Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pon 19:16, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | Jeszcze 2-3 lata temu Rybnik to był autobusowy skansen nawet w porównaniu do PKM Jastrzębie. Obecnie wydaje mi się, że nastąpił zwrot w dobrym kierunku. W GOP ikarus czy jelcz M11 to jeszcze normalka - u nas ikarus na linii to chyba tylko rezerwa... a i karosy zdaje się nie dojeżdżą dłużej niż do połowy przyszłego roku. |
Zawdzięczasz to ZTZowi To prawie wszystko dzieło przewoźników. A dlaczego Bo sami zauważyli, że lepiej ściągnąć coś z zachodu, niż ciągle naprawiać psujący się złom. Czy PKS kupując nie małe dostawy MANów tudzież 4 Citara dostał dodatkowe pieniądze za wozokm Czy Transgór dostał "dofinansowanie" kupując Citara, czy "czterystapiątki". Pewnie nie, ale zrobili to po to by wozy te jeździły i zminimalizowały do minimum potrzeby napraw(no, może zmiana jest w przypadku oznaczenia kursu literką N). A dlaczego nie Bo nie rozstrzygano nowych przetargów, a wozy te śmigają tam, gdzie równie dobrze może śmigać stado Ikarusów, czy Jelczy. Zawdzięczać ZTZowi możemy tylko to, że Kłosok musiał kupić wozy takowe, a nie inne (choć dobrze nie jest...) czy Transgór nowe Mercedesy Conecto i Citaro K.
Co do Karos: wierzysz w to, że PKS i Transgór skasuje tyle wozów jeśli pasują do umów przetargowych Wbrew pozorom czeszki nie są takie złe, choć nie ukrywam, że wolę jechać NG272, czy O405GN/2, czekając w końcu na nowsze generacje tych przegubowych modeli
Koniec ery Karos może zapoczątkować tylko ZTZ, który rozpisując nowe przetargi, będzie zwiększał wymagania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Pon 19:53, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: |
Bo sami zauważyli, że lepiej ściągnąć coś z zachodu, niż ciągle naprawiać psujący się złom. |
Wielka mi łaska, że wydadzą pieniądze po to by wypełnić zadanie na które same się pisali :]
wojtek ztz napisał: | Czy PKS kupując nie małe dostawy MANów tudzież 4 Citara dostał dodatkowe pieniądze za wozokm Czy Transgór dostał "dofinansowanie" kupując Citara, czy "czterystapiątki". |
A co kogo obchodzi co przewoźnik kupi Jego sprawa. To nie działa tak, ze kupią jakieś ekstra wozy i teraz wszyscy w koło mają bulić, bo oni se kupili...
Autobusy mają być takie, żeby wypełnić zadanie.
wojtek ztz napisał: | Bo nie rozstrzygano nowych przetargów, a wozy te śmigają tam, gdzie równie dobrze może śmigać stado Ikarusów, czy Jelczy. |
Przetargu na line nie rozpisuje się pod czyjeś widzimisię, tylko wtedy gdy kończy się poprzedni. A że jakieś zostały rozpisane gdy pieniędzy nie było Cóż - zdarza się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pon 20:16, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Amalio napisał: | wojtek ztz napisał: |
Bo sami zauważyli, że lepiej ściągnąć coś z zachodu, niż ciągle naprawiać psujący się złom. |
Wielka mi łaska, że wydadzą pieniądze po to by wypełnić zadanie na które same się pisali :] |
Znów odniosę się do Citar czy MANów z PKSu: śmigają one dość często na liniach 3 czy 6. Ale do spełniania tego zadania wystarczą stare Ikarusy. To nie łaska, że takowe kupili
Amalio napisał: | wojtek ztz napisał: | Czy PKS kupując nie małe dostawy MANów tudzież 4 Citara dostał dodatkowe pieniądze za wozokm Czy Transgór dostał "dofinansowanie" kupując Citara, czy "czterystapiątki". |
A co kogo obchodzi co przewoźnik kupi Jego sprawa. To nie działa tak, ze kupią jakieś ekstra wozy i teraz wszyscy w koło mają bulić, bo oni se kupili...
Autobusy mają być takie, żeby wypełnić zadanie. |
Chce znów jak wyżej zaznaczyć, że PKS dawno nie wygrał żadnego przetargu i zadania mu się nie zmieniły, a pojazdy nowe sukcesywnie zakupował.
