Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
[Transgór S.A.]Transgór będzie obł. KM w Raciborzu?

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKS Rybnik i Transgór Rybnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Pon 20:28, 09 Kwi 2007    Temat postu: [Transgór S.A.]Transgór będzie obł. KM w Raciborzu?

Autobusy jakiej firmy?

Jak widać, Miasto najchętniej pozbyło by się kłopotu z niedochodową firmą. Sugerowano, że Transgór zainteresowany jest wywozem śmieci, a PKS - obsługą linii miejskich...

Po ukazaniu się artykułu "Autobusy innej firmy" redakcja portalu otrzymała list, który publikujemy poniżej.

"Już pod koniec ubiegłego roku lokalna prasa pisała, że oferty przyjęcia udziałów w Przedsiębiorstwie Komunalnym złożyły w magistracie dwie firmy: Transgór Rybnik i PKS Racibórz. Ponieważ są to oferty dość ogólne prezydent Osuchowski nie podjął żadnych rozmów z tymi firmami.

Jak widać, obecnie Miasto najchętniej pozbyło by się kłopotu z niedochodową firmą. W prasie sugerowano, że Transgór zainteresowany jest wywozem śmieci a PKS - obsługą linii miejskich. Obawiam się, że Transgór także jest zainteresowany komunikacją miejską w Raciborzu bo właśnie Transgór wespół z PKS Rybnik obsługują linie miejskie w Rybniku i Wodzisławiu Śl.

Należy zastanowić się, co dla miasta będzie najlepszym rozwiązaniem;
- Pozostawić Przedsiębiorstwo Komunalne w dotychczasowej strukturze i ciągle do niego dopłacać?
- Sprzedać PK firmie spoza Raciborza - w tym wypadku - Transgór Rybnik?
- Sprzedać PK firmie z Raciborza - w tym przypadku - PKS w Raciborzu?
Postaram się odpowiedzieć na tylko na 2 i 3 pytanie. Na pierwsze pytanie powinni odpowiedzieć prezydent Osuchowski i Rada Miasta.
Gdy Transgór Rybnik przejmując PK prawdopodobnie:
a) zwolni większą część pracowników biurowych i obsługi technicznej;
b) przerejestruję pojazdy do Rybnika (tak jak to się stało gdy PKS Rybnik przejmował PKS Wodzisław Śl.) i wszelkie opłaty i podatki będą zasilać kasę miejską Rybnika;
c) jest nikła szansa na poprawę sytuacji taborowej - zaczną jeździć stare Ikarusy i Karosy;
d) wzrosną ceny biletów (dorównają cenom w Rybniku i Wodzisławiu),
e) Transgór rozszerzy swoje wpływy na teren ziemi raciborskiej - umocni swoją prawie monopolistyczną pozycję w południowo-zachodniej części woj. Śląskiego.
f) w tej części woj. Śląskiego Transgór konkurenta będzie miał jedynie w PKS Rybnik i PKM Jastrzębie
g) pozycja PKS Racibórz zostanie marginalna, co w najlepszym układzie doprowadzi do przejęcia PKS-u np. przez PKS Rybnik - tak jak to się stało z PKS Wodzisław Śl., lub zastanie sprzedany firmie zewnętrznej np. Connex a w Raciborzu pozostanie jedynie plac postojowy dla autobusów.
PKS Racibórz przejmując PK prawdopodobnie:
a) ograniczy zatrudnienie pracowników biurowych z PK
b) wszelkie podatki i opłaty będą nadal zasilać kasę miejską Raciborza
c) jest szansa na wymianę taboru, którym obecnie dysponuje PK - jeżeli nie na nowy to przynajmniej na używany ale w lepszym stanie technicznym
d) nie powinny wzrosnąć ceny biletów komunikacji miejskiej
e) spełni się "marzenie" poprzednich włodarzy miasta, którzy już próbowali przejąć PKS Racibórz w celu połączenia z PKM
f) umocni się pozycją rodzimego przewoźnika -PKS w Raciborzu- w tej części woj. Śląskiego.

