Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Wto 18:11, 11 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Bez rewolucji
Od niedzieli obowiązuje nowy rozkład jazdy PKP. Obyło się bez rewolucyjnych zmian. Czy w przyszłości pasażerowie moga liczyć na lepszy rozkład?
Nowy, szczegółowy rozkład odjazdów pociągów z Rybnika możecie prześledzić na naszej stronie – [link widoczny dla zalogowanych].
Na szczęście PKP nie zaskoczyła pasażerów likwidacją kursów pociągów. Niestety, nie można też mówić o poprawie komunikacji kolejowej w naszym regionie. - Być może pasażerów ucieszy poranny pociąg z Rybnika do Olsztyna przez Warszawę (odj. 5.46). Generalnie jednak kolej nie wprowadziła zmian w rozkładzie, a takie są na pewno potrzebne – komentuje Arkadiusz Palla –rybniczanin, pasjonat kolei.
[link widoczny dla zalogowanych]
Nowy rozkład jazdy nie niesie za sobą rewolucyjnych zmian w kursach pociągów z Rybnika.
Palla jednym tchem wymienia zmiany, jakie PKP powinno wprowadzić w rozkładzie jazdy. - Aż się prosi o wprowadzenie połączeń dalekobieżnych z Rybnika, bo nasz subregion pod tym względem jest totalnie zaniedbany. PKP powinna zlikwidować także absurdalne przerwy w połączeniach między Katowicami, czy Pszczyną, gdzie między godziną 6.00 a 13.00 nie ma żadnego pociągu bo to nie Bieszczady tylko zurbanizowany Śląsk. Poza tym na trasie Rybnik – Katowice powinny być wprowadzone cykliczne godziny odjazdów pociągów kursujące przynajmniejco godzinę od 4.30 do 22.30. W dobie zniesienia granic razi też tylko jedno połączenie dziennie do Ostrawy – mówi Palla.
O tym, że współpraca z PKP jest trudna mówi radny wojewódzki Adam Zdziebło, który już kilka razy składał interpelacje do marszałka województwa śląskiego. - Póki co, poprzez urząd marszałkowski, który dotuje przewozy regionalne, udało się zmienić godziny odjazdów 2 pociągów. Czekam na odpowiedź na kolejne interpelacje, bo chciałbym, aby rozkład pociągów bardziej odpowiadał realnym potrzebom pasażerów – mówi Zdziebło.
Czy apele pomogą, okaże się już za rok, kiedy PKP wprowadzi rozkład jazdy na 2009 rok. Póki co czekamy na wasze opinie o rozkładzie oraz wiadomości, czy pociągi w według nowego rozkładu kursują punktualnie.
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 20:39, 11 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Ten pasjonat kolei z Rybnika jest jednym z użytkowników forum W tym miejscu zastanawiam się nad powstaniem stowarzyszenia, które w jakiś sposób starałoby się oddziaływać na władzę i te samorządowe i te kolejowe, jednak aby takie cos powstało, potrzebne są chęci i sporo wolnego czasu. Tego pierwszego zapewne nie brakuje, jednak z tym drugim są małe problemy i im ktoś starszy tym niestety gorzej z czasem
Co do rozkładu, to zgadzam się w 100% niestety nasz region jak zawsze został pominięty w układaniu rozkładu, nie wiem czym to jest spowodowane, czy zbyt słabym mobbigniem urzędników, czy po prostu skupieniem się na GOPie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Andrev dnia Wto 21:15, 11 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Wto 22:35, 11 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Andrev napisał: | Ten pasjonat kolei z Rybnika jest jednym z użytkowników forum |
Skojarzyłem nazwisko pasjonata kolei z ost. 2. fot Stacha na kolejowym TWB i się zastanawiałem czy to czasem nie pewien użytkownik tego forum, który również dręczy pytaniami pana prezydenta na [link widoczny dla zalogowanych] .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 0:16, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
EP07-135 napisał: | Swoją drogą pociąg do Zagórza jeździ jak dla mnie okrężną trasą (przez Rzeszów ?), by ten pociąg przyniósł frekwencje, to najmądrzejszym pomysłem było by puszczenie go przez Stróże i to z grupą Krynicką . |
Kiedyś już tak jeździł. Skoro to zmienili, to widocznie coś było na rzeczy. Kto wie, w jakim stanie są, na przykład, tory na trasie przez Stróże?? Może się okazać, że trasa krótsza, ale jedzie dłużej (porównajcie przejazd na trasie Gliwice-Jelenia Góra przez Wrocław i przez Nysę). No i problemem byłyby też pewnie napełnienia. W Rzeszowie i Tarnowie na pewno wsiada więcej osób, niż w Stróżach i Gorlicach.
