Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Nie 19:40, 01 Kwi 2007 Temat postu: PKP - wątek ogólny. |
|
|
Witam,
Otwieram nowy wątek gdzie będziecie mogli wypisywać opinie na temat wszystkich spółek PKP. Docelowo powinny znaleźć się tutaj obserwacje lokomotyw, składów, opóźnień, rozkładów jazdy, skomunikowań itp. Mam nadzieję, że rozwinie nam się tutaj ciekawa dyskusja i z czasem przybędzie postów.[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 23:56, 01 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Nomit napisał: | nie zgadnie nikt |
To po co się w ogóle pytasz??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 12:13, 02 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Ja bym zgadł, ale nie powiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Pon 17:27, 02 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Nomit napisał: | Aha taka ciekawostka-Zagadka co przyjechało Opole-Rybnik ?? nie zgadnie nikt |
Czy była to EP 05 z ryflakami???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 17:56, 02 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Czy była to EP 05 z ryflakami??? |
Moja EU11 z składem exa Skarbek (Racibórz-Wawa) gdzieś się zgubiła, może to ona była.
A tak na serio to są 3 możliwości:
a)EN57 2XXX
b)ET22/EU07 z składem wagonowym bądź z bipą
c)Nie wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 19:42, 02 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Nomit napisał: | opcja 2
Dziś sfociłem w końcu Eu 07 na pośpiechu "Kormoran" z malowaniem PKP Cargo |
Zapewne EU07-512, bo ta należy pod Katowice. Chyba że 408 z Białegostoku? Który numer?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m0ke
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 23:19, 02 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Mylice się Panowie To jest EU07-516
Oprócz niego jest :
EP07-408 jak wspomniał kolega i EU07-007 z Żurawicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 17:27, 16 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
To teraz trochę wieści taborowych. CM Czechowice Dziedzice zamontowała w ET22-093 pantografy połówkowe. Jest to już druga maszyna (ET22) z takimi pantografami w Czechowicach i trzecia w Polsce ET22-2000. Byki z połówkami zapewne będą przystosowane do ruchu przygranicznego z Czechami, a może i nawet do dalszego zapuszczania się na sieć CD. Niestety jeszcze nikt nie widział tych 22 na szlaku, ale najprawdopodobniej już niedługo wyjadą na szlaki, może nawet w kierunku Zebrzydowic, już nie mogę się doczekać okazji do sfocenia tego cuda
Tutaj foto z GMFK. ET22-093 w szopie w Czechowicach:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 21:42, 18 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Ja napisze od siebie że PKP PR zamiast pierwszej klasy w Szyndzielni zrobiło nam fajny bonus. W niedzielę jechały same wagony Az. Ciekawe czy tak jest codzień. Dla nieobeznanych pisze że Az to wagony z przedziałami sześciomiejscowymi, ale pomalowane na drugą klasę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominiqus
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Z perły polskich uzdrowisk
|
Wysłany: Śro 20:08, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Dziś miał miejsce groźny wypadek w okolicach Bierawy. Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym (w lesie) doszło do zderzenia ciężarówki wyładowanej drewnem z pociągiem towarowym. Kierowca nie zachował ostrożności i władował się pod jadący z prędkością około 70 km/h pociąg. Maszynista na szczęście zdążył uciec na tył lokomotywy, dzięki temu przeżył. Lokomotywę najprawdopodobniej czeka kasacja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Pią 20:15, 03 Sie 2007 Temat postu: Re: PKP - wątek ogólny. |
|
|
Mamy kolejne oficjalne potwierdzenie bardzo ważnej i dobrej wiadomości dla nas!!! Są plany modernizacji jednej z linii ważnej dla naszego regionu.
