Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Informacje n.t. "szlaku" Wodzisław - Jastrzębie -
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 18:19, 21 Kwi 2008    Temat postu:

spin napisał:
Chyba warto byłoby wprowadzić na ten czas objazd(niektóre pociągi) przez Gliwice, Stare Koźle, Nędzę Wieś.


Na dzisiaj najwygodniejszy objazd to jest chyba przez Knurów, Zabrze Makoszowy i Rudę Śląską. Nie trzeba w ogóle zmieniać czoła, a trasa nie ma raczej zbyt dużego obłożenia. Nie wiem tylko, jak z prędkością takiego połączenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Pon 18:21, 21 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Pon 18:30, 21 Kwi 2008    Temat postu:

Jeśli dobrze pamiętam to tylko 30, ale pewien nie jestem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziupo




Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pon 19:15, 21 Kwi 2008    Temat postu:

Przez Makoszowy? Chyba już kiedyś był taki pociąg, ale nie wiem czy dokładnie ta sama trasa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 20:34, 21 Kwi 2008    Temat postu:

Jak chcecie tam przejechać z Rybnika... przecież w Paruszowcu wiadukt będzie modernizowany więc ta linia jest odcięta więc ten objazd odpada :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 20:36, 21 Kwi 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Na dzisiaj najwygodniejszy objazd to jest chyba przez Knurów, Zabrze Makoszowy i Rudę Śląską. Nie trzeba w ogóle zmieniać czoła, a trasa nie ma raczej zbyt dużego obłożenia. Nie wiem tylko, jak z prędkością takiego połączenia.

Powiedz mi mieszeczku po co jechać przez Knurów ?
W ogóle z tego co wiem, a w świetle twojej nieprzeniknionej wiedzy wiem niewiele, objazd miałby być spowodowany modernizacją mosto-wiaduktów na Paruszowcu, więc jak chcesz dojechać najpierw do Leszczyn a potem jechać przez Knurów, Makoszowy jak odcinek Rybnik - Leszczyny miałby być przez kilka miesięcy nieprzejezdny?
Objazd linią Orzesze - Żory to jedyne wyjście, żeby pociąg z Katowic do Rybnika dojechał w miarę dobrym czasie. Dlatego będziemy zabiegać o odbudowę tej linii. Dodatkowym mocnym argumentem jest fakt, że władze miasta Katowice planują wybudować dworzec autobusowy w Piotrowicach, na którym miały by kończyć autobusy międzymiejskie m. in. Drabas, a pociąg z Żor mógłby dojechać do centrum Katowic.

P.S Mieszko zanim coś napiszesz zastanów się 3 razy, czy twój post ma w ogóle sens ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EP07-135 dnia Pon 20:37, 21 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
spin




Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice

PostWysłany: Wto 18:07, 22 Kwi 2008    Temat postu:

[quote="mieszko966"]
spin napisał:


Na dzisiaj najwygodniejszy objazd to jest chyba przez Knurów, Zabrze Makoszowy i Rudę Śląską. Nie trzeba w ogóle zmieniać czoła, a trasa nie ma raczej zbyt dużego obłożenia. Nie wiem tylko, jak z prędkością takiego połączenia.


No kolego, muszę przyznać że zaskoczyłeś mnie:]
Owa linia jest w fatalnym stanie technicznym(na odcinku od Kat. Ligoty do Zabrza M. szybkość to góra 30km/h). Czas przejazdu z Katowic do Leszczyn jest dłuższy o ok 30 minut, niż normalnie. Obłożenie nie jest takie małe po lini kursuja ciagle poc. towarowe głównie z kopalń


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 23:25, 23 Kwi 2008    Temat postu:

EP07-135 napisał:
W ogóle z tego co wiem, a w świetle twojej nieprzeniknionej wiedzy wiem niewiele, objazd miałby być spowodowany modernizacją mosto-wiaduktów na Paruszowcu [...]