Andrev napisał: | Ten pasjonat kolei z Rybnika jest jednym z użytkowników forum |
Nawet ja wiem, co to za użytkownik, więc chyba wszyscy tutaj wiedzą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 17:20, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: |
Kiedyś już tak jeździł. Skoro to zmienili, to widocznie coś było na rzeczy. Kto wie, w jakim stanie są, na przykład, tory na trasie przez Stróże?? Może się okazać, że trasa krótsza, ale jedzie dłużej (porównajcie przejazd na trasie Gliwice-Jelenia Góra przez Wrocław i przez Nysę). No i problemem byłyby też pewnie napełnienia. W Rzeszowie i Tarnowie na pewno wsiada więcej osób, niż w Stróżach i Gorlicach. |
Drogi kolego Mieszko sam miałem okazję sprawdzić jaki jest stan infrastruktury na szlaku Tarnów - Stróże - Jasło. Jest tylko jedna zmiana czoła i trasa jest zdecydowana krótsza i prędkości są lepsze. Otóż na Tarnów - Stróże prędkość wynosi 90 km/h a na Stróże - Jasło 60 km/h.
Cytat: | Co do pociągu do zagórza to moim zdaniem jedzie dobrze i pkp na pewno więcej zarabia bo z Rzeszowa do Jasła ludzie się zabierają , przy okazji z Dębicy i tak samo w odwrotną stronę jechałem z Zagórza na pewno więcej ludzi korzysta jak ten pociąg jedzie przez Rzeszów niż tylko przez Stróże , a Grupa Krynicka i tak mogła by być odczepiana w Tarnowie . Z punktu widzenia miłośnika znowu myślę że lepiej by było przez Stróże ,Jasło bo Super szlak Razz... |
Drogi kolego Nomit, trzeba rozróżniać trasy z punktu widzenia miłośnika czy pasażera. Otóż trasa sam miałem okazje jechać pociągiem Bieszczady z Nowego Sącza do Katowic. Sama grupa Krynicka miała gdzieś 4 wagony, ale i tak zdarzało się że brakowało miejsc siedzących. A jak przyczepili w Stróżach grupę z Jasła to tam nie było czego szukać bo miejsc również tam nie było. W ogóle PKP nieźle zarabiało na relacji przez Stróże, na pewno lepiej niż obecnie (w sezonie) przez Rzeszów. Znając życie jest to wymysł jakiegoś inteligenta z PR...
A co do dyskusji wychodzimy znów poza ROW, a tak naprawdę nie wiadomo czy ten pośpiech pojedzie przez Rybnik od przyszłego rozkładu....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 19:56, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Nomit napisał: | na pewno więcej zarabia bo z Rzeszowa do Jasła ludzie się zabierają |
Tam to normalnie tłumy jeżdżą...
Na trasie Rzeszów-Jasło prędkość jest tragiczna, niewiele lepiej jest na Jasło-Zagórz przez to z Rzeszowa do Zagórza jedzie się 4 godziny (i to niby pospieszny), PKS'em o połowę taniej jest i jedzie 2 godziny, w oddatku krusy co godzinę. Z Rzeszowa do Jasła też wszyscy jeżdżą PKS'ami, bo osobówki są aż dwie, a pospieszne które tam występują tylko sezonowo są drogie no i czas jazdy taki jak osobówka. Nowych pasażerów na jeździe przez Rzeszów Bieszczady nie zyskują, a traca za to tych z Krakowa czy Śląska. Moim zdaniem Bieszczady powinny jechać od Tarnowa w kierunku Stróży łącznicą omijającą Stróże (chyba że będzie grupa Krynicka) i potem przez Biecz i Jasło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 20:07, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
EP07-135 napisał: | A co do dyskusji wychodzimy znów poza ROW, a tak naprawdę nie wiadomo czy ten pośpiech pojedzie przez Rybnik od przyszłego rozkładu.... |
Jest to temat dot. całego rozkładu PKP, więc oprócz dyskusji na temat ROW i odniesienia do całego kraju też mogą być. Co nie zmienia faktu, że takie przekamażanie się, co by było lepiej, gdyby było to co nie ma raczej nie mają sensu. W przyszłym roku założy się dwa wątki, rozkład PKP w ROW, oraz w Polsce, czy też nawet Europie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Śro 20:14, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
semaforek napisał: | Nomit napisał: | na pewno więcej zarabia bo z Rzeszowa do Jasła ludzie się zabierają |
Tam to normalnie tłumy jeżdżą...
