Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Najlepszy tabor autobusowy w ROW posiada: |
PKM Jastrzębie |
|
63% |
[ 12 ] |
V-BUS Żory |
|
0% |
[ 0 ] |
Kłosok Żory |
|
5% |
[ 1 ] |
Transgór Rybnik |
|
21% |
[ 4 ] |
PPKS Rybnik |
|
0% |
[ 0 ] |
Drabas |
|
5% |
[ 1 ] |
Inne |
|
5% |
[ 1 ] |
|
Wszystkich Głosów : 19 |
|
Autor |
Wiadomość |
oolek15
MIŁOŚNIK
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 22:23, 23 Paź 2007 Temat postu: Najlepszy tabor |
|
|
Chciałbym się dowiedzieć jaki przewoźnik według was ma najlepszy tabor.
To ja zacznę: PKM Jastrzębie, ponieważ obok Jelczy i Ikarusów ma "parę" MANów i Solarisów. I nawet większość z nich się dość dobrze trzyma - z Jelczy oczywiście. Ikarusy raczej trochę słabiej, ale mają już swoje lata...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez oolek15 dnia Nie 23:03, 23 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Wto 22:59, 23 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Manów to PKM ma 27, a nie parę.
Oczywiście zagłosowałem na PKM, bo istnieje przepaść pomiędzy nim, a Transgórem który w moim rankingu jest drugi za to, że jednak coś inwestuje w ten tabor kupując solidne używane autobusy czy wcześniej Jelcze, ale bądź co bądź nowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominiqus
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Z perły polskich uzdrowisk
|
Wysłany: Wto 23:24, 23 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Liederem w regionie jest nadal, mimo swoich problemów, PKM Jastrzębie.
Na uznanie w mojej ocenie zasługuje też firma Drabas i chodzi mi tutaj o zakupione Mercedesy O405CNG. Mimo, że mają kilka lat to komfortem jazdy przewyższają o kilka generacji produkty Jelcza. Co ważne niższe koszty eksploatacji tych pojazdów, pozwoliły firmie na zwiększenie ilości połączeń z Katowicami. Minus mozna postawić za 15% podwyżkę cen biletów, spowodowaną wzrostem cen ropy w ostatnich latach.
Jednak biorąc pod uwagę inwestycje tej firmy w autobusy napędzane CNG, może stać się ona w przyszłości groźnym konkurentem dla pozostałych przewoźników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tom
Administrator
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 16:59, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
dominiqus napisał: | Minus mozna postawić za 15% podwyżkę cen biletów, spowodowaną wzrostem cen ropy w ostatnich latach. |
Wzrost cen ropy to raczej nie jest wina przewoźnika. Prywaciarze nie mają na to innej rady - muszą podnieść ceny biletów.
Ja jednak głosuję na Transgór. Możecie mnie za to objechać, ale ja myślę, że PKM trochę mniej dba o swoje busy (i czasami podejmuje bezsensowne działania - jak choćby demontaż klimatyzacji). Tabor jest oczywiście dobry, ale ja jednak jestem za Transgórem (i nie dlatego że mieszkam w Rybniku ). Co jak co, ale Jelcze 120M z PKmu się rozpadają, podczas gdy Transgórowski jeżdżą i mają się całkiem nieźle. Ikarusów się już dawno pozbyli, są w trakcie pozbywania się M11 i L11 i myślę, że wkrótce przyjdzie czas na Karosy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominiqus
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Z perły polskich uzdrowisk
|
Wysłany: Śro 17:24, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Tom napisał: | Co jak co, ale Jelcze 120M z PKmu się rozpadają, podczas gdy Transgórowski jeżdżą i mają się całkiem nieźle. Ikarusów się już dawno pozbyli, są w trakcie pozbywania się M11 i L11 i myślę, że wkrótce przyjdzie czas na Karosy. |
Jeszcze przyjanajmniej dwa Ikarusy straszą na zajezdni Transgóru:P
Zwróć tylko uwagę, że w Jastrzebiu ostatni Jelcz M11 skończył swój żywot w 2004 roku, zaś 120M mają z roku na rok coraz mniejszy udział w parku taborowym. Przewoźnikowi bardziej opłaca się je sprzedać, niż inwestować w ich modernizacje. Jeszcze kilka lat i jedną polską marką w PKM będzie Solaris.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Śro 17:54, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
@dominiqus w 2004? a nie w 2002?
