Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
semaforek
Administrator

Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 12:22, 07 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | Dziwię się bardzo że K-ce Brynów jest bez kasy - masa pociągów bo to przecież wspólny przystanek na kierunek rybnicki, bielski (teraz dodatkowo Tychy Miasto) |
Mnie wcale nie dziwi że nie ma kasy w Brynowie, bo tam prawie nikt nie wsiada. Osobiście wręcz wykasowałbym postoje niektórych pociągów na tym przystanku.
Arteks napisał: | Piotrowice są tylko do 14.00 co też mnie dziwi |
To tam jest kasa ?? Jak się tam przesiadałem w wakacje to kasy nie było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Sebastianeczekk
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 17:00, 07 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: | W odległym świecie, bo w Warszawie dziś kłopoty na PKP. Gdzieś przed Wschodnią w okolicach sławnego tunelu pękły szyny. Pociągi miały potworne opóźnienia(np.Trójmiasto-Zakopane jechał 20 godzin ), a na dodatek na linii Warszawa-Łódź w okolicach Skierniewic ok. godz. 9 doszło do awarii sieci. Od 11 pociągi na tej obleganej linii jeżdżą po jednym torze. Co nas to obchodzi Hutnik. Temperatura w okolicach -20, a infrastruktura PKP już nie daje rady... |
No co się dziwić... stare szlaki to szyny nie dają rady... na tych remontowanych odcinkach to pewnie nic się nie działo, a też przecież takie mrozy ehh...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
osmt
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Śro 19:10, 07 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem w Piotrowicach nie ma Kasy, a w Brynowie to po co ? 1-2 osoby i to o ile są.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pią 21:55, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Portal rynek-kolejowy.pl
PKP Cargo: Już 300 mln zł straty w 2008 roku?
Na 300 milionów złotych szacowane są zeszłoroczne straty spółki PKP Cargo, drugiego pod względem wielkości europejskiego przewoźnika towarowego. W tym roku wyniki mogą być jeszcze gorsze, a zagrożonych utratą pracy jest aż 9 tysięcy pracowników.
- Jest jeszcze za wcześnie na podawanie konkretnych liczb - Ryszard Jacek Wnukowski z PKP Cargo nie chce potwierdzić kwoty strat. - Będzie ona znana dokładnie po zakończeniu audytu - wyjaśnia.
Według Adriana Furgalskiego z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR spółka jednak mogła zanotować w ubiegłym roku tak ogromną stratę.
- Po 10 miesiącach Cargo było pod kreską na 200 mln zł. Biorąc pod uwagę, że listopad oraz grudzień były praktycznie martwe pod względem przewozów towarowych, straty mogły sięgnąć nawet 300 mln zł - ocenia ekspert. Jeszcze dalej w prognozach idzie wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury Janusz Piechociński, który uważa, że można mówić o kwocie nawet dwukrotnie wyższej.
Cargo to kolos na glinianych nogach. Spółka ma roczne przychody dochodzące do 5 mld zł i zatrudnia około 44 tys. pracowników. Pod względem wielkości w Europie wyprzedza je tylko niemiecki przewoźnik. Jednak średni wiek taboru sięga 30 lat, spółka nie ma jednego spójnego systemu informatycznego, brakuje nowoczesnego systemu rozliczeń finansowych. W ostatnich latach udziały rynkowe spółki stopniały z 87 proc. w 2004 roku do niecałych 70 proc. (pod względem wykonanej pracy przewozowej).
W związku z tym spółka zaczęła wprowadzać program restrukturyzacji, który ma przynieść niemal 500 mln zł oszczędności. Zdaniem ekspertów zbyt późno.
W sprawie odchudzenia zatrudnienia zaczęły się już rozmowy ze związkami zawodowymi. Pracę może stracić nawet 9 tys. osób z 44-tys. załogi spółki. Dokładna liczba ma być znana pod koniec stycznia. Możliwe jednak, że potężne kolejarskie związki zablokują program zwolnień i zapowiadana restrukturyzacja może skończyć się jedynie kadrowymi przesunięciami.
Na fatalną sytuację Cargo ogromny wpływ ma pogarszająca się sytuacja gospodarcza. Optymistyczne rachunki PKP Cargo mówią o zmniejszeniu przewozów ze 145 mln ton w 2007 roku do 122 mln ton w 2009 roku.