|
Wątek krynicki na forum ROW
Ale muszę dorzucić swój grosz. Otóż jednym z paradoksów naszej kolei jest to, że np. po sezonie letnim łatwiej dojechać do Ełku niż do Krynicy gdzie w samym kurorcie jest kilkadziesiąt sanatoriów, domów wypoczynkowych, ośrodków rehablitacyjnych itd. Z resztą to samo (ale w mniejszym zakresie) w Żegiestowie, Piwnicznej, Muszynie itd. Dla PKP PR ten region nie istnieje... za to kokosy robi w tych okolicach PKS no i nawet wyczuło coś Intercity uruchamiając nowy pociągo do Krynicy.
Jak jeździły nocne Bieszczady to czasem jeździłem lub oglądałem w K-cach. Po sezonie letnim grupa do Krynicy miała frekwencję, grupa do Zagórza jeździła pusta. Nasze drogie PKP udupiło jednak poc. do Krynicy, zostawiając Zagórz który znaczenie ma tylko typowo letnie... Ale tak to już jest z naszymi specami od "marketingu"...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 20:51, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | za to kokosy robi w tych okolicach PKS |
No tak. Jak zlikwidowali grupę krynicką, to z Gliwic też pojechał do Krynicy oddzielny autobus. A drugi, wcześniej nawet, puścił PKS Nowy Sącz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Sob 15:38, 15 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
To teraz info z ROW. Pociąg 88221, czyli osobówka Bielsko Biała - Racibórz ponownie obsługiwana jest składem wagonowym. ET22+Bdhpumn+Bdhpumn. Niezmiernie cieszy mnie ten fakt, mam nadzieję że pociąg ten już na stałe będzie obsługiwany takim zestawem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Sob 15:52, 15 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Nomit napisał: | Jeździ z Bielska czy dalej z Czechowic ? |
Wg. strony PR jeździ już z Bielska, jednak ze zmienionym rozkładem. W Żorach o 28 minut później niż normalny przyjazd. Dzisiaj właśnie przyjechał 28 minut później, ale już na Bohunach, co zapewne świadczy o tym, że pociąg śmiga już z BB Foto będzie później w galerii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 20:39, 16 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Oglądałem sobie dzisiaj gliwicki rozkład i zauważyłem, że jednak wam tego Wikinga nie dali. Ostatecznie pojechał jednak przez Katowice i Gliwice. W ogóle sporo zmian w ostatniej chwili wprowadzono.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaworos
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: Nie 20:47, 16 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Ktoś wspomniał że w przyszłym rozkładzie jazdy Bieszczady mają iść do Raciborza ile jest w tym prawdy? i czy Gliwice już nie będzie mieć wagonówki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 22:01, 16 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Jaworos napisał: | Ktoś wspomniał że w przyszłym rozkładzie jazdy Bieszczady mają iść do Raciborza ile jest w tym prawdy? i czy Gliwice już nie będzie mieć wagonówki? |
@jaworos na razie Bieszczady jeżdżące do Raciborza, możemy włożyć między bajki. To jest plotka, czy okaże się prawdziwa ? Zobaczymy na przełomie lipca i sierpnia. Tymczasem proponowałbym kontynuować dyskusję o tym rozkładzie jazdy i bombardować PR, oraz ew. UM pismami. Trzeba ten rozkład zmienić w naszym regionie. Może jak będę miał więcej czasu, to ułoże jakiś rozkład, który by zapewniał przyzwoity dojazd do pracy lub szkoły i na przesiadki w Pszczynie/Katowicach/Kędzierzynie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Pon 23:45, 17 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
jaworos napisał: | Ktoś wspomniał że w przyszłym rozkładzie jazdy Bieszczady mają iść do Raciborza ile jest w tym prawdy? i czy Gliwice już nie będzie mieć wagonówki? |
