Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
PKP - wątek ogólny.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 20:33, 31 Lip 2008    Temat postu:

Arteks napisał:
O składzie napisał już Andrev.


Co więcej, skład jechał drogą okrężną przez Skoczów i Chybie, czyli jeśli dobrze zrozumiałem, to zaliczył już dawno nieużywaną łącznicę (ostatnio używaną podczas przejazdu PTKiGK do Wisły) między Chybiem, a podg Bieniowiec. Mi sie niestety nie udało go sfotografować...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrev dnia Czw 20:34, 31 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Czw 20:42, 31 Lip 2008    Temat postu:

Andrev napisał:

Co więcej, skład jechał drogą okrężną przez Skoczów i Chybie, czyli jeśli dobrze zrozumiałem, to zaliczył już dawno nieużywaną łącznicę (ostatnio używaną podczas przejazdu PTKiGK do Wisły) między Chybiem, a podg Bieniowiec.

No to musieli mieć niezłe bujanko Very Happy No ale w to trzeba było jeszcze zapewne zaangażować kolejarzy by te tory sprawdzili czy nie są rozebrane i zdolne by przejechał po nich pociąg. Czy miało to sens Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 21:09, 31 Lip 2008    Temat postu:

Ten tor ciągle widnieje jako przejezdny, więc musi się dać po nim jeździć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pią 20:21, 01 Sie 2008    Temat postu:

Od mojego dobrego informatora z PLK dowiedziałem się dzisiaj dość optymistyczne wiadomości. Otóż do centrali w Warszawie poszedł wniosek o wpisanie do inwestycji w 2009 roku linii... Sumina-Nędza/Turze na 120 km/h!!! Poza tym ma być robiona przebudowa układu stacyjnego stacji Chałupki. A z informacji mniej pewnych to są szanse na remont torów w Pawłowicach Śl. i okolicy w przyszłym roku. To chyba dobre wieści jak na początek weekendu Very Happy Very Happy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fazik




Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: CZerwionka

PostWysłany: Pią 22:03, 01 Sie 2008    Temat postu:

jadać pociągiem i włócząc się w okolicach torów zauważyłem dziwne malowanie na słupach trakcyjnych takie kwadraciki biało zielone czemu to służy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
han




Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 10:19, 02 Sie 2008    Temat postu:

Arteks jak zwykle Twoje wiewiory dobre wiesci maja Very Happy

Teraz widac dokladnie, przygotowania do remontu Opole-Katowice


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez han dnia Sob 10:20, 02 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dehu




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 22:31, 03 Sie 2008    Temat postu:

fazik napisał:
jadać pociągiem i włócząc się w okolicach torów zauważyłem dziwne malowanie na słupach trakcyjnych takie kwadraciki biało zielone czemu to służy


Przydałoby sie foto żeby móc to wyjaśnić..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 12:22, 08 Sie 2008    Temat postu:

Wrzucam tutaj, mimo że zarządca kolei nie ten.

Co najmniej 10 osób zginęło, a sto osób zostało rannych w wypadku pociągu Eurocity na północnym wschodzie Czech - poinformowały lokalne władze. Pociąg relacji Kraków-Praga uderzył w gruzy mostu, który zawalił się na tory kolejowe - podała Agencja France Presse.
Według informacji podawanych przez stronę internetową czeskiego radia państwowego, do wypadku doszło w okolicach Ostravy w miejscowości Studenka. Pociąg jechał z prędkością 140 km/h.

Jak poinformowała rzeczniczka lokalnej policji, do wypadku doszło około godziny 10.45. - Wszystko wskazuje na to, że zawalił się odbudowywany wiadukt - oświadczyła.

Ofiary śmiertelne pochodzą z pierwszych dwóch wagonów pociągu.

Na miejscu jest ponad 30 jednostek straży pożarnej.


Źródło: TVN24.

Ten pociąg to EC Commenius, jak się można spodziewać wśród rannych a może i nawet zabitych są Polacy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 17:11, 08 Sie 2008    Temat postu:

Andrev napisał:
jak się można spodziewać wśród rannych a może i nawet zabitych są Polacy.


