Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 9:25, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
dehu napisał: | Wybacz ale to co piszesz to p-i-e-r-d-o-ł-y. |
To nie są żadne pierdoły, chodziło mi właśnie o czas rejestrowany na tachografie, a związany z przepisami prawnymi, nie mówiłem tutaj o tym, że pracownik nie dostaje wynagrodzenie, za czas pobytu poza domem.
Piszesz o kontenerach, cóż byłoby to dobre rozwiązanie, ale nie na tranzyt przez terytorium naszego kraju, tym bardziej zakładając że kontenery za granicą pojadą ciężarówkami, przeładunek takiego pociągu trwałby straszliwie długo. A przewożenie ładunku w całości w kontenerze da się zrobić, ale tylko w przypadku gdy mamy odpowiednie terminalne, niestety u nas nie ma ich zbyt wielu... Co więcej nasz rząd niezbyt wspiera formy transportu intermodalnego, a przewóz ciężarówek na wagonach to także sposób przewozu intermodalnego, który jak najbardziej powinien mieć coraz większy udział w całości przewożonych ładunków w Pl.
A prędkość pociągu? Na trasach tranzytowych, ciągle remontowanych do w miarę przyzwoitych prędkości nie jest wcale tak źle. Oczywiście pociąg ten musiałby mieć znaczenie pośpiesznego, albo ekspresu w tej całej hierarchii pociągów towarowych, by nie stał długo na stacjach pośrednich.
Pomysł jest do zrealizowania za kilka lat tak jak powiedziałeś, gdyż obecnie politycy nie kwapią się do takiego rozwiązania, a polityka związana z transportem kontenerowym także nie stoi u nas na zbyt wysokim poziomie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pon 15:10, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: | Właśnie stała się (kiedyś) nieopłacalna. Przecież lokomotywy które obecnie królują na tym szlaku, spalają setki litrów ropy, co przy obecnej cenie daje dużo wydatków. Gdy rezygnowano na tym szlaku z trakcji elektrycznej paliwo było kilkakrotnie tańsze.
Również utrzymanie obecnie używanych lokomotyw też swoje kosztuje. Czy mniej jak elektrycznych No chyba nie do końca.
Z kolei sieć trakcyjna to są właśnie kradzieże... |
Gdyby wziąć pod uwagę to że kolej jest jednam, tak jak to mamy w przypadku Kotlarni to trakcja elektryczna jest opłacalna tylko przy dużym ruchu pociągów. Jak teraz na ER-Kotlarnia jedzie kilka pociągów na dzień to taniej jest wysłać je z dieslami. Przy obecnym ruchu pociągów to można by podważyć nawet sens utrzymywania dwóch torów na tym odcinku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dehu
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 18:34, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Mysle że lepszym rozwiązenim był by przewóz samych naczep. Bez kierowcy i ciągnika. To powoliłoby zaoszczędzić na kosztach kierowcy, postoju ciężarówki.
Poniżej prezentuje link do strony dotyczącej przyszłosci transportu intermodalnego w PL.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzysiek
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 0:37, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
a jak te naczepy rozładujesz? łopatami? dzwigiem? (...) na elektrowni jest wywrotnica i rozładunek 2 wagonów trwa... 5 minut! -byłem, widziałem, uwierzyłem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dehu
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 7:33, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
no a jak rozładujesz tira? transport towaru nie sprowadza sie do transportu węgla i piasku! prócz tego są jeszcze inne materialy. Takie jak materiały budowlane, spożywcze, ropopochodne, itp Je też byś przez wywrotnice przepuścił? Też widziałem wywrotnice na terenie ER i? to mimo wszystko jest teren ER i jeśli ktoś chciałby korzystać z takiego terminalu to musi być lepiej dostępny. Rybnik Towarowy ma jeszcze ogrom niezagospodarowanego placu. Nic tylko wykorzystać część zarośniętego torowiska i zrobić drogi dojazdowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 9:23, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
dehu napisał: | no a jak rozładujesz tira? |
Ale chodziło chyba o to, w jaki sposób rozładuje się naczepy z wagonów. Przejazd bez ciągnika siodłowego spowodowałby to, że za i rozładunek takiego pociągu trwałby bardzo długo. Poza tym przewoźnicy musieliby dysponować ciągnikami by dowieźć pojazdy do terminalu, a później odwieźć je do odbiorcy, bo wątpię aby miał bocznicę kolejową, tym bardziej, że korzysta z przewozów samochodowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzysiek
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 12:48, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
dehu napisał: | Miałem kiedyś przyjemność podróżować Skodą z Kotlarni. Dowiedziałem sie od mecha że sama lokomotywa spala ok 1litra/1km. Czyli jeśli ma na haku 20 wagonów to spala jakieś 20 litrów/1 km. |
P.S. Kto tutaj pisze p-i-e-r-d-o-ł-y?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzysiek
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 12:59, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Co do transportu samochodowego to jedynym sensownym rozwiazaniem byłoby uruchomienie ramp i stworzenie odpowiedniego "środowiska" dla przewozenia całych TIRów na platformach. Taki przewóz musiałby byc oczywiscie zaakceptowany - nie bede sie tutaj rozpisywał na ten temat bo głównym powodem tego że hasło"tiry na tory" znajduje odzwierciedlenie tylko w czasie wypadku na przejezdzie kolejowym jest poprostu niedbalstwo - albo innymi słowy - "dwie lewe ręce"... Rampy przecież są - w Rybniku też jest i nawet w Leszczynach i w wielu innych miejscach - trzebaby je jedynie przystosować - mozna zacząc np od wykoszenia trawy w jej pobliżu... Inną kwestią jest to że winieta za bruszenie, niszczenie dróg, hałasowanie i zanieczyszczanie opłaca sie bardziej niż przewóz koleja... moze czas wkońcu to odwrócic...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dehu
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 18:35, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Krzysiek napisał: |
P.S. Kto tutaj pisze p-i-e-r-d-o-ł-y? |
Jeśli Krzysiu masz jakieś inne dane to chętnie posłucham. Powiedziałem co sam usłyszalem. Kiedy ja zakwestionowałem czyjeś słowa to poparłem je własnymi argumentami, a twoja wypowiedz sprowadziła sie do cwaniakowania. Chcesz cos dorzuć do rozmowy? - dajesz, nie krępuj sie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczix
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 20:11, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wszyscy kolejarze mają racje... To tak jak jeden na DTK powiedział mi, że semafory wjazdowe są oddalone od rozjazdów posterunku o 400m, a w zasadzie stawia się je do 300m. Do tego należy też dodać czynniki drogi hamowania
Proszę o spokój. Koledzy Krzysiek i Dehu, kłucicie się o nieistotne pierdoły, czy tam p-i-e-r-d-o-ł-y, jak to pięknie umicie przeliterować :/ . Pociąg bardziej się opłaca, jest bardziej ekonomiczny niż tiry, i ten fakt chyba wystarczy by zakończyć tą głupią sprzeczkę.
Sory za off.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez arczix dnia Śro 23:44, 13 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dehu
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 20:43, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Jestem za. Przepraszam za mój uniesiony ton
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|