A żeby autobusy spełniały zadania na wysokim poziomie, jaki pomału wkracza do ZTZu za pomocą Transgórowych Mercedesów to trzeba niestety bulić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Pon 20:37, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: |
Znów odniosę się do Citar czy MANów z PKSu: śmigają one dość często na liniach 3 czy 6. Ale do spełniania tego zadania wystarczą stare Ikarusy. To nie łaska, że takowe kupili |
Nikt im nie kazał ich kupować.
wojtek ztz napisał: | a pojazdy nowe sukcesywnie zakupował. |
Jakby nie kupili czegokolwiek innego, to pewnie już by się ich występ w barwach ZTZtu dawno skończył, bo nie miałby czym jeździć. A że kupili Citara Wcale nie musieli...
wojtek ztz napisał: | A żeby autobusy spełniały zadania na wysokim poziomie, jaki pomału wkracza do ZTZu za pomocą Transgórowych Mercedesów to trzeba niestety bulić. |
Ale buli się za to co było w wymaganiach, a nie za o co przewoźnik kupił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 21:55, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
To ja już właściwie nie wiem, czyja to zasługa, że tabor w Rybniku rzeczywiście w ostatnich latach się poprawił. Chyba rdzy, bo zżarła stare Ikarusy i wymusiła zakup nowych autobusów. Mam nadzieję, że Jelcze 120M nie są nierdzewne, bo to mogłoby zastopować dalszy rozwój komunikacji w Rybniku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Pon 21:57, 29 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pon 23:24, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | To ja już właściwie nie wiem, czyja to zasługa, że tabor w Rybniku rzeczywiście w ostatnich latach się poprawił. Chyba rdzy, bo zżarła stare Ikarusy i wymusiła zakup nowych autobusów. Mam nadzieję, że Jelcze 120M nie są nierdzewne, bo to mogłoby zastopować dalszy rozwój komunikacji w Rybniku. |
No właśnie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie: rdza i zły stan techniczny wozów. 120M nierdzewne Ten model apogeum rdzy osiąga baaardzo prędko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Wto 7:10, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: | a pojazdy nowe sukcesywnie zakupował.
Jakby nie kupili czegokolwiek innego, to pewnie już by się ich występ w barwach ZTZtu dawno skończył, bo nie miałby czym jeździć. A że kupili Citara Wcale nie musieli... |
Musieli, przecież wystartowali do przetargu na 52 (choć jak piszesz "nie musieli") no ale chyba "z pustymi rękami" się nie startuje Nie uważasz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Konri dnia Wto 7:10, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Wto 8:23, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Konri napisał: | Musieli, przecież wystartowali do przetargu na 52 (choć jak piszesz "nie musieli") no ale chyba "z pustymi rękami" się nie startuje Nie uważasz |
Jak to nie? A Kłosok i Transgór jak startowali do przetargów? Oboje nie mieli jeszcze wymaganych wozów do dnia rozstrzygnięcia przetargu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Wto 9:51, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
@Konri jesteś w błędzie. Do przetargu można wystartować nic nie mając ( no chyba, że zapis mówi inaczej ), ale po rozstrzygnięciu autobusy trzeba natychmiast nabyć żeby w dniu rozpoczęcia wykonywania zadania mieć już wymagany tabor
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Wto 16:27, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Ja no faktycznie, widzisz nie pomyślał ja..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Wto 19:51, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | A co do kzkgopowskich PKMów, to jestem gotów zaryzykować stwierdzenie, że każdy jeden dysponuje lepszym taborem, niż Rybnik. Sosnowiec kilka lat temu sprowadził dostawę nowych autobusów za kilkadziesiąt milionów zł (Solarisy i Jelcze). Katowice nie mają, co prawda, szczęścia do właściciela, ale też sprowadziły swego czasu bardzo solidną porcję Jelczy i Solarisów (a ostatnio MANów), i wciąż uzupełniają swój park o relatywnie młode używki. Świerklaniec (który chyba nie dostaje pieniędzy od gmin), oprócz całej masy używek, dysponuje także coraz większą gromadką Solarisów. Ostatnio znowu trafiły tam dwa SU18. Nawet Jastrzębie (gdzie PKM również jest w malych dawkach zasilany przez miasto) dysponuje lepszymi autobusami, niż Rybnik. Tak więc, są to przykłady całkiem dobrze wyposażonych spółek. A gdyby nakłady śląskich miast na KM dorównywały nakładom Wrocławia, Krakowa czy Poznania, to pewnie byłyby jeszcze lepiej wyposażone. |
Obliczyłem il. taboru, % autobusów niskop. i śr. wiek dla 3 PKM-ów w GOP-ie(Gliwice, Sosnowiec, Świerklaniec) oraz dla przewoźników obsł. KM w Rybniku. Wyniki w cale nie wywyższają PKM-ów nad Rybnikiem, a wręcz w przypadku SG i Świerklańca są w większości słabsze od niego.