Teraz wszystko zależy od naszych władz miejskich. Mam nadzieję, że wybiorą rozsądnie nie patrząc jedynie na doraźne korzyści i największą zaoferowaną cenę za Przedsiębiorstwo Komunalne. Powinni rozważyć co się będzie opłacało bardziej dla miasta w dłuższej perspektywie. W przypadku korzystnego dla PKS-u rozstrzygnięcia myślę, że i śmieciarkami PKS też się zajmie. Inaczej Racibórz stanie się jeszcze bardziej prowincjonalnym miasteczkiem.
Można zauważyć, że raciborski PKS zaczyna coraz prężniej działać, odnawia swój tabor, uruchamia nowe linie. Ciekawe tylko dlaczego na otwarciu zmodernizowanego dworca PKS-u nie było żadnego z prezydentów Raciborza? Czyżby nie byli nastawieni przychylnie do raciborskiego (własnego-miejscowego) PKS-u?
Wniosek nasuwa się tylko jeden - gdy wejdzie tutaj Transgór Rybnik lub inna firma spoza Raciborza straty w rynku pracy dotkną nie tylko samego Przedsiębiorstwa Komunalnego lecz w niedługiej perspektywie także raciborski PKS.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

PS. Wg. mnie artykuł jest strasznie negatywnie nastawiony na Transgór, przeziec on sie pozbywa starych wozów co jest widoczne: żadne Ikarusy juz nie jeżdżą, ostanio kasuje stare Jelcze, a jeśli by się miasto postarało się o dofinansowanie z funduszy UE o zakupu nowych autobusów(czyli kasacje starych wozów) to powoli zaczną znikać i Karosy oraz kilka pozostałych L11/M11 z taboru tego przewoźnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 21:02, 09 Kwi 2007    Temat postu:

Faktycznie to dość "ciemna" wizja po ewentualnym przejęciu przewozów miejkich przez Transgór Rybnik. Ja to widzę trochę inaczej.

Cytat:
a) zwolni większą część pracowników biurowych i obsługi technicznej;

Fakt, pracowników z biura to może i zwolnią, ale obsługę techniczną ich wozy muszą mieć na miejscu. Przecież mechanicy, lakiernicy, dyspozytorzy nie będą dojeżdżali z Rybnika, gdzie mają przecież cały czas pracę.

Cytat:
jest nikła szansa na poprawę sytuacji taborowej - zaczną jeździć stare Ikarusy i Karosy;

Tutaj wogóle się nie zgadzam. Nie wiem jak wygląda sytuacja taborowa w PK Racibórz ale chyba nie jest taka zła, a przychody z tytułu organizacji komunikacji na terenie Raciborza napewno zostaną przeznaczone na inwestycje w tabor. O ile oczywiście Transgór nie będzie popował pieniędzy w bazę taborową na terenie Rybnika. Jeżeli organizator komunikacji na terenie Raciborza jednak ustali maksymalny wiek taboru, to Transgór będzie się musiał dostosować. Poza tym ich tabor nie jest taki zły jak na tą chwilę.

Cytat:
wzrosną ceny biletów (dorównają cenom w Rybniku i Wodzisławiu),

Przecież ceny biletów w Rybniku i Wodzisławiu nie wzrosły z przyczyn przewoźnika, tylko organizatora, który dyktuję ceny. Oczywiście jest to wypadkowa kilku elementów, w tym cen jakie dyktują przewoźnicy, ale ostatnie zdanie należy jednak do organizatora.

Cytat:
Transgór rozszerzy swoje wpływy na teren ziemi raciborskiej - umocni swoją prawie monopolistyczną pozycję w południowo-zachodniej części woj. Śląskiego.


Z tym monopolem bym nie przesadzał. Rynek okoliczny posiada dość sporą liczbę firm, które z chęcią organizowały by komunikację, nawet jako podwykonawca dla Transgóru. Napewno na miejscu Transgóru wyrosło by od groma nowych firm transportowych, których w regionie jest dość sporo.

Cytat:
w tej części woj. Śląskiego Transgór konkurenta będzie miał jedynie w PKS Rybnik i PKM Jastrzębie


Należy jeszcze dodać Vbusa z Żor i mniejszą firmę Kłosok także z Żor. Poza tym jeżeli potencjał przewoźnika wyrażałby się tylko w liczbie wozów to chyba z tego co wiem to PKS Rybnik ma tutaj największą pozycję. Ma aż dwie dość spore zajezdnie!

