Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Najlepszy tabor

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Pozostałe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Najlepszy tabor autobusowy w ROW posiada:
PKM Jastrzębie
63%
 63%  [ 12 ]
V-BUS Żory
0%
 0%  [ 0 ]
Kłosok Żory
5%
 5%  [ 1 ]
Transgór Rybnik
21%
 21%  [ 4 ]
PPKS Rybnik
0%
 0%  [ 0 ]
Drabas
5%
 5%  [ 1 ]
Inne
5%
 5%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 19

Autor Wiadomość
oolek15
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 22:23, 23 Paź 2007    Temat postu: Najlepszy tabor

Chciałbym się dowiedzieć jaki przewoźnik według was ma najlepszy tabor. Cool

To ja zacznę: PKM Jastrzębie, ponieważ obok Jelczy i Ikarusów ma "parę" MANów i Solarisów. I nawet większość z nich się dość dobrze trzyma - z Jelczy oczywiście. Ikarusy raczej trochę słabiej, ale mają już swoje lata...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez oolek15 dnia Nie 23:03, 23 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Wto 22:59, 23 Paź 2007    Temat postu:

Manów to PKM ma 27, a nie parę.
Oczywiście zagłosowałem na PKM, bo istnieje przepaść pomiędzy nim, a Transgórem który w moim rankingu jest drugi za to, że jednak coś inwestuje w ten tabor kupując solidne używane autobusy czy wcześniej Jelcze, ale bądź co bądź nowe Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Wto 23:24, 23 Paź 2007    Temat postu:

Liederem w regionie jest nadal, mimo swoich problemów, PKM Jastrzębie.Very Happy

Na uznanie w mojej ocenie zasługuje też firma Drabas i chodzi mi tutaj o zakupione Mercedesy O405CNG. Mimo, że mają kilka lat to komfortem jazdy przewyższają o kilka generacji produkty Jelcza. Co ważne niższe koszty eksploatacji tych pojazdów, pozwoliły firmie na zwiększenie ilości połączeń z Katowicami. Minus mozna postawić za 15% podwyżkę cen biletów, spowodowaną wzrostem cen ropy w ostatnich latach.
Jednak biorąc pod uwagę inwestycje tej firmy w autobusy napędzane CNG, może stać się ona w przyszłości groźnym konkurentem dla pozostałych przewoźników.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 16:59, 24 Paź 2007    Temat postu:

dominiqus napisał:
Minus mozna postawić za 15% podwyżkę cen biletów, spowodowaną wzrostem cen ropy w ostatnich latach.


Wzrost cen ropy to raczej nie jest wina przewoźnika. Prywaciarze nie mają na to innej rady - muszą podnieść ceny biletów.

Ja jednak głosuję na Transgór. Możecie mnie za to objechać, ale ja myślę, że PKM trochę mniej dba o swoje busy (i czasami podejmuje bezsensowne działania - jak choćby demontaż klimatyzacji). Tabor jest oczywiście dobry, ale ja jednak jestem za Transgórem (i nie dlatego że mieszkam w Rybniku Exclamation ). Co jak co, ale Jelcze 120M z PKmu się rozpadają, podczas gdy Transgórowski jeżdżą i mają się całkiem nieźle. Ikarusów się już dawno pozbyli, są w trakcie pozbywania się M11 i L11 i myślę, że wkrótce przyjdzie czas na Karosy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Śro 17:24, 24 Paź 2007    Temat postu:

Tom napisał:
Co jak co, ale Jelcze 120M z PKmu się rozpadają, podczas gdy Transgórowski jeżdżą i mają się całkiem nieźle. Ikarusów się już dawno pozbyli, są w trakcie pozbywania się M11 i L11 i myślę, że wkrótce przyjdzie czas na Karosy.


Jeszcze przyjanajmniej dwa Ikarusy straszą na zajezdni Transgóru:P
Zwróć tylko uwagę, że w Jastrzebiu ostatni Jelcz M11 skończył swój żywot w 2004 roku, zaś 120M mają z roku na rok coraz mniejszy udział w parku taborowym. Przewoźnikowi bardziej opłaca się je sprzedać, niż inwestować w ich modernizacje. Jeszcze kilka lat i jedną polską marką w PKM będzie Solaris.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Śro 17:54, 24 Paź 2007    Temat postu:

@dominiqus w 2004? a nie w 2002?
I pamiętaj, ze CNG też pójdzie w górę za czas jakiś, bo nasze państwo w takich sprawach nie jest głupie i nie da się "okradać" z powodu tego taniego paliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 18:41, 24 Paź 2007    Temat postu:

Amalio nie chodzi o to że państwo daje czy nie daje się okradać, w tym przypadku chodzi o to że chce na CNG więcej zarabiać Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Śro 18:49, 24 Paź 2007    Temat postu:

Mój głoś powędrował w kierunku jastrzębskiego PKM-u.