Wydawało mi się, że odnoszę się do remontu na dalszym odcinku trasy. Embarassed
Niefart. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie 23:15, 07 Wrz 2008
PRZENIESIONY
Wto 9:31, 09 Wrz 2008    Temat postu: Informacje n.t. lini 159: Orzesze - Wodzisław Śląski

Witam chciałbym się skupić właśnie na lini z tematu. Pewno wiele z was myśli, po co ten pomysł, bo linia już prawie nie przejezdna (nie licząc dwutoru: Podg Studzionka - Żory). Jednak chciałbym się na niej skupić, ponieważ, jak się dowiedziałem ze swoich źródeł, konsorcjum ALPINE, buduje wiadukt nad linią 159 (odcinek Jastrzębie Zdrój - Wodzisław Śląski, a dokładniej Godów-Łaziska-Turza). Czy wie ktoś o tym coś więcej, może ktoś potwierdzi moje informacje.
Pozdrawiam, Artur.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 0:22, 08 Wrz 2008
PRZENIESIONY
Wto 9:32, 09 Wrz 2008    Temat postu:

Do niniejszego tematu proponuję przesunąć informacje które jakiś czas temu pojawiły się na temat modernizacji odcinka Jastrzębie - Orzesze (nie przeszło prez sejm Sad )
Jeśli chodzi o wiadukt to widziałem na własne oczy zniwelowany nasyp w miejscu przecięcia się linii 159 i autostrady (okolice Turzy).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin - sjz




Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 12:13, 18 Paź 2008    Temat postu: Oh gdyby nie to PKP...

[link widoczny dla zalogowanych]

Znalazłem ciekawe informacje, mianowicie linia Jastrzębie Zdrój - Wodzisław Śląski byłą przystosowana do V=70 km/h, czyli tym samym sam przejazd z przystankami powinien wynosić ok. 25 minut. Przy założeniu, że Wodzisław - Rybnik będzie V=60 km/h daje to niezły wynik tj. 37 minut z Jastrzębia Zdroju do Rybnika. hmmm byłoby pięknie

źródło: [link widoczny dla zalogowanych] Jastrzębie - Wodzisław
[link widoczny dla zalogowanych] Wodzisław - Rybnik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob 12:39, 18 Paź 2008    Temat postu:

Sam dawałem tam tą informacje, że na Wodzisław - Jastrzębie było 70km/h (Do dziś w stacji Wodzisław na linie 159 ostał się wzkaźnik w27 z cyfrą 7, czyli że od tego momentu obowiązuje szlakowa 70km/h)... Jednak była masa ograniczeń stałych i tymczasowych do 30, 20 km/h... Pociągi jeździły puste... Szkoda tej lini, ponieważ była i jest bardzo malownicza. Nie posiadam WOSu z rozkładu 1996/97, tabela 157... Trzeba by było zobaczyć ile było tych ograniczeń, tory były w bardzo złym stanie, a linia nierentowna. Np Z JZ Moszcenicy do JZ pociąg jechał w latach 80tych 4 minuty... w tych ostatnich rozkładach 7 minut, a odległość między stacjami to tylko 4km... Są plany, że linie z Jastrzębia pociągnie się na nowo, jednak linią kolei górniczych, przez szyby zachodnie, Skrzyszów, KWK 1 Maja, aż do Wodzisławia...

Co do szlakowej np: JZ - JZ Bzie było 80km/h, jednak było wiele ograniczeń przed Bziem z powodu czynnych szkód górniczych. Tak samo Wodzisław - Rybnik... szlakowa 60km/h, a ograniczenie zaczyna się już wstacji Wodzisław i Rybnik Towarowy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin - sjz




Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 13:02, 18 Paź 2008    Temat postu:

arczix napisał:
Sam dawałem tam tą informacje, że na Wodzisław - Jastrzębie było 70km/h (Do dziś w stacji Wodzisław na linie 159 ostał się wzkaźnik w27 z cyfrą 7, czyli że od tego momentu obowiązuje szlakowa 70km/h)... Jednak była masa ograniczeń stałych i tymczasowych do 30, 20 km/h... Pociągi jeździły puste... Szkoda tej lini, ponieważ była i jest bardzo malownicza. Nie posiadam WOSu z rozkładu 1996/97, tabela 157... Trzeba by było zobaczyć ile było tych ograniczeń, tory były w bardzo złym stanie, a linia nierentowna. Np Z JZ Moszcenicy do JZ pociąg jechał w latach 80tych 4 minuty... w tych ostatnich rozkładach 7 minut, a odległość między stacjami to tylko 4km... Są plany, że linie z Jastrzębia pociągnie się na nowo, jednak linią kolei górniczych, przez szyby zachodnie, Skrzyszów, KWK 1 Maja, aż do Wodzisławia...

