Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
PKP - wątek ogólny.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fazik




Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: CZerwionka

PostWysłany: Nie 0:52, 06 Lip 2008    Temat postu:

nie wiem cz pamietacie takie czasy ale z Rybnika dzieci na kolonie wyjeżdżały Bipami jeszcze tymi w starym malowaniu. Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie 1:01, 06 Lip 2008    Temat postu:

arczix napisał:
To dlaczego całkiem sprawne przedziałówki leżą w krzakach odstawione. Nawet takie bonanzy?

W większości to są wagony który czekają na wywiezienie do złomowni, ewentualne pojedyncze sztuki do kolejnej naprawy.

Andrev napisał:
do Tychów Miasta będzie aż 46 dodaktowych połączeń! Z częstotliwością około 20 minut, a w szczycie jeszcze mniejszą.

Ja już teraz jestem ciekaW jakim sposobem chcą oni pomieścić te wszystkie pociągi odcinku od Ligoty do podg Mąkołowiec. Na co dzień pewnie jeden pociagf będzie opóźniał całą resztę (co z towarami?) a jedno zamknięcie wystarczy żeby trzeba było połowe pociągów poodwoływać bo jakby puścić przez Murcki to tamta linia sie zatka.

valeo napisał:
W/g inf. Dziennika Zachodniego bilet srk<autobus-trolejbus-pociag> pomiedzy Tychami a Katowicami ma kosztowac 3 zł<promocja > miesieczny 95zł po okresie promocji odp.3,20 i 105 zł.
No tak, czyli teraz zamiast bilet PKP+KZKGOP (dawny ATP) będziemy mieli PKP+MZKTychy. Na KZK GOP i tak człowieku kup se osobny.

EP07-135 napisał:
Po pierwsze wagony Bdhpumn mają automatyczne zamykanie drzwi podczas odjazdu pociągu, choć można je otwierać w czasie jazdy

Niezupełnie, Bohuny mają zarówno zdalne zamykanie drzwi oraz blokadę drzwi. To że drzwi w czasie jazdy da sie otworzyć, lub same się nie zamykają oznacza że są uszkodzone. Nadmienie przy okazji że tylko niektóre wagony przedziałowe mają blokadę drzwi, choć ostatnio częśto napotykam, a dużo mniej ma automatyczne ich zamykanie.
Apropos Bohunów to jeżdżą one także na pociągiu San relacji Bydgoszcz - Warszawa - Lublin - Zamość/Przemyśl

wojtek napisał:
Jako że tam jest wzmożony ruch pociągów zainstalowano nowe rogatki na przejeździe, które są cały czas zamknięte a otwierają się po powiedzeniu magicznego słowa "proszę otworzyć"

W Rybniku też mamy taki przejazd, trzeba do domofonu zadzwonić żeby otworzyli rogatki. Kiedył był tam taki patent jak na jednym leśnym przejździe w KK czyli dróżnik jak kogoś widzi to otwiera.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Nie 10:38, 06 Lip 2008    Temat postu:

Marteen napisał:
no tak priorytetem PKP jest przewóz dzieci... cudownie


To jest oczywiście najlepszy pretekst jaki PKP PR może powiedzieć. Trudno się z tym nie zgodzić, że przewóz dzieci jest najważniejszy (chodzi o to, że wagony przedziałowe idą na pociągi kolonijne), ale ile rodzin z dziećmi podróżuje pociągami pośpiesznym, jadąc na wczasy, czy do rodziny i proszę mi nie wmawiać, że np. w takim "Hutniku" nie jeżdżą dzieci...

Pretekst poniekąd jednak dobry, ale polityka wagonowa PKP PR prowadzi tylko to jednego - wkrótce wogóle zabraknie wagonów do obsługi pociągów sezonowych. Wagonów się nie remontuje, odstawia sie w krzaki, a skąd nowe, przecież na przestrzeni kilku lat pociągów pośp. jest tyle samo, tylko wagonów jakby mniej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie 12:33, 06 Lip 2008    Temat postu:

Cytat:
Andrev napisał:
do Tychów Miasta będzie aż 46 dodaktowych połączeń! Z częstotliwością około 20 minut, a w szczycie jeszcze mniejszą.

