Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
han
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 9:56, 07 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Tak polowalem na probe obciazeniowa tego wiaduktu, chyba zrobiles jakies fotki Arteks
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Krzysiek
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 10:27, 07 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Wkońcu jakieś pozytywne wiadomości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arteks
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Sob 21:05, 08 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
han napisał: | Tak polowalem na probe obciazeniowa tego wiaduktu, chyba zrobiles jakies fotki Arteks  |
Niestety nie zrobiłem... Dowiedziałem się od kumpla który jechał tego dnia pociągiem. Gdybym wiedział wcześniej chętnie bym poinformował - wiesz przecie Han, że nigdy nie zostawiam nowinek tylko dla siebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arteks
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Śro 12:13, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Remont na odc. Brada-K-ce Ligota przedłuży się conajmniej do 13 XII. Poszło już pismo do PKP PR ze strony PLK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaworos
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: Czw 17:27, 13 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Co do remontu w/w szlaku to w Ligocie zniknęły stare rozjazdy wykopana jest metrowa dziura czyli lada dzień będą układać nowe rozjazdy tak samo w stacji Orzesze na wysokości nastawni wykonawczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
han
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 15:15, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Mikołów chce w PKP wykupić kursy do Katowic
Mikołów jest pierwszym miastem w naszym regionie, które chce bezpośrednio od PKP Przewozy Regionalne kupić dodatkowe kursy pociągów do Katowic. - Remont torów się skończy, a wtedy pociąg pojedzie 20 minut, a autobus dalej będzie wlókł się godzinę - tłumaczą w magistracie.
Czy niespełna 40-tysięczny Mikołów zrewolucjonizuje podejście do komunikacji w naszej aglomeracji? Miasto jest pierwszym, które poważnie zastanawia się nad inwestowaniem z miejskiej kasy w pociągi, zamiast tylko w przepełnione autobusy. "Gazeta" dowiedziała się, że gmina chce kupić bezpośrednio od PKP Przewozy Regionalne kilkanaście dodatkowych kursów do Katowic. - Jesteśmy już po pierwszych rozmowach z kolejarzami - przyznaje Adam Putkowski, zastępca burmistrza miasta.
Mikołów leży przy jednej z najważniejszych tras kolejowych Rybnik - Katowice. Dla mieszkańców to jednak słabe pocieszenie, bo ogóle z tego nie korzystają. Pociągi z Mikołowa do Katowic jeżdżą dziś średnio co dwie godziny, a przed południem jest nawet trzygodzinna przerwa. Jakby tego było mało, do 28 listopada z powodu remontu torów na odcinku od Orzesza do Piotrowic ruch pasażerski w ogóle jest zawieszony i pociągi kursują okrężną trasą przez Tychy.
Ale władz miasta nie zniechęcają nawet te kłopoty. W magistracie przekonują, że wielu pasażerów z konieczności wybiera przepełnione autobusy i wolałoby jeździć pociągami. - Gdyby jeździły częściej, to sporo ludzi w ogóle zrezygnowałoby z autobusów, które potrafią stać w korkach nawet godzinę. Tymczasem pociąg pokonuje tę trasę w 20 minut. Nie trzeba tłumaczyć, co jest wygodniejsze - przekonuje burmistrz Putkowski.
Dlatego miasto chce, aby na trasie z Mikołowa do Katowic już wiosną przyszłego roku pojawiło się 28 dodatkowych pociągów dziennie (po 14 w każdą stronę). W godzinach szczytu, gdy studenci i uczniowie dojeżdżają do katowickich szkół i uczelni, miałyby kursować średnio co 15 minut, niezależnie od jeżdżących już przez Mikołów pociągów z Rybnika. - Myślimy o stworzeniu prawdziwej kolej podmiejskiej - przekonuje Putkowski.
Władze Mikołowa obliczyły już, że uruchomienie dodatkowych kursów kosztowałoby na początek co najmniej 2 mln zł. Dla gminy tej wielkości co Mikołów to dużo, ale miasto jest gotowe wyłożyć jeżeli nie całość, to przynajmniej część potrzebnych pieniędzy. - Liczymy, że pomoże nam marszałek, ale nie jest tak, że od razu wyciągamy ręce po pieniądze. Wiemy, że nasz pomysł powiedzie się tylko wtedy, jeżeli sami sfinansujemy przynajmniej część dodatkowych kursów. Teraz przecież też dokładamy do autobusów, a efekt jest daleki od oczekiwań mieszkańców - tłumaczy zastępca burmistrza. Nie ukrywa, że jeżeli eksperyment się powiedzie, to gmina zrezygnuje z dofinansowania części autobusów do Katowic.
