Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 18:19, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
spin napisał: | Chyba warto byłoby wprowadzić na ten czas objazd(niektóre pociągi) przez Gliwice, Stare Koźle, Nędzę Wieś. |
Na dzisiaj najwygodniejszy objazd to jest chyba przez Knurów, Zabrze Makoszowy i Rudę Śląską. Nie trzeba w ogóle zmieniać czoła, a trasa nie ma raczej zbyt dużego obłożenia. Nie wiem tylko, jak z prędkością takiego połączenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Pon 18:21, 21 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pon 18:30, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Jeśli dobrze pamiętam to tylko 30, ale pewien nie jestem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziupo
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Pon 19:15, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Przez Makoszowy? Chyba już kiedyś był taki pociąg, ale nie wiem czy dokładnie ta sama trasa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczix
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pon 20:34, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Jak chcecie tam przejechać z Rybnika... przecież w Paruszowcu wiadukt będzie modernizowany więc ta linia jest odcięta więc ten objazd odpada :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 20:36, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | Na dzisiaj najwygodniejszy objazd to jest chyba przez Knurów, Zabrze Makoszowy i Rudę Śląską. Nie trzeba w ogóle zmieniać czoła, a trasa nie ma raczej zbyt dużego obłożenia. Nie wiem tylko, jak z prędkością takiego połączenia. |
Powiedz mi mieszeczku po co jechać przez Knurów ?
W ogóle z tego co wiem, a w świetle twojej nieprzeniknionej wiedzy wiem niewiele, objazd miałby być spowodowany modernizacją mosto-wiaduktów na Paruszowcu, więc jak chcesz dojechać najpierw do Leszczyn a potem jechać przez Knurów, Makoszowy jak odcinek Rybnik - Leszczyny miałby być przez kilka miesięcy nieprzejezdny?
Objazd linią Orzesze - Żory to jedyne wyjście, żeby pociąg z Katowic do Rybnika dojechał w miarę dobrym czasie. Dlatego będziemy zabiegać o odbudowę tej linii. Dodatkowym mocnym argumentem jest fakt, że władze miasta Katowice planują wybudować dworzec autobusowy w Piotrowicach, na którym miały by kończyć autobusy międzymiejskie m. in. Drabas, a pociąg z Żor mógłby dojechać do centrum Katowic.
P.S Mieszko zanim coś napiszesz zastanów się 3 razy, czy twój post ma w ogóle sens ...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez EP07-135 dnia Pon 20:37, 21 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
spin
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice
|
Wysłany: Wto 18:07, 22 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
[quote="mieszko966"] spin napisał: |
Na dzisiaj najwygodniejszy objazd to jest chyba przez Knurów, Zabrze Makoszowy i Rudę Śląską. Nie trzeba w ogóle zmieniać czoła, a trasa nie ma raczej zbyt dużego obłożenia. Nie wiem tylko, jak z prędkością takiego połączenia. |
No kolego, muszę przyznać że zaskoczyłeś mnie:]
Owa linia jest w fatalnym stanie technicznym(na odcinku od Kat. Ligoty do Zabrza M. szybkość to góra 30km/h). Czas przejazdu z Katowic do Leszczyn jest dłuższy o ok 30 minut, niż normalnie. Obłożenie nie jest takie małe po lini kursuja ciagle poc. towarowe głównie z kopalń
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 23:25, 23 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
EP07-135 napisał: | W ogóle z tego co wiem, a w świetle twojej nieprzeniknionej wiedzy wiem niewiele, objazd miałby być spowodowany modernizacją mosto-wiaduktów na Paruszowcu [...] |
Wydawało mi się, że odnoszę się do remontu na dalszym odcinku trasy.