Co do szlakowej np: JZ - JZ Bzie było 80km/h, jednak było wiele ograniczeń przed Bziem z powodu czynnych szkód górniczych. Tak samo Wodzisław - Rybnik... szlakowa 60km/h, a ograniczenie zaczyna się już wstacji Wodzisław i Rybnik Towarowy...


Co znaczy, że jest planowana odbudowa po linii towarowej Jastrzębie - Wodzisław?

Napisałem e-maila do Kierownika Projektu (Sylwester Kasperek) - A1 Gorzyczki - Świerklany, czy w założeniach projektowych są wiadukty na w/w linii towarowej i dawnej linii osobowe...j


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob 14:50, 18 Paź 2008    Temat postu:

Gdzieś tam ktoś coś powiedział... narazie nic nie wiadomo... Najbliżej realne jest odbudowanie kawałka lini 159 na odcinku Wodzisław - Turza i dalej do Koloni Fryderyk do centrali Alpine. Będą tam wozili pociągami masę asfaltową.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 10:49, 20 Paź 2008    Temat postu:

Że jest realne to trochę za dużo powiedziane. Ja bym powiedział że "istnieje taka szansa".

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez semaforek dnia Pon 10:50, 20 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wtm




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rydułtowy

PostWysłany: Śro 10:34, 24 Gru 2008    Temat postu: Re: Oh gdyby nie to PKP...

Marcin - sjz napisał:
Znalazłem ciekawe informacje, mianowicie linia Jastrzębie Zdrój - Wodzisław Śląski byłą przystosowana do V=70 km/h, czyli tym samym sam przejazd z przystankami powinien wynosić ok. 25 minut.

A w praktyce było tak:
1996/1997
os. 4035 z Wisły Głębce do Rybnika
Jastrzębie Zdrój 6:00 odj.
Jastrzębie Zdrój Moszczenica 6:06
Jastrzębie Zdrój Szotkowice 6:10
Godów 6:14
Łaziska Śląskie 6:18
Turza Śląska 6:23
Wodzisław Śląski 6:31 przyj.

zima 1994/95
os. 4035 z Wisły Głębce do Rybnika
Jastrzębie Zdrój 6:01 odj.
Jastrzębie Zdrój Moszczenica 6:07/08
Jastrzębie Zdrój Szotkowice 6:12
Godów 6:16
Łaziska Śląskie 6:20
Turza Śląska 6:25
Wodzisław Śląski 6:32 przyj.

1989/90
os. 4015 z Wisły Głębce do Rybnika
Jastrzębie Zdrój 6:04 odj.
Jastrzębie Zdrój Moszczenica 6:12/17
Jastrzębie Zdrój Szotkowice 6:21
Godów 6:25
Łaziska Rybnickie 6:29
Turza Śląska 6:34
Wodzisław Śląski 6:41 przyj.

1986/1987
os. 4015 z Pawłowic Śl.
Jastrzębie Zdrój 6:08 odj.
Jastrzębie Zdrój Moszczenica 6:15/16
Jastrzębie Zdrój Szotkowice |
Godów 6:26
Łaziska Rybnickie 6:30
Turza Śląska 6:35
Wodzisław Śląski 6:42

1978/1979
os. 4013 z Gierałtowic
Jastrzębie Zdrój 6:11 odj.
Moszczenica Śl. 6:19/26
Szotkowice 6:30
Godów 6:35
Łaziska Rybnickie 6:40
Turza Śląska 6:45
Wodzisław Śląski 6:53

1974/75
os. 4013 z Gierałtowic
Jastrzębie Zdrój 6:13 odj.
Moszczenica Śl. 6:20
Szotkowice 6:25
Godów 6:31
Łaziska Rybnickie 6:37
Turza Śląska 6:44
Wodzisław Śląski 6:53