Jak podało przed chwilą Radio 90 według nieoficjalnych informacji wśród zabitych jest jeden Polak, a dwóch jest ciężko rannych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Sob 16:29, 09 Sie 2008    Temat postu:

A maszynista zeznał że zauważył spadające elementy mostu, zaczął hamowanie i uciekł na drugi koniec lokomotywy. Niestety nie udało się... w trakcie zderzenia lokomotywa pędziła jeszcze 100km/h.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fazik




Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: CZerwionka

PostWysłany: Sob 21:11, 09 Sie 2008    Temat postu:

.po prostu nie miał szans uratować tego pociągu zrobił co mógł. ogladałem diecia i były masakryczne. Czytałem w dzisiejszym dzienniku zachodnim ze byłó by wiecej ofiar z polski ale wagony które były z karkowa były z tyłu a z przodu był← wagony które miały być gdzieś rozłączane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dehu




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 22:37, 09 Sie 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
. w trakcie zderzenia lokomotywa pędziła jeszcze 100km/h.

Skąd masz takie dane? Te które ja słyszałem do pędziła 140 km..

A co tam robił skład towarowy? też wjechał?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 23:15, 09 Sie 2008    Temat postu:

dehu napisał:
wojtek ztz napisał:
. w trakcie zderzenia lokomotywa pędziła jeszcze 100km/h.

Skąd masz takie dane? Te które ja słyszałem do pędziła 140 km..


Lokomotywa podczas uderzenia jechała z prędkością 90km/h (odczyt z taśmy), żeby z prędkości około 140km/h wyhamować pociąg o takiej masie potrzeba około kilometra, niestety odległość była o wiele mniejsza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrev dnia Sob 23:15, 09 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie 21:16, 10 Sie 2008    Temat postu:

Przez ten cholerny wypadek musiałem jechać osobówkami z Żyliny do Bohumina bo Expres jechał objazdem przez Puchov i Valarskie Mezirici.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dehu




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 7:37, 12 Sie 2008    Temat postu:

semaforek napisał:
Przez ten cholerny wypadek musiałem jechać osobówkami z Żyliny do Bohumina bo Expres jechał objazdem przez Puchov i Valarskie Mezirici.


o biedaku.. nie wiem czy taki miałeś zamiar ale brzmiało to chamsko.. wyobraź sobie że przez ten cholerny wypadek ktoś stracił część rodziny.. chcesz sie z nimi zamienić? bo oni bardzochętnie by to pewnie zrobili


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Wto 16:56, 12 Sie 2008    Temat postu:

EP07-135 napisał:

Od kilku dni na klientów PKP PR czeka niespodzianka. Pociągi relacji
Katowice - Gdynia, Racibórz - Warszawa - Olsztyn są teraz obsługiwane
wagonami piętrowymi. Nie wszyscy pasażerowie są tym zadowoleni.
Napisał do nas na skrzynkę kontaktową pan Łukasz z Katowic. - Pociąg
"Doker" relacji Katowice - Gdynia (czas przejazdu ponad 11 godzin) od
początku wakacji nie kursuje w składzie tzw. ,,pulmanów". Zamiast nich
Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach postanowił składać
pociąg z piętrusów. - Informuje nasz czytelnik.
Według pana Łukasza wyremontowane wagony nie zapewniają jednak tyle
komfortu, co popularne pulmany. - Poza tym mają jeszcze jedną wadę - w
każdym momencie jazdy można bez trudu otworzyć drzwi, gdyż
przestarzałe technologicznie konstrukcje nie posiadają blokad -
alarmuje nas pan Łukasz.
Przecież to skandal - mówiła na dworcu w Katowicach jedna z pasażerek.
- Takie pociągi mogą kursować na trasach lokalnych, a nie przez całą
Polskę. Jazda w takich wagonach to koszmar. Wiele okien nie da się
otworzyć, brakuje firanek, a przy temperaturze powyżej 30 st. C. w
środku pociągu panuje ukrop.
- Czy jednak jednak uczciwym ze strony PKP PR jest wysyłanie stałym
pasażerom gorszych wagonów? - pytają niezadowoleni klienci.
Zadzwoniliśmy w tej sprawie od katowickiego oddziału PKP PR, by
dowiedzieć się skąd ten niecodzienny pomysł.
- Wspomniane składy zostały niedawno wyremontowane. Są ciche, schludne
i bardzo wygodne. To posunięcie było również pewnego rodzaju
koniecznością. Prawie 70% wszystkich dzieci, jadących na wakacje
pochodzi ze Śląska. - mówi w rozmowie z MM Silesia Katarzyna Kurzydło,
z-ca dyrektora ds techniczno-eksplotacyjnych PKP PR. - Przewóz dzieci
to dla nas priorytet, a PKP nie posiada wystarczającej ilości składów
typu "pulman". Jeśli ktoś nie będzie zadowolony z komfortu,
spowodowanego ciepłem czy niewygody może zgłosić to do centrali PKP
Przewozy Regionalne. Z mojej strony mogę tylko przeprosić, niemniej
przewóz dzieci do września jest dla nas priorytetem - dodaje Kurzydło.
Przedstawiciele spółki przyznają, że otrzymali klika zgłoszeń
dotyczących tego tematu, jednak kilka razy więcej zgłoszeń miało
wydźwięk pozytywny niż negatywny. - Niektórzy nawet pytają, czy za rok
znowu puścimy "piętrusy" - mówią.
Śląski zakład Przewozów Regionalnych dostał zgodę na obsługę 3
pociągów wagonami typu Bdhpumn. Są to pociągi Doker do Gdyni, Hutnik z
Raciborza do Olsztyna i Soła z Bielska Białej do Łodzi - twierdzi
jeden z dyrektorów Śląskiego Zakładu Przewozu Regionalnych. Wagony do
obsługi pociągu Doker zostały wypożyczone aż z Rzeszowa.

