Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 19:03, 23 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Ciekawi mnie czy po remoncie trasy z Gliwic do Rybnika (dokładniej Zabrze Makoszowy - Leszczyny) ruch wznowi PR, czy jakiś prywaciarz będzie chciał to zrobić i wtedy PR wrąbie wszystkich do masła, tak jak w przypadku linii Gliwice-Bytom
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 22:59, 23 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Napełnienia to jedno, Arteksie, a dotacje marszałkowskie to co innego. Inna sprawa, że dla linii Bytom-Gliwice czy Żory-Katowice są dobre alternatywy autobusowe, więc pociągi nie były takie niezbędne. W Żorach autobusy do teraz bardzo dobrze się sprawdzają, a w Bytomiu też do niedawna dawały sobie radę.
Zresztą, nie wiem, co ty się tak przyczepiłeś do tej trasy Bielsko-Skoczów. Przecież wiadomo, że tamtędy kursują pociągi do Czeskiego Cieszyna, którymi jeździ się na zakupy. Z pewnością frekwencja tam nie kuleje (szczególnie w dni targowe), a autobusu w zamian żadnego nie uświadczysz. No chyba, że dojedziesz busem tylko do Cieszyna, a resztę trasy przejdziesz na piechotę.
PS. Jeśli mijam się z prawdą w kwestii napełnień, to podrzuć tu na forum jakieś miarodajne dane potwierdzające twoje słowa. Piszesz, że interesujesz się tym od dawna, więc chyba masz jakieś wyniki regularnych pomiarów napełnień albo coś w tym stylu. No bo chyba nie chcesz mi powiedzieć, że raz pojechałeś sobie tym pociągiem, stwierdziłeś naocznie, że było tam wtedy X albo Y procent napełnienia i na tej podstawie wyciągasz teraz wiążące wnioski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Wto 10:11, 24 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | Napełnienia to jedno, Arteksie, a dotacje marszałkowskie to co innego. Inna sprawa, że dla linii Bytom-Gliwice czy Żory-Katowice są dobre alternatywy autobusowe, więc pociągi nie były takie niezbędne. W Żorach autobusy do teraz bardzo dobrze się sprawdzają, a w Bytomiu też do niedawna dawały sobie radę.
Zresztą, nie wiem, co ty się tak przyczepiłeś do tej trasy Bielsko-Skoczów. Przecież wiadomo, że tamtędy kursują pociągi do Czeskiego Cieszyna, którymi jeździ się na zakupy.
PS. Jeśli mijam się z prawdą w kwestii napełnień, to podrzuć tu na forum jakieś miarodajne dane potwierdzające twoje słowa. Piszesz, że interesujesz się tym od dawna, więc chyba masz jakieś wyniki regularnych pomiarów napełnień albo coś w tym stylu. |
Pewnie zapomniałeś, że kiedy zawieszano Bytom-Gliwice to urząd marszałkowski nie miał jeszcze za wiele do gadania bo to były czasy kiedy ustawa o PKP dopiero wchodziła w życie. Wtedy zawieszeniami rządziło PKP. To jest trochę prostackie myślenie, że jest alternatywa autobusowa która się dobrze sprawdza. Co to znaczy dobrze się sprawdza? Niedawno widziałem w Aktualnościach reportaż o planach wznowienia ruchu na trasie Bytom-Gliwice. Wszyscy (podkreślam to!) pytani pasażerowie linii 850 powiedzieli, że z chęcią przesiądą się na pociągi jeśli te zaczną jeździć bo pociąg z natury jest wygodniejszy. Idąc twoim tokiem myślenia na trasie Bielsko-Cieszyn autobusy też świetnie dają sobie radę, tym bardziej, że pociąg wlecze się tam 30-40 km/h. I to jest właśnie powód, że nikt tam nie jeździ - nawet w dni targowe. Natomiast i Żory-Orzesze jak i Bytom-Gliwice miały w 2000 przyzwoite prędkości. Zawieszono akurat to co dobrze funkcjonowało, a zostawiono to co nie ma przyszłości... (Swoją drogą Cieszyn-Bielsko to taka najbardziej klimatyczno-galicyjska linia kolejowa na Śląsku). Podobna sytuacja do BB-Cieszyn była na Gliwice/Makoszowy-Rybnik - ludzie nie jeździli bo prędkość była afrykańska. I gwoli ścisłości linią Cieszyn-Skoczów-Bielsko jechałem w swoim życiu kilkadziesiąt razy i poza odcinkiem Cieszyn-Skoczów tam nawet 15 lat temu frewkencja była słaba.