Na razie Cargo ma zakontraktowany na przyszły rok przewóz 100 tys. ton materiałów. Wystarczy, że ArcelorMittal nie uruchomi po ubiegłorocznym wygaszeniu dwóch pieców hutniczych i plan runie - to największy odbiorca usług spółki.
---
Źle się dzieje, źle...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gajdzik
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pią 22:22, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Prywaciarze po prostu ugryźli Cargo już dość poważnie. Nic w tym dziwnego, skoro dla klienta działają szybciej, sprawniej i taniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sebastianeczekk
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Sob 0:22, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: |
Na razie Cargo ma zakontraktowany na przyszły rok przewóz 100 tys. ton materiałów. Wystarczy, że ArcelorMittal nie uruchomi po ubiegłorocznym wygaszeniu dwóch pieców hutniczych i plan runie - to największy odbiorca usług spółki. |
Takie może czepialstwo - ale tam nie ma być przypadkiem 100 mln ton ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sebastianeczekk dnia Sob 0:23, 17 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Sob 0:33, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Sebastianeczekk napisał: | Takie może czepialstwo - ale tam nie ma być przypadkiem 100 mln ton ? |
Tak jest napisane na stronie portalu. Ja tylko skopiowałem, a spytać się na ten temat można administratorów portalu lub poszukać podobnych informacji na innych stronach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arteks
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Sob 22:00, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: | Portal rynek-kolejowy.pl
PKP Cargo: Już 300 mln zł straty w 2008 roku?
Na 300 milionów złotych szacowane są zeszłoroczne straty spółki PKP Cargo, drugiego pod względem wielkości europejskiego przewoźnika towarowego. W tym roku wyniki mogą być jeszcze gorsze, a zagrożonych utratą pracy jest aż 9 tysięcy pracowników.
|
W tym kontekście warto przypomnąć o zmianach organizacyjnych. Od 1.01.2009 na sieci PKP znacząco ubyło zakładów Cargo. Jeden z szesnastu ma nadal siedzibę w Rybniku. Z ponad 40 zakładów ich liczba spadła do 16 - mimo szczerych chęci nie znalazłem informacji o ile spadło zatrudnienie w administracji i co się stało z dyrektorami zlikwidowanych jednostek. Rybnicki Zakład przewozów Towarowych wschłonął zakład w Opolu oraz rybnicką i opolską lokomotywownię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Knight_Rider
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice - Raszowiec
|
Wysłany: Wto 14:48, 27 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Mnie jest trochę szkoda linii Żory - Orzesze. Ale fakt, miała znaczenie tylko tranzytowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Krzysiek
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 9:51, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | wojtek ztz napisał: | Portal rynek-kolejowy.pl
PKP Cargo: Już 300 mln zł straty w 2008 roku?
Na 300 milionów złotych szacowane są zeszłoroczne straty spółki PKP Cargo, drugiego pod względem wielkości europejskiego przewoźnika towarowego. W tym roku wyniki mogą być jeszcze gorsze, a zagrożonych utratą pracy jest aż 9 tysięcy pracowników.
|
W tym kontekście warto przypomnąć o zmianach organizacyjnych. Od 1.01.2009 na sieci PKP znacząco ubyło zakładów Cargo. Jeden z szesnastu ma nadal siedzibę w Rybniku. Z ponad 40 zakładów ich liczba spadła do 16 - mimo szczerych chęci nie znalazłem informacji o ile spadło zatrudnienie w administracji i co się stało z dyrektorami zlikwidowanych jednostek. Rybnicki Zakład przewozów Towarowych wschłonął zakład w Opolu oraz rybnicką i opolską lokomotywownię. |
Dużym problemem jest to ze wiekrzość pociągów "obsługiwanych" przez Rybnik przeszło do Tarnowskich Gór... w tej chwili sytuacja w szopie jak i w samej dyspozyturze jest bardzo nie wesoła - przykład? obecnie 80% maszynistów z Rybnika jest wysyłanych na siłe na urlopy czy chorobowe - jaka przyczyna? zwyczajnie są nie potrzebni - nie ma pociągów - nie ma pracy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
EP07-135
MIŁOŚNIK

Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 13:14, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki uprzejmości Arteksa przedstawiam wam artykuł poświęcony kolei, który ukazał się w Nowinach 15 marca 1989 roku
Z myślą o pasażerach PKP
Charakterystyczną cechą Rybnickiego Okręgu Węglowego jest największe W kraju zagęszczenie sieci kolejowej (34 km linii na 100 km kwadratowych powierzchni), wciąż jeszcze znaczna ilość linii jednotorowych i ogromna masa przewożonych ładunków, zwłaszcza węgla, dla którego w zasadzie droga musi być wolna. W tych warunkach dotychczas trudno było mówić o jakości usług przewozowych i znośnych warunkach podróżowania koleją.
