Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaworos
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: Śro 23:32, 28 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
W naszym regionie walczy Pan Senator A. Motyczka dzięki niemu remontują szlak w kierunku Katowic i Wodzisławia. Może jakby Senator uderzył by w tych "mądrych" którzy układają rozkład jazdy i planują obiegi pociągów żeby zdecydowanie było więcej pociągów oraz połowa składów to EZT po modernizacji bo ze składami wagonowymi możemy się nie długo pożegnać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pon 23:31, 02 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Tomasz Głogowski,
Gazeta Wyborcza, 02.06.2008 r.
Pierwszy z czterech pociągów Flirt 15 czerwca trafi na Śląsk. Właśnie rozpoczęło się szkolenie maszynistów, którzy poprowadzą te nowoczesne składy.
Trzy pozostałe maszyny zamówione przez władze województwa śląskiego w siedleckiej fabryce Stadlera będą do nas docierać w następnych miesiącach. Ostatni z pociągów, które kosztowały 90 mln zł, dojedzie we wrześniu.
PKP Przewozy Regionalne zaczęły już szkolenie maszynistów, którzy będą prowadzić Flirty. Nie jest to takie proste, bo pociągi różnią się od tych, do których przyzwyczaili się pracownicy kolei. - Są naszpikowane elektroniką - przyznaje Jarosław Kołodziejczyk, zastępca dyrektora Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach, i dodaje, że oprócz zwykłych maszynistów trzeba będzie też wyszkolić instruktorów, którzy będą uczyli jazdy Flirtami swoich kolegów.
Flirty, każdy o długości 74 m, zostały m.in. wyposażone w klimatyzację, podjazdy dla niepełnosprawnych oraz nowoczesne wyciszenie. Każdy przystosowany jest do przewozu ok. 500 pasażerów (180 miejsc siedzących). Wewnątrz pociągu, który może osiągnąć prędkość do 160 km/godz., zamontowane zostaną też kamery. - To będzie całkiem inny komfort jazdy niż ten, który teraz kojarzy się nam z państwową koleją - zapewnia Kołodziejczyk i przypomina, że takie same maszyny jeżdżą po torach m.in. Włoch, Austrii i Niemiec.
Pierwszy Flirt, który w czerwcu pojawi się na torach, nie będzie kursował tylko po jednej. Kolej chce, aby pociąg pojawiał się w co najmniej kilku miastach, tak by pasażerowie mogli się do niego przekonać. Później Flirty mają jeździć m.in. między Gliwicami i Częstochową oraz Bielskiem-Białą i Katowicami.
W piątek sejmik zgodził się na ogłoszenie przetargu na osiem kolejnych nowoczesnych pociągów. Mają kosztować 160 mln zł i trafią do nas za dwa lata.
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio podawałem podobną informację, ale wg zdania "właśnie rozpoczęło się szkolenie maszynistów" podejrzewam że Flirt już jest na Śląsku. Wg innego zdania może i pojawią się w Rybniku
A co do nowego przetargu: lokomotywy i składy wagonowe nam zabrali to muszą czymś zapełnić luki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 16:00, 03 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Może podczas szkolenia się pojawią, ale jeśli wejdą do planowego ruchu pasażerskiego to nie ma się co łudzić, że zawitają do Rybnika, czy Raciborza. Pierwsze w kolejce są Gliwice - Cze-wa i BB - Katowice...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziupo
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Wto 17:02, 03 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
I tak dobrze, że dołączyli Częstochowę i Bielsko, bo to przecież miasta spoza GOPu a założenie było takie, że szybka kolej będzie kursować jedynie w ramach aglomeracji.
