Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
PKP - wątek ogólny.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 15, 16, 17  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Czw 20:42, 14 Sie 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
^^ Temat na pewno ciekawy, ale sam film powiela niestety podstawowy błąd NPI: jest zbyt długi, a co za tym idzie, rozwlekły i nużący. Tę samą treść bez problemu można by zawrzeć w 2-3 razy krótszym materiale. W połowie filmu zacząłem czytać komentarz Arteksa. Był dużo bardziej zajmujący. Wink


Dla miłośnika komunikacji był to świetnie przygotowany materiał. Większość dziennikarzy w ogóle nie rozróżnia nawet spółek kolejowych i nie radzi się w opiniach niezależnych ekspertów zadowalając się kitem wciskanym przez PKPowców. Czasem chce mi się śmiać oglądając w TVP Katowice jakieś zupełnie nieprofesjonalne info o kolei, nie mówiąc o artykułach w gazetach. Problematyka poruszona w NPI i uderzenie do ciekawych osób było dobre. Mi brakowało tam wupowiedzi jakiegoś przedstawiciela UrzMarsz bo Zdziebło wypowiedział się jako radny, a przecież jest takie ciało jak Wydział Komunikacji. Co do długości to NPI to nie Teleekspres w którym sensowne są krótkie newsy.

Jeśli nie umiałeś dociągnąć do końca ciekawego materiału z tematyki która ponoć Cię interesuje to postaw się teraz w sytuacji osób które czytają twoje głupie wypociny na różnych forach w których bardzo często najzwyczajniej nudzisz... Ja czasem nie dociągam do końca - a tobie się potem wydaje, że pomijam jakieś wątki twojej wypowiedzi i na nie nie odpowiadam. Po prostu nie chce mi się doczytać do końca... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 21:11, 14 Sie 2008    Temat postu:

Arteks napisał:
Dla miłośnika komunikacji był to świetnie przygotowany materiał.


Co więcej artykuł jest również bardzo przydatny dla zwykłego pasażera, który również nie rozróżnia spółek i nie ma pojęcia w jaki sposób organizuje się pasażerskie przewozy kolejowe w Polsce. W sumie to nasze pieniądze są wydawane dwukrotnie na organizację kolei, jedne pośrednio, a drugie bezpośrednio. Te pierwsze to dotacje UM do kolei, które w naszym województwie co z reszą zostało powiedziane są marnotrawione i na dobrą sprawę nie wiele osób się tym przejmuje... Drugie to wiadomo - płacąc za bilety Wink Bardzo mnie dziwi dlaczego w tak zaludnionym województwie, które ma niewielką powierzchnię nie wykorzystuje się potencjału kolei, co więcej gdyby to dobrze organizować, to można osiągać świetne rezulataty, a to za sprawą małych odległości a ogromnych potoków. Trzeba tylko chęci i wiedzy do organizacji transportu kolejowego w woj. Śląskim, odnoszę jednak nieodparte wrażenie że i jednego i drugiego brakuje zarówno włodarzom kolei jak i władzom wojewódzkim odpowiedzialnych za organizację transportu kolejowego na swoim (czyli naszym Wink ) terenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 21:34, 14 Sie 2008    Temat postu:

Arteks napisał:
Jeśli nie umiałeś dociągnąć do końca ciekawego materiału z tematyki która ponoć Cię interesuje to postaw się teraz w sytuacji osób które czytają twoje głupie wypociny na różnych forach w których bardzo często najzwyczajniej nudzisz...


Stawiam się raczej w sytuacji kogoś, kto koleją zainteresowany nie jest (w końcu to jest telewizja otwarta, a nie specjalistyczna dla MK). Powiedzmy sobie wprost, że większość MK zna te wszystkie fakty i argumenty, które pojawiły się w tym materiale. No Ameryki tam nie odkryli. Jeśli więc robi się taki materiał, to należy go zrobić na poziomie przeciętnego mieszkańca, który koleją się nie interesuje (tzn. skrócić go i uprościć), ale po takim materiale mógłby się zainteresować. No więc, po tym materiale z NPI nikt się raczej koleją nie zainteresuje. Takie jest moje zdanie. 12 minutowy, monotematyczny materiał w telewizji internetowej jest po prostu niestrawny. Wiem to z własnego doświadczenia. Ale masz oczywiście prawo mieć inne zdanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wtm




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rydułtowy

PostWysłany: Wto 8:09, 19 Sie 2008    Temat postu:

Obejrzałem materiał NPI i przyłączam się do tych wcześniejszych opinii, które wytknęły mu dłużyzny. Zwłaszcza wypowiedziom osób nie zaszkodziłoby stoswny montaż i przycięcie o jedną trzecią (albo i dwie trzecie...).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Śro 22:05, 20 Sie 2008    Temat postu:

Jak podaje PKP i ministerstwo do 8 lat pociągi mają osiągnąć magiczną cyfrę 200km/h a za 10 lat 250 i 300km/h Very Happy Podróż z Wawy do Wrocka ma trwać nie jak obecnie 6 godz a 1,5. Ciekawe o ile się te 8 czy 10 lat wydłuży....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 23:56, 21 Sie 2008    Temat postu:

Na 200 km/h poczekamy 8 lat, a na 300 km/h jeszcze 10 lat, czyli w sumie 18. Wink

A ta szybka trasa Warszawa-Wrocław, to jak myślicie, przez Poznań czy Katowice?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Pią 0:34, 22 Sie 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
A ta szybka trasa Warszawa-Wrocław, to jak myślicie, przez Poznań czy Katowice?