W najbliższą środę władze Mikołowa mają spotkać się z przedstawicielami Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, by ustalić pierwsze szczegóły. - Trzeba rozwiązać wiele problemów, chociażby dokładnie zaplanować ruch dodatkowych pociągów. Ale pomysł bardzo nam się podoba. Jeżeli uda się porozumieć z władzami Mikołowa, to tym śladem mogą pójść też inne gminy - przekonuje Jarosław Kołodziejczyk, zastępca dyrektora Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
Pomysł podoba się też Piotrowie Spyrze, członkowi zarządu województwa śląskiego, który obiecuje, że będzie przekonywał marszałka, by pomógł mikołowskim samorządowcom. - Łatwiej jest podjąć decyzję o dofinansowaniu jakiegoś przedsięwzięcia, jeżeli nie wykłada się pieniędzy samemu - przyznaje Spyra.
Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez han dnia Wto 15:16, 25 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Krzysiek
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 20:05, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Wkońcu ktoś zaczyna wykonywać ruchy we właściwą strone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Wto 20:25, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
No w końcu się doczekaliśmy :Wink: Może inne miasta też pójdą tym śladem- oby... A tak pozatym najlepszego kolejarzom z okazji ich święta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arteks
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Śro 23:01, 26 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
han napisał: | Mikołów chce w PKP wykupić kursy do Katowic |
Pomysł zwiększenia ilości pociągów na tej trasie i troski samorządowców o dojazdy do Katowic - godny podziwu. Niech mnie jednak ktoś wyprowadzi z błędu bo nie znam przypadku aby jakieś miasto dopłacało do komunikacji kolejowej?! To obowiązek Urzędów Marszałkowskich. Czy Tychy zapłacą za SKM do Katowic? A Bytom i Gliwice za pociągi co pół godziny uruchomione niedawno??? Wydaje mi się to jakieś wydziwaczone. Jeśli ustalono w parlamencie, że województwa mają finansować lokalną kolej to niech nie naciągają na to samorządów miejskich!!! A swoją drogą nasz UM wywiązuje się z płatności doskonale - niewiele otrzymując w zamian od PKP...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arteks dnia Śro 23:02, 26 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mieszko966
MIŁOŚNIK

Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 22:16, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | Czy Tychy zapłacą za SKM do Katowic? |
Coś tam zapłacą w związku z wprowadzeniem wspólnego biletu.
A tak z punktu widzenia czysto technicznego, to granice kompetencyjne często bywają dosyć płynne. Za pociągi płaci marszałek, a za tramwaje prezydent. A jeśli dwusystemowy tramwaj jedzie po torach kolejowych, to kto płaci?
Mikołów jest akurat w tej dobrej sytuacji, że graniczy z Katowicami, więc dodatkowe pociągi to nie jest duży koszt. Szczególnie, że marszałek być może też się do nich dołoży. Inne, bardziej oddalone od Katowic miasta już się tak fajnie nie mają, dlatego nie liczyłbym, że za Mikołowem rzeczywiście ruszy fala następców. No chyba, że dogadaliby się ze sobą samorządowcy ze wszystkich miast na trasie, ale to w praktyce jest niewykonalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arteks
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Nie 1:05, 30 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
[quote="mieszko966"] Arteks napisał: | Mikołów jest akurat w tej dobrej sytuacji, że graniczy z Katowicami, więc dodatkowe pociągi to nie jest duży koszt. Szczególnie, że marszałek być może też się do nich dołoży. Inne, bardziej oddalone od Katowic miasta już się tak fajnie nie mają, dlatego nie liczyłbym, że za Mikołowem rzeczywiście ruszy fala następców. |
Odległości nie mają tu nic do rzeczy bo UM musi utrzymywać nie tylko linie wylotowe ze stolicy województwa ale takie całkiem peryferyjne jak Chałupki-Racibórz, Sucha-Żywiec czy Częstochowa-Siemkowice również.
Lepiej aby Mikołów wybudował na swoim terenie nowy przystanek a przydałby się taki bardzo obok tej fabryki AREWA i osiedli jakie w pobliżu się znajdują.
Nie znam przypadku na skalę Polską żeby samorząd miejski dofinansowywał kolej. Od tego jest Urząd Marszałkowski który z powodu usamorządowienia kolei otrzyma nawet większy udział w podatku.
A z przecieków wiem, że dodanie nowych pociągów na omawianej trasie Rybnik-Katowice-Rybnik to tylko kwestia czasu. Sam remont robiony jest pod zwiększenie przepustowości tej jednotorowej linii.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arteks dnia Nie 1:06, 30 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
spin
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice
|
Wysłany: Nie 2:45, 30 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
>A z przecieków wiem, że dodanie nowych pociągów na omawianej trasie >Rybnik-Katowice-Rybnik to tylko kwestia czasu. Sam remont robiony >jest pod zwiększenie przepustowości tej jednotorowej linii.
przepustowość hmmm. W roku 2006 wymieniono m.in szyny z lat 79/80 a więc miały 26 lat, to trochę dużo, jeszcze z 5-8 lat i byłby sierżant na 10 co najwyżej 20km/h, albo linia nieprzejezdna i V=0. Chyba też chodziło o zachowanie linii przynajmniej na tym odc.
