Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Informacje n.t. szlaku Rybnik - Katowice.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 23, 24, 25  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Śro 17:58, 11 Kwi 2007    Temat postu:

Ja jakoś bardzije wierzę w ten pierwszy artykuł. Niektórzy dziennikarze lubią podsycać nienawiść itp. Sa pewne prace których nie można wykonac od razu, tylko po jakimś czasie od zakończenia remontu, więc to że będą coś grzebać wcale nie znaczy że tory źle zrobili.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Czw 22:39, 12 Kwi 2007    Temat postu:

Nomit napisał:
Prawdą na pewno jest artykuł 1 , tak jak Semaforek powiedział dziennikarze to .......


Odprężanie tak, to prawda. Ale jest jeszcze coś. TOR-POL źle zrobił odwodnienia. To nie ma bezpośredniego związku na ekploatację bieżącą. Niemniej jeśli nie zostałoby to poprawione to za 3-4 lata mogłyby być problemy i wręcz skandal dla PKP PLK... Ale z tego co słyszałem to powinni bez problemu zmieścić się w tym terminie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 17:47, 17 Kwi 2007    Temat postu:

W poniedziałek PKP wznowiły remont torów na trasie z Rybnika do Katowic. Pasażerowie znów wsiadają do pociągu, jadą parę kilometrów do Leszczyn, potem wysiadają i biegną do autobusu.
- No i mamy powtórkę z rozrywki. Najgorzej z bagażami. Przecież nikt nie zaniesie mi walizki do autobusu. PKP powinny i o tym pomyśleć. Zorganizowanie komunikacji zastępczej nie załatwia całej sprawy. Jedynie obniżka cen biletów zrekompensowałaby nam niewygody - mówi Damian Raszka z Rybnika.

- Przecież zamknięty jest ten sam kawałek trasy. Mogli zrobić to raz, a porządnie - dodaje Mirosław Fojcik z Rybnika.

Robotnicy powrócili na tory, które zostały oddane do użytku w połowie stycznia. Wykonawca zakończył wówczas pierwszy etap prac więc PKP zdecydowały się puścić na tory pociągi.

- Rzeczywiście, prace prowadzone są na tym samym odcinku między Orzeszem Jaśkowice i Leszczynami. Ułożone zostały tam już nowe tory, teraz trzeba je podbić - tłumaczy Włodzimierz Leski,rzecznik PKP PLK w Katowicach. - To nie jest kwestia źle wykonanej roboty. Podbicie wykonuje się wtedy, gdy trasę przejedzie określona liczba pociągów. To normalny proces technologiczny -zapewnia.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zakończą się 25 kwietnia. Wówczas pasażerowie będą mogli odetchnąć z ulgą, a podróż powinna być krótsza i bez przesiadki.

- Między Orzeszem a Leszczynami ułożono tzw. tor bezstykowy, który zapewni bardziej komfortową jazdę - mówi Włodzimierz Leski.

Na remont zdecydowano się ze względu na fatalny stan torów. Pociąg mógł tamtędy jechać zaledwie 20 kilometrów na godzinę. Po zakończeniu inwestycji będzie mógł pędzić nawet osiemdziesiątką. Jednak modernizacja trasy Rybnik - Katowice nie skończy się na tym odcinku. - Został rozpisany przetarg na kolejny fragment linii pomiędzy Orzeszem a Łaziskami Brada - mówi Leski.
(źródło: Dziennik Zachodni, 16 kwietnia 2007)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 18:20, 17 Kwi 2007    Temat postu:

Włodzimierz Leski napisał:
Na remont zdecydowano się ze względu na fatalny stan torów. Pociąg mógł tamtędy jechać zaledwie 20 kilometrów na godzinę.

Widzę że Pan Włodzimierz Leski źle informuje potencjalnych odbiorców. Jeździło się 30 km/h a nie 20 Exclamation a to jest duża różnica.
Włodzimierz Leski napisał:
Rzeczywiście, prace prowadzone są na tym samym odcinku między Orzeszem Jaśkowice i Leszczynami. Ułożone zostały tam już nowe tory, teraz trzeba je podbić - tłumaczy Włodzimierz Leski,rzecznik PKP PLK w Katowicach. - To nie jest kwestia źle wykonanej roboty. Podbicie wykonuje się wtedy, gdy trasę przejedzie określona liczba pociągów. To normalny proces technologiczny -zapewnia.

