Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 13:23, 08 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Z informacji wyczytanych na IC forum dowiedziałem się:
a)Kormoran zniknie z Raciborza a zastąpi go Hutnik (Wawa odj 16:45) który będzie jeździł do Olsztyna.Kormoran pojedzie do Wrocławia
b)Szyndzielnia - Wrocław 18:15 - Opole 19:25 do BB
c)Podhalanin - Wrocław 22:30 - Opole 23:40 w sezonie do Zakopca przez BB
d)Wiking - Wrocław 11:15 - 14:25 ze Szczecina do BB, tu niestety ręki uciąć nie dam, bo nigdzie dokładnej informacji nie znalazłem, by miał jeździć przez Rybnik
Doszły do mnie plotki o aż 6 pociągach do Ostrawy, które po przyjeździe do Ostrawy pojadą do Cieszyna i na odwrót.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
valeo
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: CHYBIE
|
Wysłany: Nie 19:46, 08 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Jesli chodzi o te 6 skladów to konczyłyby one w Cieszynie ? czy np. jechały by dalej na np. Katowice/skoczów czy Zebrzydowice. A co z "szyndzielnia" znowu przez Chybie czy normalnie przez Pszczyne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 22:21, 08 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
PKP, jak donosi TVN24, jest ponoć pod wrażeniem sukcesu, jakim była budowa stacji Włoszczowa Północ i zamierza iść za ciosem inwestując w inne pomijane dotąd lokalizacje. Kto wie, może i ROW coś na tym zyska??
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Pon 12:13, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
EP07-135 napisał: | Z informacji wyczytanych na IC forum dowiedziałem się:
a)Kormoran zniknie z Raciborza a zastąpi go Hutnik (Wawa odj 16:45) który będzie jeździł do Olsztyna.Kormoran pojedzie do Wrocławia
b)Szyndzielnia - Wrocław 18:15 - Opole 19:25 do BB
c)Podhalanin - Wrocław 22:30 - Opole 23:40 w sezonie do Zakopca przez BB
d)Wiking - Wrocław 11:15 - 14:25 ze Szczecina do BB, tu niestety ręki uciąć nie dam, bo nigdzie dokładnej informacji nie znalazłem, by miał jeździć przez Rybnik
Doszły do mnie plotki o aż 6 pociągach do Ostrawy, które po przyjeździe do Ostrawy pojadą do Cieszyna i na odwrót. |
Jest w tym trochę prawdy ale nie do końca:
a) Istotnie Kormoran znika ze Śląska, Hutnik będzie jechał w relacji Racibórz-Warszawa ok. 5.30 z Rybnika
b) Szyndzielnia z Wrocławia o 18.25, a z Rybnika do Wrocławia 8.02
c) Podhalanin tak jak obecnie przez Rybnik w podobnych godzinach
d) Wiking to jakaś plotka. Ma być pociąg Świnoujście-Katowice/Bielsko przez Rybnik-Pszczynę (grupa wagonów) w Rybniku o 8.44 a w stronę Ś. o 19.14
e) Bielsko-Biała - Kołobrzeg pojedzie przez Poznań-Piłę czyli znacznie krótszą trasą.
Co do Ostrawy to w ogóle jakieś s/f chociaż sądzę, że faktycznie połączenia PL/CZ będą się poprawiać po wejściu Schengen.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 14:12, 15 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] Na tej stronie możecie przeczytać o małopolskich zmianach w rozkładzie jazdy. Można przeczytać również o tym że Podhalanin stanie się pociągiem sezonowym, czyli utraci termin kursowania w każdy weekend
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 17:09, 20 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
No i w kwesti pociągów dalekobieżnych jest wszystko jasne (prawie xD).
