Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 20:02, 19 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
valeo napisał: | Natomiast przyłaczam sie do tego aby powrocił pociąg w rel. K.Koźle-Wisła Głębce. Wszak zawsze szybciej sie dostac przez Żory , Chybie na Wisłe niż tłuc sie posp. przez Bielsko-Biłą. |
Pytanie, czy taki pociąg mógłby być konkurencją dla intensywnych połączeń autobusowych do Wisły??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 20:26, 19 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | Pytanie, czy taki pociąg mógłby być konkurencją dla intensywnych połączeń autobusowych do Wisły??Pytanie, czy taki pociąg mógłby być konkurencją dla intensywnych połączeń autobusowych do Wisły?? |
Mieszko ma niestety rację, najbardziej wadliwym aspektem tego połączenia jest ograniczenie prędkości do 30 km/h na Chybie-Skoczów. Nawet sam byłem świadkiem jak do Skoczowa przyjechał autobus do Skoczowa pełen ludzi (przegubowiec). Nie zatrzymał się ,bo na dworcu PKS żerowali następni pasażerowie (był wypełniony do ostatniego miejsca). Wtedy ludzie ci rzucili się na dyspozytora jak mają dojechać do Katowic. Ja za to oczekując na swój pks do Rybnika poradziłem jednemu żeby poszedł na stację bo za godzinę jechała akurat Olza. Za tym kolesiem poszli wszyscy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 20:30, 19 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
EP07-135 napisał: | Ja za to oczekując na swój pks do Rybnika poradziłem jednemu żeby poszedł na stację bo za godzinę jechała akurat Olza. Za tym kolesiem poszli wszyscy |
Fiu, fiu. Gdzie jak gdzie, ale w Skoczowie wycieczka z PKS na PKP to jest jednak spory spacerek . No ale ze Skoczowa do Katowic pociągów jest przecież multum, więc ja w ogóle nie rozumiem na czym tam polegał problem . To ograniczenie prędkości to chyba też coś nowego. Jak w poprzednie wakacje jechałem pociągiem do Wisły, to do Skoczowa rozwijał zupełnie normalne (przyzwoite) prędkości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 15:21, 20 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | (...) To ograniczenie prędkości to chyba też coś nowego. Jak w poprzednie wakacje jechałem pociągiem do Wisły, to do Skoczowa rozwijał zupełnie normalne (przyzwoite) prędkości. |
Nie to ograniczenie to nic nowego. Jest ono od dłuższego czasu. Stachowi chodziło o łącznicę z Chybia do Skoczowa, bo tą trasą jechałby pociąg z Żor. Pociągi z Katowic nie zaglądają do Chybia, odbijają za Zabrzegiem Czarnolesie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 15:58, 20 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Jest ograniczenie prędkośći pomiędzy Beniowcem (to taki posterunek przed Chybiem Mnich od strony Katowic) ,a Skoczowem do 30km/h (11 km)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaworos
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: Pią 16:56, 20 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Parę razy jeździłem tym pociągiem ze Skoczowa do Rybnika pare lat temu jak się nie mylę to w 1997 roku i wracałem w niedziele i pociąg niestety był pusty więc nie dziwię się że go zlikwidowali co w przeciwieństwie do pociągów Wisła- Katowice ile razy były problemy z wejściem do pociągu w Skoczowie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 21:01, 20 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
jaworos napisał: | Parę razy jeździłem tym pociągiem ze Skoczowa do Rybnika pare lat temu jak się nie mylę to w 1997 roku i wracałem w niedziele i pociąg niestety był pusty więc nie dziwię się że go zlikwidowali co w przeciwieństwie do pociągów Wisła- Katowice ile razy były problemy z wejściem do pociągu w Skoczowie |