Cytat:
pozycja PKS Racibórz zostanie marginalna, co w najlepszym układzie doprowadzi do przejęcia PKS-u np. przez PKS Rybnik - tak jak to się stało z PKS Wodzisław Śl., lub zastanie sprzedany firmie zewnętrznej np. Connex a w Raciborzu pozostanie jedynie plac postojowy dla autobusów.


Nie wiem co dla PKS Racibórz byłoby lepsze. Pozyskanie przez PKS Rybnik, który niedługo będzie prywatyzowany i jego sytuacja jak na dziś dzień jest dość niepewna, do tego ich park taborowy z Karosami i Autosanami H9 na czele jest chyba gorszy od dość dobrego taboru firmy Connex.

Reasumując, ktoś chyba albo przesadza, albo boi się kogoś z zewnątrz, kogoś lepszego, który ma dość spory potencjał. Może w końcu Racibórz uzyska połączenia podmiejskie z resztą regionu, bo z tego co wiem to dojeżdża najdalej do Rydułtów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 21:17, 09 Kwi 2007    Temat postu:

A ja się nie dziwię obawom raciborskiego portalu. Choćby temu, że widzę, co się dzieje w Gliwicach po przejęciu PKSu przez PKS Żary. Fakt, parę nowych-używanych autobusów jest, ale większość "nowego" taboru stanowi złom z Żar, którego tamtej firmie nie chce się złomować. Zamiast tego może go wysłać przecież do Gliwic i jeszcze powyższyć przy tym swój kapitał akcyjny w spółce (bo busy wnosi aportem).

Jest wysoce prawdopodobne, że Transgór po wejściu na rynek raciborski zrzuciłby tam większość swojego złomu. Może nie na stałe, ale na kilka lat z pewnością. Tym bardziej, że przyrost nowych busów w Transgórze nie jest tak szybki, żeby zaspokoić aż dwie bazy taborowe jednocześnie. Najpierw nowe busy w większości szłyby więc do Rybnika, a dopiero w drugiej kolejności do Raciborza.

Ograniczenia na wiek taboru Racibórz mógłby sobie wsadzić, bo tak naprawdę stałby się zakładnikiem Transgóru. No bo jeśli nie Transgór, to co?? Podobnie było niedawno w Chrzanowie. Miasto puściło bardzo ambitny przetarg na linie miejskie (autobusy nie starsza, niż z 2001 roku) i po prostu nikt się nie zgłosił. Miasto musiało więc obniżyć wymagania i nadal, jak jeździły, tak jeżdżą tam wraki z nowego-starego przedsiębiorstwa.

Dotacje unijne do autobusów też byłyby tylko bajką. Bo niby jak miasto ma zdobywać unijne dotacje na zakup autobusów przez prywatną firmę?? To jest prawnie niemożliwe, a Transgóru samego nie stać przecież na wkład własny, którego wymaga UE. Gdyby go było stać, to już by pewnie z tego skorzystał.

Wątpliwości miałbym tylko co do tego, że PPKS Rybnik przejmie PKS Racibórz. Na dzień dzisiejszy z pewnością go na to po prostu nie stać. Poza tym, nawet jeśli zostanie w czerwcu sprywatyzowany, to nowy właściciel przede wszystkim będzie próbował postawić go na nogi, oświeżyć tabor, uruchomić nowe linie. Nikt nie będzie myślał o tym, żeby już na starcie ładować kasę w trzeci oddział firmy.

