Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Ogólnie o komunikacji w Rybniku
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> ZTZ Rybnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Pon 19:16, 29 Gru 2008    Temat postu:

Arteks napisał:
Jeszcze 2-3 lata temu Rybnik to był autobusowy skansen nawet w porównaniu do PKM Jastrzębie. Obecnie wydaje mi się, że nastąpił zwrot w dobrym kierunku. W GOP ikarus czy jelcz M11 to jeszcze normalka - u nas ikarus na linii to chyba tylko rezerwa... a i karosy zdaje się nie dojeżdżą dłużej niż do połowy przyszłego roku.

Zawdzięczasz to ZTZowi Question To prawie wszystko dzieło przewoźników. A dlaczego Question Bo sami zauważyli, że lepiej ściągnąć coś z zachodu, niż ciągle naprawiać psujący się złom. Czy PKS kupując nie małe dostawy MANów tudzież 4 Citara dostał dodatkowe pieniądze za wozokm Question Czy Transgór dostał "dofinansowanie" kupując Citara, czy "czterystapiątki". Pewnie nie, ale zrobili to po to by wozy te jeździły i zminimalizowały do minimum potrzeby napraw(no, może zmiana jest w przypadku oznaczenia kursu literką N). A dlaczego nie Question Bo nie rozstrzygano nowych przetargów, a wozy te śmigają tam, gdzie równie dobrze może śmigać stado Ikarusów, czy Jelczy. Zawdzięczać ZTZowi możemy tylko to, że Kłosok musiał kupić wozy takowe, a nie inne (choć dobrze nie jest...) czy Transgór nowe Mercedesy Conecto i Citaro K.
Co do Karos: wierzysz w to, że PKS i Transgór skasuje tyle wozów jeśli pasują do umów przetargowych Question Wbrew pozorom czeszki nie są takie złe, choć nie ukrywam, że wolę jechać NG272, czy O405GN/2, czekając w końcu na nowsze generacje tych przegubowych modeli Wink
Koniec ery Karos może zapoczątkować tylko ZTZ, który rozpisując nowe przetargi, będzie zwiększał wymagania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Pon 19:53, 29 Gru 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:

Bo sami zauważyli, że lepiej ściągnąć coś z zachodu, niż ciągle naprawiać psujący się złom.

Wielka mi łaska, że wydadzą pieniądze po to by wypełnić zadanie na które same się pisali :]
wojtek ztz napisał:
Czy PKS kupując nie małe dostawy MANów tudzież 4 Citara dostał dodatkowe pieniądze za wozokm Question Czy Transgór dostał "dofinansowanie" kupując Citara, czy "czterystapiątki".

A co kogo obchodzi co przewoźnik kupi Question Jego sprawa. To nie działa tak, ze kupią jakieś ekstra wozy i teraz wszyscy w koło mają bulić, bo oni se kupili...
Autobusy mają być takie, żeby wypełnić zadanie.
wojtek ztz napisał:
Bo nie rozstrzygano nowych przetargów, a wozy te śmigają tam, gdzie równie dobrze może śmigać stado Ikarusów, czy Jelczy.

Przetargu na line nie rozpisuje się pod czyjeś widzimisię, tylko wtedy gdy kończy się poprzedni. A że jakieś zostały rozpisane gdy pieniędzy nie było Question Cóż - zdarza się.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Pon 20:16, 29 Gru 2008    Temat postu:

Amalio napisał:
wojtek ztz napisał:

Bo sami zauważyli, że lepiej ściągnąć coś z zachodu, niż ciągle naprawiać psujący się złom.

Wielka mi łaska, że wydadzą pieniądze po to by wypełnić zadanie na które same się pisali :]

Znów odniosę się do Citar czy MANów z PKSu: śmigają one dość często na liniach 3 czy 6. Ale do spełniania tego zadania wystarczą stare Ikarusy. To nie łaska, że takowe kupili Question

Amalio napisał:
wojtek ztz napisał:
Czy PKS kupując nie małe dostawy MANów tudzież 4 Citara dostał dodatkowe pieniądze za wozokm Question Czy Transgór dostał "dofinansowanie" kupując Citara, czy "czterystapiątki".

