Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
rozmaitości
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 16:24, 15 Gru 2008    Temat postu:

Ciekawostka Very Happy
http://www.youtube.com/watch?v=0Ps57kziouY

nawet w takim filmie z 1980 roku jednym z bohaterów jest pospieszny "Wigry" oraz "Pogoria" do Rybnika Smile historia historia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 1:58, 16 Gru 2008    Temat postu:

^^ Mnie rozwalił pociąg osobowy z Warszawy do Jeleniej Góry. 11 godzin w trasie. Nie mówiąc o tym, że 28 lat minęło, a pociągi nadal likwiduje się "ze względu, to się tak tłumaczy, na małą frekwencję". To samo odnośnie "przepisów wygodnych dla pasażera", których nadal nigdzie "nie ma". PKP chyba rzeczywiście zatrzymały się w poprzedniej epoce. Wink

PS. Bohaterem wielu filmów w tamtym okresie był też "Górnik".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto 14:37, 16 Gru 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
To chyba tylko w czasie wakacji, a tak to przedziałowce normalnie. Widzę, że ktoś tu nie jechał piętrowcem na tak długim odcinku. Warszawa-Rybnik to było gorsze niż jakaś męka Confused

Ty pewnie byś wolał EZT serii EN57 Razz
Bohuny wcale nie są takie złe, mają miękkie siedzenia i bardzo dobre wytłumienie drgań. Jeździły na Hutniku tylko w wakacje, tak to jeżdżą przedziałowce. Nie rozumiem jak można nazywać jazdę bohunami męką, jak w takim razie nazwiesz jazdę samymi EN57 z Katowic do Warszawy przez Kielce, w dodatku połowa z nich to był full-plastik.

Dla niewtajemniczonych mały słowniczek
bohun - wagon piętrowy
EN57 - jednostka elektryczna taka jak na naszych osobówkach jeżdżą
EN57 full-plastik - jak wyżej ale z plastikowymi siedzieniami

mieszko966 napisał:
Mnie rozwalił pociąg osobowy z Warszawy do Jeleniej Góry. 11 godzin w trasie.

Mało widziałeś. Aktualnie mamy pociąg relacji Wrocław Główny - Kamień Pomorski i w dodatku prowadzony EN57 Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez semaforek dnia Wto 14:44, 16 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ewelajda




Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: W-aw Śl

PostWysłany: Wto 19:02, 16 Gru 2008    Temat postu:

semaforek napisał:


Dla niewtajemniczonych mały słowniczek
bohun - wagon piętrowy
EN57 - jednostka elektryczna taka jak na naszych osobówkach jeżdżą
EN57 full-plastik - jak wyżej ale z plastikowymi siedzieniami
o dzieki rozumiem;) a sa jeszcze jakies skroty czy to cos?

mieszko966 napisał:
Mnie rozwalił pociąg osobowy z Warszawy do Jeleniej Góry. 11 godzin w trasie.

Mało widziałeś. Aktualnie mamy pociąg relacji Wrocław Główny - Kamień Pomorski i w dodatku prowadzony EN57 Very Happy.


nie rozumiem jak przy takich trasach dawac takie wagony....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Wto 21:42, 16 Gru 2008    Temat postu:

semaforek napisał:
wojtek ztz napisał:
To chyba tylko w czasie wakacji, a tak to przedziałowce normalnie. Widzę, że ktoś tu nie jechał piętrowcem na tak długim odcinku. Warszawa-Rybnik to było gorsze niż jakaś męka Confused

Ty pewnie byś wolał EZT serii EN57 Razz
Bohuny wcale nie są takie złe, mają miękkie siedzenia i bardzo dobre wytłumienie drgań. Jeździły na Hutniku tylko w wakacje, tak to jeżdżą przedziałowce. Nie rozumiem jak można nazywać jazdę bohunami męką, jak w takim razie nazwiesz jazdę samymi EN57 z Katowic do Warszawy przez Kielce, w dodatku połowa z nich to był full-plastik.

Może i siedzenia miękkie, ale miejsca na nogi brakuje. Do tego 99% pasażerów wiozło torby, które musiały leżeć na...przejściu. Trzeba być i widzieć... Wink A EN57 są fajne - sentyment Razz Choć nie ma to jak przedziałowce


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 22:03, 16 Gru 2008    Temat postu:

ewelajda napisał:
nie rozumiem jak przy takich trasach dawac takie wagony....


Takie trasy i tak mało kto przejeżdża w całości, więc to generalnie nie problem. No chyba, że ktoś jest bardzo biedny i bardzo mu zależy, żeby zaoszczędzić na pośpiesznym... [EDIT] albo jest MK. Wink

A co do bohunów, to są to najwygodniejsze wagony, jakimi w życiu jechałem. Pod warunkiem, że uda się zająć ławę przy schodach... w całości. Wtedy człowiek ma się lepiej, niż w kuszetce. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Wto 22:08, 16 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
osmt




Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Wto 22:06, 16 Gru 2008    Temat postu:

Wiesz mógłbyś se darować tekst z Biednym.... Ja jakoś wolałbym jechać tym kiblem niż pośpiesznym i co w tym złego ? i nie jestem w tym sam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ewelajda




Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: W-aw Śl

PostWysłany: Wto 22:30, 16 Gru 2008    Temat postu:

No jak ktos ma pełno toreb to trudno pomiescic sie w taki... czyms;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
osmt




Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Śro 17:57, 17 Gru 2008    Temat postu:

