Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fazik
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: CZerwionka
|
Wysłany: Czw 20:24, 18 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
byłem dzisiaj w miejscu gdzie jak mniemam kiedyś była mijanka w Czyżowicach. Niestety stoi tam tylko już zdewastowany budynek =( jak zgram foty to może uda mi się je wrzucić na jakiś serwer teraz pociągi nie jeżdżą już tak często ze została ona zlikwidowana ???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fazik dnia Czw 20:25, 18 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
gajdzik
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Sob 23:36, 20 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Dzisiejszy ruch jest zaledwie cieniem tego z lat 70tych i 80tych. Likwidacja Czyżowickiej mijanki to czasy głębokiego kryzysu PKP (lata 90te) i często bardzo mylnych decyzji o likwidacji. Np. mijanka na Bradzie i właśnie w Czyżowicach (obecnie odbieg z Wodzisławia do Olzy wynosi ok. 18 minut co znacznie zmniejsza przepustowość linii).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Inter
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: WŚl.
|
Wysłany: Wto 18:26, 23 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich bo jestem tu nowy
gajdzik napisał: | Dzisiejszy ruch jest zaledwie cieniem tego z lat 70tych i 80tych. Likwidacja Czyżowickiej mijanki to czasy głębokiego kryzysu PKP (lata 90te) i często bardzo mylnych decyzji o likwidacji. Np. mijanka na Bradzie i właśnie w Czyżowicach (obecnie odbieg z Wodzisławia do Olzy wynosi ok. 18 minut co znacznie zmniejsza przepustowość linii). |
Wydaje mi się że linia Wodzisław-Chałupki i tak nie jest maksymalnie eksplatowana choć troche pociągów towarowych nią jeździ szczególnie zauważyłem rano od 8.00 do 11.00. Nie wiem czy przejazd na Bogumińskiej w Wodzisławiu który będzie remontowany ma mieć automatycznie zamykane zapory- jeśli tam może ten fundament jest po to by wrazie braku zamknięcia zapór zatrzymać pociąg?
Kolejna sprawa to to czy po remoncie torowiska Waw-Rybnik-K-ce będzie więcej pociągów Ostrawa/Bogumin- Katowice a może pojawić się ma szansę coś międzynarodowego ( IC itp.)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Inter dnia Wto 18:27, 23 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arczix
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Wto 19:13, 23 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Nie byłem tam dawno na tym przejeździe, ale jeśli mówisz że już zaczoł się remont, to znak, że będzie to automatyczny przejazd (?) a fundament koło posterunku 10 to poprostu fundament przyszłej tarczy przejazdowej Nie wiem czy to dobry pomysł, żeby tam był automatyczny przejazd (Będzie zamknięta budka posterunku 11?). Dlaczego nie jest to dobry pomysł? Ponieważ owy przejazd jest usytuowany na skrzyżowaniu dróg, Bogumińskiej, oraz drogi djazdowej do cmentarza komunalnego. Najtrudniej jest sterować tym przejazdem (przez drużnika) w Święto Wszystkich Świętych, ponieważ jest gigantyczny korek, a najgorzej zamknąć tą 3cią rogatkę, ponieważ tam ciągle jakieś auto stoi utnięte w korku, nie wiem jak sobie z tym poradzą fotokomurki. Co do tego ile towaru jeździ. Najwięcej jeździ oczywiście w tygodniu, a czy ja wiem czy rano. Bywa tak, że w całej luce bez osobowych (6:59 - 12:03 bodajrze) pojedzie luzak, jakiś skład i cisza, a bywa i tak, że pociągi czekają w Wodzisławiu i w Olzie i można je tam w odstępach czasu zobaczyć dość często. Jeśli chodzi o przepustowość na odcinku Wodzisław - Olza, to jest ona kiepska. 13 km ze szlakową prędkością 60km/h + 3 punktowe ograniczenia prędkości do 30km/h oraz dwa do 20km/h. (Albo są tylko dwa?). Prędkość jest wporządku, ale ruch nie jest mały i przydała by się Czyżowicka mijanka. Mijanka była oddalona od stacji Wodzisław o 6km, a od stacji Olza o 7km, więc była pośrodku. Gdyby ją odbudowali, i towarowe i osobowe zyskały by na tym i np 833 nie czekał by w Wodzisławiu pół godziny (rozkładowo)na mijanke z osobowym relacji Chałupki - Katowice...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Inter
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: WŚl.