Rybnik nie miał żadnych szans na udział, chyba, że sami kupilibyśmy te składy i opłacili przewozy. No,ale ja widzę pewien +, możemy podejrzeć jak spisze się ten pomysł i da nam to jakiś obraz na plany związane z taką kolejką w naszym rejonie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Wto 18:07, 03 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: | A co do nowego przetargu: lokomotywy i składy wagonowe nam zabrali to muszą czymś zapełnić luki |
Kilkoma Flirtami tylu luk nie zapełnią. Większośc wagonowych pociągów ma takie obłożenie że musiałyby jeździć na 2xEZT, tak wiec z 4 Flirtów mamy zaledwie dwa składy, bo Flirt ma podobną pojemność do kibla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rob_kufi
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Nie 1:09, 15 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
dziś w gliwicach około godziny 23:10 wjechał NA peron 4 nowy pociąg PESA ATR220-001 NOCOLAUS wyprodukowanny dla regione puglia we włoszech...bardzo ladny jakies testy torowe przechodzil chyba bo w srodku wisiało pelno kabli i był obłożony jakimiś ciężarkami i sprzętem komputerowym, ogolnie to bardzoo ladny pojazd
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rob_kufi dnia Nie 1:10, 15 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pon 20:05, 16 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Jak ktoś może to niech oblooka jakie spóźnienie ma dziś Hutnik po "zatorze" na Warszawa - Łódź po wypadku między Skierniewicami a Żyrardowem. Cały jeden tor zamknięty po wypadku składu towarowego, a z powodu dużego ruchu występują opóźnienia i ruch zostanie przywrócony najwcześniej juto rano
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Wto 19:12, 17 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
A co do tego wypadeczku na nowych torach to chyba zwrotnica - jedne wagony na jednym torze, drugie na drugiem a jeszcze inne wykolejone w lesie. Właśnie lesie... zanim Energetyka dojechała z ciężkim sprzętem do podniesienia wagonów to najpierw musiały się zmagać z błotem, a potem z brakiem dojazdu i musiano las wycinać... Jak napisał mi kol. EP07-135 Hutnika do północy nie było, nie wie jak potem - ruch tam jest bardzo duży jak pisałem i temu tak się spóźnił... A co do torów: fatalnie wyglądają... Wie ktoś czy ruch już tam przywrócono czy jeszcze trwa naprawa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtek ztz dnia Wto 19:14, 17 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gajdzik
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 14:52, 18 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj na składzie Hutnika do Warszawy pojechały same bohuny + 1 wagon przedziałowy 1 klasy!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 15:31, 18 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
gajdzik napisał: | Dzisiaj na składzie Hutnika do Warszawy pojechały same bohuny + 1 wagon przedziałowy 1 klasy!
|
Akurat dzisiaj udało mi się to udokumentować z kol. Semaforkiem...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez EP07-135 dnia Śro 15:32, 18 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 16:01, 18 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Totalne dno jeśli chodzi o skład... Znając życie to pewnie te bohuny są z jakiejś osobówki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rob_kufi
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Śro 18:05, 18 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
w Przyszowicach zaczęto remontować przejazd kolejowy oraz dosc sporą część torowiska, moze to jakis krok w kierunku przywrócenia połączenia osobowego, ludzie w knurowie duzo narzekaja na pociągi, ale co zrobic...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 19:55, 20 Cze 2008 PRZENIESIONY Pią 21:10, 20 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
W dniu 20 czerwca pociąg rel. Bielsko Biała - Kołobrzeg jechał objazdem przez Rydułtowy. Czy ktoś wie czy to stała zmiana, czy jednorazowy wybryk ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pią 20:53, 20 Cze 2008 PRZENIESIONY Pią 21:11, 20 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
EP07-135 napisał: | Czy ktoś wie czy to stała zmiana, czy jednorazowy wybryk ? |
Pewnie jednorazowy wybryk - prace na Rybnik-Jejkowice i most nad Zebrzydowicką. Kurde takie "cudo" się przez Niedobczyce kulało a ja nie byłem świadom...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tom
Administrator
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 14:38, 21 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Stachu zapomniałeś napisać, że osobówka z Opola jechała normalnie. Jechała też pierwsza rzeźnia i jeden towar. Na pewno więc to nie było związane z pracami na szlaku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Sob 21:16, 21 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
A jednak nie. Dziś znów przez Niedobczyce, nie "chopcy" Zdjątka Wam pewnie ładne wyszły...ja muszę doszlifować mój nowy nabytek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 11:09, 27 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
To, czy dojedziesz na czas pociągiem, teraz zależy też od tego, jaka lokomotywa go ciągnie. Kolejarze podłączają ekspresy z Warszawy do Krakowa, Katowic i Poznania do elektrowozów, które mogą się rozpędzić najwyżej do 125 km/h W ostatnich dniach spóźnienia pociągów ekspresowych to prawdziwa plaga. Z poślizgiem przyjeżdżają nawet pociągi międzynarodowe. We wtorek ponad godzinę po czasie dotarł skład Berlin-Warszawa-Express - kilka minut po północy zamiast o 23. Zepsuła się lokomotywa - tzw. dziewiątka, która normalnie pędzi z prędkością 160 km/h. Trzeba było podłączyć drugą, ale wolniejszą, tzw. siódemkę, która rozpędza się najwyżej do 120-125 km/h.
Notorycznie spóźniają się też pociągi z Krakowa i Katowic przez Centralną Magistralą Kolejową. To właśnie na niej jest najdłuższy odcinek torów, po których da się jechać 160 km na godz. Często pasażerowie spotykają jednak na tych trasach wolniejsze lokomotywy - z braku szybszego taboru podstawiane są starsze typy. Skutek jest taki, że pociąg dociera do stolicy z 15-, 20-minutowym opóźnieniem. W ostatnich dniach taki poślizg miał m.in. ekspres "Tatry" czy składy typu InterCity: "Norwid" i "Kaszub". - Za bilet trzeba zapłacić blisko 100 zł, a pociągi notorycznie dojeżdżają spóźnione. PKP nadal nie szanuje pasażerów - narzeka jeden z pasażerów, który często jeździ na trasie Warszawa-Kraków.