Choć mam kilka zastrzeżeń do tego przewoźnika(m.in. zakup wysokopodłogowych MAN-ów SL223/263) uważam, że jego tabor jest najlepszy w naszym regionie.

Mam jednak nadzieję, że za 2-3 lata bez wahania w podobnej sondzie będę mógł oddać głos na Transgór Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Śro 19:01, 24 Paź 2007    Temat postu:

Andrev napisał:
Amalio nie chodzi o to że państwo daje czy nie daje się okradać, w tym przypadku chodzi o to że chce na CNG więcej zarabiać Wink


No to to samo jest Razz
A zakupy Drabasa są tylko i wyłącznie korzystne dla Drabasa, ale nie dla pasażerów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Śro 20:35, 24 Paź 2007    Temat postu:

Amalio napisał:


A zakupy Drabasa są tylko i wyłącznie korzystne dla Drabasa, ale nie dla pasażerów.


Powiedz, że żartujesz. Shocked
Po tysiąckroć wolę jechać O405, niż tym trzeszczącym dziadostwem z Jelcza (L090M) w którym zimą nogi do podłogi przymarzają.

Co do akcyzy na CNG. Jej wprowadzenie nie oznacza, że wożenie pasażerów autobusami napędzanymi tym paliwem stanie się automatycznie nieopłacalne. Nierentowne byłoby na przykład w sytuacji, gdyby cena CNG była wyższa lub równa cenie rynkowej ropy, przy jednoczesnym załozeniu, że akcyza na ropę i cng jest identyczna, a na to póki co sie nie zanosi. Poza tym dokuczliwość akcyzy, jako podatku, zależy wprost proporcjonalnie od podstawy opodatkowania, czyli aktualnej ceny CNG, lub ropy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Śro 20:44, 24 Paź 2007    Temat postu:

dominiqus napisał:
Amalio napisał:


A zakupy Drabasa są tylko i wyłącznie korzystne dla Drabasa, ale nie dla pasażerów.


Powiedz, że żartujesz. Shocked
Po tysiąckroć wolę jechać O405, niż tym trzeszczącym dziadostwem z Jelcza (L090M) w którym zimą nogi do podłogi przymarzają.
Przesadzasz - przy takich tłumach jakie czasami widzę w Drabasie na pewno nie jest zimno. Po za tym Oł for handret fajf Niderflur ma raczej mniej siedzisk co już jest totalnie upierdliwie zważywszy, że są one wolniejsze od czegokolwiek innego*

* pomijając starsze wyroby Autosana

dominiqus napisał:
Co do akcyzy na CNG. Jej wprowadzenie nie oznacza, że wożenie pasażerów autobusami napędzanymi tym paliwem stanie się automatycznie nieopłacalne. Nierentowne byłoby na przykład w sytuacji, gdyby cena CNG była wyższa lub równa cenie rynkowej ropy, przy jednoczesnym załozeniu, że akcyza na ropę i cng jest identyczna, a na to póki co sie nie zanosi. Poza tym dokuczliwość akcyzy, jako podatku, zależy wprost proporcjonalnie od podstawy opodatkowania, czyli aktualnej ceny CNG, lub ropy.

Tak tyle, że należy pamiętać iż zakup autobusu napędzanego tym paliwem jest o wiele droższy niż w przypadku ropniaków co z kolei będzie się wiązało z dłuższym wyrównywaniem strat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 20:50, 24 Paź 2007    Temat postu:

No nie no nie przesadzajmy, Mercedesy nie są na pośpieszną linię Jastrzębie Zdrój - Katowice, co najwyżej takie wozy mogłyby do Rybnika jeździć, ewentualnie do Pszczyny. Układ siedzeń jest na pewno miejski (w autobusach międzymiejskich nie stosuje się czworaków). Fakt faktem są fajnie obite i wygodne, ale z dobrej klasy autobusem turystycznym jaki powinien jeździć na linii do Katowic to jest brak jakiegokolwiek porównania. Przy takich natłokach pasażerskich mogliby puszczać Setrę trzyosiową Smile A i przecież nie zawsze ta frekwencja jest taka wysoka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Śro 20:57, 24 Paź 2007    Temat postu:

Andrev napisał:
ale z dobrej klasy autobusem turystycznym jaki powinien jeździć na linii do Katowic to jest brak jakiegokolwiek porównania.