I pamiętaj, ze CNG też pójdzie w górę za czas jakiś, bo nasze państwo w takich sprawach nie jest głupie i nie da się "okradać" z powodu tego taniego paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 18:41, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Amalio nie chodzi o to że państwo daje czy nie daje się okradać, w tym przypadku chodzi o to że chce na CNG więcej zarabiać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Śro 18:49, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Mój głoś powędrował w kierunku jastrzębskiego PKM-u.
Choć mam kilka zastrzeżeń do tego przewoźnika(m.in. zakup wysokopodłogowych MAN-ów SL223/263) uważam, że jego tabor jest najlepszy w naszym regionie.
Mam jednak nadzieję, że za 2-3 lata bez wahania w podobnej sondzie będę mógł oddać głos na Transgór .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Śro 19:01, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Andrev napisał: | Amalio nie chodzi o to że państwo daje czy nie daje się okradać, w tym przypadku chodzi o to że chce na CNG więcej zarabiać |
No to to samo jest
A zakupy Drabasa są tylko i wyłącznie korzystne dla Drabasa, ale nie dla pasażerów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominiqus
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Z perły polskich uzdrowisk
|
Wysłany: Śro 20:35, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Amalio napisał: |
A zakupy Drabasa są tylko i wyłącznie korzystne dla Drabasa, ale nie dla pasażerów. |
Powiedz, że żartujesz.
Po tysiąckroć wolę jechać O405, niż tym trzeszczącym dziadostwem z Jelcza (L090M) w którym zimą nogi do podłogi przymarzają.
Co do akcyzy na CNG. Jej wprowadzenie nie oznacza, że wożenie pasażerów autobusami napędzanymi tym paliwem stanie się automatycznie nieopłacalne. Nierentowne byłoby na przykład w sytuacji, gdyby cena CNG była wyższa lub równa cenie rynkowej ropy, przy jednoczesnym załozeniu, że akcyza na ropę i cng jest identyczna, a na to póki co sie nie zanosi. Poza tym dokuczliwość akcyzy, jako podatku, zależy wprost proporcjonalnie od podstawy opodatkowania, czyli aktualnej ceny CNG, lub ropy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Śro 20:44, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
dominiqus napisał: | Amalio napisał: |
A zakupy Drabasa są tylko i wyłącznie korzystne dla Drabasa, ale nie dla pasażerów. |
Powiedz, że żartujesz.
Po tysiąckroć wolę jechać O405, niż tym trzeszczącym dziadostwem z Jelcza (L090M) w którym zimą nogi do podłogi przymarzają. | Przesadzasz - przy takich tłumach jakie czasami widzę w Drabasie na pewno nie jest zimno. Po za tym Oł for handret fajf Niderflur ma raczej mniej siedzisk co już jest totalnie upierdliwie zważywszy, że są one wolniejsze od czegokolwiek innego*
* pomijając starsze wyroby Autosana
dominiqus napisał: | Co do akcyzy na CNG. Jej wprowadzenie nie oznacza, że wożenie pasażerów autobusami napędzanymi tym paliwem stanie się automatycznie nieopłacalne. Nierentowne byłoby na przykład w sytuacji, gdyby cena CNG była wyższa lub równa cenie rynkowej ropy, przy jednoczesnym załozeniu, że akcyza na ropę i cng jest identyczna, a na to póki co sie nie zanosi. Poza tym dokuczliwość akcyzy, jako podatku, zależy wprost proporcjonalnie od podstawy opodatkowania, czyli aktualnej ceny CNG, lub ropy. |
Tak tyle, że należy pamiętać iż zakup autobusu napędzanego tym paliwem jest o wiele droższy niż w przypadku ropniaków co z kolei będzie się wiązało z dłuższym wyrównywaniem strat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 20:50, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
No nie no nie przesadzajmy, Mercedesy nie są na pośpieszną linię Jastrzębie Zdrój - Katowice, co najwyżej takie wozy mogłyby do Rybnika jeździć, ewentualnie do Pszczyny. Układ siedzeń jest na pewno miejski (w autobusach międzymiejskich nie stosuje się czworaków). Fakt faktem są fajnie obite i wygodne, ale z dobrej klasy autobusem turystycznym jaki powinien jeździć na linii do Katowic to jest brak jakiegokolwiek porównania. Przy takich natłokach pasażerskich mogliby puszczać Setrę trzyosiową A i przecież nie zawsze ta frekwencja jest taka wysoka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Śro 20:57, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Andrev napisał: | ale z dobrej klasy autobusem turystycznym jaki powinien jeździć na linii do Katowic to jest brak jakiegokolwiek porównania. |
Również przesadzasz.