PKM Gliwice
Ilość taboru ~ 182
% autobusów niskopodłogowych ~ 41,76
Średni wiek autobusów ~ 12,38
PKM Sosnowiec
Ilość taboru ~ 254
% autobusów niskopodłogowych ~ 40,54
Średni wiek autobusów ~ 11,5
PKM Świerklaniec
Ilość taboru ~ 108
% autobusów niskopodłogowych ~ 41,67
Średni wiek autobusów ~ 17,03( )
Transgór Rybnik
Ilość taboru ~ 69
% autobusów niskopodłogowych ~ 42,03
Średni wiek autobusów ~ 11,28
PKS Rybnik
Ilość taboru ~ 31
% autobusów niskopodłogowych ~ 67,74%
Średni wiek autobusów ~ 14
Kłosok Żory
Ilość taboru ~ 6
% autobusów niskopodłogowych ~ 100
Średni wiek autobusów ~ 10,67
TLA Knurów - Jerzy Jaroszek
Ilość taboru ~ 2
% autobusów niskopodłogowych ~ 100
Średni wiek autobusów ~ 7,5
ZTZ Rybnik - tabor wszystkich przewoźników
Ilość taboru ~ 108
% autobusów niskopodłogowych ~ 53,7
Średni wiek autobusów ~ 11,95
Tak więc wyraźnie widać, że PKM-y nie posiadają powalającego taboru. Patrząc na najstarsze autobusy to wśród "konkurentów" na najwyższym miejscu jest ikarus 280 #1465 z PKM Św., który został wyprodukowany w 1981 roku, Gliwice również mają sześć zabytków z 1983 roku(1x 280 i 5x 260). Najlepiej wypadają Sosnowiec i Rybnik, najstarszym wozem z SO jest jeden Ik280 z 1985 roku, a w Rybniku dwa ikarusy - 260 i 280 również z '85r.
PS. Mieszku, radzę na przyszłość bardziej zastanowić się nad tym co się piszę, jak widać nie miałeś racji stwierdzając, że każdy PKM z GOP-u ma lepszy tabor od Rybnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Wto 19:55, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Wto 20:35, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Tak Adamie. A teraz weź sobie na poprawkę, że 100% niskopodłogowych autobusów PKMu Gliwice jest zakupiona jako nowa. A W Transgórze Dobre nie liczmy tego, bo będzie wstyd :] I taka właśnie jest różnica...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Wto 22:18, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Dobrze co z tego, że nówki to było liczone niska vs. wysoka podłoga. No ale skoro poruszyłeś temat, to przecież nie w każdym nowo zakupionym autobusie musi się jechać wygodnie, a nie każde używane autobusy są złe A ten komfort jazdy starają się przewoźnicy (tak myślę) umilić, różnego typu niespodziankami
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Konri dnia Wto 22:20, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Wto 22:19, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Konri napisał: | Dobrze co z tego, że nówki to było liczone niska vs. wysoka podłoga. |
To z tego, że PKM na to stać. Bo kupić używane autobusy z zachodu, to żadne osiągnięcie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Amalio dnia Wto 22:20, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Wto 22:25, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Tak, tylko że kupując autobusy używane w dobrym stanie można szybko wymienić stary tabor, a w przyszłości te sprowadzone na jakieś nowsze I tak w kołomacieju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Wto 23:17, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Ale czy nie lepiej po prostu nowe kupować :]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Wto 23:37, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Amalio napisał: | Tak Adamie. A teraz weź sobie na poprawkę, że 100% niskopodłogowych autobusów PKMu Gliwice jest zakupiona jako nowa. A W Transgórze Dobre nie liczmy tego, bo będzie wstyd :] I taka właśnie jest różnica... |
Amalio napisał: | Ale czy nie lepiej po prostu nowe kupować :] |
Zrozum, że Transgór to prywaciarz, a PKM nie, i o ile pamiętam MAN-y zostały zakupione dzięki dofinansowaniu Zabrza i Gliwic(takie naklejki są umieszczone na tych wozach).
