Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Śro 17:23, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Amalio napisał: | Ja to rozumiem, ale nie wychwalaj Transgóra za to, że wygrał w PKMem |
Tego nie robię, tylko zaznaczyłem, że tabor PKM-ów w GOP-ie w cale nie jest dużo lepszy, a nawet w niektórych przypadkach gorszy od Rybnika. Nie będę przecież siedział cicho, gdy mieszko chce je na siłę wywyższyć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Śro 17:25, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 18:08, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: | To, że PKM kupuje nowe autobusy, a nie używane można pochwalić; tylko tu znowu stoi kwestia, że przy takich zakupach PKM wspierają Gliwice czy też Zabrze i dlatego też mogą sobie na to pozwolić. |
No to przecież o tym jest cała ta dyskusja! Że gdyby Rybnik przejął PKS i wsparł go finansowo, to też mógłby sobie pozwolić na masowe zakupy fabrycznie nowych autobusów. I że dlatego warto rozważyć taką ewentualność, bo to zdynamizowałoby rozwój KM w regionie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Śro 18:10, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Śro 18:16, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | Że gdyby Rybnik przejął PKS i wsparł go finansowo, to też mógłby sobie pozwolić na masowe zakupy fabrycznie nowych autobusów. I że dlatego warto rozważyć taką ewentualność, bo to zdynamizowałoby rozwój KM w regionie. |
Tak, tylko, że gliwicki PKM obsługuje większość linii w swoim mieście, a PKS tylko kilka. W przetargach ZTZ Transgór czy Kłosok przecież nie daliby się tak łatwo poddać PKS-owi wspieranemu przez miasto.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Śro 18:16, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 19:02, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: | Tak, tylko, że gliwicki PKM obsługuje większość linii w swoim mieście, a PKS tylko kilka. W przetargach ZTZ Transgór czy Kłosok przecież nie daliby się tak łatwo poddać PKS-owi wspieranemu przez miasto. |
I na tym właśnie polegałoby to zdynamizowanie rozwoju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Śro 20:41, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: | W przetargach ZTZ Transgór czy Kłosok przecież nie daliby się tak łatwo poddać PKS-owi wspieranemu przez miasto. |
Gdyby właśnie miasto wsparło PKS, to byłoby tylko kwestią czasu ( do wygaśnięcia obowiązujących omów ) by pozbyć się Transgóru i Kłosoka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Śro 20:50, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Amalio napisał: | Gdyby właśnie miasto wsparło PKS, to byłoby tylko kwestią czasu ( do wygaśnięcia obowiązujących omów ) by pozbyć się Transgóru i Kłosoka. |
Byłoby to nieuczciwe by PKS miał monopol w rybnickiej KM. Wrócilibyśmy się do lat przed 1989r.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Śro 20:57, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: |
Byłoby to nieuczciwe by PKS miał monopol w rybnickiej KM. Wrócilibyśmy się do lat przed 1989r. |
Oj czemu od razu z takimi brzydkimi słowami Nie monopol tylko "grupa zamknięta" do której nowi członkowie nie będą przyjmowani. Ja wole mieć jeden PKS który obsypywany przez miasto pieniędzmi będzie realizował dobrze KM w mieście niż patrzeć jak marnują się obecnie pieniądze podatników.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Amalio dnia Śro 20:58, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Śro 21:29, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Właśnie od kilku dni gnębi mnie to samo: przecież PKS by zgarniał wszystkie przetargi i zadania. Pozostali czyli Transgór, Kłosok&Jaroszek śmiercią naturalną by umarli... Nie nie nie...ja się tak nie bawię Rok 1989r. za nami i się każdy powinien o siebie troszczyć sam, a nie wracać do tego co było. A czy KM by lepsza była To wszystko zależało by od humoru miasta. Zalali by nas zapewne NL2x2 tudzież O405N, i byliby zadowoleni bo to niskopodłogowe. Niech jest jak jest, niech dalej istnieje demokratyczna konkurencja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Śro 21:56, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: | Zalali by nas zapewne NL2x2 tudzież O405N, i byliby zadowoleni bo to niskopodłogowe. |
No błagam co to za bajki wymyślasz Jeżeli obecnie robi się przetargi pod nowe autobusy, to po pozbyciu się prywatnych firm byłoby tylko lepiej...
wojtek ztz napisał: | Niech jest jak jest, niech dalej istnieje demokratyczna konkurencja |
Widać zalety konkurencji najbardziej po wejściu Kłosoka na linie :]
Wydawanie pieniędzy na prywaciarzy, to wydawanie pieniędzy w błoto, bo albo odwala on fuszerkę albo po prostu generuje koszty.