Takie trasy są dla autobusów lokalnych które na dzień dzisiejszy są już dobrze wyposażone i wygodne. Zresztą co do komfortu to są produkowane od dawna - PR110D
Ogólnie co do taboru to mam swoja własną koncepcję, ale niech to pozostanie już moją biznes tajemnicą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominiqus
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Z perły polskich uzdrowisk
|
Wysłany: Śro 20:58, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Amalio napisał: |
Przesadzasz - przy takich tłumach jakie czasami widzę w Drabasie na pewno nie jest zimno. Po za tym Oł for handret fajf Niderflur ma raczej mniej siedzisk co już jest totalnie upierdliwie zważywszy, że są one wolniejsze od czegokolwiek innego*
* pomijając starsze wyroby Autosana. |
Wolniejsze są, ale wierz mi, po 5 latach mniej lub bardziej częstych podrózy drabasmi, wolę O405 od jelczora.
Amalio napisał: | Tak tyle, że należy pamiętać iż zakup autobusu napędzanego tym paliwem jest o wiele droższy niż w przypadku ropniaków co z kolei będzie się wiązało z dłuższym wyrównywaniem strat. |
Zgoda i w większym stopniu dotyczy to pojazdów nowych niż używanych. Natomiast Drabas postawili na zakup używanych pojazdów, które w Niemczech zostały zastąpione przez MAN-y Lion`s City CNG i nie sądze, żeby były one znacznie droższe od tych z silnikiem diesel`a.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 21:08, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Amalio napisał: | Takie trasy są dla autobusów lokalnych które na dzień dzisiejszy są już dobrze wyposażone i wygodne. Zresztą co do komfortu to są produkowane od dawna - PR110D |
No fakt przesadziłem, ale chodziło mi o autobusy właśnie typu peery jednak z jedną rzeźnią, ale żeby były szybsze aniżeli te Merce.
Drabas powinien zainwestować w autobusy z rzeźnią, coś własnie jak O345, czy nawet ten Neoś jeśli chodzi o kursy do Katowic.
Jednak aktualny stan parku taborowego firmy Drabas może również cieszyć, jest to największa firma przewozowa w regionie która dorobiła się wyłącznie na bazie własnej linii międzymiejskiej i wynajmów i tutaj trzeba dodać dorobiła się dużych autobusów!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominiqus
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Z perły polskich uzdrowisk
|
Wysłany: Śro 22:29, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Amalio napisał: | @dominiqus w 2004? a nie w 2002?
. |
W 2002 sprzedali M11 o numerach od 234 do 245. W 2003 i później jeździł jeszcze mig #266. OIDP sprzadli go zaraz przed przyjazdem pierwszego SU10, czyli w 2004 roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
oolek15
MIŁOŚNIK
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 23:17, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Zapomniałem dodać, że Drabasa dodałem do ankiety dlatego że posiada większość "dużych autobusów". Więc dla mnie jest prywaciarzem a nie busiarzem. A pod pojęciem "inne" kryje się np. R-BUS, Linea-Trans(BUS do Cieszyna), Z-11, PTA i wszystko o czym zapomniałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Czw 12:41, 25 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
dominiqus napisał: |
Wolniejsze są, ale wierz mi, po 5 latach mniej lub bardziej częstych podrózy drabasmi, wolę O405 od jelczora. |
Wybieranie między złym, a jeszcze gorszym
dominiqus napisał: | Zgoda i w większym stopniu dotyczy to pojazdów nowych niż używanych. Natomiast Drabas postawili na zakup używanych pojazdów, które w Niemczech zostały zastąpione przez MAN-y Lion`s City CNG i nie sądze, żeby były one znacznie droższe od tych z silnikiem diesel`a. |
Ale jednak są - nawet używane.
dominiqus napisał: |
W 2002 sprzedali M11 o numerach od 234 do 245. W 2003 i później jeździł jeszcze mig #266. OIDP sprzadli go zaraz przed przyjazdem pierwszego SU10, czyli w 2004 roku. |
A to ci. Nawet nie wiedziałem.
To jest Kłosok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Czw 19:36, 25 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Temu co zagłosował na "inne" to chyba myszka objechała. Gdyby była ankieta na najgorszego przewoźnika to by pewnie wygrał Kłosok albo "inne" czyli busiarze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|