A co kogo obchodzi co przewoźnik kupi Question Jego sprawa. To nie działa tak, ze kupią jakieś ekstra wozy i teraz wszyscy w koło mają bulić, bo oni se kupili...
Autobusy mają być takie, żeby wypełnić zadanie.

Chce znów jak wyżej zaznaczyć, że PKS dawno nie wygrał żadnego przetargu i zadania mu się nie zmieniły, a pojazdy nowe sukcesywnie zakupował.

A żeby autobusy spełniały zadania na wysokim poziomie, jaki pomału wkracza do ZTZu za pomocą Transgórowych Mercedesów to trzeba niestety bulić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Pon 20:37, 29 Gru 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:

Znów odniosę się do Citar czy MANów z PKSu: śmigają one dość często na liniach 3 czy 6. Ale do spełniania tego zadania wystarczą stare Ikarusy. To nie łaska, że takowe kupili Question

Nikt im nie kazał ich kupować.

wojtek ztz napisał:
a pojazdy nowe sukcesywnie zakupował.

Jakby nie kupili czegokolwiek innego, to pewnie już by się ich występ w barwach ZTZtu dawno skończył, bo nie miałby czym jeździć. A że kupili Citara Question Wcale nie musieli...
wojtek ztz napisał:
A żeby autobusy spełniały zadania na wysokim poziomie, jaki pomału wkracza do ZTZu za pomocą Transgórowych Mercedesów to trzeba niestety bulić.

Ale buli się za to co było w wymaganiach, a nie za o co przewoźnik kupił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 21:55, 29 Gru 2008    Temat postu:

To ja już właściwie nie wiem, czyja to zasługa, że tabor w Rybniku rzeczywiście w ostatnich latach się poprawił. Chyba rdzy, bo zżarła stare Ikarusy i wymusiła zakup nowych autobusów. Mam nadzieję, że Jelcze 120M nie są nierdzewne, bo to mogłoby zastopować dalszy rozwój komunikacji w Rybniku. Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Pon 21:57, 29 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Pon 23:24, 29 Gru 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
To ja już właściwie nie wiem, czyja to zasługa, że tabor w Rybniku rzeczywiście w ostatnich latach się poprawił. Chyba rdzy, bo zżarła stare Ikarusy i wymusiła zakup nowych autobusów. Mam nadzieję, że Jelcze 120M nie są nierdzewne, bo to mogłoby zastopować dalszy rozwój komunikacji w Rybniku. Wink

No właśnie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie: rdza i zły stan techniczny wozów. 120M nierdzewne Confused Very Happy Ten model apogeum rdzy osiąga baaardzo prędko Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konri
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Manhattan

PostWysłany: Wto 7:10, 30 Gru 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
a pojazdy nowe sukcesywnie zakupował.
Jakby nie kupili czegokolwiek innego, to pewnie już by się ich występ w barwach ZTZtu dawno skończył, bo nie miałby czym jeździć. A że kupili Citara Question Wcale nie musieli...


Musieli, przecież wystartowali do przetargu na 52 (choć jak piszesz "nie musieli") no ale chyba "z pustymi rękami" się nie startuje Question Nie uważasz Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konri dnia Wto 7:10, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Wto 8:23, 30 Gru 2008    Temat postu:

Konri napisał:
Musieli, przecież wystartowali do przetargu na 52 (choć jak piszesz "nie musieli") no ale chyba "z pustymi rękami" się nie startuje Question Nie uważasz Question

Jak to nie? A Kłosok i Transgór jak startowali do przetargów? Oboje nie mieli jeszcze wymaganych wozów do dnia rozstrzygnięcia przetargu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Wto 9:51, 30 Gru 2008    Temat postu:

@Konri jesteś w błędzie. Do przetargu można wystartować nic nie mając ( no chyba, że zapis mówi inaczej ), ale po rozstrzygnięciu autobusy trzeba natychmiast nabyć żeby w dniu rozpoczęcia wykonywania zadania mieć już wymagany tabor

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konri
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Manhattan

PostWysłany: Wto 16:27, 30 Gru 2008    Temat postu:

Ja no faktycznie, widzisz nie pomyślał ja.. Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Wto 19:51, 30 Gru 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
A co do kzkgopowskich PKMów, to jestem gotów zaryzykować stwierdzenie, że każdy jeden dysponuje lepszym taborem, niż Rybnik. Sosnowiec kilka lat temu sprowadził dostawę nowych autobusów za kilkadziesiąt milionów zł (Solarisy i Jelcze). Katowice nie mają, co prawda, szczęścia do właściciela, ale też sprowadziły swego czasu bardzo solidną porcję Jelczy i Solarisów (a ostatnio MANów), i wciąż uzupełniają swój park o relatywnie młode używki. Świerklaniec (który chyba nie dostaje pieniędzy od gmin), oprócz całej masy używek, dysponuje także coraz większą gromadką Solarisów. Ostatnio znowu trafiły tam dwa SU18. Nawet Jastrzębie (gdzie PKM również jest w malych dawkach zasilany przez miasto) dysponuje lepszymi autobusami, niż Rybnik. Tak więc, są to przykłady całkiem dobrze wyposażonych spółek. A gdyby nakłady śląskich miast na KM dorównywały nakładom Wrocławia, Krakowa czy Poznania, to pewnie byłyby jeszcze lepiej wyposażone.

Obliczyłem il. taboru, % autobusów niskop. i śr. wiek dla 3 PKM-ów w GOP-ie(Gliwice, Sosnowiec, Świerklaniec) oraz dla przewoźników obsł. KM w Rybniku. Wyniki w cale nie wywyższają PKM-ów nad Rybnikiem, a wręcz w przypadku SG i Świerklańca są w większości słabsze od niego.

PKM Gliwice
Ilość taboru ~ 182
% autobusów niskopodłogowych ~ 41,76
Średni wiek autobusów ~ 12,38

PKM Sosnowiec
Ilość taboru ~ 254
% autobusów niskopodłogowych ~ 40,54
Średni wiek autobusów ~ 11,5

PKM Świerklaniec
Ilość taboru ~ 108
% autobusów niskopodłogowych ~ 41,67
Średni wiek autobusów ~ 17,03( Exclamation )

Transgór Rybnik
Ilość taboru ~ 69
% autobusów niskopodłogowych ~ 42,03
Średni wiek autobusów ~ 11,28

PKS Rybnik
Ilość taboru ~ 31
% autobusów niskopodłogowych ~ 67,74%
Średni wiek autobusów ~ 14

Kłosok Żory
Ilość taboru ~ 6
% autobusów niskopodłogowych ~ 100
Średni wiek autobusów ~ 10,67

TLA Knurów - Jerzy Jaroszek
Ilość taboru ~ 2
% autobusów niskopodłogowych ~ 100
Średni wiek autobusów ~ 7,5

ZTZ Rybnik - tabor wszystkich przewoźników
Ilość taboru ~ 108
% autobusów niskopodłogowych ~ 53,7
Średni wiek autobusów ~ 11,95

Tak więc wyraźnie widać, że PKM-y nie posiadają powalającego taboru. Patrząc na najstarsze autobusy to wśród "konkurentów" na najwyższym miejscu jest ikarus 280 #1465 z PKM Św., który został wyprodukowany w 1981 roku, Gliwice również mają sześć zabytków z 1983 roku(1x 280 i 5x 260). Najlepiej wypadają Sosnowiec i Rybnik, najstarszym wozem z SO jest jeden Ik280 z 1985 roku, a w Rybniku dwa ikarusy - 260 i 280 również z '85r.