To, że interesujesz się komunikacją to fajna sprawa. Ja też. Ale czasami trochę spuść z tonu żółtodziobie i z większym szacunkiem zwracaj się do ludzi, którzy komunikacją zajmują się nie od roku czy dwóch ale od lat kilkunastu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 15:58, 24 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Chciałbym zwrócić uwagę, że pekape na dosyć obasdzonych liniach tak ułożyć rozkład, by ludzie przestali jeździć. Może wezmę taki Małopolski przykład. Linia Nowy Sącz- Chabówka. Wielkrotnie przywracana do ruchu, i wstrymywana. Mimo że był problem ze znalezieniem szynobusa który by wjechał, pod tamte góry. Niestety jakiś debil z centrali pekapu tak cudownie ułożył rozkład, że pociąg poza powietrzem woził wyłącznie kolejarzy, którzy jechali do roboty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Wto 18:40, 24 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | Żory-Katowice są dobre alternatywy autobusowe, więc pociągi nie były takie niezbędne.
Jak ktoś jeździ z Palowic do Orzesza to ma normalnie zaj*****ą alternatywę autobusową. Z Żor jest znacznie lepiej, no chyba że stanie w korku podczas któregoś z kolei remontu wiślanki. |
mieszko966 napisał: | Bielsko-Skoczów. Przecież wiadomo, że tamtędy kursują pociągi do Czeskiego Cieszyna, którymi jeździ się na zakupy. Z pewnością frekwencja tam nie kuleje (szczególnie w dni targowe), a autobusu w zamian żadnego nie uświadczysz. No chyba, że dojedziesz busem tylko do Cieszyna, a resztę trasy przejdziesz na piechotę. |
taa, do Czeskiego Cieszyna są normalnie aż dwie pary pociągów. Przy tak dużej ilości pociągów to poprostu tłumy tam jeżdżą na zakupy. Jak tam jechałem dwa lata temu to było z 10 osób, z czego moze z 4 jechały do Czeskiego Cieszyna, a jak jechałem w marcu to poza mną i kumplem MK do Cieszyna dojechała osoba, a potem do CT to byliśmy sami z kierpociową i mechanikiem. Tak jak Arteks napisał na tej trasue wozi się powietrze z powodu afrykanskich prędkosci. Tam miejscami jest nawet 20km/h. Tam już właściwie wszyscy przesiedli się na PKS'y które mają nietylko krótszy czas przejazdu, ale jeżdżą częściej. Jak ktoś chce jechać do CT to wtedy przechodzi pieszo, z dworca w Cieszynie do CT idzie się 10-15 minut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 0:05, 25 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | Pewnie zapomniałeś, że kiedy zawieszano Bytom-Gliwice to urząd marszałkowski nie miał jeszcze za wiele do gadania bo to były czasy kiedy ustawa o PKP dopiero wchodziła w życie. Wtedy zawieszeniami rządziło PKP. |
Ale od dłuższego czasu Urząd Marszałkowski taki wpływ już ma, a połączenie Bytom-Gliwice wznawia dopiero teraz. Jak myślisz, dlaczego nie zrobiono tego już kilka lat temu, skoro, jak twierdzisz, to od początku była pomyłka z tą likwidacją??
Arteks napisał: | Niedawno widziałem w Aktualnościach reportaż o planach wznowienia ruchu na trasie Bytom-Gliwice. Wszyscy (podkreślam to!) pytani pasażerowie linii 850 powiedzieli, że z chęcią przesiądą się na pociągi jeśli te zaczną jeździć bo pociąg z natury jest wygodniejszy. |
Oczywiście jest to zwykła manipulacja. To, że na kilka zapytanych osób wszystkie powiedziały, że się przesiądą na pociąg nie może stanowić podstawy do twierdzenia, że wszyscy pasażerowie zamierzają się przesiąść (a może była osoba, która powiedziała, że się nie przesiądzie, tylko, że tej wypowiedzi nie wyemitowano?? tego nie wiemy). Tym bardziej, że plusem nie do przecenienia autobusów jest ich dwukrotnie niższa cena. Zauważ, że linie 840 i 870 nie cierpią na brak popytu i to pomimo tego, że połączenie kolejowe do Katowic istnieje i ma się dobrze. Na tej samej zasadzie połączenie Bytom-Gliwice nie doprowadzi do likwidacji linii 850.