To fragment z Rynku Kolejowego:
"Projekty kolejowe do roku 2012 na terenie katowickiego oddziału PKP Polskich Linii Kolejowych były tematem spotkania informacyjnego katowickiej dyrekcji PLK z członkiem Zarządu Województwa Śląskiego Jarosławem Kołodziejczykiem i prezydentem Katowic Piotrem Uszokiem.
Podczas spotkania przedstawiono plany modernizacji linii na odcinkach Opole - Katowice - Kraków, Katowice - Zebrzydowice/Zwardoń, Gdynia - Bydgoszcz - Karsznice - Tarnowskie Góry - Pszczyna. Unowocześnienie linii przyczyni się m.in. do uzyskania prędkości 120 km/h dla pociągów towarowych oraz 160km/h dla pasażerskich."
Oczywiście linia Gdynia-Pszczyna to odcinek w naszym regionie Gliwice/Makoszowy-Leszczyny-Rybnik-Żory-Pszczyna
Chociaż akurat w przypadku tej ostatniej to nawet 120 km/h to byłoby mistrzostwo świata ale ciekawe czy te ambitne plany się sprawdzą. Z pewnością byłoby to wielkim asumptem do zdecydowanej poprawy oferty pasażerskiej bo pociągi które się wloką nie są jakąś alternatywą do zatłoczonych dróg ale jeśli pociąg zasuwa 100 na godzinę no to jest to coś obecnie u nas niemal nieznanego za wyjątkiem nielicznych odcinków (100 km/h w tej chwili jest chyba tylko między Suminą a Nędzą na trasie do Raciborza).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marteen
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik / Kraków
|
Wysłany: Pią 23:15, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
jakoś ciężko mi w to uwierzyć hm... Tarnowskie Góry - Pszczyna przez Rybnik a nie Katowice ? nie może być
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Sob 20:32, 04 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Marteen napisał: | jakoś ciężko mi w to uwierzyć hm... Tarnowskie Góry - Pszczyna przez Rybnik a nie Katowice ? nie może być |
Układ linii według PKP jest nieco inny niż pozornie mogłoby się wydawać. Swoją drogą jakbyś ruszył głową to byś to potwierdził bo jak może być Tarnowskie Góry - Pszczyna przez Katowice kiedy Katowice-Zebrzydowice stanowi osobny korytarz transportowy?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 21:07, 04 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Widzę że projektom plk jest bliżej do naukowej fikcji niż do zrealizowania. Ze swojej strony powiem że odcinków Gliwice - Rybnik - Pszczyna nie da się zmodernizować do 160 km/h bez astronomicznych kosztów. Nie obędzie się bez profilowania łuków, przystosowań torowisk. Nasuwa mi się taka jedna myśl na co nam aż 160 km/h Wyżej wymienione linie nie odgrywały większego znaczenia w ruchu międzynarodowym. Nie łączą również jakiś większych metropolii. U nas 100 km/h na jednym odcinku (wspomniał o tym Arteks) to duży ewenement, bo na nowo wyremontowanym odcinku Leszczyny - Orzesze Jaśkowice ,gdzie zainstalowano tor bezstykowy obowiązuje prędkość 80 km/h z powodu dużych łuków. Po tych szlakach nie jeździł nigdy żaden IC , jeździł expres (Skarbek - odcinek Leszczyny - Rybnik) którego już dobre parę lat temu nam zabrano. Więc zadam krótkie pytanie, dlaczego PLK chce nam zrobić high speed line jak i tak po tym nic szybkiego jeździć nie będzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Sob 21:49, 04 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
EP07-135 napisał: | Więc zadam krótkie pytanie, dlaczego PLK chce nam zrobić high speed line jak i tak po tym nic szybkiego jeździć nie będzie |
Na tej linii nie będzie 160 km/h. Tego przecież nie napisałem. 120 km/h nie jest wykluczone bo akurat te linie nie są jakieś trudne i nie ma tam specjalnie łuków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Sob 21:51, 04 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
EP07-135 napisał: | Nasuwa mi się taka jedna myśl na co nam aż 160 km/h |
Tutaj właściwie chodzi bardzije o te 100km/h na brutt. Węglokrady pójdą na węglokradową emeryturę.