|
Wysłany: Wto 19:51, 23 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
arczix napisał: | Nie byłem tam dawno na tym przejeździe, ale jeśli mówisz że już zaczoł się remont, to znak, że będzie to automatyczny przejazd (?) a fundament koło posterunku 10 to poprostu fundament przyszłej tarczy przejazdowej Nie wiem czy to dobry pomysł, żeby tam był automatyczny przejazd (Będzie zamknięta budka posterunku 11?). Dlaczego nie jest to dobry pomysł? Ponieważ owy przejazd jest usytuowany na skrzyżowaniu dróg, Bogumińskiej, oraz drogi djazdowej do cmentarza komunalnego. Najtrudniej jest sterować tym przejazdem (przez drużnika) w Święto Wszystkich Świętych, ponieważ jest gigantyczny korek, a najgorzej zamknąć tą 3cią rogatkę, ponieważ tam ciągle jakieś auto stoi utnięte w korku, nie wiem jak sobie z tym poradzą fotokomurki. Co do tego ile towaru jeździ. Najwięcej jeździ oczywiście w tygodniu, a czy ja wiem czy rano. Bywa tak, że w całej luce bez osobowych (6:59 - 12:03 bodajrze) pojedzie luzak, jakiś skład i cisza, a bywa i tak, że pociągi czekają w Wodzisławiu i w Olzie i można je tam w odstępach czasu zobaczyć dość często. Jeśli chodzi o przepustowość na odcinku Wodzisław - Olza, to jest ona kiepska. 13 km ze szlakową prędkością 60km/h + 3 punktowe ograniczenia prędkości do 30km/h oraz dwa do 20km/h. (Albo są tylko dwa?). Prędkość jest wporządku, ale ruch nie jest mały i przydała by się Czyżowicka mijanka. Mijanka była oddalona od stacji Wodzisław o 6km, a od stacji Olza o 7km, więc była pośrodku. Gdyby ją odbudowali, i towarowe i osobowe zyskały by na tym i np 833 nie czekał by w Wodzisławiu pół godziny (rozkładowo)na mijanke z osobowym relacji Chałupki - Katowice... |
Masz racje ja nie jestem ekspertem w temacie PKP :p ale słyszałęm że mają być automaty... Remont zacznie się 29 i potrwa 7 dni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arteks
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Wto 19:57, 23 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
gajdzik napisał: | Np. mijanka na Bradzie i właśnie w Czyżowicach (obecnie odbieg z Wodzisławia do Olzy wynosi ok. 18 minut co znacznie zmniejsza przepustowość linii). |
A czy w latach 90. nie była jeszcze czynna stacja Bełsznica? Mam jakieś dziwne wrażenie, że kiedyś się tam mijałem z pociągiem jadąc do Chałupek. Ale może to była tylko jakaś wizja w czasie drzemki
Natomiast samą mijankę pamiętam dobrze jak funkcjonowała. Została zlikwidowana ok. 1994 roku. Co do Brady drogi Gajdziku to być może ją odbudują - chodzą po niektórych PLKowskich korytarzach takie ploty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arteks
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Wto 19:59, 23 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
arczix napisał: | Nie byłem tam dawno na tym przejeździe, ale jeśli mówisz że już zaczoł się remont, to znak, że będzie to automatyczny przejazd |
Dziwne by to było bo to w końcu droga krajowa, a w przypadku takich dróg wymagania co do przejazdów są większe. Nie sądzę aby zlikwidowano w takim miejscu dróżnika. Tam od strony Chałupek jest słaba widoczność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fazik
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: CZerwionka
|
Wysłany: Wto 21:52, 23 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
przejeżdżałem dzisiaj jakimś przejazdem ale nie vbya to chyba ulica boguminska tylko boczna pomiędzy stacja wodzisłąw a boguminska i był zamknięty posterunek a po prawej stronie jakiś semafor ale nie widziałe sytuacji bo szybko przejechaliśmy. Przejazd był z zaporami wiec musiały byc te zapory jakoś sterowane a posterunek był zamknięty i po co t en semafor ?????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gajdzik
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Wto 22:39, 23 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o sterowanie rogatkami to wszystko zależy od iloczynu ruchu (liczba samochodów razy liczba pociągów na dobę). W przypadku największych iloczynów rozporządzenie ministra transportu wymaga przejazdu kategorii A sterowanego z miejsca i sądzę, że przejazd na Bogumińskiej do tych należy. Jego remont pewnie będzie polegał na wymianie nawierzchni i rogatek jak w przypadku przejazdu na ul. Kopernika.