Po pierwsze wagony Bdhpumn mają automatyczne zamykanie drzwi podczas odjazdu pociągu, choć można je otwierać w czasie jazdy
Po drugie Bohuny są nowsze niż pullmany, tyle że są przeznaczone do ruchu lokalnego, a nie dalekobieżnego.
Po trzecie przez 11 godzin mają być wygodne to życzę powodzenia
Po czwarte beton pomału mnie rozśmiesza, puszczają piętrowe składy dla dzieci ...

No i stało się. Znów musiałem przeklnąć PKP Exclamation Stoję na Warszawa Wschodnia odjazd planowy 16:46, ale życie pokazało inaczej i 17:08. 22 minuty nie dużo, da się wybaczyć-w końcu Polska. No ale podjeżdża skład... bohun,bohun, jedynka, bohun,bohun i dwójka. Nie dość że cały zawalony ludźmi to dwójka...zarezerwowana dla dzieci Mad No i co mi zostało Question Powrót 5,5 godziny w niekomfortowym wagonie, gdzie nie dość że nie było gdzie zmieścić toreb, które stały po prostu leżały na podłodze i tamowały przejście to nie było się gdzie ruszyć... A bachory co Question (wybaczcie stwierdzenie) W miarę komfortowo, a po wyjściu do wagonu i przedziału się wejść po prostu nie dało. Burdel. Rozlane napoje, rozsypane jedzenie, paluszki, pozrywane zasłony. I nasunęło mi się pytanie: czy normalni ludzie, którzy zapłacili bądź co bądź więcej za przejazd i w miarę by "zadbali" o wagon musieli się męczyć w bohunie, a czy nie mogło by być na odwrót. Na pytanie do konduktora czemu bohuny uzyskałem odpowiedź że...zmieści się więcej ludzi przy czym skład jest krótszy o połowę. PKP Exclamation Jak chcecie puszczać bohuny na dalekobieżne linie to proszę, zmodernizujcie je minimalnie Exclamation Na te kilka pociągów to kilka tysięcy zł a umilą podróż. Można by pomyśleć o przedziałach, albo chociaż o przesunięciu foteli na zwiększenie miejsca. Ale powiecie w głębi po co... Przecież pasażerowie ... nie mają wyboru i ... tak pojadą, czy bohunem czy przedziałową dwójka...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Wto 20:14, 12 Sie 2008    Temat postu:

Przewozy Regionalne idą na dno, zaś IC pnie się w górę Wink

PKP Intercity ogłosiło przetarg na kupno 20 składów zespolonych.

PKP Intercity ogłosiło na swojej stronie internetowej warunki przetargu na dostawę 20 sztuk pociągów (składów) zespolonych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania.