Myślę, że dla Raciborza najlepszą metodą byłoby dalsze optymalizowanie kosztów transportu. Ostatecznie nie może być tak, żeby 60-tysięczne miasto nie mogło mieć samofinansującej się komunikacji miejskiej. Być może trzeba w tym celu zainwestować większą kasę w nowe autobusy (dotacje europejskie), żeby w ten sposób zachęcić mieszkańców do korzystania z KM. Można dalej wymieniać tabor na mniejszy. Można nieco podnieść czeny biletów. Uszczelnić kontrole. Itd. itd. Metod optymalizacji kosztów jest sporo. W najgorszym razie rzeczywiście lepiej powierzyć tę robotę PKSowi, niż Transgórowi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sammy
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: z Vecto

PostWysłany: Pon 21:32, 09 Kwi 2007    Temat postu:

Kiedy się ukazał cytowany artykuł? To są świeże teksty? Pamiętam, że kilka lat temu czytałem coś podobnego i póki co jakoś jak złomy z PK jeździły, tak jeżdżą nadal Wink.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Pon 22:45, 09 Kwi 2007    Temat postu:

Andrev napisał:

Cytat:
jest nikła szansa na poprawę sytuacji taborowej - zaczną jeździć stare Ikarusy i Karosy;

Tutaj wogóle się nie zgadzam. Nie wiem jak wygląda sytuacja taborowa w PK Racibórz ale chyba nie jest taka zła, a przychody z tytułu organizacji komunikacji na terenie Raciborza napewno zostaną przeznaczone na inwestycje w tabor. O ile oczywiście Transgór nie będzie popował pieniędzy w bazę taborową na terenie Rybnika. Jeżeli organizator komunikacji na terenie Raciborza jednak ustali maksymalny wiek taboru, to Transgór będzie się musiał dostosować. Poza tym ich tabor nie jest taki zły jak na tą chwilę.

Sytuacja taborowa PK Racibórz jest tragiczna! Tylko jeden autobus niskopodłogowy-> Jelcz M121, większość taboru stanowią przeróbki Jelcz: 120M/PR/L11/M11.

Sammy napisał:
Kiedy się ukazał cytowany artykuł? To są świeże teksty? Pamiętam, że kilka lat temu czytałem coś podobnego i póki co jakoś jak złomy z PK jeździły, tak jeżdżą nadal Wink.

Ukazał się 2 wiosny temu, ale aż mnie zadziwiło, że komenty są świeże pod tym artykułem i temat(również przez mieszkaców Raciborza) jest cały czas aktualny ponieważ KM w Raciborzu to czysta załamka, także postanowiłem to na forum pokazać(jeśliby rozpisali przetarg to Trangór pewnie by wystratował w nim).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto 0:51, 10 Kwi 2007    Temat postu:

Cytat:
wzrosną ceny biletów (dorównają cenom w Rybniku i Wodzisławiu),

Te wzrosty żeby dorównały Rybnikowi i wodzisławiowi to by musiały być ujemne. PKM Racibórz jako jedyny w okolicy stosuje złodziejske stawki podmiejskie uznając Racibórz za pępek świata gdzie cena sa zwyczajne tylko w granicach miasta, ale jak chcemy jechać z Rydułtów do Raciborza to zdzierają chyba z 5zł. Taniej wychodzi jechać PKS'em Rybnik, albo pociągiem niż PKM Racibórz. W dodatku w Raciborzu jest inaczej niż w całej polsce, bo ulga przysługuje tylko Raciborzanom i mieszkańcom okolicznych wioch. Jak już ktoś jest z innej parafi to musi płacić bilet normalny.

ztz rybnik napisał:

Sytuacja taborowa PK Racibórz jest tragiczna! Tylko jeden autobus niskopodłogowy-> Jelcz M121, większość taboru stanowią przeróbki Jelcz: 120M/PR/L11/M11.

autobusy w PKM Racibórz bardzo mi przypominają tabor autobusowy Kłosoka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Wto 0:56, 10 Kwi 2007    Temat postu:

PK, a nie PKM Wink
PKS Racibórz czyli Travel Bus?? Tak po za tym to w taborze niewiele by się zmieniło bo oni to chyba niedysponują miejskimi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 9:06, 10 Kwi 2007    Temat postu:

Amalio napisał:
PKS Racibórz czyli Travel Bus??


Firma Travel Bus jest prywatna i to całkiem co innego niż PKS Racibórz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
danone




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto 10:26, 10 Kwi 2007    Temat postu:

Choć Travel-Bus ma w nazwie PKS to wcale nie oznacza, że nim jest. Pełna nazwa firmy to Prywatna Komunikacja Samochodowa "Travel-Bus" s.c.