wojtek ztz napisał: | się każdy powinien o siebie troszczyć sam |
No właśnie. Niech więc miasto się samo o siebie zatroszczy i pozbędzie się prywaciarzy jak najszybciej
Ot taka właśnie polska mentalność - koniecznie chcemy sobie komunę odbić, więc wszystko co prywatne traktujemy jako lepsze, choć wcale tak nie jest...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 21:59, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: | Byłoby to nieuczciwe by PKS miał monopol w rybnickiej KM. Wrócilibyśmy się do lat przed 1989r. |
PKMy nie mają monopolu w swoich miastach, więc dlaczego PKS miałby mieć? W Warszawie, obok MZA, też fukcjonują inny przewoźnicy. Podobnie jest w Gdyni, a ostatnio także w Krakowie (po wejściu Mobilisa). Nie twierdzę, że to idealny system, ale na pewno jest wart rozważenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Śro 22:18, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Śro 22:30, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | W Warszawie, obok MZA, też fukcjonują inny przewoźnicy. Podobnie jest w Gdyni, a ostatnio także w Krakowie (po wejściu Mobilisa). Nie twierdzę, że to idealny system, ale na pewno jest wart rozważenia. |
I właśnie Warszawa i Kraków świetnie pokazują, że prywaciarze nie są świetnym rozwiązaniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziupo
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Czw 1:58, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Gdyby miasto miało KM na wyłączność to nie kupowaliby busów ładnych, nowych czy wygodnych, ale oszczędne w eksploatacji i ewentualnych naprawach. Zapewne postawiliby na jednego producenta aby zminimalizować problemy serwisowe.
Nie wiem czy Wam się aż tak podoba monopol (czy ja kto tam se nazwiecie), że chcecie go w Rybniku?
Może jednak lepiej żeby ROW wreszcie skonsolidował się pdo względem KM, ale nie za cenę demokracji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Czw 2:15, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Jesteście udani - naprawdę. Gdyby Rybnikowi na KM nie zależało, to już teraz byście jeździli najgorszymi złomami z zachodu, bo nie ma w tym żadnego problemu żeby teraz rozpisywać przetargi na autobusy rocznik min 1990, wysopodłogowe - tak trudno to pojąć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Amalio dnia Czw 2:20, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 2:56, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
ziupo napisał: | Gdyby miasto miało KM na wyłączność to nie kupowaliby busów ładnych, nowych czy wygodnych, ale oszczędne w eksploatacji i ewentualnych naprawach. Zapewne postawiliby na jednego producenta aby zminimalizować problemy serwisowe. |
Gdyby miasto realizowało KM, to autobusy kupowałoby w przetargach. A w przetargach ciężko jest postawić na jednego, wybranego producenta. No chyba, że się przetarg, za przeproszeniem, ustawi.
ziupo napisał: | Może jednak lepiej żeby ROW wreszcie skonsolidował się pdo względem KM, ale nie za cenę demokracji. |
Demokracja to jest pojęcie polityczne oznaczające, w dosłownym rozumieniu, rządy ludu. Absolutnie nie ma to nic wspólnego z gospodarką, a tym bardziej z występowaniem (bądź nie) monopoli. Trochę ci się pojęcia pomyliły.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Czw 2:57, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziupo
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Czw 13:23, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Dobra, fakt, nie demokracja a wolny rynek
Mimo to twierdzę, że gdyby ZTZ miało być równocześnie jednostką miasta jak i jedynym przewoźnikiem w mieście (ja to nazywam monopolem), to nic dobrego by z tego nie wyszło. Nowe busy może i by były, ale dopiero kiedy większość nie spełniałaby norm albo nawet nie potrafiła wyjechać z zajezdni.
Gdyby popatrzeć na stan autobusów w ROW a w GOP to sami wiecie na czyją korzyść wypada takie porównanie.
PS: Gdyby ZTZ był przewoźnikiem to dziś cieszylibyście się z Jelczy a nie z Solarisów czy Mercedesów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Czw 13:32, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Jaki zaś ZTZ - PKS by był przewoźnikiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziupo
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Czw 14:26, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
No o jeszcze lepiej Kolorowe Autosany by dziś mknęły zamiast niskaczy
PS: ZTZ to jednostka organizacyjna UM od KM, dlatego to oni powinni się tym zająć. Dlaczego więc PKS Rybnik skoro to państwowa, a nie miejska/samorządowa firma?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Czw 15:00, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Amalio napisał: | Jaki zaś ZTZ - PKS by był przewoźnikiem |
Byłoby to jedno, przecież ZTZ należy pod UM, a PKS również miałby pod miasto należeć, także w takim przypadku utrzymywanie kolejnej instytucji nie miałoby sensu i całość funkcjonowałaby jak np. MZK Bielsko-Biała. Uważam, ze taki monopol nie ma sensu, a po wpadce z Kłosokiem na "52" mam nadzieję, że w następnych przetargach nie tylko cena będzie brana pod uwagę przy wyborze najkorzystniejszej oferty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 15:09, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: | że w następnych przetargach nie tylko cena będzie brana pod uwagę przy wyborze najkorzystniejszej oferty. |
To jest największa bolączka naszej komunikacji. To że w przetargach wygrywa firma która poda najniższy koszt całkowity usług. A wiadomo - im niższa cena tym gorsza jakość (patrz Kłosok).
Skomunalizowany PKS mógłby przecież funkcjonować razem z prywatnym Transgórem, miasto by zaoszczędziło na utrzymywaniu dużego parku taborowego, połowę KM obsługiwałby Transgór, a drugą połowę miejski PKS. To też chyba kwestia dogadania się, tym bardziej że niosło by to korzyści dla obu przewoźników, miasta i komunikacji miejskiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Czw 15:12, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Andrev napisał: | To jest największa bolączka naszej komunikacji. To że w przetargach wygrywa firma która poda najniższy koszt całkowity usług. A wiadomo - im niższa cena tym gorsza jakość (patrz Kłosok).
|
No niestety, takie są realia u nas w Polsce, "przynajmniej" na Śląsku, że idziemy po najmniejszej linii oporu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Konri dnia Czw 16:23, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|