Slosownie do współczesnych Wymogów koleje ROW są nieustannie modernizowane i unowocześniane. Elektryfikacja podstawowych linii PKP dobiega końca; zwiększa się prędkość pociągów. Powstały więc przesłanki do szybkiej i odczuwalnej dla społeczeństwa poprawy obsługi pasażerów. Zmiany bedą szły w kierunku zwiększenia uprawnień podróżnych, zniesienia szeregu zakazów i kar odstraszających ludzi od kolei oraz przeznaczenia większych funduszy na zamierzenia modernizacyjno-inwestycyjne.
Opracowany "Program poprawy obsługi podróżnych" obejmuje doraźne i długofalowe przedsięwzięcia, których realizacja w sposób wydatny przyczyni się do podniesienia poziomu kultury usług i wygody podróżowania.
W ramach tego planu rybniccy kolejarze zamierzają m. in. udoskonalić system informacji oraz ułatwić sprzedaż biletów i rezerwacje miejsc do siedzenia, leżenia i spania w pociągach.
Postanowiono, że służba automatyki i telekomunikacji do końca br. zainstaluje na rybnickim dworcu PKP po kapitalnym remoncie paletowy informator podróżnych typu "PRAGOTRON" wraz z mikrokomputerowym systemem sterowania tymi urządzeniami, a na zewnątrz budynku i w holu dworcowym ,na stacji Racibórz zainstaluje zegar świetlny. Fachowcy poprawią jakość nagłośnienia Informacyjnego pomieszczeń dworcowych i peronów na stacji PKP: Rybnik, Racibórz, Wodzisław śl., Leszczyny Czerwionka i Łaziska Średnie, co m. in. umożliwi odpłatne wygłaszanie komunikatów reklamowych.
Podjęto także działania mające na celu unowocześnienie dworców kolejowych, ich urządzeń sanitar-no-higienicznych i otoczenia. W bieżącym roku zakończone zostaną roboty adaptacyjno-modernizacyjne budynku użyteczności publicznej na stacji Wodzisław śl. oraz przystąpi sie do gruntownego remontu dworców w Rybniku, Mikołowie, Raciborzu Studziennej i w Rybniku-Niewiadomiu oraz budynku dworcowego na przystanku osobowym w Leszczynach-Dębieńsku.
W celu utrzymania dostępności komunikacji kolejowej na liniach o małym zapotrzebowaniu na przewozy pasażerskie kolejarze planują w 1990 r. zakup od Kolejowych Zakładów Maszyn i Sprzętu Drogowego w Raciborzu około 15 autobusów szynowych, co pozwoli na skierowanie brakującego taboru z tych linii na trasy o większych potrzebach przewozowych.
W niedługim czasie planuje się rozpoczęcie wysiłkiem społecznym budowy nowego przystanku osobowego "Wodzisław śl. Centrum"' obok dworca PKS oraz nowego dworca PKP "Jastrzębie Zdrój Centrum" wraz z niezbędnym zapleczem usługowym.
Zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną w 1990 r. rozpocznie sie budowę grupy postojowej i punktu przeglądów kontrolnych dla elektrycznych zespołów trakcyjnych w Raciborzu. Natomiast w perspektywie przewiduje się budowę nowej grupy postojowej dla wagonów osobowych w rejonie stacji PKP Rybnik, a także budowę drugich par torów z Żor do Pszczyny, z Orzesza do Katowic Ligoty oraz z Pawłowic śl. przez Jastrzębie Zdrój i dalej być może skróconą trasą do Rybnika.
