Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 12:18, 17 Sie 2007 Temat postu: MZK żąda pieniędzy za linię E3. |
|
|
Przejazd tranzytem
Gdy okazało się, że linia autobusowa E-3 z Jastrzębia do Rybnika nie jest dochodowa, Międzygminny Związek Komunikacyjny wyciągnął w stronę gmin rękę po pieniądze. Jeśli do kursów nie dopłacą, autobus przestanie jeździć. Już wiadomo, że zapłaci Wodzisław i Mszana. Radlin ma opory. Jeśli władze tego miasta nie przekażą pieniędzy, autobus się w tym mieście nie zatrzyma.
Autobusy MZK z Jastrzębia do Rybnika nie zatrzymają się w Radlinie.
Od lat szefostwo Międzygminnego Związku Komunikacyjnego utrzymywało, że jedyną linią autobusową przynoszącą zyski jest linia E-3 z Jastrzębia do Rybnika i z powrotem. Po dokładnym przeanalizowaniu budżetu MZK okazało się, że to już tylko przeszłość. Obecnie nie ma linii, która nie przynosiłaby strat. W tej sytuacji dofinansowanie przez gminy kursów Jastrzębie – Rybnik stało się konieczne. W przeciwnym razie kursy zostaną zlikwidowane.
Pieniądze jest w stanie wyłożyć Wodzisław – To dla nas zbyt ważna sprawa. Dla dobra mieszkańców nie możemy sobie pozwolić na likwidację tej linii – tłumaczy prezydent Mieczysław Kieca. Swojego budżetu nie będzie szczędzić również Jastrzębie i Mszana, której władze jeszcze niedawno skutecznie zabiegały o utworzenie na terenie gminy przystanku. Pieniędzy nie chce wyłożyć Rybnik i Radlin. W przypadku pierwszego z miast trwają negocjacje. Jeśli prezydent Adam Fudali na dofinansowanie się nie zgodzi, pozostałe gminy będą musiały zapłacić więcej. Natomiast w przypadku Radlina zdecydowano, że autobusy linii E-3 na terenie tego miasta nie będą się zatrzymywały.
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 15:29, 17 Sie 2007 Temat postu: Re: MZK żąda pieniędzy za linię E3. |
|
|
Andrev napisał: | Jeśli prezydent Adam Fudali na dofinansowanie się nie zgodzi, pozostałe gminy będą musiały zapłacić więcej. Natomiast w przypadku Radlina zdecydowano, że autobusy linii E-3 na terenie tego miasta nie będą się zatrzymywały. |
Widać, że Rybnik występuje tutaj z pozycji siły. W Radlinie E-3 może się nie zatrzymywać, w Rybniku tak czy siak musi. Zagranie prezydenta Fudalego bardzo sprytne, ale moim zdaniem trochę nietaktowne. Dopiero co Rybnik odciął połączenia z Żorami, bo te nie chciałby dokładać się do linii 52, a teraz sam staje w roli niepłacącego. Prawda jest taka, że płacić nie musi, a E-3 do Rybnika i tak będzie jeździć. Moim zdaniem zapłcić jednak powinien. Duży jest od tego, żeby dawać małym dobry przykład, a nie wykorzystywać to, że jest silniejszy. Jeśli ma kiedyś powstać Aglomeracja Rybnicka, to Rybnik powinien już teraz zerwać z myśleniem, że w ROW są równi i równiejsi.
PS. A gdyby Rybnik się jednak uparł, to na miejscu MZK wprowadziłbym na E-3 specjalne bilety, które byłyby do kupienia w Jastrzębiu i Wodzisławiu, a w Rybniku nie. W ten sposób E-3 do Rybnika by jeździł, ale skąpi rybniczanie mieliby bardzo utrudnione korzystanie z niego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominiqus
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Z perły polskich uzdrowisk
|
Wysłany: Pią 17:51, 17 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Jeżeli wiecznie zatłoczone E3 jest deficytowe to jaki jest dalszy sens trwania MZK, skoro wszystkie linie, generują straty... ?
