Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
PKP - wątek ogólny.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 9:25, 11 Maj 2009    Temat postu:

dehu napisał:
Wybacz ale to co piszesz to p-i-e-r-d-o-ł-y.


To nie są żadne pierdoły, chodziło mi właśnie o czas rejestrowany na tachografie, a związany z przepisami prawnymi, nie mówiłem tutaj o tym, że pracownik nie dostaje wynagrodzenie, za czas pobytu poza domem.

Piszesz o kontenerach, cóż byłoby to dobre rozwiązanie, ale nie na tranzyt przez terytorium naszego kraju, tym bardziej zakładając że kontenery za granicą pojadą ciężarówkami, przeładunek takiego pociągu trwałby straszliwie długo. A przewożenie ładunku w całości w kontenerze da się zrobić, ale tylko w przypadku gdy mamy odpowiednie terminalne, niestety u nas nie ma ich zbyt wielu... Co więcej nasz rząd niezbyt wspiera formy transportu intermodalnego, a przewóz ciężarówek na wagonach to także sposób przewozu intermodalnego, który jak najbardziej powinien mieć coraz większy udział w całości przewożonych ładunków w Pl.

A prędkość pociągu? Na trasach tranzytowych, ciągle remontowanych do w miarę przyzwoitych prędkości nie jest wcale tak źle. Oczywiście pociąg ten musiałby mieć znaczenie pośpiesznego, albo ekspresu w tej całej hierarchii pociągów towarowych, by nie stał długo na stacjach pośrednich.

Pomysł jest do zrealizowania za kilka lat tak jak powiedziałeś, gdyż obecnie politycy nie kwapią się do takiego rozwiązania, a polityka związana z transportem kontenerowym także nie stoi u nas na zbyt wysokim poziomie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 15:10, 11 Maj 2009    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
Właśnie stała się (kiedyś) nieopłacalna. Przecież lokomotywy które obecnie królują na tym szlaku, spalają setki litrów ropy, co przy obecnej cenie daje dużo wydatków. Gdy rezygnowano na tym szlaku z trakcji elektrycznej paliwo było kilkakrotnie tańsze.
Również utrzymanie obecnie używanych lokomotyw też swoje kosztuje. Czy mniej jak elektrycznych Question No chyba nie do końca.
Z kolei sieć trakcyjna to są właśnie kradzieże...

Gdyby wziąć pod uwagę to że kolej jest jednam, tak jak to mamy w przypadku Kotlarni to trakcja elektryczna jest opłacalna tylko przy dużym ruchu pociągów. Jak teraz na ER-Kotlarnia jedzie kilka pociągów na dzień to taniej jest wysłać je z dieslami. Przy obecnym ruchu pociągów to można by podważyć nawet sens utrzymywania dwóch torów na tym odcinku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dehu




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 18:34, 11 Maj 2009    Temat postu:

Mysle że lepszym rozwiązenim był by przewóz samych naczep. Bez kierowcy i ciągnika. To powoliłoby zaoszczędzić na kosztach kierowcy, postoju ciężarówki.
Poniżej prezentuje link do strony dotyczącej przyszłosci transportu intermodalnego w PL.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 0:37, 13 Maj 2009    Temat postu:

a jak te naczepy rozładujesz? łopatami? dzwigiem? (...) na elektrowni jest wywrotnica i rozładunek 2 wagonów trwa... 5 minut! -byłem, widziałem, uwierzyłem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dehu




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 7:33, 13 Maj 2009    Temat postu:

no a jak rozładujesz tira? transport towaru nie sprowadza sie do transportu węgla i piasku! prócz tego są jeszcze inne materialy. Takie jak materiały budowlane, spożywcze, ropopochodne, itp Je też byś przez wywrotnice przepuścił? Też widziałem wywrotnice na terenie ER i? to mimo wszystko jest teren ER i jeśli ktoś chciałby korzystać z takiego terminalu to musi być lepiej dostępny. Rybnik Towarowy ma jeszcze ogrom niezagospodarowanego placu. Nic tylko wykorzystać część zarośniętego torowiska i zrobić drogi dojazdowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 9:23, 13 Maj 2009    Temat postu:

dehu napisał:
no a jak rozładujesz tira?



Ale chodziło chyba o to, w jaki sposób rozładuje się naczepy z wagonów. Przejazd bez ciągnika siodłowego spowodowałby to, że za i rozładunek takiego pociągu trwałby bardzo długo. Poza tym przewoźnicy musieliby dysponować ciągnikami by dowieźć pojazdy do terminalu, a później odwieźć je do odbiorcy, bo wątpię aby miał bocznicę kolejową, tym bardziej, że korzysta z przewozów samochodowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 12:48, 13 Maj 2009    Temat postu:

dehu napisał:
Miałem kiedyś przyjemność podróżować Skodą z Kotlarni. Dowiedziałem sie od mecha że sama lokomotywa spala ok 1litra/1km. Czyli jeśli ma na haku 20 wagonów to spala jakieś 20 litrów/1 km.


P.S. Kto tutaj pisze p-i-e-r-d-o-ł-y?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 12:59, 13 Maj 2009    Temat postu:

Co do transportu samochodowego to jedynym sensownym rozwiazaniem byłoby uruchomienie ramp i stworzenie odpowiedniego "środowiska" dla przewozenia całych TIRów na platformach. Taki przewóz musiałby byc oczywiscie zaakceptowany - nie bede sie tutaj rozpisywał na ten temat bo głównym powodem tego że hasło"tiry na tory" znajduje odzwierciedlenie tylko w czasie wypadku na przejezdzie kolejowym jest poprostu niedbalstwo - albo innymi słowy - "dwie lewe ręce"... Rampy przecież są - w Rybniku też jest i nawet w Leszczynach i w wielu innych miejscach - trzebaby je jedynie przystosować - mozna zacząc np od wykoszenia trawy w jej pobliżu... Inną kwestią jest to że winieta za bruszenie, niszczenie dróg, hałasowanie i zanieczyszczanie opłaca sie bardziej niż przewóz koleja... moze czas wkońcu to odwrócic...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dehu




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 18:35, 13 Maj 2009    Temat postu:

Krzysiek napisał:

P.S. Kto tutaj pisze p-i-e-r-d-o-ł-y?

Jeśli Krzysiu masz jakieś inne dane to chętnie posłucham. Powiedziałem co sam usłyszalem. Kiedy ja zakwestionowałem czyjeś słowa to poparłem je własnymi argumentami, a twoja wypowiedz sprowadziła sie do cwaniakowania. Chcesz cos dorzuć do rozmowy? - dajesz, nie krępuj sie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Śro 20:11, 13 Maj 2009    Temat postu:

Nie wszyscy kolejarze mają racje... To tak jak jeden na DTK powiedział mi, że semafory wjazdowe są oddalone od rozjazdów posterunku o 400m, a w zasadzie stawia się je do 300m. Do tego należy też dodać czynniki drogi hamowania Wink

Proszę o spokój. Koledzy Krzysiek i Dehu, kłucicie się o nieistotne pierdoły, czy tam p-i-e-r-d-o-ł-y, jak to pięknie umicie przeliterować :/ . Pociąg bardziej się opłaca, jest bardziej ekonomiczny niż tiry, i ten fakt chyba wystarczy by zakończyć tą głupią sprzeczkę.

Sory za off.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez arczix dnia Śro 23:44, 13 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dehu




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 20:43, 13 Maj 2009    Temat postu:

Jestem za. Przepraszam za mój uniesiony ton Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Strona 17 z 17

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island