Co do cen biletów to droższe już nie mogą być. Jeszcze lepsza kwestia dotyczy zniżek. Według regulaminu PK Racibórz zniżki na autobusy komunikacji miejskiej mogą mieć tylko mieszkańcy powiatu raciborskiego i mieszkańcy Pszowa i Rydułtów. Druga sprawa do dystrybucja tych biletów. Parę lat temu PK zaoferowało sprzedawcom detalicznym rozprowadzanie biletów bez prowizji, czyli za ile kupią od PK, to za tyle sprzedadzą. Teraz sytuacja wygląda tak, że bilety PK Racibórz dostępne są tylko u kierowcy.

Chyba dwa lata temu odbył się przetarg na obsługę komunikacji miejskiej w Raciborzu. Oczywiście wygrał PK, bo to firma miejska. W przetargu brała udział firma Connex Warszawa, która oferowała w przetargu, że wodzić będzie mieszkańców Jelczami 120M z roku 2000 i 2001 wycofanymi z Warszawy (jeden z tych Jelczy został korzystnie sprzedany PK Racibórz). Jak dla Raciborza to byłby dużo skok do przodu jeżeli chodzi o tabor, a tak nie ma to jak stary Mig czy skrzypiąca Kapena. Jak dla mnie Racibórz powinien wejść do jakiegoś związku (MZK, ZTZ), bo jak widać sam sobie nie radzi w organizowaniu komunikacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JacekSo




Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: z Tarnowskich Gór

PostWysłany: Wto 15:20, 10 Kwi 2007    Temat postu:

ztz rybnik napisał:
Sytuacja taborowa PK Racibórz jest tragiczna! Tylko jeden autobus niskopodłogowy-> Jelcz M121, większość taboru stanowią przeróbki Jelcz: 120M/PR/L11/M11.

Niskopodłogowego akurat ani jednego nie mają. Smile Niskowejściowe, oprócz M121M, są także wszystkie Kapeny. Aha, PK nie ma żadnego jelcza L11. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Wto 15:29, 10 Kwi 2007    Temat postu:

Te stare Kapeny też są niskowejściowe??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Wto 15:30, 10 Kwi 2007    Temat postu:

JacekSo napisał:
ztz rybnik napisał:
Sytuacja taborowa PK Racibórz jest tragiczna! Tylko jeden autobus niskopodłogowy-> Jelcz M121, większość taboru stanowią przeróbki Jelcz: 120M/PR/L11/M11.

Niskopodłogowego akurat ani jednego nie mają. Smile Niskowejściowe, oprócz M121M, są także wszystkie Kapeny. Aha, PK nie ma żadnego jelcza L11. Smile

Wg. organizatora to niskopodłogowy i niskowejściowy jest to samo(na rozkładach pisze, że kurs wykonywany autobusem niskopodłogowy a Jelcz M121 jedzie- czyli na rozkładzie są zawarte błędne info?). Dlatego "Gniota" tak określiłem(pewnie z przeoczenia).
Jelcz L11.3 i M11 nie wiele sie różnią...
A co do Kapen to one są niby niskowejściowe, ale na wózek inwalidzki to już tam miejsca w nich zbytnio nie ma, co innego to Vero...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JacekSo




Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: z Tarnowskich Gór

PostWysłany: Wto 21:10, 10 Kwi 2007    Temat postu:

Amalio napisał:
Te stare Kapeny też są niskowejściowe??

Tak.

ztz rybnik napisał:
Wg. organizatora to niskopodłogowy i niskowejściowy jest to samo(na rozkładach pisze, że kurs wykonywany autobusem niskopodłogowy a Jelcz M121 jedzie- czyli na rozkładzie są zawarte błędne info?). Dlatego "Gniota" tak określiłem(pewnie z przeoczenia).

Organizator może sobie nazywać jak chce. Autobus niskopodłowgowy we wszystkich drzwiach ma niską podłogę. Autobusy z niską podłogą tylko w jednych czy dwóch drzwiach są określane jako niskowejściowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKS Rybnik i Transgór Rybnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island