PS. Mieszku, radzę na przyszłość bardziej zastanowić się nad tym co się piszę, jak widać nie miałeś racji stwierdzając, że każdy PKM z GOP-u ma lepszy tabor od Rybnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Wto 19:55, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Wto 20:35, 30 Gru 2008    Temat postu:

Tak Adamie. A teraz weź sobie na poprawkę, że 100% niskopodłogowych autobusów PKMu Gliwice jest zakupiona jako nowa. A W Transgórze Question Dobre nie liczmy tego, bo będzie wstyd :] I taka właśnie jest różnica...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konri
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Manhattan

PostWysłany: Wto 22:18, 30 Gru 2008    Temat postu:

Dobrze co z tego, że nówki to było liczone niska vs. wysoka podłoga. No ale skoro poruszyłeś temat, to przecież nie w każdym nowo zakupionym autobusie musi się jechać wygodnie, a nie każde używane autobusy są złe Wink A ten komfort jazdy starają się przewoźnicy (tak myślę) umilić, różnego typu niespodziankami Razz

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konri dnia Wto 22:20, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Wto 22:19, 30 Gru 2008    Temat postu:

Konri napisał:
Dobrze co z tego, że nówki to było liczone niska vs. wysoka podłoga.

To z tego, że PKM na to stać. Bo kupić używane autobusy z zachodu, to żadne osiągnięcie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Amalio dnia Wto 22:20, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konri
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Manhattan

PostWysłany: Wto 22:25, 30 Gru 2008    Temat postu:

Tak, tylko że kupując autobusy używane w dobrym stanie można szybko wymienić stary tabor, a w przyszłości te sprowadzone na jakieś nowsze Wink I tak w kołomacieju Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Wto 23:17, 30 Gru 2008    Temat postu:

Ale czy nie lepiej po prostu nowe kupować Question :]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Wto 23:37, 30 Gru 2008    Temat postu:

Amalio napisał:
Tak Adamie. A teraz weź sobie na poprawkę, że 100% niskopodłogowych autobusów PKMu Gliwice jest zakupiona jako nowa. A W Transgórze Question Dobre nie liczmy tego, bo będzie wstyd :] I taka właśnie jest różnica...

Amalio napisał:
Ale czy nie lepiej po prostu nowe kupować Question :]

Zrozum, że Transgór to prywaciarz, a PKM nie, i o ile pamiętam MAN-y zostały zakupione dzięki dofinansowaniu Zabrza i Gliwic(takie naklejki są umieszczone na tych wozach).

Nie będzie wstydu(w porównaniu do pozostałych rybnickich przewoźników) Razz, jest to 10 autobusów oraz 5 wozów testowych, które przybyły do Rybnika rok później, gdy je wyprodukowano(wyjątek Danka - zakupiona została w roku w którym ją wyprodukowano).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Wto 23:38, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 1:19, 31 Gru 2008    Temat postu:

@ztz rybnik: Generalnie zabawa w liczenie wysokiej i niskiej podłogi oraz w średni wiek taboru jest ździebko głupia. Bo w ten sposób do jednego wora wrzucasz autobusy nowe i używane (ale niskopodłogowe), tanie (Solbusy) i drogie (Solarisy), krótkie i przegubowe, a także zupełnie stare i stare, ale po NG (te gliwickie Ikarusy 260 w niczym nie odbiegają jakością od teoretycznie młodszych Jelczy 120M z Transgóru). W ten sposób dochodzi do absurdów, bo rybnicki Solbus ma dokładnie taką samą wartość porównawczą, co gliwicki SU 18 i to pomimo tego, że ten drugi jest 2 razy droższy. Już nie wspominam o porównywaniu SU 18 do Jelczy Vero, które są może i z 3-4 razy tańsze.