Arteks napisał: | Idąc twoim tokiem myślenia na trasie Bielsko-Cieszyn autobusy też świetnie dają sobie radę, tym bardziej, że pociąg wlecze się tam 30-40 km/h. |
Proponuję wysłać list do Urzędu Marszałkowskiego z zapytaniem, dlaczego wobec tak druzgocących faktów wciąż dofinansowuje tę linię.
Arteks napisał: | Zawieszono akurat to co dobrze funkcjonowało, a zostawiono to co nie ma przyszłości... |
To twoja opinia. Widocznie urzędnicy jej nie podzielają.
Arteks napisał: | To, że interesujesz się komunikacją to fajna sprawa. Ja też. Ale czasami trochę spuść z tonu żółtodziobie i z większym szacunkiem zwracaj się do ludzi, którzy komunikacją zajmują się nie od roku czy dwóch ale od lat kilkunastu |
Normalnie zaraz się biedny Arteksik popłacze, że mieszko niedość, że go niedocenia, to jeszcze śmie mu pyskować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 9:11, 25 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | Arteks napisał: | Idąc twoim tokiem myślenia na trasie Bielsko-Cieszyn autobusy też świetnie dają sobie radę, tym bardziej, że pociąg wlecze się tam 30-40 km/h. |
Proponuję wysłać list do Urzędu Marszałkowskiego z zapytaniem, dlaczego wobec tak druzgocących faktów wciąż dofinansowuje tę linię. |
Tak, jeszcze najlepszą linię i najbardziej klimatyczną w woj. Śląskim mi zlikwidują Może to nie jest linia dla pasażerów dojeżdżających do Cieszyna i Bielska do szkoły, czy pracy, ale napewno jest to linia turystyczna dla MK z regionu i nie należy jej likwidować. Poza tym jak Urząd Marszałkowski dopłaca, to są jakieś ku temu powody. Co innego, że PKP tak "zajechało" tę linię bez remontów że 20 na godzinę to jest średnia prędkość. Nie od dzisiaj przecież wiemy, że pociągi na tej trasie zazwyczaj wożą powietrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 11:56, 25 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Nomit napisał: | jeździ też sporo Kolejarzy wracających do domu! |
Kolega Nomit, odkrył dlaczego linia nie została zlikwidowana.
Wodzisław-Chałupki mieli zlikwidować w 2002 roku. Kolejarze jednak postawili na swoim i nie dali zlikwidować linii. Rozkład jest częściowo układany pod kolejarzy i to oni jeżdżą z Chałupek, czy na innych liniach nikt poza nimi nie jeździ.
P.S Nie mówię ,że akurat ta linia została przytrzymana ze względu na kolejarzy, ale to mogło być atutem dla nie likwidowania linii . Głównie dzięki kolejarzom zawdzięczamy istnienie tak pięknej lini Bielsko-Skoczów.
Panowie proponowałbym zejść z Bielska, Gliwic, a skupić się na ROW, bo chyba o Row jest forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 12:54, 25 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
EP07-135 napisał: | Panowie proponowałbym zejść z Bielska, Gliwic, a skupić się na ROW, bo chyba o Row jest forum. |
Ja jestem absolutnie za. Nie wiem tylko, czy Arteks wysiedzi bez swoich kąśliwych uwag na temat Gliwic.
A wracając do tematu. Czy ktoś wie, kiedy można się spodziewać remontu linii Rybnik-Gliwice??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 14:58, 25 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Remonty są, ale narazie wyłącznie w planach. Planowany jest remont odcinka Leszczyny-Knurów. Ma to służyć temu by nie było usypów węgla, na torach. Usypy zdarzają się bardzo często na szlakach na których jest 30 km/h. Jak pociąg jedzie szybciej, nie ma usypów węgla.