Wspólnie z Przedsiębiorstwem Eksploatacji Węgla "POŁUDNIE" podjęto wstępne działania w zakresie wykorzystania kolei górniczej w przewozach pasażerskich oraz rozważa sie możliwość wypracowania nowego programu scalenia przewozów towarowych po liniach użytku niepublicznego, celem zwolnienia tras pociągowych, zwłaszcza na odcinkach: Pawłowice śl. - Jastrzębie Zdrój - Wodzisław śl, dla potrzeb ruchu osobowego.
Można zatem sądzić, że w niedalekiej perspektywie podstawowe potrzeby w zakresie poprawy obsługi podróżnych w ROW zostaną zaspokojone.
Henryk SZULC
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez EP07-135 dnia Śro 13:17, 28 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arczix
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 14:46, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Tyle zakładali... Nie powstały nowe przystanki... Z tego co wyczytałem powstała tylko grupa postojowa dla EZT w Raciborzu. Smutne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Knight_Rider
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice - Raszowiec
|
Wysłany: Śro 16:52, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ale sporo inwestycji poszło wtedy na rudzką kolejkę. Rok to tylko działało. Dlatego i z tego powodu @EP07-135 opublikował ten artykuł. Ogrom działań w ROW był zaskakujący, jak na konającą PRL.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Knight_Rider dnia Śro 16:54, 28 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arteks
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Pon 15:13, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Przykro mi się dzielić taką informacją ale... niestety od 1 III wszystkie składy Bdhpun mają być zamienione na ezt... Po 20 latach kursowania po Śląsku wagony Bdhpun pójdą w odstawkę. Ostatni przyczółek wygody dla pasażerów na linii Katowice-Rybnik - odejdzie w przeszłość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arczix
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pon 15:55, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
TO w innych rejonach kraju jeżdżą jeszce bipy, a nowe, prawie wszystkie po modernizacji wagony chcą odstawić i zostawić nam same stare kible... Czy oni ocipieli?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Andrev
Administrator

Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 17:44, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | Przykro mi się dzielić taką informacją ale... niestety od 1 III wszystkie składy Bdhpun mają być zamienione na ezt... Po 20 latach kursowania po Śląsku wagony Bdhpun pójdą w odstawkę. Ostatni przyczółek wygody dla pasażerów na linii Katowice-Rybnik - odejdzie w przeszłość.  |
Oczywiście pociągi prowadzone składem lokomotywa + 3 razy bdhpumn zostaną zastąpione solowym kiblem. Już widzę zadowolenie pasażerów z takiej zmiany, przecież technika idzie do przodu...
Swoją drogą jaka jest przyczyna takiego zjawiska? Cięcia kosztów by przywrócić połączenia ( które w bardzo niewielkim stopniu dosięgną naszego regionu, co więcej u nas likwiduje się pociągi np. Pszczyna - Rybnik), czy wagony te zostają przejęte przez inną spółeczkę, czy też kończy im się rewizja? Wie ktoś jaka jest przyczyna tego stanu rzeczy?
Jestem strasznie zbulwersowany, zdenerwowany, wk... Często wybierałem specjalnie te pociągi które jechały właśnie na wagonach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
spin
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice
|
Wysłany: Pon 18:47, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
to jest ciąg dalszy cięć nie ma wątpliwości, dobrze mi się wydawało że będą uwalać linię do Rybnika. Może i pojadą 2 kible ale przez krótki czas żeby stopniowo zniechęcać ludzi[/url]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
semaforek
Administrator

Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pon 18:52, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Skrót nazwy spółeczki mówi wszystko
PKP PR - pociąg kasowany pierwszą poprawka rozkładu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Nie 20:26, 22 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Nie tak dawno świętowaliśmy przywrócenie linie Katowice-Tychy, nowe pojazdy Flirty, a dziś się okazało że trzeba... zawiesić 23 połączenia. Zawieszeniu uległy 3 pociągi do Bielska-Białej, a także zachodzą zmiany na liniach Katowice-Rybnik i Katowice-Wisła. Na szczęście taki stan ma potrwać tylko do końca marca a spowodowany jest remontem na jednym z torów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dehu
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 8:36, 23 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
to co straszysz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|