To zależy w jaki dzień jechałeś. Ja jechałem pociągiem Wisła - Kędzierzyn na odcinku od Wisły do Żor i frekwencja była dość pokaźna. Około 80-90% miejsc siedzących. Dodać trzeba jeszcze, że pogoda wtedy była ładna Wg. mnie to ten pociąg mógłby jeździć tylko soboty i niedziele rano do Wisły, a w godzinach popołudniowych i wieczornych wracał do Kędzierzyna, czy nawet Opola. Tak jak kolega wyżej napisał, w pozostałe dni to chyba takie połączenie nie ma sensu, oczywiście oprócz całych wakacji i ferii zimowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 23:45, 20 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Andrev napisał: | Wg. mnie to ten pociąg mógłby jeździć tylko soboty i niedziele rano do Wisły, a w godzinach popołudniowych i wieczornych wracał do Kędzierzyna, czy nawet Opola. |
Z tego, co pamiętam, to ten pociąg jeździł właśnie w "C", czyli soboty, niedziele i święta. Jeśli nie przez cały okres funkcjonowania, to przynajmniej tuż przed samą likwidacją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 11:01, 21 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | ="jaworos"Parę razy jeździłem tym pociągiem ze Skoczowa do Rybnika pare lat temu jak się nie mylę to w 1997 roku i wracałem w niedziele i pociąg niestety był pusty więc nie dziwię się że go zlikwidowali co w przeciwieństwie do pociągów Wisła- Katowice ile razy były problemy z wejściem do pociągu w Skoczowie |
Był kiedyś taki pociąg Rybnik-Wodzisław-Jastrzębie-Chybie-Skoczów. Z tego co wiem świecił on pustkami, na dodatek miał długi czas przejazdu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaworos
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: Sob 14:06, 21 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Ale ja jechałem pociągiem nr 8048 rel. Wisła Uzdrowisko- Kędzierzyn K. wsiadaliśmy w Skoczowie i wracaliśmy często w niedziele i sami siedzieliśmy w przedziale tyle że nie pamiętam czy jechała 1 czy 2 EZT.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Sob 21:01, 21 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
jaworos napisał: | Ale ja jechałem pociągiem nr 8048 rel. Wisła Uzdrowisko- Kędzierzyn K. wsiadaliśmy w Skoczowie i wracaliśmy często w niedziele i sami siedzieliśmy w przedziale tyle że nie pamiętam czy jechała 1 czy 2 EZT. |
A ja jechałem nim w 2002 roku z Rybnika do Wisły i na dwie jednostki ludzie stali... Była wtedy piękna pogoda. Natomiast jadąc do Katowic kilka razy obserwowałem ranne pociągi Katowice-Wisła i jeśli jest pogoda są obsadzone, jeśli nie ma pogody też jadą puste co jest normalne bo przecież to są typowo turystyczne relacje. Cóż to jednak za województwo którego oficjalna propaganda mówi o rozwoju turystyki, a z regionu ROW nie można się dostać do oddalonych o kawałek beskidzkich kurortów bezpośrednim, ekologicznym pociągiem. Przecież to jakiś kompletny absurd i zaprzeczenie wobec oficjalnych strategii i planów!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 21:45, 21 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | Przecież to jakiś kompletny absurd i zaprzeczenie wobec oficjalnych strategii i planów! |
Chyba trochę dramatyzujesz. Poza tym, widocznie frekwencja spadła przez ostatnie lata, bo dzisiaj nawet autobusy do Wisły nieczęsto wypełniają się po brzegi. Choć czasem rzeczywiście potrafią się napełnić (głównie w niedzielę wieczorem).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rob_kufi
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Sob 23:00, 21 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
a ja bym zaproponował taka rase z Zabrza do Rybnika , byc moze nawet i dalej, mysle ze tak ze 4-6 kursów by się sprawdziło na trasie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rob_kufi
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Nie 10:54, 22 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
hmm być moze i zbyt wiele ale 4 kursy by na pewno były dobre, szczegolnie w dni wolne gdy pks nie jezdzi, a pociag z zabrza przejezdza przez knurow i szczyglowice takze mysle ze troche osob by sie zebralo, tylko przede wszystkim musza wymienic torowisko:/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 13:01, 22 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | a ja bym zaproponował taka rase z Zabrza do Rybnika |
Po pierwsze pociągi no mogą dojechać do Zabrza, bo można dojechać tylko do Makoszów
Po drugie są plany wznowienia ruchu na odc. Gliwice-Rybnik, a nie na Zabrze-Rybnik.