Tzn w jakim czymś? EN57 ma bardzo dużo miejsca . A przedziałowiec nie zawsze bo drzwi wąskie itd...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ewelajda




Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: W-aw Śl

PostWysłany: Czw 20:08, 18 Gru 2008    Temat postu:

No miejsce na torby jest rzeczywiscie bardzo duzy;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw 21:11, 18 Gru 2008    Temat postu:

ewelajda napisał:
Mało widziałeś. Aktualnie mamy pociąg relacji Wrocław Główny - Kamień Pomorski i w dodatku prowadzony EN57 Very Happy.

nie rozumiem jak przy takich trasach dawac takie wagony....[/quote]
Ja zaś rozumiem bardzo dobrze. To są połączone 3 relacje osobówek Wrocław-ZielonaGóra, ZielonaGóra-Kostrzyn i Kostrzyn-Szczecin. To że pociąg jedzie bezpośrednio jest bonusem. Nikt nikomu nie każe jechać w całej relacji. Skoro łączy się w jedna relację kilka pociągów obsługiwanych EN57 to chyba logiczne że ten też pojedzie na EN57. Jak ktoś chce pojechać szybciej i wygodniej to może se jechać pospiesznym przez Poznań.

Co do wagonów na Hutnika to alternatywą dla Bohunów (z resztą moim zdaniem wygodnych) było skrócenie składu. Myślę że wolałbyś siedzieć w wagonie piętrowym bezprzedziałowym niż stać na korytarzu w przedziałowcu.

osmt napisał:
Wiesz mógłbyś se darować tekst z Biednym.... Ja jakoś wolałbym jechać tym kiblem niż pośpiesznym i co w tym złego ? i nie jestem w tym sam!

Dokładnie, jazda tą osobówką jest dobrowolna. Dobrze że PR uruchomił dodatkowo taką bezopośrednią relację.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Czw 21:29, 18 Gru 2008    Temat postu:

semaforek napisał:

Co do wagonów na Hutnika to alternatywą dla Bohunów (z resztą moim zdaniem wygodnych) było skrócenie składu. Myślę że wolałbyś siedzieć w wagonie piętrowym bezprzedziałowym niż stać na korytarzu w przedziałowcu.

No to kolego musisz wybaczyć, ale chyba za mało wiesz... Na Wawa Wschodnia było max na centralnej ludzie stali na korytarzach przy drzwiach, na schodach między piętrami. Wszędzie gdzie się dało Exclamation Do Koluszek brakowało minimum dwóch bohunów. Także bohuny bohunami, ale pełno ludzi się nastało; widok jakby się cofnąć do poprzedniej epoki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw 21:36, 18 Gru 2008    Temat postu:

Jakby zamiast bohunów pojechał skrócony skład przedziałowców to na Wschodniej ludzie by się nie zmieścili.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Czw 21:42, 18 Gru 2008    Temat postu:

semaforek napisał:
Jakby zamiast bohunów pojechał skrócony skład przedziałowców to na Wschodniej ludzie by się nie zmieścili.

No niby tak... Ale powinni chyba myśleć o podróżujących, nie Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 14:46, 19 Gru 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
semaforek napisał:
Jakby zamiast bohunów pojechał skrócony skład przedziałowców to na Wschodniej ludzie by się nie zmieścili.

No niby tak... Ale powinni chyba myśleć o podróżujących, nie Question


No właśnie pomyśleli, i dali bardziej pojemny skład o przybliżonej długości, w związku z czym ludzie się zmieścili. Jak już ktoś stwierdził - "lepiej siedzieć w bohunie, niż stać w przedziałowcu". Ja bardzo lubię pientrusy, fajnie się nimi jeździ, mają pare mankamentów, jednak są to wagony przeznaczone do regionalnych pociągów osobowych, gdzie najlepiej się sprawdzają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Pią 21:21, 19 Gru 2008    Temat postu:

No, ale chyba było by lepiej jakby wszyscy siedzieli Question Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ewelajda




Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: W-aw Śl

PostWysłany: Pon 19:13, 19 Sty 2009    Temat postu:

Czy na linii Rybnik-Wodzislaw, czy Wodzislaw-Chalupki jezdza jeszcze Bdhpumn, Bhp?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 19:34, 19 Sty 2009    Temat postu:

Jest jeden obieg wagonów piętrowych na tej trasie: Osobowy 839 {Katowice-Chałupki}(odjazd z Wodzisławia 17:57) i ten sam skład wraca rano jako Osobowy 822 {Chałupki - Katowice}(Odjazd z Wodzisławia 6:11).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arczix dnia Pon 19:35, 19 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 0:30, 20 Sty 2009    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
semaforek napisał:
Jakby zamiast bohunów pojechał skrócony skład przedziałowców to na Wschodniej ludzie by się nie zmieścili.

No niby tak... Ale powinni chyba myśleć o podróżujących, nie Question


Otóz to - prostym rozwiązaniem na długiej trasie byłoby dodanie do składu kilku wagonów a nie skrócenie... przypominają mi sie czasy kiedy pasażerowie na stacji wchodzili przez okno mimo że pociąg jeszcze sie dobrze nie zatrzymał... "teraz juz nic nie jest jasne i proste tylko jakby proste..."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 11:15, 20 Sty 2009    Temat postu:

Krzysiek napisał:
Otóz to - prostym rozwiązaniem na długiej trasie byłoby dodanie do składu kilku wagonów a nie skrócenie...


Tylko najpierw trzeba jeszcze te wagony mieć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island