Niefart.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczix
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Nie 23:15, 07 Wrz 2008 PRZENIESIONY Wto 9:31, 09 Wrz 2008 Temat postu: Informacje n.t. lini 159: Orzesze - Wodzisław Śląski |
|
|
Witam chciałbym się skupić właśnie na lini z tematu. Pewno wiele z was myśli, po co ten pomysł, bo linia już prawie nie przejezdna (nie licząc dwutoru: Podg Studzionka - Żory). Jednak chciałbym się na niej skupić, ponieważ, jak się dowiedziałem ze swoich źródeł, konsorcjum ALPINE, buduje wiadukt nad linią 159 (odcinek Jastrzębie Zdrój - Wodzisław Śląski, a dokładniej Godów-Łaziska-Turza). Czy wie ktoś o tym coś więcej, może ktoś potwierdzi moje informacje.
Pozdrawiam, Artur.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gajdzik
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pon 0:22, 08 Wrz 2008 PRZENIESIONY Wto 9:32, 09 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Do niniejszego tematu proponuję przesunąć informacje które jakiś czas temu pojawiły się na temat modernizacji odcinka Jastrzębie - Orzesze (nie przeszło prez sejm )
Jeśli chodzi o wiadukt to widziałem na własne oczy zniwelowany nasyp w miejscu przecięcia się linii 159 i autostrady (okolice Turzy).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin - sjz
Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Sob 12:13, 18 Paź 2008 Temat postu: Oh gdyby nie to PKP... |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Znalazłem ciekawe informacje, mianowicie linia Jastrzębie Zdrój - Wodzisław Śląski byłą przystosowana do V=70 km/h, czyli tym samym sam przejazd z przystankami powinien wynosić ok. 25 minut. Przy założeniu, że Wodzisław - Rybnik będzie V=60 km/h daje to niezły wynik tj. 37 minut z Jastrzębia Zdroju do Rybnika. hmmm byłoby pięknie
źródło: [link widoczny dla zalogowanych] Jastrzębie - Wodzisław
[link widoczny dla zalogowanych] Wodzisław - Rybnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczix
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Sob 12:39, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Sam dawałem tam tą informacje, że na Wodzisław - Jastrzębie było 70km/h (Do dziś w stacji Wodzisław na linie 159 ostał się wzkaźnik w27 z cyfrą 7, czyli że od tego momentu obowiązuje szlakowa 70km/h)... Jednak była masa ograniczeń stałych i tymczasowych do 30, 20 km/h... Pociągi jeździły puste... Szkoda tej lini, ponieważ była i jest bardzo malownicza. Nie posiadam WOSu z rozkładu 1996/97, tabela 157... Trzeba by było zobaczyć ile było tych ograniczeń, tory były w bardzo złym stanie, a linia nierentowna. Np Z JZ Moszcenicy do JZ pociąg jechał w latach 80tych 4 minuty... w tych ostatnich rozkładach 7 minut, a odległość między stacjami to tylko 4km... Są plany, że linie z Jastrzębia pociągnie się na nowo, jednak linią kolei górniczych, przez szyby zachodnie, Skrzyszów, KWK 1 Maja, aż do Wodzisławia...
Co do szlakowej np: JZ - JZ Bzie było 80km/h, jednak było wiele ograniczeń przed Bziem z powodu czynnych szkód górniczych. Tak samo Wodzisław - Rybnik... szlakowa 60km/h, a ograniczenie zaczyna się już wstacji Wodzisław i Rybnik Towarowy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin - sjz
Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Sob 13:02, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
arczix napisał: | Sam dawałem tam tą informacje, że na Wodzisław - Jastrzębie było 70km/h (Do dziś w stacji Wodzisław na linie 159 ostał się wzkaźnik w27 z cyfrą 7, czyli że od tego momentu obowiązuje szlakowa 70km/h)... Jednak była masa ograniczeń stałych i tymczasowych do 30, 20 km/h... Pociągi jeździły puste... Szkoda tej lini, ponieważ była i jest bardzo malownicza. Nie posiadam WOSu z rozkładu 1996/97, tabela 157... Trzeba by było zobaczyć ile było tych ograniczeń, tory były w bardzo złym stanie, a linia nierentowna. Np Z JZ Moszcenicy do JZ pociąg jechał w latach 80tych 4 minuty... w tych ostatnich rozkładach 7 minut, a odległość między stacjami to tylko 4km... Są plany, że linie z Jastrzębia pociągnie się na nowo, jednak linią kolei górniczych, przez szyby zachodnie, Skrzyszów, KWK 1 Maja, aż do Wodzisławia...
