Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 16:47, 16 Kwi 2007 Temat postu: PKP - rozkład 2007/08 |
|
|
Przeglądając inne fora kolejowe, toczy się już tam dyskusja na temat nowego rozkładu jazdy pociągów. Tak na początek, powiem co ja bym sobie marzył ,bądź co życzył w nowym rj. Tyczy się do Rybnika oczywiście.
1.Pociąg o 4.00 do Katowic powinien zostać przedłużony do Krakowa
2.Kormoran powinien zostać zastąpiony jakimś dobrym pociągiem do Wawy, chodzi głównie o możliwość pojechania do Warszawy i wrócenia z niej tego samego dnia.
3.Weekendowy pociąg do Wisły Tego sobie chyba wszyscy życzymy
Resztę pozostawiam wam, by znów rozgorzała dyskusja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 18:03, 16 Kwi 2007 Temat postu: Re: PKP - rozkład 2007/08 |
|
|
EP07-135 napisał: | 1.Pociąg o 4.00 do Katowic powinien zostać przedłużony do Krakowa
2.Kormoran powinien zostać zastąpiony jakimś dobrym pociągiem do Wawy, chodzi głównie o możliwość pojechania do Warszawy i wrócenia z niej tego samego dnia.
3.Weekendowy pociąg do Wisły Tego sobie chyba wszyscy życzymy |
Krótko mówiąc, wszystko to, co było w poprzednim rozkładzie (a zostało zlikwidowane) plus kolejny gwóźdź do trumny miejscowego PKSu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaworos
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: Wto 15:41, 17 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Mógłby być pociąg pośpieszny STOCZNIOWIEC z Gdyni do Rybnika/Raciborza a także jakiś bezpośredni z Rybnika do Przemyśla/Rzeszowa i juz nie wspomne o skarbku który powinien wrócić. Także bym utworzył połączenie REGIOPLUS Karlina z Rybnika do Krakowa i jakiś przyśpieszony do Częstochowy.Przydałoby się częstsze pociągi bezpośrednie do Ostrawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 22:12, 17 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Regioplus do Częstochowy by się rzeczywiście mógł w ROWie przydać. W tegorocznym rozkładzie pojawił się na przykład pociąg Gliwiczanin relacji Częstochowa-Gliwice-Częstochowa. Pociąg Racibórz/Rybnik-Częstochowa-Rybnik/Racibórz (ewentualnie z Chałupek, a nie Raciborza) mógłby się więc nazywać, na przykład, Częstochowianin.
Regioplus do Krakowa to już chyba nie. Z tego co pamiętam, poranne połącznie z Wodzisławia miało kiepską frekwencję. Ewnetualnie sensowny mógłby być ten pośpiech do Przemyśla/Zamościa przez Kraków.
A co do Stoczniowca do Gdyni, to na większej części trasy dublowałby się on z obecnym Kormoranem. Tak więc, moim zdaniem, trzebaby się chyba zdecydować tylko na jeden z tych pociągów. No chyba, że Kormoran miałby jechać z rana, a Stoczniowiec przez noc. Albo na odwrót.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Śro 10:23, 18 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | A co do Stoczniowca do Gdyni, to na większej części trasy dublowałby się on z obecnym Kormoranem. Tak więc, moim zdaniem, trzebaby się chyba zdecydować tylko na jeden z tych pociągów. No chyba, że Kormoran miałby jechać z rana, a Stoczniowiec przez noc. Albo na odwrót. |
Mieszko, pomyśl pięć razy i potem coś napisz. Popatrz jak ty chrzanisz! Kormoran by się dublował to fakt. A na trasie Gliwice-Rzeszów dubluje się chyba 6 pociągów i może być??? A co do frekwencji do Krakowa to nigdy tym pociągiem nie jechałeś i nie wiesz jak było więc się zamknij.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 11:55, 18 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | Mieszko, pomyśl pięć razy i potem coś napisz. Popatrz jak ty chrzanisz! Kormoran by się dublował to fakt. A na trasie Gliwice-Rzeszów dubluje się chyba 6 pociągów i może być??? |
Zauważ, że napisałem, że Kormoran i Stoczniowiec mogłyby się dublować, jeśli jeździłyby o różnych porach. Pośpieszne z Gliwic w kierunku Rzeszowa tak właśnie jeżdżą, więc nie ma w tym nic dziwnego, że jest ich kilka. Zresztą, co z tego, że jest ich 6?? Zazdrościsz??