Po trzecie nie ma możliwości pojechania do Zabrza przez Knurów, bez zmiany czoła w Gliwicach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
han
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 14:56, 22 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Czesto jezdzilem do Wisly w zimowe weekendy wlasnie ta osobowka, nie przypominam sobie zeby frekwencja byla nizsza niz 80% (najwiecej ludzi wchodzilo w Rybniku i Zorach). Oczywiscie byl to sezon zimowy, nie mam pojecia jak bylo w sezonie letnim. Fakt faktem zlikwidowanie tej relacji jak dla mnie jest co najmniej dziwne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tom
Administrator
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 16:10, 22 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Nomit napisał: |
przyczyn zawieszenia tego pociągu nikt nie zna ;/... |
Niezbadane są decyzje PKP
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Nie 16:10, 22 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
han napisał: | Czesto jezdzilem do Wisly w zimowe weekendy wlasnie ta osobowka, nie przypominam sobie zeby frekwencja byla nizsza niz 80% (najwiecej ludzi wchodzilo w Rybniku i Zorach). Oczywiscie byl to sezon zimowy, nie mam pojecia jak bylo w sezonie letnim. Fakt faktem zlikwidowanie tej relacji jak dla mnie jest co najmniej dziwne. |
Takich irracjonalnych likwidacji w naszym regionie było multum bo zarówno pociągi na trasach Żory-Orzesze, Tychy-Orzesze Jaśkowice czy Racibórz-Głubczyce były o wiele bardziej obsadzone podróżnymi niż np. Bielsko-Skoczów ale "los" trafił akurat na te linie w naszym regionie. Nie wiem czy pamiętacie, że jeszcze w 2000 roku w Orzeszu potrafiło się na Żory przesiadać nawet po 50-100 osób z poc. Katowice-Rybnik! W ostatnim rozkładzie w którym kursowały tam pociągi tak dobrze już nie było bo celowo utrudniono przesiadki co spowodowało zmniejszenie frekwencji. Również pociągi Kraków-Jelenia Góra czy Bielsko-Jelenia Góra nie woziły powietrza. Pamiętam jak kiedyś odprowadzałem w niedzielę na ten drugi pociąg mojego kumpla - MK z Wrocławia który robił tu zdjęcia to gdybym go nie wepchnął do drzwi to by został na peronie... Przy 5 wagonach 2 klasy w Rybniku nie mogli wszyscy wejść do tego pociągu! I to nie były czasy komuny to był chyba 2000/2001 rok... Niedługo potem pociąg ten został zlikwidowany bo PKP uznała, że pociągi osobowe nie mogą łączyć więcej niż 2 województw. A przecież można było zamienić ten frekwencyjny pociąg na pospiecha. I tak samo z tą Wisłą... Jednego co żałuję to że nie miałem kamery i nie nagrywałem tych zatłoczonych pociągów które głupole PKPowscu polikwidowali. Ale świadkowie jeszcze żyją... Dyżurni ruchu na przykład którzy bezradnie kiwali głowami jak się dowiadywali co PKP chce zlikwidować. Ale myślę, że taka idiotyczna polityka zemści się na PKP w momencie kiedy do gry wejdą prywatni przewoźnicy. Najlepszym przykładem jest trasa łącząca Bytom z Gliwicami. Psychopaci z PKP zawiesili ruch na linii łączącej dwa 200-tysięczne miasta, a teraz buńczucznie zapowiadają, że mają zamiar wziąść udział w przetargu na obsługę tej linii zorganizowanym przez Urząd Marszałkowski. I od serca życzę im aby przegrali z kretesem!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 0:43, 23 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o Bytom-Gliwice, to zamykanie miało sens. Był taki czas, że ten pociąg nie woził zbyt wielu ludzi i w zupełności wystarczały na tej trasie autobusy. No ale teraz Gliwicom powodzi się zdecydowanie lepiej. Powstała strefa, drastycznie zmalało bezrobocie, więc do miasta za pracą ściągają także ludzie z okolicy. Nie tylko z Bytomia, ale też z Zabrza, Rudy Śląskiej, a nawet, o zgrozo, z Rybnika. Do tego doliczyć jeszcze trzeba studentów. Efekt jest taki, że autobusy przestały się wyrabiać i trzeba na nowo uruchamiać zamknięte połączenie kolejowe. Nie powiem jednak, żeby ktokolwiek był tutaj winny jego zamknięcia. To były po prostu inne czasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Pon 9:29, 23 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | Jeśli chodzi o Bytom-Gliwice, to zamykanie miało sens. Był taki czas, że ten pociąg nie woził zbyt wielu ludzi i w zupełności wystarczały na tej trasie autobusy. No ale teraz Gliwicom powodzi się zdecydowanie lepiej. Powstała strefa, drastycznie zmalało bezrobocie, więc do miasta za pracą ściągają także ludzie z okolicy. |
Interesuje mnie od lat problem zapełnienia pociągów - nie tylko na Śląsku.
Nie po raz pierwszy mijasz się z faktami. Robiłem na tej linii sporo zdjęć, pociągami też się jeździło. Jeździły tam składy 2xEN57 (a niedługo wcześniej jeszcze składy wagonowe relacji np. Bytom-Dzierżoniów). Jeździło tam nieporównanie więcej pasażerów niż na trasach Bielsko-Skoczów, Bielsko-Kalwaria czy Katowice-Oświęcim. Ale linia padła i pamiętam jak w artykule WPROST o kolei z całej Polski wybrano chyba trzy najbardziej idiotyczne zawieszenia ruchu pasażerskiego i w nich była właśnie linia łącząca dwa duże miasta i połączenie Żor (jednego z najmłodszych demograficznie miast w Polsce) ze stolicą województwa.
A z jednym się zgadzam wtedy w Gliwicach pod kątem miejsc pracy było bardzo nieciekawie, prawie wszystkie większe zakłady wisiały na włosku - w końcu jednak padły jak np. Zakłady Materiałów Ogniotrwałych czy Huta Gliwice... Teraz jest zdecydowanie lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|