- Te opóźnienia nie są z naszej winy. To spółka PKP Cargo podstawia wolniejsze lokomotywy - stwierdza Adrianna Chibowska, rzeczniczka spółki PKP Intercity.
Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo przyznaje, że jest problem z najszybszymi lokomotywami. Twierdzi jednak, że nie chodzi tu o awarie, ale o tzw. naprawy główne, które muszą być przeprowadzane co pewien czas. - Teraz skumulowały się naprawy wielu lokomotyw - informuje. Dodaje, że to wina Urzędu Transportu Kolejowego, który narzucił takie cykle przeglądów.
Zapewnia, że w miarę możliwości PKP Cargo stara się podstawiać lokomotywy typu EP08, które są tylko trochę wolniejsze od "dziewiątek" - jadą 140 km/h. Według niego wtedy nie powinno być opóźnień. Konduktorzy przyznają jednak, że rzadko widzą takie lokomotywy.
Już niedługo poszczególne spółki kolejowe nie będą mogły nawzajem przerzucać winy na siebie. PKP Intercity kupiła od PKP Cargo lokomotywy i niebawem formalnie je przejmie. Zamierza też rozstrzygnąć przetarg na dziesięć nowoczesnych lokomotyw, które będą mogły osiągnąć prędkość 200 km na godz. Pojadą też do Niemiec czy Austrii - teraz na granicy lokomotywę trzeba zmieniać, bo w tych krajach jest inne napięcie w sieci trakcyjnej. Przez to podróż trwa 20-30 minut dłużej. Lokomotywy pojawią się najwcześniej w 2010 r.
Klienci spółki Intercity mają ostatnio dodatkowy powód do rozczarowania. W nocy z wtorku na środę miała się zacząć sprzedaż promocyjnych biletów na pociągi z Warszawy do Trójmiasta. Wiele osób skusiła cena tylko 25 zł - to cztery razy taniej niż zwykle. Kilkudziesięciu podróżnych, którzy w nocy ustawili się po bilety, musiało jednak odejść z kwitkiem. Okazało się, że promocyjnego biletu nie zaprogramowano w systemie sprzedaży. Kasjerki wydzwaniały do swoich zwierzchników, ale nic nie wskórały. Sprzedaż mogła się zacząć dopiero wczoraj o godz. 8 rano.
(źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna)
No tak, można głośno powiedzieć, że zaczęły się wakacje i większa ilość pociągów, głównie dłuższych relacji Oprócz notorycznych braków wagonów, powoli brakuje lokomotyw, w tym przypadku chodzi o pociągi spółki IC i loki szybsze. Jednak IC jest już właścicielem wielu lokomotyw, a nie Cargo. Zobaczymy jak się sprawa rozwinie, na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że loki przjęte przez IC są strasznie brudne (EP07-135 jako przykład). Samo przejęcie lokomotyw to pestka, kwestia jest utrzymania i to zabiera najwięcej pracy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 16:55, 27 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Poc nr 807 rel. Katowice - Racibórz jechał dziś przez Jejkowice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Sob 18:40, 28 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Wracając do Flirtów... [link widoczny dla zalogowanych]
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, na śląskich torach wciąż nie pojawił się pierwszy pociąg typu Flirt. Na trasę wyruszy najprawdopodobniej dopiero w pierwszych dniach lipca.
Czekają na pozwolenie
- Przeprowadzono już wprawdzie odbiór techniczny składów, muszą one jednak przejść jeszcze kolejne procedury związane z dopuszczeniem ich na tory. Mówiąc najprościej, muszą otrzymać kolejowe pozwolenie na poruszanie się po torach - tłumaczy Daniel Tresenberg z Urzędu Marszałkowskiego.
Trudno oczekiwać, że nawet jeśli pierwszy Flirt pojawi się wreszcie w lipcu, to będzie mógł osiągnąć maksymalną prędkość. Wszystko dlatego, że właśnie wtedy na jego trasie pojawią się robotnicy i zajmą się wymianą pochodzącej z lat 60. sieci trakcyjnej (odcinek Katowice Ligota-Tychy). Prace mają się zakończyć przed 1 września, bo wtedy zaplanowany jest przyjazd wszystkich czterech zakupionych Flirtów i uroczyste otwarcie Szybkiej Kolei Miejskiej na trasie Tychy Miasto - Katowice.
Nowe stacje
- Do tego czasu dworce zostaną wysprzątane. Chcemy też uruchomić nowe stacje: Tychy Lodowisko, Tychy Bielska i Tychy Grota-Roweckiego oraz dostosować do rozkładu pociągów rozkład komunikacji miejskiej - mówi Aleksandra Cieślik z tyskiego magistratu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziupo
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Sob 23:14, 28 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Ee jak pomyślałem o tych stajach to w wyobraźni widziałem metro, te stacje będą przeznaczone chyba niemal wyłącznie dla SKM?
A skoro trasa K-ce - Tychy nie jest wyremontowana to mogliby to puścić na Racibórz - K-ce, ale widać chyba wolą polerować przez ten czas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|