A co do pociągu na Kraków, to już tu któryś kolega pisał, że o wiele bardziej woli 2-godzinny PKS, niż 3-godzinny pociąg. Domyślać się należy, że nie jest to odosobniona opinia, a to oznacza, że dzisiaj pociąg do Krakowa nie cieszyłby się zbyt dużą popularnością.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 13:49, 18 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | co do pociągu na Kraków, to już tu któryś kolega pisał, że o wiele bardziej woli 2-godzinny PKS, niż 3-godzinny pociąg. Domyślać się należy, że nie jest to odosobniona opinia, a to oznacza, że dzisiaj pociąg do Krakowa nie cieszyłby się zbyt dużą popularnością. |
A macie łeb na karku Bo jak odrzucacie pociąg drogą eliminacji to popełniacie poważny błąd. Pociąg jedzie do Krakowa z powodu złego stanu infrastruktury na ww. trasie. A nikt z was nie pomyślał że odcinek Katowice-Kraków zostanie zmodernizowany pod 160 km/h, a o modernizacji odcinka Rybnik-Katowice nie mówiąc
Pamiętam jak jeszcze nie tak dawno pociąg ten jechał 2 godziny z hakiem i jeździły tłumy ,że jechały 3 ezety ,a miejsc wolnych brak.
Moim zdaniem autobus jest stworzony po to by dojeżdżać tam gdzie nie dojeżdża pociąg.
Nomit napisał: | Tak samo POGORIA taki super pociąg i był uczęszczany i Super godzina odjazdu , pomieszali nasze strony niestety ;/ |
Pogoria to był super pociąg, jednak był to pociąg nocny i początkowo jeździł z Rybnika ,a potem z Raciborza. Niestety w Kormoranie nie podoba mi się to że ma rozkład ułożony pod Olsztyn a nie pod Racibórz czy Rybnik. Niestety powoduje to ,że rozkład pasuje koledze Nomitowi ,a mi akurat nie. Ponieważ nie podróżuje nigdy do Olsztyna, a jak już to do Warszawy. A obrócenie rozkładu tak by pasował mi i tym dojeżdżającym do Wawy, spowodowały by że rozkład nie pasował Olsztynowi. To jest wada wydłużania takich połączeń. Dlatego powinno się wypracować porządny aspekt dla połączenia z Warszawą i resztą (dalszego) świata.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Śro 20:26, 18 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: |
Zauważ, że napisałem, że Kormoran i Stoczniowiec mogłyby się dublować, jeśli jeździłyby o różnych porach. Pośpieszne z Gliwic w kierunku Rzeszowa tak właśnie jeżdżą, więc nie ma w tym nic dziwnego, że jest ich kilka. Zresztą, co z tego, że jest ich 6?? Zazdrościsz??