Cena za przejazd E3 od dawna jest wygórowana, dlatego dziwi mnie to, że nawet ta linia jest nierentowna. Ciekawe czy piesze pielgrzymki organizowane przez MZK także byłyby nierentowne?
Naturalnie, że w przypadku większości linii wpływy ze sprzedaży biletów są niewystarczające, aby mogły pokryć wszystkie koszty i w takiej sytaucji sięga się po subwencje od gmin. I to wydaje się być najprostszym rozwiązaniem. Wszystko ma jednak swoje granice.
Miasto Rybnik nie ma w tej sytuacji formalnego przymusu dopłacać do kursów erki, bo nie nalezy do MZK. Nawet gdyby Rybnik nie zdecydował się na współfinansowanie to i tak rozkład jazdy E3 nie ulegnie znacznym zmianom. Ucierpieć mogą jedynie najmniejsi i najsłabsi, czyli Radlin.
Czasami wypada spojrzeć na problem także z drugiej strony. Czy zarząd związku dołożył wszelkich starań, aby skonstruować atrakcyjną ofertę biletową, przyciągającą nowych pasażerów i przyjazny im rozkład jazdy?
Jeżeli nie to może warto zastąpić obecnych niezbędnych, kimś kto faktycznie zna się na organizowaniu i promowaniu komunikacji.
Interesującym może być także pytanie o koszty własne - administracyjne MZK i ich wpływ na sytuację finansową.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 18:42, 17 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Mnie też to dziwi. MZK nagle się obudziło i szuka pieniędzy w każdy możliwy sposób, podwyżki cen biletów, rezygnowanie z ulg, czy też szukanie dotacji do linii. Coś jest nie tak, że MZK wzięło się za szukanie pieniędzy tak nagle i na wszystkie możliwe sposoby. Może na serio zarząd nie sprawdza się na swoich stanowiskach, bo nie pamiętam żeby coś zrobiono dla komunikacji miejskiej na terenie działania MZK przez ostatnie kilka lat. Tylko same podwyżki, likwidowanie linii, a teraz szukanie dotacji. Poza kosmetycznymi zmianami w rozkładzie jazdy nie dzieje się nic, by polepszyć swoją ofertę; ceny, no niestety podwyżkami pasażerów nie zachęcimy, pojemność i dostosowanie taboru, także nie jest należyte. Nic tylko płakać nad naszą komunikacją, niestety nic w niej się dobrego w ostatnim czasie nie dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Czw 18:57, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Kłopotliwa „Erka”
Wyjaśnia się zamieszanie wokół E-3 – jednej z najpopularniejszych linii autobusowych w regionie.
Linia autobusowa E-3, potocznie jest zwana „Erką”, przejeżdża przez Jastrzębie, Mszanę, Wodzisław Śląski, Radlin i Rybnik. Należy dodać, że jest jedynym bezpośrednim połączeniem Jastrzębia z Rybnikiem, które obsługuje Międzygminny Związek Komunikacyjny.
Do niedawna „Erka” była „sztandarową” linią MZK, ponieważ sama utrzymywała się ze sprzedaży biletów, a nawet przynosiła związkowi zyski. Problemy pojawiły się kilka lat temu. Z „Erki” korzystało coraz mniej pasażerów, którzy albo przesiadali się do samochodów, albo do prywatnej linii R-Bus, która stała się konkurencją komunikacji publicznej na trasie Rybnik - Jastrzębie. Dlatego Międzygminny Związek Komunikacyjny zwrócił się do gmin, przez które przebiega linia, o dofinansowanie kursów E3. - Związek ma obecnie poważne problemy finansowe i nie ma możliwości dopłacać do linii – wyjaśnia Daniel Wawrzyczek, przewodniczący zarządu MZK.
Samorządowcy przyparci do mury zgodzili się na dopłaty do kursów. Wysokość dofinansowania waha się zależności od liczby kilometrów jakie przejeżdża autobus na danym terenie. Dla przykładu gmina Mszana zgodziła się wyłożyć 40 tyś zł. Od sierpnia do kursu dokłada również Jastrzębie Zdrój i Wodzisław Śląski.