Przepustowość odcinka Ligota - Mąkołowiec i dalej do Czechowic jest spora dzięki samoczynnej blokadzie liniowej, która parokrotnie zwiększa przepustowość linii. Kiedyś jeździło tam pociągów jeszcze więcej niż będzie jeździć po otwarciu połączeń do Tych Miasta i się dało. Czemu teraz by się miało nie dać? Problem mogą jedynie powodować ograniczenia prędkości, bo mają bezpośredni wpływ na czas zajęcia odstępu. Natomiast zamknięcie jednego toru przy takim obciążeniu ruchem cały rozkład posypie w proch.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gajdzik dnia Nie 12:36, 06 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie 19:35, 06 Lip 2008    Temat postu:

Co do bip, to kiedyś je dołanczano do pośpiechów jako dodatek, np 10, 12 przedziałówek + bipa i wtedy żęczywiście jak były braki w skłądach, no ale były przedziałówki, a teraz dawają przedziałową jedynke i same bohuny, jednym słowem skład taki jak niedawno jeździł na regionalnych trasach, nawet niedawno chyba jechał taki skłąd na BB - Racibórz - Bohuny + 1 przedziałowa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 0:47, 07 Lip 2008    Temat postu:

gajdzik napisał:
Przepustowość odcinka Ligota - Mąkołowiec i dalej do Czechowic jest spora dzięki samoczynnej blokadzie liniowej, która parokrotnie zwiększa przepustowość linii. Kiedyś jeździło tam pociągów jeszcze więcej niż będzie jeździć po otwarciu połączeń do Tych Miasta i się dało. Czemu teraz by się miało nie dać? Problem mogą jedynie powodować ograniczenia prędkości, bo mają bezpośredni wpływ na czas zajęcia odstępu. Natomiast zamknięcie jednego toru przy takim obciążeniu ruchem cały rozkład posypie w proch.

Kiedyś owszem było dużo dużo pociągów, ale część z nich jeździła planowo przez Murcki. Poza tym pociągów do Tychów nie było aż tyle ile ma być po reaktywacji. Zgodzę się że dzięki SBL te pociagi się pomieszczą, jednak żeby sie rozkład posypał nie trzeba będzie zamknięć. Wystarczy że w czasie szczytu okaże sie że SBL nie działa i trzeba będzie prowadzic ruch tak jakby Ligota-Mąkołowiec było jednym odstępem. Moim zdaniem to przed uruchomieniem pociągów do Tychów Miasta powinien zostać zabudowany trapez który podzieliłby szlak Ligota-Mąkołowiec na dwa, trapez mógłby byc zdalnie sterowany z Mąkołowca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dehu




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 7:41, 07 Lip 2008    Temat postu:

ej skoro ktoś tak zaplanował to chyba musiał zbadać czy to sie pomieści nie? ja nie wiem nad czym wy tak gdybacie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 10:13, 07 Lip 2008    Temat postu:

Trapez? Zdalnie sterowany jest narażony na usterki podobnie jak SBL. A może posterunek odstępowy? Twój pomysł mija się z celem. Wystarczy odpowiednio dbać o urządzenia to będą bezawaryjne. Usterka SBL na wielu liniach posypie rozkład.