Arteks napisał: | Układ linii według PKP jest nieco inny niż pozornie mogłoby się wydawać. |
Najepszym przykładem tego jest ciąg Rybnik-Żory-Chybie.
Składa z takich odcinków lini:
Rybnik-Żory na linii nr148 Rybnik-Pszczyna
Żory-Studzionka na linii nr159 Gierałtowice-Wodzisław
Studzionka-Dębina to łącznica nr 689
Dębina-Chybie na linii nr157 Pawłowice-Skoczów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 22:10, 04 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | Na tej linii nie będzie 160 km/h. Tego przecież nie napisałem. |
Ty nie ale ja tak zrozumiałem że to się odnosi również do tej linii. Jeśli nie ,to zapiszcie mnie do jakiegoś terapeuty...
Rynek Kolejowy napisał: | ...Gdynia - Bydgoszcz - Karsznice - Tarnowskie Góry - Pszczyna. Unowocześnienie linii przyczyni się m.in. do uzyskania prędkości 120 km/h dla pociągów towarowych oraz 160km/h dla pasażerskich... |
P.S. Polecam terapeutów od dziennikarskiego betonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tom
Administrator
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 22:13, 04 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
160 km/h byłoby na tym odcinku głupotą bo EZT (zapewne właśnie EZT by jeździł na linii Rybnik - Gliwice) tyle raczej nie wydusi (a choćby nawet - nie zdążyłby się rozpędzić, a już musiałby hamować ) a ewentualne pospieszne czy ekspresy również by się wykoleiły na łukach (chyba nawet przy 120 km/h)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Sob 22:18, 04 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Tom napisał: | 160 km/h byłoby na tym odcinku głupotą bo EZT (zapewne właśnie EZT by jeździł na linii Rybnik - Gliwice) tyle raczej nie wydusi (a choćby nawet - nie zdążyłby się rozpędzić, a już musiałby hamować ) a ewentualne pospieszne czy ekspresy również by się wykoleiły na łukach (chyba nawet przy 120 km/h) |
Ale przecież na sieci PKP robi się wiele absurdów i nikomu to nie przeszkadza. Przykłady? Proszę bardzo:
Po co 160 km/h na Zgorzelec-Węgliniec skoro nawet w planach nie ma zakupu spalinowych lokomotyw do takiej prędkości (chyba nawet Niemcy nie mają), a elektryfikacji trasy Drezno-Węgliniec na razie nie przewiduje się. Po co 160 km/h na Warszawa-Terespol skoro tam i tak żadne IC nie będą jeździły, a sypialnym do Moskwy czy Łukaszenki spokojnie wystarczyłoby 120 km/h... Cóż, pieniądze wyrzucone w błoto podczas gdy wiele linii wewnątrz naszego kraju maszy o chociażby setce...
Stachu, terapeuci przydaliby się niektórym decydentom z PKP ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tom
Administrator
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 22:25, 04 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: |
Ale przecież na sieci PKP robi się wiele absurdów i nikomu to nie przeszkadza. |
Jak to nikomu to nie przeszkadza? Przeszkadza NAM! Pasażerom, miłośnikom! W każdym razie na pewno nie tym "mądrym ludziom" z PKP. Wolą wyrzucić pieniądze w błoto, niż wydać je rozsądnie na potrzeby nie cierpiące zwłoki (przykład: linia Rybnik - Katowice. Ile się musieliśmy naczekać, żeby z 1,5 h skrócił się czas przejazdu do 1h... A ile przez ten czas zaprzepaszczono kasy na niepotrzebne inwestycje...)
Wielu z nich naprawdę przydałby się terapeuta. Byle za darmo. Jak wydadzą na terapeutę to będą żądali podwyżek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|