Jeśli iloczyn ruchu jest poniżej jakiejś wartości (nie pamiętam jej) to można zastować przejazd kat. A sterowany z ogległości (z telewizją przemysłową). Jeśli iloczyn jest jeszcze niższy to można przekwalifikować przejazd na kat. B (sygnalizacja i półrogatki uruchamiane automatycznie przez pociąg).
W żadnym z tych przypadków nie stosuje się semaforów "zabezpieczających", czasem tarcze przejazdowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arczix
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Wto 23:46, 23 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
fazik napisał: | przejeżdżałem dzisiaj jakimś przejazdem ale nie vbya to chyba ulica boguminska tylko boczna pomiędzy stacja wodzisłąw a boguminska i był zamknięty posterunek a po prawej stronie jakiś semafor ale nie widziałe sytuacji bo szybko przejechaliśmy. Przejazd był z zaporami wiec musiały byc te zapory jakoś sterowane a posterunek był zamknięty i po co t en semafor ????? |
Twój opis pasuje do przejazdu kolejowego, który znajduje się na ulicy Łużyckiej, na DW Żory - Wodzisław. Linia kolejowa jaka tam przebiega, to chyba linia (według tabeli PTK) 4 albo 5 - WSA (Wodzisławska nastawnia wykonawcza) - Szyb Marklowice [podsadzkowy], który należy do KWK Marcel. Sama linia należy do PTKiGK Rybnik. Za czasów, kiedy dużo pociągów jeździło tą linią, owa budka drużnika obsługiwała przejazd (działała nastawnia na stacji w Marklowicach, oraz na tejże stacji Tarcze zaporowe odnoszące się do wjazdowego "N" stacji Wodzisław, o którym zachwilę). Dzisiaj budka jest zamknięta, a zamykanie rogatek odbywa się ręcznie. Raz, lub więcej razy na tydzień jedzie skład beczek, lub gruch z zamułką na szyb. Mechanik zatrzymuje skład przed przejazdem, wyskakuje on lub jego pomocnik, żeby zamknąć rogatki guzikiem, ukrytym w małej skrzyneczce, zamykanej na klucz. Następnie skład przejeżdża przez przejazd, otwiera się rogatki, zamyka skrzynke, wsiada się do pociągu i jedzie się dalej. Nie opłacalne było by zatrudnianie tam drużnika, ze względu na bardzo mały ruch. Jest to bocznica. Semafor, który widziałeś po prawej, to semafor wjazdowy stacji Wodzisław Śląski, który ma symbol "N". Odnosi się on do rozjazdu przy nastawni WSA. Kiedyś ten semafor posiadał swoje tarcze zaporowe na szybie, dziś unieważnione i wygaszone, jedna chyba nie ma głowicy sygnalizacyjnej. Semafor umie podać sygnał, zezwalający na jazdę przez okręg nastawniczy z prędkością 40km/h. Myślę że chodziło ci o ten posterunek, jedyna zamknieta budka drużnika (nie licząc koszarki drużnika w dworcu, na p.o. Wodzisław Ślaski Radlin). A jeśli mówisz, że jechałeś między Bogumińską, a stacją Wodzisław, to tam nei ma żadnego nieczynnego posterunku, a jedyna sytuacja, gdzie semek koło przejazdu jest po prawej, to przejazd na ulicy Krętej (W oddali widoczny semafor wjazdowy [Y] do Wodzisławia), przejazd obsługiwany z posterunku 10. Mogło ci też chodzić o przejazd na ulicy kopernika, gdzie po stronie prawej jest tarcza ostrzegawcza [ToY] Odnosząca się do semafora wjazdowego [Y] stacji Wodzisław. Przejazd również sterowany z posterunku 10, a posterunek jest czynny. Teraz tylko wybierz o co ci chodziło
Pozdrawiam, Artur.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gajdzik
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 19:17, 24 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Mała poprawka: nastawnia WSA to nastawnia dysponująca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Inter
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: WŚl.
|
Wysłany: Śro 19:31, 24 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
jak myślice PKP może wprowadzić na tę linię jakieś pośpieszne pociągi pasażerskie może nawet jakiś skład IC czy to raczej mało prawdopodobne... może ktoś coś konkretnego słyszał?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arczix
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 21:48, 24 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
@Gajdzik: Miałem ją na myśli, ale kiedy się tyle naraz pisze, to się myli, dzięki za poprawę
@Inter: ktoś tam komuś mówił, że po zakończeniu modernizacji wiaduktów na Paruszowcu, mógłby jeździć TLK Chopin. Z dwóch powodów, po pierwsze przez Rybnik, Wodzisław jest bliżej, a po drugie mniejsza prędkość rozkładowa, więc wychodzi to taniej niż przez Pszczynę, Zebrzydowice...