Rozmawiałem z kolegą z IC na temat wagonówki w Gliwicach i on powiedział mi, że spółka IC może nie potrzebować tam faktycznie punktu utrzymania wagonów bo jak widzisz powydłużali pociągi do Wrocławia, a Skarbek od przyszłego roku prawdopodobnie wróci do Raciborza Reszta jeździ do Bielska lub za granicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 16:53, 18 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | Rozmawiałem z kolegą z IC na temat wagonówki w Gliwicach i on powiedział mi, że spółka IC może nie potrzebować tam faktycznie punktu utrzymania wagonów bo jak widzisz powydłużali pociągi do Wrocławia, a Skarbek od przyszłego roku prawdopodobnie wróci do Raciborza Reszta jeździ do Bielska lub za granicę. |
Na dzień dzisiejszy do Wrocławia wydłużono tylko Górnika (sic!). Odra to z kolei kontynuacja Opolanina, który już w poprzednim rozkładzie jeździł do Opola i Wrocławia. Pozostałe IC, Ex i TLK (w sumie 6 pociągów) nadal startują z Gliwic. Tak więc liczba pociągów nocujących w Gliwicach póki co rośnie, zamiast maleć.
PS. Heh. Muszę niestety złożyć drobną autopoprawkę. Otóż nocujących w Gliwicach pociągów jest tylko 4, bo Wysocki i Korfanty to są popołudniówki nocujące w Warszawie. Mea culpa.
Na przyszłość... istnieje funkcja edycji postów, więc kol. Mieszko nie nabijaj postów... Pozdrawiam EP07-135
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaworos
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: Wto 17:37, 18 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tych pociągów kończących bieg w Gliwicach jest coraz więcej i najwięcej w naszym regionie. W Katowicach już żaden IC nie kończy bieg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 18:19, 18 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Na przyszłość... istnieje funkcja edycji postów, więc kol. Mieszko nie nabijaj postów... Pozdrawiam EP07-135 |
Ktoś mi ją niestety wyłączył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Wto 18:59, 18 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
[quote="mieszko966"] Arteks napisał: | Na dzień dzisiejszy do Wrocławia wydłużono tylko Górnika (sic!). Odra to z kolei kontynuacja Opolanina, który już w poprzednim rozkładzie jeździł do Opola i Wrocławia. Pozostałe IC, Ex i TLK (w sumie 6 pociągów) nadal startują z Gliwic. Tak więc liczba pociągów nocujących w Gliwicach póki co rośnie, zamiast maleć.[/size] |
No i właśnie z Wysockim mają problem bo za mało czasu jest na obrót. Niewykluczone, że od najbliższej poprawki Wysocki będzie kończył w Katowicach. Pomysł z Odrą i Górnikiem do Wrocławia nie jest zły (skoro Wrocław nie dorobił się do tej pory żadnej szybkiej trasy do stolicy). Liczę, że po remoncie trasy na Rybnik ROW uzyska trochę lepsze połączenia bezpośrednia, a pierwsze pozytywne informacje w tym zakresie właśnie usłyszałem związane ze Skarbkiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 21:33, 18 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | No i właśnie z Wysockim mają problem bo za mało czasu jest na obrót. Niewykluczone, że od najbliższej poprawki Wysocki będzie kończył w Katowicach. |
Przecież dopiero co go przed tygodniem wydłużyli do Gliwic. Jak będą jakieś poprawki, to raczej wcześniejszy wyjazd z Warszawy (lub późniejszy z Gliwic), a nie ponowne skracanie relacji. Zakładam oczywiście, że wydłużenie trasy do Gliwic miało jakiś głębszy sens.
Arteks napisał: | Pomysł z Odrą i Górnikiem do Wrocławia nie jest zły (skoro Wrocław nie dorobił się do tej pory żadnej szybkiej trasy do stolicy). |
Zły nie jest. Aczkolwiek trasa przez Katowice zabiera kilkanaście-kilkadziesiąt minut więcej, niż trasa przez Poznań. Nie mniej, zawsze to jakieś urozmajcenie. Ciekawe, dlaczego nie puszczają ich już przez Częstochowę Stradom??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|