Wyjątkiem jest Radlin, którego władze nie widzą korzyści z finansowania E-3. Na przystankach w Radlinie do „Erki wsiadało ledwie kilka osób.
Do linii nie chce dopłacać też Rybnik. Choć aż 30% kosztów linii dotyczy jej kursowania po Rybniku, to miasto nie będzie partycypować w kosztach, bo nie jest członkiem Międzygminnego Związku Komunikacyjnego.
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Czw 19:06, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Gdzie zatrzyma się erka
[link widoczny dla zalogowanych]
Erka w Rybniku zatrzymać się musi, pytanie, kto za to zapłaci
Radlin nie będzie dofinansowywał linii E-3 z Jastrzębia do Rybnika, którą organizuje Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu. W związku z tym autobusy nie będą zatrzymywały się na przystanku w Radlinie.
Linia E-3 jest bardzo popularna wśród mieszkańców regionu, którzy podróżują między Rybnikiem a Jastrzębiem. Dotychczas była chlubą MZK, bo od 1999 roku utrzymywała się ze sprzedaży biletów. Jednak po ostatniej analizie okazało się, że przynosi straty, podobnie jak inne linie. Jeśli zatem gminy nie wyłożą pieniędzy, kursy zostaną zlikwidowane. Na dofinansowanie zgodziły się już Jastrzębie, Mszana i Wodzisław. – Dla dobra mieszkańców nie możemy pozwolić na likwidację tej linii. Wiele osób z naszego miasta dojeżdża jej autobusami do pracy czy szkoły – tłumaczy Mieczysław Kieca, prezydent Wodzisławia.
Na 36 kursów dziennie w Radlinie wsiada i wysiada po około 24 pasażerów. To niezbyt dużo, by rocznie dokładać blisko sto tysięcy zł – mówi wiceburmistrz Piotr Śmieja. Radni też nie znaleźli podstaw do dofinansowywania, skoro do Rybnika czy Wodzisławia można dojechać innymi połączeniami, które miasto już dotuje. Dopłacać nie chce też Rybnik, który zresztą nie jest członkiem MZK. Na razie trwają rozmowy z prezydentem, ale autobusy w Rybniku zatrzymać się muszą. Jeśli gmina nie dołoży do tego interesu, większe koszty spadną na inne samorządy.
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Czw 20:28, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Nom gdyby Erka przestała dojeżdżać do Rybnika, to pasażerowie jak np. ze Szkoły Muzycznej, dla których 24.11.06 r. (został zmieniony kurs na Bazylikę) to będą niestety musieli "cisnąć" pieszo na "pseudo" dworzec PKS, z resztą nie tylko PSM, jak i z Hanki, czy też Techn. Górniczego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JacekSo
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: z Tarnowskich Gór
|
Wysłany: Czw 20:46, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Przynajmniej jeden przystanek ubędzie. Ale i tak E-3 to już żaden ekspres, co najwyżej można nazwać tę linię "przyspieszona".
Nie ma co porównywać z dawną "eRką".
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 21:03, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Z Twojego zdjecia wynika że to prawdziwy ekspres był
A co się stało teraz? Nie dość, że linia zatrzymuje się już na co drugim przystanku, bilety są droższe, to jeszcze MZK chce od gmin pieniędzy. Radni miast i gmin w których zatrzymuje się E3 w zamian za subwencje do linii powinni zarządać cennika jak za linie normalne, czyli jazda wg. taryfy czasowej, oraz ważnych biletów miesięcznych czy okresowych w zależności od jednej czy kilku gmin.