Nie mógłby poprostu powiedzieć że muszą poprawić odwodnienie, zamiast udawania że wszystko jest OK ,a tak naprawdę jest inaczej Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Śro 21:45, 18 Kwi 2007    Temat postu:

Odwodnienie czyli chodzi o rowy obok torów ?? Takie odwodnienie to można robić w czasie ruchu pociągów, bez zamykania szlaku. Ale podbijać toru nie da rady przy ruchu pociągów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 14:29, 19 Kwi 2007    Temat postu:

semaforek napisał:
Odwodnienie czyli chodzi o rowy obok torów ?? Takie odwodnienie to można robić w czasie ruchu pociągów, bez zamykania szlaku. Ale podbijać toru nie da rady przy ruchu pociągów.


Z tego co się orientuję (a na torowiskach się nie znam) odwodnienie to nie tylko te rowy z boku, ale przecież woda spadająca na tłuczeń też gdzieś musi spływać. W przeciwnym razie może wymyć cały tłuczeń, a na torowisku będzie coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]

Z powodu takiego wymywania na niejednej trasie są ograniczenia, a tłuczeń co jakiś czas trzeba uzupełniać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Pią 9:25, 27 Kwi 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Z powodu takiego wymywania na niejednej trasie są ograniczenia, a tłuczeń co jakiś czas trzeba uzupełniać.[/quote]

Czyżby to Pszczyna peron 2 tor 1 Very Happy
Wracając do remontu ekipa TORPOL dalej została w Leszczynach i wymieniają rozjazd w Leszczynach (na torach bocznych) i przybyło dodatkowe ograniczenie pomiędzy Czerwionką Dęb. a Leszczynami na wysokości domków jednorodzinnych wzdłuż drogi pojawiło się ograniczenie 50km/h.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 13:13, 27 Kwi 2007    Temat postu:

Tak własnie między innymi niedawno wyglądał ten tor w Pszczynie, później na szlaku się aż czerwieni od ograniczeń czasowych Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pią 15:50, 27 Kwi 2007    Temat postu:

Wczoraj trochę połaziłem w okolicy Jaśkowic i prorobiłem zdjęcia. Dzisiaj był u mnie redaktor ze Świata Kolei który załatwiał w Rybniku pewne sprawy i przy okazji do mnie wpadł. Namówiłem go żeby się przejechał zobaczyć jak wygląda "duma śląskiej PLK" czyli odcinek Jaśkowice-Leszczyny. Powiedział, że z chęcią "zrobi wizję". W tej chwili nie ma drugiej w Polsce linii jednotorowej (poza Sławno-Darłowo) tak odstrzelonej jeśli chodzi o torowisko i nawierzchnie. Zdjęcia robi się przednie bo przy okazji remontu wykarczowano wszystko w obrębie 2-3 metrów od toru Smile Mam nadzieję, że w podobny sposób będą ją nadal remontować używając toru bezstykowego. Myślę, że zaniedługo będą musieli zająć się wymianą słupów trakcyjnych i sieci bo one nie prezentują się już niestety dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 18:00, 27 Kwi 2007    Temat postu:

I bardzo dobrze. Należy remontować tak ważną linię dla naszego regionu (Wodzisławia, Raciborza, Rynika, Orzesza i jeszcze wielu gmin na szlaku), aby w bardzo dobrym czasie mogli oni dojeżdżać do stolicy Śląska. Kto wie, może jak wyremontują linię, to będą śmigały nią pociągi pośpieszne i ekspesy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Pią 20:30, 27 Kwi 2007    Temat postu:

Arteks a możesz udostępnić te fotki?? z góry dzięki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 8:50, 29 Kwi 2007    Temat postu:

Cytat:
I bardzo dobrze. Należy remontować tak ważną linię dla naszego regionu (Wodzisławia, Raciborza, Rynika, Orzesza i jeszcze wielu gmin na szlaku), aby w bardzo dobrym czasie mogli oni dojeżdżać do stolicy Śląska. Kto wie, może jak wyremontują linię, to będą śmigały nią pociągi pośpieszne i ekspesy Smile

Bardzo mnie ciekawi, czy będzie tak kolorowo, jak mówisz. W obecnej sytuacji pociąg Racibórz-Katowice. Mógł by jechać 1,5 h. Lecz brakuje nowego taboru. Nowy tabor planuje się zakupić tylko dla linii magistralnych, i dla przewozów aglomeracyjnych. Nowy tabor do ROW nie może być w postaci szynobusów. Potrzebny jest nam sprawny kolejowy transport elektryczny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Nie 10:25, 29 Kwi 2007    Temat postu:

EP07-135 napisał:
Cytat:
I bardzo dobrze. Należy remontować tak ważną linię dla naszego regionu (Wodzisławia, Raciborza, Rynika, Orzesza i jeszcze wielu gmin na szlaku), aby w bardzo dobrym czasie mogli oni dojeżdżać do stolicy Śląska. Kto wie, może jak wyremontują linię, to będą śmigały nią pociągi pośpieszne i ekspesy Smile

Bardzo mnie ciekawi, czy będzie tak kolorowo, jak mówisz. W obecnej sytuacji pociąg Racibórz-Katowice. Mógł by jechać 1,5 h. Lecz brakuje nowego taboru. Nowy tabor planuje się zakupić tylko dla linii magistralnych, i dla przewozów aglomeracyjnych. Nowy tabor do ROW nie może być w postaci szynobusów. Potrzebny jest nam sprawny kolejowy transport elektryczny.


To jest jasne, przecież w naszym regionie szynobusy spalinowe wogóle nie powinny jeździć, gdyż mamy 100% elektryfikacji na uczęszczanych szlakach. W sumie to przydałyby się takie szynobusy elektryczne jak np. EN81, który śmiga w krakowskich okolicach. Jest on zapewne ekonomiczny, a pojemność akurat na trasę Pszczyna - Rybnik. Bo na Katowice - Rybnik napewno by nie wystarczył.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 16:38, 29 Kwi 2007    Temat postu:

Ładny elektryczny szynobus jeździ na linii Lubliniec - Częstochowa (niestety nie wiem jaki dokładnie Wink ) Taki by się u nas przydał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 8:42, 30 Kwi 2007    Temat postu:

Tom napisał:
Ładny elektryczny szynobus jeździ na linii Lubliniec - Częstochowa (niestety nie wiem jaki dokładnie Wink ) Taki by się u nas przydał.

Tam jeżdżą SA109 (O ile się nie mylę).
Nomit napisał:
wiecie com nie mówcie że nie może być szynobusa w ROW . Ponieważ w Lubelskim jeżdżą szynobusy na zelektryzowanej trasie Lublin-Dęblin !! SA 109 i SA 106 - jeśli się nie mylę!.
Więc chociaż 1 jakiś szynobus by się przydał na Rybnik-Pszczyna ( Kibel za duży ) w końcu PKP może dojść do wniosku że znowu jedną parę wykasują ...

Tylko kto ten szynobus nam kupi, PKP?
Szynobusy kupują samorządy i dają pod dzierżawę Przewozom Regionalnym.
Potrzeba nam sprawnej i taniej w eksploatacji jednostki elektrycznej np. EN81, która też obsługuje mało frekwencyjne zelektryfikowane trasy w województwie Świętokrzyskim.
Co do Rybnik-Pszczyna, to lekarstwo dla tej linii by się znalazło. Potrzeba tylko wyremontować tory (podwyższyć prędkość) i wszystkie pary do Bielska przedłużyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 9:46, 07 Maj 2007    Temat postu:

Tom napisał:
Ładny elektryczny szynobus jeździ na linii Lubliniec - Częstochowa (niestety nie wiem jaki dokładnie Wink ) Taki by się u nas przydał.

Ten szynobus ma tyle samo wspólnego z elektrycznoscią co parowóz (no może z tym wyjątkiem że w szynobusie dodatkowo są elektryczne drzwi). Na trasie Częstochowa-Lubliniec jeździ SA109. Co do "ładności" i niezawodności SA109 to się nie będę wypowiadał bo na tym forum nie można używac wulgaryzmów.

Tom napisał:
Ponieważ w Lubelskim jeżdżą szynobusy na zelektryzowanej trasie Lublin-Dęblin !! SA 109 i SA 106

Owszem jeżdżą tam spalinowe szynobusy pod drutem, ale to nie powód żeby brać z nich przykład. Jeżdżenie szynobusem pod drutem jest moim zdaniem błędem, chyba że wynika to z rezerw na linie niezelektryfikowane lub obiegów. W przypadku województwa Lubelskiego szynobus jeżdżący pod drutem jest poprostu rezerwą na linię Lublin-SWR i w przypadku awarii któregoś on wchodzi w jego obieg, a pod drut dają kibel. U nas linii niezeletryfikowanych nie ma więc kupowanie pojazdów spalinowaych jest nieuzasadnione. Potrzebne nam są elektryczne wagony motorowe takie jakimi są EN81.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 9:51, 07 Maj 2007    Temat postu:

semaforek napisał:
Jeżdżenie szynobusem pod drutem jest moim zdaniem błędem, chyba że wynika to z rezerw na linie niezelektryfikowane lub obiegów. [...] U nas linii niezeletryfikowanych nie ma więc kupowanie pojazdów spalinowaych jest nieuzasadnione. Potrzebne nam są elektryczne wagony motorowe takie jakimi są EN81.