Jak pisze spółka: "Każdy pociąg musi być przystosowany do jazdy po torze o szerokości 1435 mm w trzech systemach zasilania (3kV DC, 15kV 16 2/3Hz AC i 25kV 50Hz AC) i powinien osiągać prędkość eksploatacyjną w zakresie 220-250 km/h. Napęd pociągów winien być realizowany silnikami prądu przemiennego poprzez przekształtniki w technologii IGBT, a maksymalne naciski na oś nie mogą przekraczać 18 ton. Każdy pociąg musi umożliwiać przewóz na odrębnych miejscach siedzących od ok. 380 do ok. 420 pasażerów (w podziale na klasy: biznes, pierwszą i drugą). Pociągi muszą spełniać warunki określone w TSI HS RST. Zamawiający wymaga, aby wnętrze każdego pociągu posiadało wyposażenie o wysokim standardzie, zapewniającym komfortowe warunki podróżowania. Zamawiający wymaga, aby z dniem dostawy pierwszego pociągu (tj. z dniem przekazania Zamawiającemu do eksploatacji) pociąg posiadał dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski, a w terminie 12 miesięcy od dnia dostawy ostatniego pociągu - również na terenie Niemiec, Czech i Austrii. Zamawiający wymaga, aby świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu zostało dostarczone Zamawiającemu z chwilą przekazania pierwszego pociągu. Bezwzględnie wymagany termin dostawy co najmniej 14 sztuk pociągów - do dnia 30 kwietnia 2012 r. Pożądany termin dostarczenia Zamawiającemu kolejnych 6 sztuk pociągów - do dnia 01 grudnia 2012 r. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił świadczenie usługi utrzymania dostarczonych pociągów od Poziomu 2 do Poziomu 5 utrzymania włącznie, w rozumieniu rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 października 2005 r. w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych (Dz.U. z 2005 r. Nr 212, poz. 1771, ze zm.) i aby te usługi wykonywane były na terenie Polski. Usługa utrzymania pociągów będzie realizowana w terminie od dnia przekazania pierwszego z dostarczonych pociągów do eksploatacji do dnia zakończenia pierwszej naprawy polegającej na wykonaniu czynności Poziomu 5 utrzymania w odniesieniu do ostatniego z pociągów, który osiągnie przebieg wymagany dla wykonania czynności Poziomu 5 utrzymania."

Każdy chętny do wzięcia udziału w przetargu (który będzie miał formę dialogu konkurencyjnego) będzie musiał wnieść wadium o wysokości 12 mln zł. Do składania ofert zostanie zaproszonych maksymalnie 6 wykonawców. Kryterium oceny to w 75 proc. cena oferty (obejmująca cenę za dostawę i cenę za utrzymanie), 10 proc. - termin dostawy i 15 proc. - ocena techniczno-funkcjonalna (stosunek "masa na miejsce", rozplanowanie przestrzeni, estetyka wnętrza i zewnętrzna).

Jak twierdzi PKP Intercity, zamówienie dotyczy projektu finansowanego ze środków wspólnotowych, a dokładnie Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Jakie musi być doświadczenie firmy chętnej do wzięcia udziału w przetargu? "Wykonawca musi posiadać doświadczenie zawodowe polegające na zrealizowaniu (dostawa z przekazaniem do eksploatacji) w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dostawy lub dostaw co najmniej 5 sztuk pociągów (składów) zespolonych ruchu dalekobieżnego o prędkości max. co najmniej 160 km/h, wyposażonych w układ napędowy w technologii prądu przemiennego. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek doświadczenia określony powyżej powinien być spełniony łącznie, przy czym co najmniej jeden Wykonawca spośród Wykonawców składających wspólną ofertę powinien spełnić powyższy warunek w co najmniej 60%, tzn. posiadać doświadczenie polegające na realizacji dostawy lub dostaw i przekazaniu do eksploatacji co najmniej 3 sztuk nowych pociągów."

źródło [link widoczny dla zalogowanych]
-----------------------------------
No mają wymagania i ta prędkość Very Happy - wiatr we włosach Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Czw 16:08, 14 Sie 2008    Temat postu:

Każdy miłośnik z naszego regionu musi obejrzeć nowy program NPI - tym razem o kolei zamieszczony dzisiaj na rybnickim portalu: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw 18:20, 14 Sie 2008    Temat postu:

Mi się film podobał. Głównie wytknęli główne błędy, ale także nas porównali, więc każdy zobaczył, jak piękne są nasze PKP Smile Jedyną nadzieją są te remonty, ale dodatkowych pociagów nie przybywa, ale narazie też nie ubywa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 19:28, 14 Sie 2008    Temat postu:

^^ Temat na pewno ciekawy, ale sam film powiela niestety podstawowy błąd NPI: jest zbyt długi, a co za tym idzie, rozwlekły i nużący. Tę samą treść bez problemu można by zawrzeć w 2-3 razy krótszym materiale. Koniec końców, reportaż kolejowy, choć bardzo ciekawy, dołączył do długiej listy wydań NPI, których fizycznie nie byłem w stanie obejrzeć do końca. W połowie filmu zacząłem czytać komentarz Arteksa. Był dużo bardziej zajmujący. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17  Następny
Strona 9 z 17

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island