Równocześnie teraz trzeba zadać pytanie, jak długo gigant o nazwie MZK będzie dyktował warunki gminom, które mają bardzo mały wpływ na organizację komunikacji. Widzę, że Związek próbuje tylko straszyć miasta, a sam w zamian nie robi nic, aby polepszyć stan komunikacji miejskiej. Zastanawiam się również, czy likwidacja linii 131 nie była przypadkiem chwytem na zlikwidowanie konkurencyjnej w stosunku do E3 połączenia z Rybnikiem. Linia 132 także nie jest konkurencyjna, czas jazdy jest przesadzony o co najmniej 7 minut, może nawet więcej. O częstotliwości już nie mówię... A wszystko po to by pasażerowie jednak jeździli linią E3, która jak wiemy jest droższa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominiqus
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Z perły polskich uzdrowisk
|
Wysłany: Czw 21:57, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
JacekSo napisał: | Przynajmniej jeden przystanek ubędzie. Ale i tak E-3 to już żaden ekspres, co najwyżej można nazwać tę linię "przyspieszona".
Nie ma co porównywać z dawną "eRką".
[link widoczny dla zalogowanych] |
O!
A ja mam to szczęście, że zdążyłem się załapać na lata, kiedy eRka była linią ekspresową z prawdziwego zdarzenia.
p.s. Ulicę Średnicową przełonaczyli później na aleję Pokoju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 21:58, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
dominiqus napisał: | p.s. Ulicę Średnicową przełonaczyli później na aleję Pokoju. |
A teraz to Aleja Piłsudskiego?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Andrev dnia Sob 12:49, 25 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Pią 1:02, 24 Sie 2007 Temat postu: Re: MZK żąda pieniędzy za linię E3. |
|
|
mieszko966 napisał: | Widać, że Rybnik występuje tutaj z pozycji siły. Zagranie prezydenta Fudalego bardzo sprytne, ale moim zdaniem trochę nietaktowne. Dopiero co Rybnik odciął połączenia z Żorami, bo te nie chciałby dokładać się do linii 52, a teraz sam staje w roli niepłacącego. Moim zdaniem zapłcić jednak powinien. Duży jest od tego, żeby dawać małym dobry przykład, a nie wykorzystywać to, że jest silniejszy. Jeśli ma kiedyś powstać Aglomeracja Rybnicka, to Rybnik powinien już teraz zerwać z myśleniem, że w ROW są równi i równiejsi. |
Mieszko po raz kolejny dajesz przykład dyletanctwa i prostackiego napuszczania jednych na drugich. Kawał cymbała z ciebie
Tu nie chodzi o żadną nietaktowność Fudalego. Czy chciałbyś żeby Gliwice dopłacały do linii 80 do Tarnowskich Gór obsługiwanej przez MZKP? Z pewnością nie. Swoją drogą z dwa lata temu Frankiewicz chciał wyprowadzić Gliwice z KZK GOP twierdząc bodajże, że jeśli Gliwice same będą prowadzić komunikację miejską to wyjdzie to taniej. Jednak mu to w końcu wyperswadowano. To pomysł władz MZK jest jakiś chory - tym bardziej, że jeszcze niedawno uważali, że to najbardziej rentowna linia MZK? Czyżby w ciągu dwóch lat się coś aż tak zmieniło? Jest to tym bardziej skandaliczne, że przejazd porównywalnymi długością liniami przyspieszonymi w KZK GOP kosztuje 3,50 zł a E-3 kosztuje aż 5,60 zł. Tak więc w tym przypadku Fudali nie mógł powiedzieć czegoś innego. Ale nad problemem warto się poważniej zastanowić i zasiąść do jakiegoś stołu negocjacyjnego. MZK i ZTZ w obecnej postaci nadają się do skansenu. Nasza aglomeracja potrzebuje autentycznie prawdziwego związku komununalnego do którego możnaby włączyć także PKP, PKS, całkowicie przebudować układ linii, taryf, rozkłady jazdy itd. Ja jestem za powrotem Rybnika do MZK bo stanowienie obecnie samotnej wyspy w przypadku komunikacji miejskiej jest niedorzecznością. Ale