Z tego, co się orientuję, spalinówki wciąż są chyba jednak nieco tańsze w eksploatacji, niż elektrowozy. Domyślam się, że to samo dotyczy szynobusów. Jest to więc jakiś argument.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 10:29, 07 Maj 2007    Temat postu:

Gdyby spalinówki były łatwiejsze i tańsze w eksploatacji to by nie elektryfikowano linii kolejowych w żadnym kraju. Z przykładów wyższości taboru eleltrycznego nad spalinowym jak na razie przychodzi mi do głowy fakt że elektryk moze sobie postać trochę na stacji nawrt zima, a mechanik przychodzi załącza go i jedzie. Za to diesla by trzeba odpalić (pod warunkiem że żadna woda nie zamarzła gdzieś), musi pochodzić trochę na biegu jałowym i dopiero jedzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 16:15, 07 Maj 2007    Temat postu:

Niezły offtopc się znów zrobić, sam zakończe ten temat.
Otóż większość podnieca się że autobusy szynowe są tańsze w eksploatacji od tradycyjnych pojazdów trakcyjnych. Rzeczywiście są tańsze ,ale tylko w polskich warunkach. 90% lokomotyw i jednostek na PKP było budowane w latach 80 i 70 XX wieku. Wszystkie loki i jednostki mają rozruch oporowy i mają silniki na prąd stały. A co za tym idzie zużywają dużo energii elektrycznej, dużo więcej od nowoczesnych pojazdów. Dajcie sobie powiedzieć. PKP już od 10 lat nie zakupiła ani jednej lokomotywy. Większość z nich powinna już dawno zostać wycofanych z eksploatacji. Spójrzcie na zachód, do Niemiec i Francji, czy tam puszczają pojazdy spalinowe pod drutem Question Nie, a więc lekarstwem na trasnport w naszym regionie są mniej kosztowne, szybsze a przedewszystkim lżejsze zespoły trakcyjne oraz lokomotywy. Które zużyją dużo mniej energii, niż tradycyjny kibel czy normalny lok.
Koniec tematu dalej dyskutujemy tylko o linii Rybnik-Katowice


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pon 19:01, 07 Maj 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
semaforek napisał:
Jeżdżenie szynobusem pod drutem jest moim zdaniem błędem, chyba że wynika to z rezerw na linie niezelektryfikowane lub obiegów. [...] U nas linii niezeletryfikowanych nie ma więc kupowanie pojazdów spalinowaych jest nieuzasadnione. Potrzebne nam są elektryczne wagony motorowe takie jakimi są EN81.
Z tego, co się orientuję, spalinówki wciąż są chyba jednak nieco tańsze w eksploatacji, niż elektrowozy. Domyślam się, że to samo dotyczy szynobusów. Jest to więc jakiś argument.


Jeszcze do niedawna PKP PLK stosowały cennik według którego szynobus był uprziwilejowany względem zwykłego składu. Z tego powodu np. Koleje Mazowieckie zdecydowały o zakupie i eksploatacji wagonów motorowych na zelektryfikowanej linii Tłuszcz-Ostrołęka. Z tego co mi wiadomo PLK jednak obecnie już tego nie rozróżnia i za przejazd po ich torach jest taka sama stawka dla EU07+BDhpun, ezt czy SA109. Być może tańsze są spalinowe ale jednak tendencje w komunikacji zbiorowej idą zdecydowanie w kierunku elektryczności.

Na Śląsku przydałyby się spalinowe szynobusy na wznowienie ruchu na trasie Racibórz-Głubczyce. Natomiast elektryczne z powodzeniem mogłyby prowadzić ruch na wielu liniach w tym np. na zawieszonej Jaśkowice-Tychy.

Aby jednak nie być oskarżonym o kontynuowanie offtopicu to chciałbym zauważyć, że rozpoczęły się prace przy budowie autostrady A1 która przetnie omawianą tu linię. Wyraźnie widać już miejsce w którym to będzie - niedaleko stacji Czerwionka. A więc po zmodernizowanej linii nad autostradą już za 2 lata!!! Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 23, 24, 25  Następny
Strona 3 z 25

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island