Co do szlakowej np: JZ - JZ Bzie było 80km/h, jednak było wiele ograniczeń przed Bziem z powodu czynnych szkód górniczych. Tak samo Wodzisław - Rybnik... szlakowa 60km/h, a ograniczenie zaczyna się już wstacji Wodzisław i Rybnik Towarowy... |
Co znaczy, że jest planowana odbudowa po linii towarowej Jastrzębie - Wodzisław?
Napisałem e-maila do Kierownika Projektu (Sylwester Kasperek) - A1 Gorzyczki - Świerklany, czy w założeniach projektowych są wiadukty na w/w linii towarowej i dawnej linii osobowe...j
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczix
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Sob 14:50, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Gdzieś tam ktoś coś powiedział... narazie nic nie wiadomo... Najbliżej realne jest odbudowanie kawałka lini 159 na odcinku Wodzisław - Turza i dalej do Koloni Fryderyk do centrali Alpine. Będą tam wozili pociągami masę asfaltową.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pon 10:49, 20 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Że jest realne to trochę za dużo powiedziane. Ja bym powiedział że "istnieje taka szansa".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez semaforek dnia Pon 10:50, 20 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wtm
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: Śro 10:34, 24 Gru 2008 Temat postu: Re: Oh gdyby nie to PKP... |
|
|
Marcin - sjz napisał: | Znalazłem ciekawe informacje, mianowicie linia Jastrzębie Zdrój - Wodzisław Śląski byłą przystosowana do V=70 km/h, czyli tym samym sam przejazd z przystankami powinien wynosić ok. 25 minut. |
A w praktyce było tak:
1996/1997
os. 4035 z Wisły Głębce do Rybnika
Jastrzębie Zdrój 6:00 odj.
Jastrzębie Zdrój Moszczenica 6:06
Jastrzębie Zdrój Szotkowice 6:10
Godów 6:14
Łaziska Śląskie 6:18
Turza Śląska 6:23
Wodzisław Śląski 6:31 przyj.
zima 1994/95
os. 4035 z Wisły Głębce do Rybnika
Jastrzębie Zdrój 6:01 odj.
Jastrzębie Zdrój Moszczenica 6:07/08
Jastrzębie Zdrój Szotkowice 6:12
Godów 6:16
Łaziska Śląskie 6:20
Turza Śląska 6:25
Wodzisław Śląski 6:32 przyj.
1989/90
os. 4015 z Wisły Głębce do Rybnika
Jastrzębie Zdrój 6:04 odj.
Jastrzębie Zdrój Moszczenica 6:12/17
Jastrzębie Zdrój Szotkowice 6:21
Godów 6:25
Łaziska Rybnickie 6:29
Turza Śląska 6:34
Wodzisław Śląski 6:41 przyj.
1986/1987
os. 4015 z Pawłowic Śl.
Jastrzębie Zdrój 6:08 odj.
Jastrzębie Zdrój Moszczenica 6:15/16
Jastrzębie Zdrój Szotkowice |
Godów 6:26
Łaziska Rybnickie 6:30
Turza Śląska 6:35
Wodzisław Śląski 6:42
1978/1979
os. 4013 z Gierałtowic
Jastrzębie Zdrój 6:11 odj.
Moszczenica Śl. 6:19/26
Szotkowice 6:30
Godów 6:35
Łaziska Rybnickie 6:40
Turza Śląska 6:45
Wodzisław Śląski 6:53
1974/75
os. 4013 z Gierałtowic
Jastrzębie Zdrój 6:13 odj.