W ROW bez większych zmian
Wiking (B.B - Szczecin) to nie jakaś tam plotka, tylko pociąg który będzie jeździł z pominięciem Rybnika ze zmianą czoła w Katowicach. Również potwierdziła się informacja, że Podhalanin stanie się pociągiem sezonowym. Wraca natomiast pociąg pośpieszny Hutnik, który i tak będzie wydłużony do Olsztyna. Natomiast nikt nie zastanowił się żeby zmienić mu godziny odjazdów na takie żeby była możliwość dojechania na niego z najbliższej okolicy, ale i również powrotu. Natomiast Szyndzielnia pozostaje bez większych zmian
W całej Polsce pociągi jeżdżą i będą jeździć
Niebywale miłą informacją jest fakt, że większość pociągów na linii Warszawa-Łódź będzie obsługiwana jednostkami ED74. Pociąg pośpieszny Reymont (Kraków - Łódź) pojedzie znów centralną magistralą kolejową. Poc. pośpieszny Doker (Katowice-Gydnia) pojedzie przez Inowrocław, a nie jak o dotychczas przez Łódź. Natomiast nowy rozkład jazdy już wniósł nowe absurdy, choćby w postaci pociągu pośpiesznego Wrocławianin ,który będzie jeździł na nietypowej trasie Wrocław - Grudziądz. A hit tego rozkładu jazdy poc. Pośpieszny Bory Tucholskie nie wyjedzie już w trasę w przyszłym roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Czw 16:19, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
EP07-135 napisał: | Pociąg pośpieszny Reymont (Kraków - Łódź) pojedzie znów centralną magistralą kolejową. |
No i dobrze bo tam jest jego miejsce. W końcu nie bedzie się jeździło okrężną i dwa razy dłuższą czasowo trasą przez Jaworzno i zniknie też ta proteza z postaci Pilicy.
EP07-135 napisał: | nowy rozkład jazdy już wniósł nowe absurdy, choćby w postaci pociągu pośpiesznego Wrocławianin ,który będzie jeździł na nietypowej trasie Wrocław - Grudziądz. |
To wcale nie jest taki absurd. Grudządz w końcu odzyska połaczenia dalekobieżne które swego czasu mu zabrano.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 12:24, 17 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
PKP Przewozy Regionalne na swojej stronie internetowej umieściło wstępny zarys przyszłego rozkładu jazdy, na razie tylko pociągów pośpiesznych.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaworos
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: Pią 17:31, 17 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Andrev napisał: | PKP Przewozy Regionalne na swojej stronie internetowej umieściło wstępny zarys przyszłego rozkładu jazdy, na razie tylko pociągów pośpiesznych.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Już to zostało przez TOMa napisane że na stronie PR jest już zarys
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominiqus
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Z perły polskich uzdrowisk
|
Wysłany: Pią 17:57, 17 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Ja na jakimś forum kolejowym przeczytałem, że przez Orzesze, więc pewnie z Raciborza lub Rybnika ma jeździć jakiś TLK? Może to będzie następca Opolanina do Gdyni?
Nie wiem na ile wiarygodna jest ta infromacja. Może ktos ma już wystarczającą wiedzę do potwierdzenia lub obalenia tej teorii:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 20:24, 17 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
@Dominqus miło by było jakbyś podał adres tego posta gdzie to piszą. Nie słyszałem o żadnym takim TLK, albowiem miło by było gdyby taki TLK jeździł.
Następcą Opolanina ma być Ex. Heweliusz, który zacznie bieg w Gliwicach, będzie również TLK Morcinek z Gliwic przez Olkusz .IC traktuje ROW względnie niepoważnie, puszczając większość składów do Gliwic na obwóz powietrza, Przykładowo dziś w Skarbku naliczyłem kilkanaście osób, które mogły by się przesiąść...