Raczej wątpię , że PR samo z siebie uruchomi regularne, częste przewozy na tej linii, bez interwencji z zewnątrz. Jeżeli ktoś sobie chce zaliczyć tą linie, jest tak możliwość w listopadzie każdego roku. Jedzie wtedy pociąg pielgrzymkowy rel. Rybnik-Gliwice-Tarnowskie Góry-Częstochowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 0:16, 26 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
EP07-135 napisał: | Jedzie wtedy pociąg pielgrzymkowy rel. Rybnik-Gliwice-Tarnowskie Góry-Częstochowa |
Kiedy dokładnie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 9:21, 26 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Ten pociąg jeździ w pierwszą niedziele listopada. Jeżdżą nim gównie kolejarze. Ostatnio jechały 3xEN57. Można się również załapać na jazdę w kabinie. Ogólnie można zaliczyć sobie również Gliwice - Bytom Karb.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rob_kufi
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Pią 8:32, 27 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
hmmmm zaciekawiło mnie to mozna prosc o jakies blizsze informacje:)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 9:14, 27 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Nomit napisał: | a może by założyć jednak temat "Pociąg Pielgrzymkowy" ? |
No rzeczywiście, odbiegliśmy od tematu.
rob_kufi napisał: | hmmmm zaciekawiło mnie to mozna prosc o jakies blizsze informacje:)? |
Jeżeli w tym roku będzie pociąg pielgrzymkowy, to na pewno na forum o nim napiszę. Informacje o nim będą pod koniec października. Nikt rozkładów z wyprzedzeniem nie udostępnia, a jasnowidzem nie jestem. Jak będą informacje na ten temat założę oddzielny temat.
Nomit napisał: | Wracając do tematu , coraz mniej składów wagonowych było przed remontem Leszczyny-Orzesze, zamiast składów wagonowych jeździły 2xEN 57 ciekaw jestem dlaczego tak było i czy tak będzie nadal. |
Powód był taki że PKP PR nie umiało się dogadać z PKP CARGO, co do wynajmu lokomotyw. Spowodowane było to tym, że było coraz mniej sprawnych lokomotyw EU07. Więc składów wagonowych nie było dlatego, że nie miało co ich ciągnąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaworos
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: Pią 9:14, 27 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Niestety tylko 3 pary składów wagonowych jeżdżą w ciągu dnia na odc. Rybnik- Katowice, pomyśle że kiedyś jeździło jeszcze w latach 90tych 9 par. Mam nadzieje że coś się wreszcie zmieni od nowego RJ i wreszcie dodadzą jakiegoś Ex do Warszawy i pośpiecha do Przemyśla, Gdyni oraz R+ do Częstochowy oraz Krakowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nomit
Gość
|
Wysłany: Pią 9:45, 27 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
właśnie że nie jadą 3 razy składy wagonowe tylko 2 , a ten jeden to EN 57x2
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaworos
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: Pią 12:03, 27 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Nomit napisał: | właśnie że nie jadą 3 razy składy wagonowe tylko 2 , a ten jeden to EN 57x2 |
Wczoraj o 19.07 jechał do Katowic jechała Bipa a dziś rano o 7.50 2 Bohuny i tak samo o 7.25 z Katowic jechała BIPA nie wiem jak z pociągiem 807
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Pią 15:22, 27 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: |
Normalnie zaraz się biedny Arteksik popłacze, że mieszko niedość, że go niedocenia, to jeszcze śmie mu pyskować. |
Dla Ciebie gnojku nie jestem biednym Arteksikiem. A to czy mnie docenia jakiś półgłówek jest tak samo dla mnie ważne jak zeszłoroczny śnieg ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Pią 15:25, 27 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
[quote="mieszko966"][quote="EP07-135"] Cytat: |
Ja jestem absolutnie za. Nie wiem tylko, czy Arteks wysiedzi bez swoich kąśliwych uwag na temat Gliwic.
A wracając do tematu. Czy ktoś wie, kiedy można się spodziewać remontu linii Rybnik-Gliwice?? |
Zazwyczaj to ty jesteś kąśliwy i offtopici bezsensowne robisz nie na temat...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 18:04, 27 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Panowie uspokujcie się. Obrzucacie się na wzajem błotem. Nie do tego powstało forum. Rozmawiajmy kulturalnie, w taki sam sposób wymieniajmy też poglądy. Mam nadzieję, że nie wybuchnie tutaj kolejna wojna. Jeżeli różnicie się w poglądach to postawcie argumenty na obronę swoich tez (ale prawdziwe argumenty, a nie wzajemne docinki). Patrzę na to trochę z zewnątrz i niestety ale w tej chwili obaj zachowujecie się jak dzieci, a nie dorośli ludzie z ukształtowanymi poglądami i argumentami je popierającymi. To jest reprymenda dla Was!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|