Moszczenica Śl. 6:20
Szotkowice 6:25
Godów 6:31
Łaziska Rybnickie 6:37
Turza Śląska 6:44
Wodzisław Śląski 6:53
1964/65
os. 4015
Jastrzębie Zdrój 5:51
Moszczenica Śl. 5:56/6:02
Szotkowice 6:06
Godów 6:18
Łaziska Rybnickie 6:25
Turza Śląska 6:31
Wodzisław Śląski 6:40
1956/57
os. 715 z Żor
Jastrzębie Zdrój 5:53 odj.
Moszczenica Śl. 6:59/6:02
Szotkowice 6:07
Godów 6:14
Łaziska Rybnickie 6:20
Turza Śląska 6:27
Wodzisław Śląski 6:36
1947/48
os. 2131A/2123 z Gierałtowic
Jastrzębie Zdrój 6:19 odj.
Moszczenica Śl. 6:26
Szotkowice 6:32
Godów 6:38
Łaziska Rybnickie 6:43
Turza Śląska 6:50
Wodzisław Śląski 7:00
1944
osobowy ze stacji Orzesche
Bad Königsdorf 6:14 odj.
Moschczenitz 6:12/13
Godow 6:32
Groß Thurze 6:43
Loslau 6:52
1931 lato
os. 915
Jastrzębie Zdrój 6:20
Moszczenica Śl. 6:27
Godów 6:37
Turze Śl. 6:47
Wodzisław 6:57
1926/27
os. 2933/1933 z Jastrzębia Górnego
Jastrzębie Zdrój 6:31 odj.
Moszczenica Śl. 6:39
Godów 6:53
Turze Śl. 7:04
Wodzisław 7:14
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sebastianeczekk
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 19:22, 05 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Linia Jastrzębie-Orzesze? Mniaaam Jestem za...
Ehh to były czasy kiedy się przychodziło na stację choćby po to żeby obejrzeć EN57 A te czasy kiedy się jeździło Jastrzębie-Orzesze-Katowice Sam miód!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_Rider
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice - Raszowiec
|
Wysłany: Czw 19:38, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ja też jestem za. W jakich okolicznościach 159 Wod - JZ - Orzesze została zamknięta? Wieje mi tu absurdem a la linia aut KZK 194 Gliwice - Leszczyny. Jeździł tam może ekspresowy Gliwice - JZ (jaka linia)? I jak zabiegać o przywrócenie tej linii, jeśli wiadomo, że będzie trudno rozmawiać o niej z tym pekapeowym betonem?? Łatwiej byłoby z PCC. Ale nie można, bo teren szlaku należy do tego rządowego badziewia. Pogadajcie z samorządami.
Już nigdy nie powinno się rozbierać torów na żadnym szlaku, tylko przeznaczać je pod ruch tranzytowy. I co z kwestią szyn i przejazdów kolejowych, chciałby kto jeszcze odtwarzać? I kto za tą linię zapłaci?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Knight_Rider dnia Czw 19:50, 16 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczix
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Czw 20:57, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Marzenie nie do spełnienia...
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam, Artur.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arczix dnia Czw 20:57, 16 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_Rider
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice - Raszowiec
|
Wysłany: Czw 21:51, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Gdzie jest ten nieczynny zjazd od 159 - ki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczix
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Czw 21:56, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Musiałbym poszukać zdjęć bo mam ich troszke... Za wiaduktem widocznym w tle (ulica Jastrzębska) idą 3 linie koło siebie, jak każdemu wiadomo (875,159,158)... Szyny ze 159 idą sobie ze 400m i urywają się 100m za semaforem wjazdowym ;]
Tory pojawiają się dopiero w dzielnicy Turzyczka, jak linia odbija na południe... Potem są ubytki sponsorowane przez złomiarzy... Ze słupów sieci trakcujnej na tej lini mało już zostało, tylko fundamenty i gdzie niegdzie kikuty... A linia 159 kończy się przy nastawni WSA-1 w kilometrze 57, coś ;P
Pozdrawiam, Artur
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|