A co do pociągu na Kraków, to już tu któryś kolega pisał, że o wiele bardziej woli 2-godzinny PKS, niż 3-godzinny pociąg. |
A ja mam wrażenie że się czepiasz bo Stoczniowiec z Kormoranem i tak w tej chwili jadą na trasie od Piotrkowa do Katowic w niewielkim odstępie czasowym, czy więc gdyby jechały jeszcze 78 km do Raciborza to komuś by to przeszkadzało? Co do pociągów Wrocław-Gliwice-Kraków-Rzeszów to nie tylko nie zazdroszczę ale uważam, że ten korytarz pociągów powinien zostać utrzymany bo to jest logiczne natomiast pociągi w kierunku północnym (Warszawa, Łódź, Gdynia, Kielce) powinne jeździć z Raciborza i Bielska i to będzie mój konkretny postulat do PKP i kogo jeszcze trzeba bo to jest bardzo logiczne tym bardziej kiedy poprawią się szlaki w kierunku Bielska i Rybnika mniej więcej za rok-dwa - nie będzie już tych argumentów którymi do tej pory się PKP tłumaczyło to znaczy kiepską jakością infrastruktury. Co do pociągu do Krakowa to ja sobie zdaje sprawę że on tłumów nie woził ale było zawsze trochę pasażerów którym on odpowiadał. Tak samo pociągami z Gliwic do Częstochowy jeździ garstka bo 90% wysiada w Katowicach. A to nie jest powód żeby one jeździły w całej, długiej relacji. A to, że ktoś chce jechać autobusem to jego sprawa. Dla mnie autobusy są dobre na odcinki nie dłuższe niż 1,5 godz. Telepotanie się tym dłużej jest już po prostu nieprzyjemne. W przeciwieństwie do Mieszka zdarzało mi się tym pociągiem jeździć i jako miłośnik żywo mnie interesowało kto gdzie jedzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaworos
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: Śro 21:30, 18 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Mieszko mieszkając w takim mieście jak Gliwice Zabrze czy Ruda Śl. to nic do pozazdroszczenia, już wole mieszkać w takim Orzeszu gdzie jeździ mniej zdecydowanie pociągów ale za to jest ładnie i czysto. Tak samo bym musiał powiedzieć ze z Gliwic za duzo jeździ pociągów do Warszawy czy Przemyśla i Czestochowy a wystarczył by jeden więc Rybnik jak najbardziej powinno mieć kilka połączeń nawet dublujących się od Częstochowy do Raciborza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 21:57, 18 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Zamiast Stoczniowca lepiej jakbysmy dostali Skrzyczne albo, Dokera. Żeby obnizyć koszty to na odcinku Racibórz-Katowice mógłby jechać jako osobowy łącznik. Poza tym zamiast mżonek o dodawniu regioplusów wolałbym coś bardzije realistycznego czyli dogranie skomunikowań, a w tych godzinach gdzie jada składy tej samej pojemności połączyć relacje w dłuższe. Pociąg wyjeżdżający o 3:50 z Wodzisławia raczej bezpośrednim do Krakowa nie może być z tego względu że do Katowic wystarcza jedna jednostka. Tak samo w drodze powrotnej na odcinku Katowice-wodzisław wystarczała jedna jednostka, a na Kraków-Katowice w tych godzinach były potrzebne dwie. Dlatego bezpośrednie połączenie do Krakowa powinno jechac w takich godzinach żeby za chwilę nie powiedzieli że gdzieś za krótki, albo za długi skład.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Śro 22:33, 18 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
semaforek napisał: | Zamiast Stoczniowca lepiej jakbysmy dostali Skrzyczne albo, Dokera. Żeby obnizyć koszty to na odcinku Racibórz-Katowice mógłby jechać jako osobowy łącznik. Poza tym zamiast mżonek o dodawniu regioplusów wolałbym coś bardzije realistycznego czyli dogranie skomunikowań, a w tych godzinach gdzie jada składy tej samej pojemności połączyć relacje w dłuższe. Pociąg wyjeżdżający o 3:50 z Wodzisławia raczej bezpośrednim do Krakowa nie może być z tego względu że do Katowic wystarcza jedna jednostka. |
Semaforku, z K-c do Krakowa też jeżdżą na niektórych obiegach pojedyncze jednostki, a ten akurat wracał do Wodzisławia na poc. którym jechało sporo ludzi. Co do Stoczniowca to postulat jest najbardziej logiczny. Doker do Raciborza by przyjeżdżał po północy więc odpada. Skrzyczne też nie bo jest tradycja tego pociągu aby jeździł do Bielska. Bez sensu jest niszczyć tradycje i stare potoki pasażerskie. (Tak samo jak głupotą było puszczenia Pogorii do Bielska). Musimy walczyć o Stoczniowca bo szanse są! A regioplusy według Ciebie są mrzonką??? Ciekawe bo mi znajomy konstruktor powiedział, że na Racibórz nie wprowadzono tylko ze względu na kiepski stan linii. Ale to już teraz nie jest argument a wszystkie inne miasta województwa R+ mają. Dlaczego więc Wodzisław, Rybnik czy Racibórz ma nie mieć takich pociagów?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaworos
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: Śro 22:50, 18 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Dokładnie nic nie stoi na przeszkodzie aby Stoczniowiec jechał prosto do Raciborza. Nawiasem mówiąc bardzo dużo ludzi w Katowicach przesiada się z osobówki z Rybnika na niego. Tak samo Skarbek powinien powrócić oraz powinni Bieszczady dać do Raciborza ponieważ z Gliwic często jeżdżą pociągi do Przemyśla Rzeszowa czy Krakowa, a Kormoran powinien jeździć bez zmian. Także super by było żeby R+ Karolinka z Krakowa przedłużyli do Rybnika i jakiś bezpośredni przyśpieszony R+ do Częstochowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Śro 23:20, 18 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
jaworos napisał: | Tak samo Skarbek powinien powrócić |
Ja już tłumaczyłem, że to nie jest prosta sprawa bo IC musi płacić za obsługę składów a w Raciborzu wagonowania należy do PR ale próbować trzeba. Logiczne pisma należałoby słać do: senatora Motyczki (on jest dużym zwolennikiem transportu zbiorowego), ministra Piechy, radnej sejmiku wojewódzkiego Gabrieli Lenartowicz, radnego Zdziebły, posła Janika - to są dość konkretne postacie które mogą w tej sprawie coś zrobić. Ale pisma muszą być dobrze umotywowane. To nie mogą być pobożne życzenia. Jeśli pisać to pisać sensownie bo to są osoby na świeczniku i trzeba używać mądrych argumentów (np. świetna koniunktura gospodarcza Rybnika, duży rozwój tego miasta, utrzymywanie przez PKP połączeń ex. do tak małych i słabych gospodarczo miast jak Przemyśl czy Nowy Sącz)...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 0:33, 19 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Takie szybkie podsumowanie:
1. Po co pociąg do Krakowa, skoro na tej linii, jak twierdzi Nomit, jeździ tyle osób, że mieszczą się do małego, 19-osobowego Iveco?? A jeśli jest ten pociąg wygodny do i z Katowic, to oczywiście można go puścić, ale po co komu wtedy ten Kraków??
2. Odnośnie pociągu Gliwice - Częstochowa, to faktem jest, że mało jest osób, które robią całą trasę (tym bardziej, że i tu PKSem jest szybciej). Z własnych obserwacji wiem jednak, że mocno obleganych fragmentów jest więcej. Szczególnie tyczy się to odcinków: Gliwice-Katowice, Katowice-Sosnowiec, Łazy-Zawiercie i Myszków-Częstochowa.
3. Jechałem kiedyś pociągiem Kraków-Wodzisław, ale tylko do Katowic. Ruch był taki, jak na każdym innym kursie łączącym te dwa miasta.
4. Rybnik-Rzeszów to nie jest trasa na Regioplus. Zdecydowanie zbyt długa. Nawet z Katowic pociągi nie-pośpieszne najdalej zajeżdżają do Tarnowa.
5. Mimo wszystko uważam, że z tymi pociągami to was ponosi nieco fantazja. Ja wiem, że Rybnik to jest 650-tysięczna aglomeracja, ale chyba aż tak was PKP nie uszczęśliwi, jakbyście chcieli. Nie mniej, jakiś dodatkowy pośpiech, plus ekspres do Warszawy i jakieś jedno-dwa połączenia przyśpieszone zdecydowanie mogłyby się pojawić. No chyba, że i Rybnik trafi na swojego Gosiewskiego.
PS. Kocham te wasze uszczypliwe uwagi o Gliwicach. Naprawdę lubicie mnie rozpieszczać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Czw 12:27, 19 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | Skrzyczne też nie bo jest tradycja tego pociągu aby jeździł do Bielska. Bez sensu jest niszczyć tradycje i stare potoki pasażerskie. |
Nie chce zabierać Skrzycznego Bielsku. Z Raciborza mógłby jechać łącznik. Skrzyczmne i tak stoi trochę w Katowicach, więc akurat by był czas na dołączenie Raciborskiej grupy wagonów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 14:56, 19 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
CO do grup wagonów pomysł ten nie wypali, ponieważ w pekape się nie da a pozatym jak mówicie te 3 wagony do Skrzycznego ,czy do Stoczniowca nie wystarczyłyby.