Nie będzie wstydu(w porównaniu do pozostałych rybnickich przewoźników) , jest to 10 autobusów oraz 5 wozów testowych, które przybyły do Rybnika rok później, gdy je wyprodukowano(wyjątek Danka - zakupiona została w roku w którym ją wyprodukowano).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Wto 23:38, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 1:19, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
@ztz rybnik: Generalnie zabawa w liczenie wysokiej i niskiej podłogi oraz w średni wiek taboru jest ździebko głupia. Bo w ten sposób do jednego wora wrzucasz autobusy nowe i używane (ale niskopodłogowe), tanie (Solbusy) i drogie (Solarisy), krótkie i przegubowe, a także zupełnie stare i stare, ale po NG (te gliwickie Ikarusy 260 w niczym nie odbiegają jakością od teoretycznie młodszych Jelczy 120M z Transgóru). W ten sposób dochodzi do absurdów, bo rybnicki Solbus ma dokładnie taką samą wartość porównawczą, co gliwicki SU 18 i to pomimo tego, że ten drugi jest 2 razy droższy. Już nie wspominam o porównywaniu SU 18 do Jelczy Vero, które są może i z 3-4 razy tańsze.
Domyślam się, że gdyby PKM Gliwice wymienił 21 sztuk SU 18 na 42 sztuki SN 11 (albo 63 sztuk Vero), to twoja statystyka zostałaby wywrócona do góry nogami, ale wcale nie oznaczałoby to, że w Gliwicach tabor zmienił się na lepsze. A gdyby ten sam PKM Gliwice 21 sztuk SU 18 wymienił na (mniej więcej tyle samo warte) 210 MANów NL202 (wiek 8-10 lat), to już w ogóle szkoda gadać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Śro 1:48, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Śro 8:57, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | @ztz rybnik: Generalnie zabawa w liczenie wysokiej i niskiej podłogi oraz w średni wiek taboru jest ździebko głupia. Bo w ten sposób do jednego wora wrzucasz autobusy nowe i używane (ale niskopodłogowe), tanie (Solbusy) i drogie (Solarisy), krótkie i przegubowe, a także zupełnie stare i stare, ale po NG (te gliwickie Ikarusy 260 w niczym nie odbiegają jakością od teoretycznie młodszych Jelczy 120M z Transgóru). W ten sposób dochodzi do absurdów, bo rybnicki Solbus ma dokładnie taką samą wartość porównawczą, co gliwicki SU 18 i to pomimo tego, że ten drugi jest 2 razy droższy. Już nie wspominam o porównywaniu SU 18 do Jelczy Vero, które są może i z 3-4 razy tańsze.
Domyślam się, że gdyby PKM Gliwice wymienił 21 sztuk SU 18 na 42 sztuki SN 11 (albo 63 sztuk Vero), to twoja statystyka zostałaby wywrócona do góry nogami, ale wcale nie oznaczałoby to, że w Gliwicach tabor zmienił się na lepsze. A gdyby ten sam PKM Gliwice 21 sztuk SU 18 wymienił na (mniej więcej tyle samo warte) 210 MANów NL202 (wiek 8-10 lat), to już w ogóle szkoda gadać. |
Jakie solbusy? Tylko jeden solbus jest w tym zestawieniu, czyli rybnicki.
Tłumaczenie, że przeszły NG nie ma sensu, chyba, że uważasz, iż remont po 15-latach zrobi z niego zupełnie nowy autobus, czyli SAM?. Rybnickie 120M również już zaczynają przechodzić NG - #2758, #2771-#2773, #3197, zagrożony był #2764, na szczęście ponoć dobrze się jeszcze trzyma. To, że PKM kupuje nowe autobusy, a nie używane można pochwalić; tylko tu znowu stoi kwestia, że przy takich zakupach PKM wspierają Gliwice czy też Zabrze i dlatego też mogą sobie na to pozwolić. W Rybniku szybki sposób odmłodzenie taboru jest tylko jeden, ZTZ musiałby nadal wymagać w przetargach na linie w Rybniku max. 3-letnich autobusów, wtedy takie jest ciężko znaleźć na rynku wtórnym i przewoźnicy musieliby zakupić nowe pojazdy. Jednak takie wymagania mają niestety swój drugi koniec, za niewygórowana stawkę przewoźnik będzie musiał kupić nowe pojazdy, co może doprowadzić do stanu w jakim znajdują się wozy Meteora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Śro 15:06, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: |
Zrozum, że Transgór to prywaciarz, a PKM nie, i o ile pamiętam MAN-y zostały zakupione dzięki dofinansowaniu Zabrza i Gliwic(takie naklejki są umieszczone na tych wozach).
|
Ja to rozumiem, ale nie wychwalaj Transgóra za to, że wygrał w PKMem o mniej niż pół procenta w sytuacji gdy ponad połowa ( nie łap mnie za słówka, bo nie chce mi się liczyć ) niskaczy została zakupiona jako używana, a PKM wydał krocie na unowocześnienie taboru nie tylko niskopodłogowym, ale tez fabrycznie nowym taborem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Amalio dnia Śro 15:08, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|