Szkoda gadać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gajdzik
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Nie 18:50, 19 Sie 2007 Temat postu: EN57 w Czechach. |
|
|
Plotki, że w nowym rozkładzie pojawi się więcej pociągów do Ostrawy, w tym to, że pojadą one dalej do Cieszyna wydają się potwierdzać. Jednak, żeby nie było zbyt pięknie to związki zawodowe czeskich maszynistów odmawiają jazdy polskimi kiblami. Był o tym reportaż w TV (po czesku):
[link widoczny dla zalogowanych]
Info pochodzi z forum: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Nie 22:42, 19 Sie 2007 Temat postu: Re: EN57 w Czechach. |
|
|
gajdzik napisał: | Jednak, żeby nie było zbyt pięknie to związki zawodowe czeskich maszynistów odmawiają jazdy polskimi kiblami. Był o tym reportaż w TV (po czesku):
[link widoczny dla zalogowanych]
[/url] |
"Drzewolino" Cokolwiek to znaczy to na pewno nie świadczy dobrze o naszym EN57. W nagłówku reportażu znalazła się informacja, że kibel ten jest z 60 roku. Faktycznie konstrukcja to lata 60, a nawet wcześniejsze, jednak produkcję rozpoczęto w 61r XX wieku. Sam EN57-1952 który to prawie zawsze jeździ do Ostravy jest z końca 80, bądź początku lat 90. Jest to wg. mnie jedna jednostka z lepszych, ma fajne siedzenia, a`la kible de luxe, pierwszą klasę i zmieniony pantograf specjalnie dla czeskich warunków użytkowania. Przecież czesi także mają i użytkują dość wiekowe lokomotywy i zespoły trakcyjne. Fakt dzieli nas kolejowa przepaść, jednak na EN57-1952 raczej nie powinni narzekać. Może to kwestia eksploatacji, przecież czescy mechanicy jeżdżą na niej dopiero od roku, więc tutaj może jest przyczyna całego zamieszania. Przypomina mi się sytuacja, kiedy to na "Goralu" jeździła bobina słowackich kolei, ona także się ciągle psuła. Nie wiem gdzie jest tego przyczyna, ale media i związki zawodowe chyba trochę wyolbrzymiają sytuację. Gdyby w Polsce związki zawodowe narzekały na tabor konstrukcji lat 60 to niestety jeździłyby tylko lokomotywy EP09
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
spin
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice
|
Wysłany: Pon 0:11, 20 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
jaworos napisał: | Dokładnie nic nie stoi na przeszkodzie aby Stoczniowiec jechał prosto do Raciborza. Nawiasem mówiąc bardzo dużo ludzi w Katowicach przesiada się z osobówki z Rybnika na niego. |
Zgadzam się. dodam jeszcze że do Rybnika jest podobnie. jest to chyba główna przyczyna ew. spóźnień osobówki 16.16.
Uważam że szansa na Stoczniowca z/do Rybnika/Raciborza będzie dopiero po zakończeniu remontów linii 140 szczególnie odcinka Katowice Piotrowice-Ligota, i odcinka linii Katowice-Seravinow z Ligoty do Katowic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tom
Administrator
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 19:39, 20 Sie 2007 Temat postu: Re: EN57 w Czechach. |
|
|
gajdzik napisał: | Plotki, że w nowym rozkładzie pojawi się więcej pociągów do Ostrawy, w tym to, że pojadą one dalej do Cieszyna wydają się potwierdzać. Jednak, żeby nie było zbyt pięknie to związki zawodowe czeskich maszynistów odmawiają jazdy polskimi kiblami. Był o tym reportaż w TV (po czesku):
[link widoczny dla zalogowanych]
Info pochodzi z forum: [link widoczny dla zalogowanych] |
"Nebezpecny polsky vlak" Ja również myślę, że czesi nie mają co narzekać na tego kibelka. Fakt, ma przestarzałą konstrukcję, ale na pewno nie jest "nebezpecny" Żeby ich zadowolić trzeba by im było chyba puścić EN57 - 2XXX, a i tak nie wiem, czy to by poskutkowało.