do ZREFORMOWANEGO MZK bo jego obecna formuła się wyczerpała i nie mobilizuje jego zarząd do jakichkolwiek zmian na lepsze! Za te pieniądze jakie miasta wpłacają do kasy MZK mogłyby mieć znacznie sensowniejszy układ linii i większą częstotliwość gdyby tylko chciały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Pią 7:43, 24 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Albo przyłączyć MZK do Rybnika lub na odwrót Mógłby powstać ZTM (Związek Transportu Międzygminnego) Rybnik, lub też MZK Rybnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 11:39, 24 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
KonrI napisał: | Albo przyłączyć MZK do Rybnika lub na odwrót Mógłby powstać ZTM (Związek Transportu Międzygminnego) Rybnik, lub też MZK Rybnik. |
Tylko żeby takie coś powstało potrzebne jest przede wszystkim zaangażowanie gmin i miast, szczególnie tych większych, które musiałyby się dogadać i to one postawić warunki organizatorom, a nie odwrotnie. Niestety teraz wygląda na to, że to organizatorzy, w szczególności MZK rozdaje karty, a gminy muszą się dostosować i płacić grube pieniądze za niewystarczającą i nie bójmy się użyć słowa złą komunikację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 20:11, 24 Sie 2007 Temat postu: Re: MZK żąda pieniędzy za linię E3. |
|
|
Arteks napisał: | Mieszko po raz kolejny dajesz przykład dyletanctwa i prostackiego napuszczania jednych na drugich. Kawał cymbała z ciebie |
Moje rozumowanie jest proste. Rybniczanie też korzystają z E-3 (nie na taką skalę, co mieszkańcy innych miast, ale korzystają), więc też powinni coś do niej dopłacać. Nie powinni stawiać się ponad innymi gminami.
Arteks napisał: | Czy chciałbyś żeby Gliwice dopłacały do linii 80 do Tarnowskich Gór obsługiwanej przez MZKP? |
Linię 80 organizuje KZK GOP i Gliwice do niej dopłacają na równi z Tarnowskimi Górami i Zbrosławicami. Nawet chyba więcej, bo wozokilometrów w Gliwicach jest naprawdę sporo (z Żernik aż do Portu). Dla mnie to zupełnie normalne. Choć wolałbym, żeby dopłaty były od pasażera, a nie od kilometra. Docelowo na szczęście ma to tak właśnie wyglądać. Trochę Gliwice na tym zaoszczędzą, ale płacić będą tak czy siak.
Arteks napisał: | Swoją drogą z dwa lata temu Frankiewicz chciał wyprowadzić Gliwice z KZK GOP twierdząc bodajże, że jeśli Gliwice same będą prowadzić komunikację miejską to wyjdzie to taniej. Jednak mu to w końcu wyperswadowano. |
Widzę, że nie znasz całej sprawy (jak zwykle, zresztą). Nie chodziło wcale o oszczędności. Zdaje się, o ile dobrze pamiętam (najwyżej JacekSo mnie poprawi), że chodziło o monopole, które PKM Katowice i Sosnowiec miały na wschodzie GOP. Cierpiały na tym przedsiębiorstwa z Gliwic i Bytomia, które musiały licytować się na zachodzie i jeździć za niższe stawki. Frankiewicz zagroził więc, że jeśli to się nie zmieni, to Gliwice wystąpią z KZK. No i KZK ugięło się pod presją i wprowadziło bardziej wolnorynkowe podejście. No i było to znacznie dawniej, niż dwa lata temu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EP07-135
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 8:16, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
andrev napisał: | Gdy okazało się, że linia autobusowa E-3 z Jastrzębia do Rybnika nie jest dochodowa, |
Jeżeli nie jest dochodowa, to zamknąć ją. Ja od siebie powiem że jest zbyt droga, i jak najmniej potrzebna. Z Jastrzębia do Rybnika powinna jeżdzić linia 131 (przez Świerklany), Z Wodzisławia do Rybnika jeździ już 216. A z Wodzisławia do Jastrzębia powinno być więcej kursów 132, oczywiście prostą trasą przez Mszanę Szkołę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marteen