1964/65
os. 4015
Jastrzębie Zdrój 5:51
Moszczenica Śl. 5:56/6:02
Szotkowice 6:06
Godów 6:18
Łaziska Rybnickie 6:25
Turza Śląska 6:31
Wodzisław Śląski 6:40

1956/57
os. 715 z Żor
Jastrzębie Zdrój 5:53 odj.
Moszczenica Śl. 6:59/6:02
Szotkowice 6:07
Godów 6:14
Łaziska Rybnickie 6:20
Turza Śląska 6:27
Wodzisław Śląski 6:36

1947/48
os. 2131A/2123 z Gierałtowic
Jastrzębie Zdrój 6:19 odj.
Moszczenica Śl. 6:26
Szotkowice 6:32
Godów 6:38
Łaziska Rybnickie 6:43
Turza Śląska 6:50
Wodzisław Śląski 7:00

1944
osobowy ze stacji Orzesche
Bad Königsdorf 6:14 odj.
Moschczenitz 6:12/13
Godow 6:32
Groß Thurze 6:43
Loslau 6:52

1931 lato
os. 915
Jastrzębie Zdrój 6:20
Moszczenica Śl. 6:27
Godów 6:37
Turze Śl. 6:47
Wodzisław 6:57

1926/27
os. 2933/1933 z Jastrzębia Górnego
Jastrzębie Zdrój 6:31 odj.
Moszczenica Śl. 6:39
Godów 6:53
Turze Śl. 7:04
Wodzisław 7:14


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sebastianeczekk




Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 19:22, 05 Sty 2009    Temat postu:

Linia Jastrzębie-Orzesze? Mniaaam Wink Jestem za...
Ehh to były czasy kiedy się przychodziło na stację choćby po to żeby obejrzeć EN57 Wink A te czasy kiedy się jeździło Jastrzębie-Orzesze-Katowice Wink Sam miód! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Knight_Rider




Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice - Raszowiec

PostWysłany: Czw 19:38, 16 Kwi 2009    Temat postu:

Ja też jestem za. W jakich okolicznościach 159 Wod - JZ - Orzesze została zamknięta? Wieje mi tu absurdem a la linia aut KZK 194 Gliwice - Leszczyny. Jeździł tam może ekspresowy Gliwice - JZ (jaka linia)? I jak zabiegać o przywrócenie tej linii, jeśli wiadomo, że będzie trudno rozmawiać o niej z tym pekapeowym betonem?? Łatwiej byłoby z PCC. Ale nie można, bo teren szlaku należy do tego rządowego badziewia. Pogadajcie z samorządami.

Już nigdy nie powinno się rozbierać torów na żadnym szlaku, tylko przeznaczać je pod ruch tranzytowy. I co z kwestią szyn i przejazdów kolejowych, chciałby kto jeszcze odtwarzać? I kto za tą linię zapłaci?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Knight_Rider dnia Czw 19:50, 16 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw 20:57, 16 Kwi 2009    Temat postu:

Marzenie nie do spełnienia...
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam, Artur.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arczix dnia Czw 20:57, 16 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Knight_Rider




Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice - Raszowiec

PostWysłany: Czw 21:51, 16 Kwi 2009    Temat postu:

Gdzie jest ten nieczynny zjazd od 159 - ki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw 21:56, 16 Kwi 2009    Temat postu:

Musiałbym poszukać zdjęć bo mam ich troszke...Wink Za wiaduktem widocznym w tle (ulica Jastrzębska) idą 3 linie koło siebie, jak każdemu wiadomo (875,159,158)... Szyny ze 159 idą sobie ze 400m i urywają się 100m za semaforem wjazdowym ;]
Tory pojawiają się dopiero w dzielnicy Turzyczka, jak linia odbija na południe... Potem są ubytki sponsorowane przez złomiarzy... Ze słupów sieci trakcujnej na tej lini mało już zostało, tylko fundamenty i gdzie niegdzie kikuty... A linia 159 kończy się przy nastawni WSA-1 w kilometrze 57, coś ;P

Pozdrawiam, Artur Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island