PS. "Elektroinstalacja przypomina muzeum", "Drzewolino..." No lekka przesada moim zdaniem. Powinni przejechać się kiblami bez modernizacji, ciekawe, co by wtedy powiedzieli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gajdzik
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pon 20:32, 20 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Akurat ta jednostka nie jest po modernizacji, ale jest jedną z najnowszych. EN57 - 20XX częściowo rozwiązałoby problem. Na pewno lepiej wygląda, a ponadto ma system sprawdzania zamknięcia drzwi. Niektóre wcześniejsze modernizacje też to wprowadzały. Ogólnie to Czesi przesadzają, a ich tabor nie zawsze jest lepszy. Jeśli chodzi o rozwiązania techniczne to są naprawdę stare. EN57 zaprojektowano w latach 60-tych i do samego końca produkowali nie zmieniając żadnych istotnych elementów konstrukcyjnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 21:29, 20 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
No fakt, jedynie poza kilkoma jednostkami 200X w których rozwiązano rozruch impulsowy, jednak się nie sprawdził. Dla Czechow lepszy byłby skład wagonowy ze zmianą loka w Bohuminie, to rozwiązałoby problem. Najlepiej bohuny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Wto 12:13, 21 Sie 2007 Temat postu: Re: EN57 w Czechach. |
|
|
Andrev napisał: | "Drzewolino" Cokolwiek to znaczy to na pewno nie świadczy dobrze o naszym EN57. W nagłówku reportażu znalazła się informacja, że kibel ten jest z 60 roku. Faktycznie konstrukcja to lata 60, a nawet wcześniejsze, jednak produkcję rozpoczęto w 61r XX wieku. |
Tylko że Andrev, jednostki pod kątem elektrycznym to gdzieś lata '30-40... Nie można porównywać czeskiej i polskiej myśli technicznej bo Czesi byli zawsze o wiele bardziej rozwinięci pod tym kątem.
Ja bym się nie obraził gdyby ruch na trasie Katowice-Ostrawa był prowadzony przez czeskie jednostki piętrowe. Polscy pasażerowie przeżyliby prawdziwy szok!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 12:29, 22 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Czesi nie chcą polskich ezt.
Jak podaje czeski portal kolejowy [link widoczny dla zalogowanych] oraz telewizja TV Nova, Federacja Czeskich Maszynistów ostro protestuje przeciwko planom czeskich kolei České Drahy (ČD) wprowadzenia do ruchu na terenie Republiki Czeskiej „starych polskich eztów EN57 z lat sześćdziesiątych“.
Jazda jednego z nich podobno została już urzędowo zabroniona. „Instalacja elektryczna tych pociągów jest muzealna, a jazda nimi to prawdziwy horror“ — żali się jeden z maszynistów. Ezty te otrzymały już przezwisko „Drzewolino“ jako antagonizm popularnych w Czechach superekspresów Pendolino. České Drahy są nieugięte i nie chcą zrezygnować z tych eztów, tymczasem Federacja Czeskich Maszynistów zamierza złożyć odwołanie do Urzędu Kolejowego (Drážní úřad) w celu zmiany decyzji w sprawie tych pociągów i przekwalifikowania ich na „pojazdy muzealne“, nie nadające się do regularnych rejsów pasażerskich.
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 7:47, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Andrev napisał: | ... przekwalifikowania ich na „pojazdy muzealne“, nie nadające się do regularnych rejsów pasażerskich. |
Co do kibli (EN57) ich konstrukcja pochodzi z głębokich lat 50 XX wieku. Kilka bądź kilkanaście polskich kibli czyli tzw. gomułek jeździ na terenie byłej Jugosławi, w sumie tam już one jeżdżą jako czynne składy muzealne, a to że czesi ich nie chcą to nic dziwnego. Moim zdaniem już dawno powinny zostać wycofane z eksploatacji. Lecz nie pieniędzy na zakup nowszego taboru więc przerabia się stare złomy na super odlotowe spoty (czytaj EN57-2XXX) oraz na jednostki 14WE. Niestety tylko pozostaje na czekać jaka będzie decyzja Drážní úřad'u. Może tak na koniec pomarzmy, może CD zdecyduje się puszczać swoje składy do Polski, takie jak na przykład elphant city ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|