.
Nie wiem czy Wam się aż tak podoba monopol (czy ja kto tam se nazwiecie), że chcecie go w Rybniku?

Może jednak lepiej żeby ROW wreszcie skonsolidował się pdo względem KM, ale nie za cenę demokracji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Czw 2:15, 01 Sty 2009    Temat postu:

Jesteście udani - naprawdę. Gdyby Rybnikowi na KM nie zależało, to już teraz byście jeździli najgorszymi złomami z zachodu, bo nie ma w tym żadnego problemu żeby teraz rozpisywać przetargi na autobusy rocznik min 1990, wysopodłogowe - tak trudno to pojąć Question

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Amalio dnia Czw 2:20, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 2:56, 01 Sty 2009    Temat postu:

ziupo napisał:
Gdyby miasto miało KM na wyłączność to nie kupowaliby busów ładnych, nowych czy wygodnych, ale oszczędne w eksploatacji i ewentualnych naprawach. Zapewne postawiliby na jednego producenta aby zminimalizować problemy serwisowe.


Gdyby miasto realizowało KM, to autobusy kupowałoby w przetargach. A w przetargach ciężko jest postawić na jednego, wybranego producenta. No chyba, że się przetarg, za przeproszeniem, ustawi.


ziupo napisał:
Może jednak lepiej żeby ROW wreszcie skonsolidował się pdo względem KM, ale nie za cenę demokracji.


Demokracja to jest pojęcie polityczne oznaczające, w dosłownym rozumieniu, rządy ludu. Absolutnie nie ma to nic wspólnego z gospodarką, a tym bardziej z występowaniem (bądź nie) monopoli. Trochę ci się pojęcia pomyliły. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Czw 2:57, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziupo




Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Czw 13:23, 01 Sty 2009    Temat postu:

Dobra, fakt, nie demokracja a wolny rynek Razz
Mimo to twierdzę, że gdyby ZTZ miało być równocześnie jednostką miasta jak i jedynym przewoźnikiem w mieście (ja to nazywam monopolem), to nic dobrego by z tego nie wyszło. Nowe busy może i by były, ale dopiero kiedy większość nie spełniałaby norm albo nawet nie potrafiła wyjechać z zajezdni.
Gdyby popatrzeć na stan autobusów w ROW a w GOP to sami wiecie na czyją korzyść wypada takie porównanie.

PS: Gdyby ZTZ był przewoźnikiem to dziś cieszylibyście się z Jelczy a nie z Solarisów czy Mercedesów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Czw 13:32, 01 Sty 2009    Temat postu:

Jaki zaś ZTZ - PKS by był przewoźnikiem Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziupo




Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Czw 14:26, 01 Sty 2009    Temat postu:

No o jeszcze lepiej Very Happy Kolorowe Autosany by dziś mknęły zamiast niskaczy Very Happy

PS: ZTZ to jednostka organizacyjna UM od KM, dlatego to oni powinni się tym zająć. Dlaczego więc PKS Rybnik skoro to państwowa, a nie miejska/samorządowa firma?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Czw 15:00, 01 Sty 2009    Temat postu:

Amalio napisał:
Jaki zaś ZTZ - PKS by był przewoźnikiem Exclamation

Byłoby to jedno, przecież ZTZ należy pod UM, a PKS również miałby pod miasto należeć, także w takim przypadku utrzymywanie kolejnej instytucji nie miałoby sensu i całość funkcjonowałaby jak np. MZK Bielsko-Biała. Uważam, ze taki monopol nie ma sensu, a po wpadce z Kłosokiem na "52" mam nadzieję, że w następnych przetargach nie tylko cena będzie brana pod uwagę przy wyborze najkorzystniejszej oferty. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 15:09, 01 Sty 2009    Temat postu:

ztz rybnik napisał:
że w następnych przetargach nie tylko cena będzie brana pod uwagę przy wyborze najkorzystniejszej oferty. Wink


To jest największa bolączka naszej komunikacji. To że w przetargach wygrywa firma która poda najniższy koszt całkowity usług. A wiadomo - im niższa cena tym gorsza jakość (patrz Kłosok).

Skomunalizowany PKS mógłby przecież funkcjonować razem z prywatnym Transgórem, miasto by zaoszczędziło na utrzymywaniu dużego parku taborowego, połowę KM obsługiwałby Transgór, a drugą połowę miejski PKS. To też chyba kwestia dogadania się, tym bardziej że niosło by to korzyści dla obu przewoźników, miasta i komunikacji miejskiej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konri
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Manhattan

PostWysłany: Czw 15:12, 01 Sty 2009    Temat postu:

Andrev napisał:
To jest największa bolączka naszej komunikacji. To że w przetargach wygrywa firma która poda najniższy koszt całkowity usług. A wiadomo - im niższa cena tym gorsza jakość (patrz Kłosok).


No niestety, takie są realia u nas w Polsce, "przynajmniej" na Śląsku, że idziemy po najmniejszej linii oporu Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konri dnia Czw 16:23, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> ZTZ Rybnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26  Następny
Strona 23 z 26

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island