Myślę, że ruch w latach 70tych i 80tych był znacznie większy niż będzie po reaktywacji. Pociągów towarowych z pewnością było więcej i to wszędzie. Ilość przewożonych towarów po polskich torach jest obecnie zaledwie cieniem tego co przewożono kiedyś. Nie było opcji, "że się nie da". Miało jechać i koniec. Jak ktoś blokował ruch to mógł być oskarżony nawet o sabotaż! Dyżurny czy nastawniczy nie miał czasu wyjść nawet do łazienki. Kilka przykładów:
- w Jaworznie Szczakowej pociąg jechał co 3 minuty (dzięki SBL) i na nastawni mechanicznej kluczowej pracowało jednocześnie 3 ludzi (dyżurny i dwóch nastawniczych)
- w skrajnych sytuacjach na szlaku z Rybnika do Leszczyn jechały 4 pociągi naraz w jednym kierunku - dwa po torze prawym, dwa po lewym
- obie nastawnie dysponujące w Wodzisławiu miały podwójną obsadę
- nieprzerwany ruch panował nawet w... Czerwionce, w Orzeszu Jaśkowicach też nie można było narzekać na nudy

I wszystko "się dało" dzięki konstrukcyjnym prędkościom na szlakach, lepszej dbałości o urządzenia, mniejszej ilości kradzieży trakcji, kabli itd.

Dziś szlak zajęty non stop często jest między Rybnikiem a Leszczynami oraz dalej w kierunku Knurowa i Gierałtowic pomimo mniejszego ruchu niż kiedyś (wąskie gardła z powodu ograniczeń i zamknięcia torów). Między Leszczynami, a Jaśkowicami nieprzerwany ruch należy do rzadkości (szlak po remoncie więc przepustowość spora), aczkolwiek dzięki prywaciarzom czasami się zdarza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fazik




Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: CZerwionka

PostWysłany: Wto 11:10, 08 Lip 2008    Temat postu:

stałem sobie ostatnio na kładce w jaskowicach i oczyma wyobraźni widziałem te stacje parę, parenscie lat temu ( niestety jestem za młody żeby pamiętać czasy świetności PKP). Musiała to być potężna stacja węzłowa. Fany budynek stacyjny betonowa oświetlona kładka. 2 perony. I żal sie robi ze to wszystko teraz jest tak zaniedbane. utrzymane w niezbędnym minimum. I tak jest z kada stacja. Mało która stacja jest utrzymana w dobrym stanie, Chciałbym kiedy zobaczyć PKP w dawnej świetności Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto 22:42, 08 Lip 2008    Temat postu:

A ja bym chciał zobaczyc znowu stacje Wodzisław jako pełny, 7 kierunkowy węzeł, za czasów świetności... ah pociagi z KWK 1 maja, osobowe na jastrzębie i dalej na wisłe, więcej towaru na chałupki (czyżowice mijanka istniała, większa przepustowośc), na rybnik (Radlin Obszary stacją była), dalej na marcel jeździło więcej pociągów, na szyb marklowicki (była czynna budka dróżnika na przejeździe, przy ulicy łużyckiej, więc pociagi jeździły codziennie), ah i jeszce składy odpoczywały na torach postojowych, żóraw był, żeberka też były pełne, bardziej używana była górka rozrządowa... a dziś...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dehu




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 20:01, 09 Lip 2008    Temat postu:

ale was na sentymenty wzięło..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 16:32, 14 Lip 2008    Temat postu:

Zmiany w taryfie PKP Przewozy Regionalne

14 lipca 2008 roku PKP Przewozy Regionalne zmienią ceny wybranych rodzajów biletów. Zmiany nie obejmą opłat za popularne bilety jednorazowe, lecz oferty specjalne; jak m.in. Bilet turystyczny, Przejazdy rodzinne czy Przejazdy grupowe. Zmienią się również ceny biletów odcinkowych w pociągach osobowych oraz ceny biletów okresowych.

Zmiany podyktowane są rosnącymi cenami paliw, energii elektrycznej i usług zewnętrznych. Ceny biletów, które zostaną objęte zmianami obowiązywały od 2005 r. lub były poddawane niewielkim modyfikacjom podczas ostatniej korekty taryfy.