Domyślam się, że gdyby PKM Gliwice wymienił 21 sztuk SU 18 na 42 sztuki SN 11 (albo 63 sztuk Vero), to twoja statystyka zostałaby wywrócona do góry nogami, ale wcale nie oznaczałoby to, że w Gliwicach tabor zmienił się na lepsze. A gdyby ten sam PKM Gliwice 21 sztuk SU 18 wymienił na (mniej więcej tyle samo warte) 210 MANów NL202 (wiek 8-10 lat), to już w ogóle szkoda gadać. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Śro 1:48, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Śro 8:57, 31 Gru 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
@ztz rybnik: Generalnie zabawa w liczenie wysokiej i niskiej podłogi oraz w średni wiek taboru jest ździebko głupia. Bo w ten sposób do jednego wora wrzucasz autobusy nowe i używane (ale niskopodłogowe), tanie (Solbusy) i drogie (Solarisy), krótkie i przegubowe, a także zupełnie stare i stare, ale po NG (te gliwickie Ikarusy 260 w niczym nie odbiegają jakością od teoretycznie młodszych Jelczy 120M z Transgóru). W ten sposób dochodzi do absurdów, bo rybnicki Solbus ma dokładnie taką samą wartość porównawczą, co gliwicki SU 18 i to pomimo tego, że ten drugi jest 2 razy droższy. Już nie wspominam o porównywaniu SU 18 do Jelczy Vero, które są może i z 3-4 razy tańsze.

Domyślam się, że gdyby PKM Gliwice wymienił 21 sztuk SU 18 na 42 sztuki SN 11 (albo 63 sztuk Vero), to twoja statystyka zostałaby wywrócona do góry nogami, ale wcale nie oznaczałoby to, że w Gliwicach tabor zmienił się na lepsze. A gdyby ten sam PKM Gliwice 21 sztuk SU 18 wymienił na (mniej więcej tyle samo warte) 210 MANów NL202 (wiek 8-10 lat), to już w ogóle szkoda gadać. Wink

Jakie solbusy? Tylko jeden solbus jest w tym zestawieniu, czyli rybnicki.
Tłumaczenie, że przeszły NG nie ma sensu, chyba, że uważasz, iż remont po 15-latach zrobi z niego zupełnie nowy autobus, czyli SAM?. Rybnickie 120M również już zaczynają przechodzić NG - #2758, #2771-#2773, #3197, zagrożony był #2764, na szczęście ponoć dobrze się jeszcze trzyma. To, że PKM kupuje nowe autobusy, a nie używane można pochwalić; tylko tu znowu stoi kwestia, że przy takich zakupach PKM wspierają Gliwice czy też Zabrze i dlatego też mogą sobie na to pozwolić. W Rybniku szybki sposób odmłodzenie taboru jest tylko jeden, ZTZ musiałby nadal wymagać w przetargach na linie w Rybniku max. 3-letnich autobusów, wtedy takie jest ciężko znaleźć na rynku wtórnym i przewoźnicy musieliby zakupić nowe pojazdy. Jednak takie wymagania mają niestety swój drugi koniec, za niewygórowana stawkę przewoźnik będzie musiał kupić nowe pojazdy, co może doprowadzić do stanu w jakim znajdują się wozy Meteora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Śro 15:06, 31 Gru 2008    Temat postu:

ztz rybnik napisał:

Zrozum, że Transgór to prywaciarz, a PKM nie, i o ile pamiętam MAN-y zostały zakupione dzięki dofinansowaniu Zabrza i Gliwic(takie naklejki są umieszczone na tych wozach).

Ja to rozumiem, ale nie wychwalaj Transgóra za to, że wygrał w PKMem o mniej niż pół procenta w sytuacji gdy ponad połowa ( nie łap mnie za słówka, bo nie chce mi się liczyć ) niskaczy została zakupiona jako używana, a PKM wydał krocie na unowocześnienie taboru nie tylko niskopodłogowym, ale tez fabrycznie nowym taborem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Amalio dnia Śro 15:08, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> ZTZ Rybnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Następny
Strona 22 z 26

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island