Do Gdyni rzeźnią jeżdżę raz na pół roku. Raz jechałem z 7 osobami w przedziale w tym 5 z ROW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 16:07, 19 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Nomit napisał: | Twierdzisz że 3 wagony to mało do Katowic <hehehe> Cosik mi się nie wydaje !! Po za tym całego pociągu nie puszczą nie widzę takiej opcji . |
Zgadzam się, mi także się wydaje, że nowego pociągu pośpiesznego w ROW (zaczynającego) nie będzie. Czy wyobrażacie sobie, że PKP dostaje nagłego olśnienia i uruchamia połączenia wgłąb Polski z Raciborza, czy Rybnika? Tendencja jest niestety w drugą stronę. To nam odejmuje się pociągów pośpiesznych i dalekobieżnych, a nie dodaje. Tak jak już ktoś powiedział: To nie jest koncert życzeń. Takie spekulacje kto by co chciał nic nie dadzą. Trzeba omówić jakie połączenie, ewentualnie dwa czy trzy połączenia są w regionie potrzebne, oczywiście poprzeć to poważnymi argumentami i dopiero wtedy starać się coś zdziałać w tym kieruku.
[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 17:17, 19 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Twierdzisz że 3 wagony to mało do Katowic <hehehe> Cosik mi się nie wydaje !! |
Pociągi pośpieszne mają na celu nie tylko przejeżdżać większe dystanse w naszym kraju ,ale również przewozić więcej ludzi. Dla 3 wagonów nie opłaca się uruchamiać takiego pociągu ponieważ to znaczy że jest na niego za mało chętnych. A reszta może sobie dojechać osobowym .Dlatego jestem tym co mówi Arteks ,by przedłużyć do nas Stoczniowca lub Dokera (które i tak kończą bieg w Katowicach)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 18:52, 19 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Nomit napisał: | Mieszko ja pamiętam pociąg Przyśpieszony z Bielska Białej do Jeleniej Góry przez Pszczynę , Rybnik, Kędzierzyn K, Nysę to dopiero był pociąg |
Pamiętać, to ja też pamiętam. Może nie do Jeleniej Góry, ale takie relacje, jak Bytom-Dzierżoniów, Mysłowice-Nysa, czy Gliwice-Koluszki kiedyś rzeczywiście funkcjonowały. Nie mniej, na dłuższą metę było to dość nieludzkie i prędzej czy później musiało zostać podzielone na mniejsze części. Myślę, że w obecnych czasach nikt już do takich pomysłów nie wróci.
EP07-135 napisał: | Pociągi pośpieszne mają na celu nie tylko przejeżdżać większe dystanse w naszym kraju ,ale również przewozić więcej ludzi. Dla 3 wagonów nie opłaca się uruchamiać takiego pociągu ponieważ to znaczy że jest na niego za mało chętnych. |
Czy ja wiem. "Olza" z Katowic do Żiliny bardzo długo jeździła w oparciu o 3-wagonowy skład i nie było z nią problemów. Z tym, że nie wiem, jak jest teraz, bo dawno już nią nie jeździłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
valeo
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: CHYBIE
|
Wysłany: Czw 19:53, 19 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
"Olza" pozostała tylko że kursuje tylko do C.Cieszyna z Katowic i jest to skład 1 ezt.Przewaga pasażerów to ludzie jezdzacy na wypad do sklepów za granice. Natomiast przyłaczam sie do tego aby powrocił pociąg w rel. K.Koźle-Wisła Głębce. Wszak zawsze szybciej sie dostac przez Żory , Chybie na Wisłe niż tłuc sie posp. przez Bielsko-Biłą. Ewentualnie mógłby startowac w Rybniku.Co do kursowania mógłby tak samo jak "Czantoria ", lub jak dawniej także w sezonie letnim
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|