Również przesadzasz.
Takie trasy są dla autobusów lokalnych które na dzień dzisiejszy są już dobrze wyposażone i wygodne. Zresztą co do komfortu to są produkowane od dawna - PR110D Cool

Ogólnie co do taboru to mam swoja własną koncepcję, ale niech to pozostanie już moją biznes tajemnicą Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Śro 20:58, 24 Paź 2007    Temat postu:

Amalio napisał:

Przesadzasz - przy takich tłumach jakie czasami widzę w Drabasie na pewno nie jest zimno. Po za tym Oł for handret fajf Niderflur ma raczej mniej siedzisk co już jest totalnie upierdliwie zważywszy, że są one wolniejsze od czegokolwiek innego*

* pomijając starsze wyroby Autosana.


Wolniejsze są, ale wierz mi, po 5 latach mniej lub bardziej częstych podrózy drabasmi, wolę O405 od jelczora.

Amalio napisał:
Tak tyle, że należy pamiętać iż zakup autobusu napędzanego tym paliwem jest o wiele droższy niż w przypadku ropniaków co z kolei będzie się wiązało z dłuższym wyrównywaniem strat.


Zgoda i w większym stopniu dotyczy to pojazdów nowych niż używanych. Natomiast Drabas postawili na zakup używanych pojazdów, które w Niemczech zostały zastąpione przez MAN-y Lion`s City CNG i nie sądze, żeby były one znacznie droższe od tych z silnikiem diesel`a.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 21:08, 24 Paź 2007    Temat postu:

Amalio napisał:
Takie trasy są dla autobusów lokalnych które na dzień dzisiejszy są już dobrze wyposażone i wygodne. Zresztą co do komfortu to są produkowane od dawna - PR110D Cool


No fakt przesadziłem, ale chodziło mi o autobusy właśnie typu peery jednak z jedną rzeźnią, ale żeby były szybsze aniżeli te Merce.

Drabas powinien zainwestować w autobusy z rzeźnią, coś własnie jak O345, czy nawet ten Neoś jeśli chodzi o kursy do Katowic.

Jednak aktualny stan parku taborowego firmy Drabas może również cieszyć, jest to największa firma przewozowa w regionie która dorobiła się wyłącznie na bazie własnej linii międzymiejskiej i wynajmów i tutaj trzeba dodać dorobiła się dużych autobusów!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Śro 22:29, 24 Paź 2007    Temat postu:

Amalio napisał:
@dominiqus w 2004? a nie w 2002?
.


W 2002 sprzedali M11 o numerach od 234 do 245. W 2003 i później jeździł jeszcze mig #266. OIDP sprzadli go zaraz przed przyjazdem pierwszego SU10, czyli w 2004 roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
oolek15
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 23:17, 24 Paź 2007    Temat postu:

Zapomniałem dodać, że Drabasa dodałem do ankiety dlatego że posiada większość "dużych autobusów". Więc dla mnie jest prywaciarzem a nie busiarzem. A pod pojęciem "inne" kryje się np. R-BUS, Linea-Trans(BUS do Cieszyna), Z-11, PTA i wszystko o czym zapomniałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Czw 12:41, 25 Paź 2007    Temat postu:

dominiqus napisał:


Wolniejsze są, ale wierz mi, po 5 latach mniej lub bardziej częstych podrózy drabasmi, wolę O405 od jelczora.


Wybieranie między złym, a jeszcze gorszym Question


dominiqus napisał:
Zgoda i w większym stopniu dotyczy to pojazdów nowych niż używanych. Natomiast Drabas postawili na zakup używanych pojazdów, które w Niemczech zostały zastąpione przez MAN-y Lion`s City CNG i nie sądze, żeby były one znacznie droższe od tych z silnikiem diesel`a.


Ale jednak są - nawet używane.

dominiqus napisał:

W 2002 sprzedali M11 o numerach od 234 do 245. W 2003 i później jeździł jeszcze mig #266. OIDP sprzadli go zaraz przed przyjazdem pierwszego SU10, czyli w 2004 roku.


A to ci. Nawet nie wiedziałem.

oolek15 napisał:
Z-11, .


To jest Kłosok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw 19:36, 25 Paź 2007    Temat postu:

Temu co zagłosował na "inne" to chyba myszka objechała. Gdyby była ankieta na najgorszego przewoźnika to by pewnie wygrał Kłosok albo "inne" czyli busiarze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Pozostałe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island