Szczecin Razz
Ale poważniej to zapewne Poznań, chyba że szykują coś nowego Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wojtek ztz dnia Pią 0:34, 22 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wtm




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rydułtowy

PostWysłany: Pią 9:22, 22 Sie 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
A ta szybka trasa Warszawa-Wrocław, to jak myślicie, przez Poznań czy Katowice?

Przez Łódź Fabryczną.
Chodzi o budowę zupełnie nowej linii. Projektowana trasa, która ma być budowana w większości od podstaw, biegnie z Warszawy do Łodzi i dalej w kierunku Kalisza, gdzie ma się rozgałęziać na Wrocław i Poznań. Jest to tzw. "Y" (od kształtu na mapie, przypominającego literę Y).
Dlaczego tak?
Ponoć - cytuję opnie PKP PLK - modernizacja istniejących linii wiąże się z wysokimi kosztami, a pociągi mogłyby tamtędy jeździć z maksymalną prędkością 160 km/h. A na zupełnie nowych torach osiągną one prędkość 300 km/h. To własnie ten projekt zakłada skrócenie czasu podróży z Poznania do Warszawy do 1,5 godziny, a z Wrocławia do niecałych dwóch godzin.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rob_kufi




Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Knurów

PostWysłany: Pią 9:34, 22 Sie 2008    Temat postu:

Polecam poczytaćSmile

[link widoczny dla zalogowanych]

bardzo dobry pomysł...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Sob 21:42, 23 Sie 2008    Temat postu:

Ostatnimi czasy nie działała funkcja "Cena" na stronie PKP. Dziś już tak Very Happy ale... Andrev pisał że bilet do Tych miał wystawiony na 38km, program kalkulacja podaje że to 35km zaś strona PKP... 47km Razz I weź tu uwierz w PKP...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 17:59, 24 Sie 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
Andrev pisał że bilet do Tych miał wystawiony na 38km, program kalkulacja podaje że to 35km zaś strona PKP... 47km Razz I weź tu uwierz w PKP...


Ja na bilecie z Rybnika do Tychów miałem napisane 47 km (przez Orzesze Jaśkowice, Katowice Piotrowice) i zapłaciłem 5,67 zł. Z tyłu pani kasjerka napisała: "Z powodu organizacji ruchu bilet ważny drogą okrężną". Natomiast w Tychach sprzedano mi bilet od stacji Katowice Piotrowice przez Orzesze Jaśkowice (38 km) i zapłaciłem 4,72 zł. Jak napisał Wojtek: I weź tu uwierz w PKP... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 12:06, 25 Sie 2008    Temat postu:

Zasada jest prosta. Bilety na pociągi objazdowe z założenia wydaje się na trasę zwykłą. Jeżeli kupimy bilet do Piotrowic to możemy na nim jechać do Tychów, gdyż bilet sprzedany na trasę normalną ważny jest na tą "drogą okrężną". Na przykład nie ma możliwości kupienia biletu z Orzesza Miasta do Orzesza bo ta pierwsza jest zastępczą za tą drugą, czyli mówiąc prościej to ten sam przystanek. Jeśli ktoś by się uparł jechać z Orzesza Miasta do Orzesza to musiałby kupić bilet tam i powrotny do Jaśkowic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 21:26, 25 Sie 2008    Temat postu:

Możliwość wystawienia biletu z Orzesza Miasta chyba istnieje, bo stacja i trasa jest w systemie komputerowym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
spin




Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice

PostWysłany: Pią 11:00, 29 Sie 2008    Temat postu:

"Zupełnie nowy bilet strefowy ważny 2 godziny pojawi się w aglomeracji katowickiej. Będzie on ważny 2 godziny w wagonach 2 klasy pociągów osobowych, bez względu na liczbę przesiadek. Trzy strefy obejmą obszar od Gliwic i Tarnowskich Gór oraz Tych i Łazisk Górnych do Dąbrowy Górniczej, Jaworzna Szczakowej i Chełma Śląskiego. W zależności od liczby pokonywanych stref bilet normalny będzie można kupić za 3, 4 lub 7 złotych. Będą też sprzedawane bilety ulgowe oraz miesięczne."


Jest gorzej niż miało być; obszar kończy się w Łaziskach Górnych Bradzie a poprzednio miało być do O.Jaśkowic:/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Pią 12:48, 29 Sie 2008    Temat postu:

Dziwnie zrobili że granica jest do Łazisk Górnych Brady a aglomeracja katowicka sięga do O Jaśkowic..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wtm




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rydułtowy

PostWysłany: Pią 13:43, 29 Sie 2008    Temat postu:

jaworos napisał:
aglomeracja katowicka sięga

Co rozumiesz przez aglomerację katowicką?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pią 14:25, 29 Sie 2008    Temat postu:

jaworos napisał:
Dziwnie zrobili że granica jest do Łazisk Górnych Brady a aglomeracja katowicka sięga do O Jaśkowic..


Prawdę mówiąc Orzesze nie należą ani do GOP ani do ROW... A co do taryf to liczę, że jak ta taryfa się sprawdzi i przewiozą więcej ludzi to z pewnością rozwiną ją także do ROW czy Bielska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Pią 15:13, 29 Sie 2008    Temat postu:

Orzesze jak i cały powiat mikołowski należy do Gop-u

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią 15:47, 29 Sie 2008    Temat postu:

A mnie dziwi, że granica jest aż do Brady.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wtm




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rydułtowy

PostWysłany: Sob 13:43, 30 Sie 2008    Temat postu:

jaworos napisał:
Orzesze jak i cały powiat mikołowski należy do Gop-u

To aglomeracja katowicka czy GOP? To niekoniecznie to samo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 15, 16, 17  Następny
Strona 10 z 17

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island