Nowe Objazdy
28 XI - 13 XII
[link widoczny dla zalogowanych]
tym razem lekturka ma 33 strony
z powyższego wynika że 10XII08 będzie ostatnim dniem objazdów jedynie Hutnik pojedzie do 13 przez Gliwice(chyba sobie odpuścili te 2 dni).
Z ciekawych rzeczy to pociąg
832 relacji Chałupki-Orzesze Jaśkowice i dalej aubusem
843 relacji Orzesze Jaśkowice-Wodzisław Śl. podjazd z Kat. Ostrawą 3051 do Piotrowic i dalej aubus :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mieszko966
MIŁOŚNIK

Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 11:11, 30 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | Nie znam przypadku na skalę Polską żeby samorząd miejski dofinansowywał kolej. |
Ktoś musi być pierwszy. A dla takiego Mikołowa to przecież wszystko jedno, czy te dwa miliony wyda na autobus, czy na pociąg. Dlatego nie widzę powodu, żeby na siłę wynajdywać powody dla uwalenia tej inicjatywy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gajdzik
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Nie 22:46, 30 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Szyny w wieku 26 lat to standard na PKP. W bocznych torach można jeszcze spotkać szyny z czasów II wojny światowej, albo nawet przed.
Linii daleko było do 20 km/h, ale kolejne punktowe ograniczenia z pewnością zaczęłyby się pojawiać w coraz szybszym tempie. Na wielu szlakach towarowych tory są w stanie poza jakąkolwiek klasyfikacją, więc jeżeli PLK-a gdzieś ma dać prędkość 0 km/h to znaczy, że te tory faktycznie, totalnie i bezdyskusyjnie nie nadają się do jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marcin - sjz
Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 22:10, 02 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
pośpieszny "hutnik" w nowym rozkładzie wyjeżdża o 5:41 a o 6:40 ma być w Katowicach...więc jedzie o wiele szybciej całe 59 minut....
jaki czas będzie osiągnięty po zakończeniu remontu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arteks
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Śro 11:42, 03 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Marcin - sjz napisał: | pośpieszny "hutnik" w nowym rozkładzie wyjeżdża o 5:41 a o 6:40 ma być w Katowicach...więc jedzie o wiele szybciej całe 59 minut.... jaki czas będzie osiągnięty po zakończeniu remontu? |
Pewnie musi mieć gdzieś mijankę. Od nowego rozkładu sporo osobowych pojedzie 59-65 minut tak więc teoretycznie Hutnik gdyby jechał na przelocie to dojechałby w 50 min. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze remontu Leszczyny-Rybnik czyli 8 km. Twórcy rozkładu nie uwzględnili też faktu, że tor w kierunku Leszczyn jest w niezłej kondycji. Po otwarciu wiaduktu widocznie jednak pociągi będą miały założone 30-40 km/h na tym odcinku lub dojadą do Leszczyn i będą 4-5 min stać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dehu
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 19:04, 03 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Może by tak władze Mikołowa pogadały z władzami Rybnika i część tych pociągów pociągnęli do Rybnika np? Mieli by mniejsze koszta, a może by to bylo bardziej opłacalne dla mieszkańców Rybnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mieszko966
MIŁOŚNIK

Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 23:08, 03 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | Pewnie musi mieć gdzieś mijankę. |
Wg Hafasa kilkuminutowy postój jest albo w Czerwionce, albo w Orzeszu Jaśkowicach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Krzysiek
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 18:32, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | Marcin - sjz napisał: | pośpieszny "hutnik" w nowym ciach kończeniu remontu? |
Pewnie musi mieć gdzieś mijankę. Od nowego rozkładu sporo osobowych ciach |
a skąd pewnosć ze drugi tor jest w doskonałej kondycji? nie zaprzeczam temu - poprostu pytam bo nie wiem... mnie zaczyna zastanawiać fakt dlaczego w Kamieniu jest juz 50-tka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
spin
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice
|
Wysłany: Czw 22:14, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
a skąd pewnosć ze drugi tor jest w doskonałej kondycji? nie zaprzeczam temu - poprostu pytam bo nie wiem... mnie zaczyna zastanawiać fakt dlaczego w Kamieniu jest juz 50-tka[/quote]
Chodzi o tor z Leszczyn do Rybnika? W doskonałej formie już nie jest, choć nowszy w porównaniu do jego nieprzystego sąsiada, na którym jest 30(podkłady drewniane). Owy tor jest na podkładach żelbetowych chyba bezstyk... nie pamiętam oj:/. W Łaziskach Średnich jest też taki odcinek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|