Źródło: PKP PR, czytaj całość: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 22:36, 14 Lip 2008    Temat postu:

Konkretnie to turystyk podrożeje o 9zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią 23:29, 18 Lip 2008    Temat postu:

Byłem dzisiaj w rejonie nastawni Ma2 i dawnego przejazdu kolejowego na ulicy Skalnej Sad Niestety ani nastawni Ma2 (należąca do stacji KWK 1 Maja), ani nawet podsypki, resztek podkłądów a nawet płyt przejazdowych już nie ma! Tam gdzie szły tory, idzie dość szeroka ścieżka, nastawnia rozebrana, nie uwidziałem jej, przejazd zaasfaltowany, dużo się tam zmieniło. Co do przejazdu kolejoweog na ulicy Szybowej w Krostoszowicach koło Wodzisławia, w jego mieejscu i w miejscu szybu biegnie autostrada A1, która się buduje Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dehu




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 14:53, 19 Lip 2008    Temat postu:

Taka jest kolej rzeczy.. nas też kiedyś zabraknie i przyjdą nowi w nasze miejsce.. Może za 100 lat role sie odwrócą i transport szynowy wróci do łask i ktoś tam będzie świadkiem jak autostrady będą niszczone na rzecz torowisk. Wink
no co, pomarzyć nie można? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fazik




Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: CZerwionka

PostWysłany: Sob 14:57, 19 Lip 2008    Temat postu:

a może nad autostradami będą torowiska =)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dehu




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 19:17, 20 Lip 2008    Temat postu:

fazik napisał:
a może nad autostradami będą torowiska =)


Biorąc pod uwage ilość autostrad wiele tych torowisk nie będzie :]
a jak już to skończą sie w polu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
janek
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 16:22, 31 Lip 2008    Temat postu:

Wypadł z pociągu2008-07-31

Jadący na festiwal Przystanek Woodstock 20-letni mieszkaniec Andrychowa wypadł z pociągu w okolicach Suminy.

Wczoraj przez Rybnik i okolice przejeżdżał specjalny pociąg jadący z Bielska do Kostrzyna nad Odrą. Celem podróży pociągu był oczywiście festiwal Przystanek Woodstock.

Około godz. 19.00 niedaleko stacji Sumina w czasie jazdy z pociągu przez otwarte drzwi wypadł 20-letni mieszkaniec Andrychowa. Na szczęście mężczyźnie nic się stało, doznał jedynie ogólnych potłuczeń. Po przewiezieniu do szpitala w Rydułtowach pacjent nie był w stanie powiedzieć co się stało, bo był pijany. - Wedle zeznań świadków w czasie rozmowy z kompanami mężczyzna zatoczył się i wypadł z pociągu. W związku z tym, że był pijany, zostanie wezwany na naszą komendę celem złożenia zeznań – mówi Aleksandra Nowara z Komendy Miejskiej Policji w Rybniku.
Po wytrzeźwieniu na własną prośbę mężczyzna opuścił szpital.
ŹRÓDłO: [link widoczny dla zalogowanych]

Ciekawe co jechało jesli mial otwarte drzwi chyba nie Kibel.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 17:06, 31 Lip 2008    Temat postu:

Jechały 3 kible, a w kiblu jak to w kublu probelmu z otwarciem drzwi nie ma, wystarczy plombę zerwać Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Czw 19:17, 31 Lip 2008    Temat postu:

Andrev napisał:
Jechały 3 kible, a w kiblu jak to w kublu probelmu z otwarciem drzwi nie ma, wystarczy plombę zerwać Wink


Oglądałem ten małpi pociąg w Rybniku. O składzie napisał już Andrev. Drzwi prawie wszystkie były pootwierane. Z resztą trudno się dziwić - w końcu nie był to pociąg pielgrzymkowy, a i chłodno nie było Wink. A swoją drogą jeśli ktoś chce widzieć jak wraca pielgrzymka to niech obserwuje w niedzielę pociągi z Katowic. W końcu te 4 tys. ludzi musi jakoś wrócić z Częstochowy. Też będzie tłoczno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17  Następny
Strona 8 z 17

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island