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik / Kraków
|
Wysłany: Sob 10:55, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
EP07-135 napisał: | andrev napisał: | Gdy okazało się, że linia autobusowa E-3 z Jastrzębia do Rybnika nie jest dochodowa, |
Jeżeli nie jest dochodowa, to zamknąć ją. Ja od siebie powiem że jest zbyt droga, i jak najmniej potrzebna. Z Jastrzębia do Rybnika powinna jeżdzić linia 131 (przez Świerklany), Z Wodzisławia do Rybnika jeździ już 216. A z Wodzisławia do Jastrzębia powinno być więcej kursów 132, oczywiście prostą trasą przez Mszanę Szkołę. |
[ Cześć wam, troche mnie tu nie bylo... ]
216 jeździ za długo, 131 też może kiedyś doczekamy się np. kolejki miejskiej do Jastrzębia przez Boguszowice i Szeroką. wystarczyłoby dobudować łącznik z Chwalowic w kierunku Rybnika Gł. ( niedawno jakiś gość się mnie spytał w pociągu czy teraz będzie stacja Rybnik Główny) i gdzieś tam w Jastrzębiu zrobić przesiadke (przy JasMos'ie) na autobus na Aleje. Gdzieś miałem w domu artykuł bodajże z 2000 któregoś roku, że do 2005 mają jeździć szynobusy (nazwali to szybkie tramwaje albo naziemne metro) na Nowiny, do Boguszowic i nad Zalew. Nie wiem czy ktoś by tym jeździł ale wtedy bilety jeszcze nie były tak drogie a do Jastrzębia to aż się prosi żeby pokombinować coś z tymi torami
nie potrafię tego zrozumieć jak E-3 i 52 mogą być nie dochodowe... wydaje mi się że MZK chce też wyciągnąć pieniądze od Rybnika tak jak Rybnik od Żor - głupie to no ale
PS: w Ostrawie bilet do 15 min (z przesiadkami) kosztuje 10 Kc - czy tam autobusy jeżdżą na to samo co u nas że u nich nikt nie marudzi że coś jest nieopłacalne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Sob 12:52, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Marteen napisał: | PS: w Ostrawie bilet do 15 min (z przesiadkami) kosztuje 10 Kc - czy tam autobusy jeżdżą na to samo co u nas że u nich nikt nie marudzi że coś jest nieopłacalne? |
Komunikacja miejska nie musi być dochodowa. I prawie nigdy nie przynosi zysków z samych biletów. Od tego są subwencje miast. Oczywiście jeżeli organizator zorganizowałby komunikację miejską bardzo dobrze i korzystałaby z niej masa ludzi to może przynosić zyski i finansować się z samych biletów, jest to jednak mało prawdopodobne nawet przy dobrze działających systemach komunikacyjnych w różnych miastach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Sob 16:22, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Andrev napisał: |
Komunikacja miejska nie musi być dochodowa. I prawie nigdy nie przynosi zysków z samych biletów. |
No dlatego Transgór prowadzi też usługi: wywozu śmieci i kursy nauki szkolenia kierowców Może poprostu PKM-owi nie chce sie zainwestowac w podobne usługi ;s
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Sob 17:55, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Marteen napisał: | 216 jeździ za długo, 131 też |
W przypadku 216 przyznaję rację, ale w przypadku 131 już nie .
131 trasę Jastrzębie-Rybnik pokonywała w 57 minut, a w kierunku odwrotnym 58 minut, "erka" jedzie 58min/64minuty. Trzeba przyznać, że E-3 16 minut zajmuje obecnie przejechanie z DKMu do Urszulanek, a dawniej przed przebudową pl. Wolności 8 minut.
KonrI napisał: | No dlatego Transgór prowadzi też usługi: wywozu śmieci i kursy nauki szkolenia kierowców Może poprostu PKM-owi nie chce sie zainwestowac w podobne usługi ;s |
PKM Jastrzębie również prowadzi kursy nauki jazdy(nie pamiętam jakie kategorie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|