Pozdrawiam, Artur.
Nieładnie tak wyjawiać poufne informacje,
EP07-135
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gajdzik
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 21:59, 24 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Trasa Katowice - Rybnik - Wodzisław - Chałupki to najkrótsze połączenie z Czechami. Po remoncie jest możliwe, że będzie najszybsze. Ploty o przeprowadzeniu IC przez Wodzisław chodzą od jakiegoś czasu. Ile w tym prawdy to ciężko powiedzieć. Z całą pewnością takie plany istniały. Jeśli już to sądzę, że chodzi o połączenia nocne, bo w dzień przepustowość jednotorowej na większości odcinku linii jest ograniczona osobówkami (szczególnie odcinek Orzesze - Mikołów). Są też ploty o odbudowie Brady, ale to już inna historia...
Dla mnie byłoby super! Pytanie gdzie IC będzie miało postój: na pewno Rybnik, może Wodzisław? Reszta stacji pewnie na przelocie i byłoby ciekawe przejechać tą linię prawie bez zatrzymań! Mankamentem byłyby kiepskie prędkości jak na IC (nawet po remoncie: 80-60 km/h).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fazik
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: CZerwionka
|
Wysłany: Śro 22:13, 24 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
dzięki za wyjaśnienie pewnie to była ta ulica -) jesli tam znowu pojade to to obadam jescze raz dzieki, ostatnio czesto bywam w tych stronach i zainteresowała mnie infrastruktura z tych okolic ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arczix
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Czw 15:23, 25 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Tak infrastruktura jest specydiczna dla tej lini , słupy trakcyjne, kratownicowe, typowe dla lini na szkodach górniczych. Co do IC... Pszczyna ma 25 000 mieszkańców, IC zatrzymują się tam. Wodzisław ma 51 000 mieszkańców, nie wiem czemu nie miał by się tu zatrzymywać. Moze oprócz Brady, odbudują czyżowicką mijankę Kurcze wszystko zaczyna przyjmować kształty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marteen
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik / Kraków
|
Wysłany: Czw 16:23, 25 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
jakby tu chodziło o liczbę mieszkańców to IC od Jaworzna do Gliwic powinien zatrzymywać sie na każdej stacji.
gdyby kursował taki nocny chyba Chopin sie zwie z Wiednia to by było świetne i szybkie połączenie do Warszawy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marteen dnia Czw 16:24, 25 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
EP07-135
MIŁOŚNIK

Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 16:33, 25 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Dla mnie byłoby super! Pytanie gdzie IC będzie miało postój: na pewno Rybnik, może Wodzisław? Reszta stacji pewnie na przelocie i byłoby ciekawe przejechać tą linię prawie bez zatrzymań! Mankamentem byłyby kiepskie prędkości jak na IC (nawet po remoncie: 80-60 km/h). |
IC, EC itd itp przez Rybnik Wodzisław jak na razie proponuje między bajki włożyć . Mimo to ptaszki dosyć głośno ostatnio śpiewały o powrocie Skarbka ... ale nic z tego. Intercity boi się puszczać pociągi do nas, ze względu na planowaną modernizację tzw. kurzej stopy, która miała by potrwać minimum 4 miesiące. Wymagałoby to uruchomienie komunikacji zastępczej, co w efekcie zamiast zysku przyniosło by im straty. Co do prędkości 80-60 to właśnie wychodzi na plus, modernizacja linii Katowice - Zebrzydowice jest planowana po 2014 roku, a po całkowitej wymianie infrastruktury na linii Katowice - Wodzisław, czas jazdy do Bohumina byłby porównywalny, a koszty mniejsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
spin
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice
|
Wysłany: Czw 19:14, 25 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
>planowaną modernizację tzw. kurzej stopy, która miała by potrwać >minimum 4 miesiące.
Masz na myśli widukty nad drogą i rzeką? to jest zamkniecie na ponad rok...
IC to temat tabu w ROW :]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
han
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 15:44, 26 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Poki nie zakonczy sie budowa 'nowej kurzej stopy' IC napewno bedzie nieosiagalne w ROW. Plotki o puszczeniu niektorych EC przez Rybnik, Chalupki kraza juz od paru ladnych lat, tyle tylko ze zawsze byla to opcja przez Raciborz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|