Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrev
Administrator

Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 20:43, 01 Lip 2008 Temat postu: Zmiana przewoźnika w Żorach? |
|
|
Z tego co wyczytałem w BIPie jastrzębskiego MZK to Związek rozpisał przetarg na wykonywanie kursów w Żorach, oraz przyległych gminach. Może to oznaczać, że już wkrótce nie ujrzymy taboru firmy Vbus na żorskich liniach miejskich.
-----------------------------------------------------------------------------------------
(...)II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług:
Usługi.
Kategoria usług: nr 02.
Główne miejsce świadczenia usług: Teren powiatu żorskiego oraz miast i gmin ościennych.
II.1.3) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego.
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej:
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów):
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozu osób w autobusowej komunikacji miejskiej na terenie powiatu żorskiego oraz miast i gmin ościennych organizowanej przez Zamawiającego wg ustalonych rozkładów jazdy na liniach 105, 301A, 301B, 301C, 302, 303, 304, 305, 306A, 306B, 306C, 307, 308A, 308B, 308C, 309, 310, 311A, 311B, 311C, 312, 313 (...)
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Wto 20:52, 01 Lip 2008 Temat postu: Re: Zmiana przewoźnika w Żorach? |
|
|
Andrev napisał: | Może to oznaczać, że już wkrótce nie ujrzymy taboru firmy Vbus na żorskich liniach miejskich.
|
Marzenie.
Choć z drugiej strony V bus może mieć kłopoty teraz z powodu negatywnych raportów na temat jakości wykonywanych przez nich przewozów. Ale myślmy realnie - jak nie V bus to kto
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Amalio dnia Wto 21:00, 01 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Andrev
Administrator

Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 21:24, 01 Lip 2008 Temat postu: Re: Zmiana przewoźnika w Żorach? |
|
|
Amalio napisał: | Ale myślmy realnie - jak nie V bus to kto  |
PKS Rybnik i PKM Jastrzębie Zdrój, wejdź na stronę MZK JZ, pojawi się komunikat w postaci takiego okienka, kliknij na nie, i jest tam zmiana zamówienia przetargowego, a kto otrzymał pisma: PKS i PKM, więc oznaczać to może że tylko tych 2 przewoźników wystartowało do przetargu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Wto 21:40, 01 Lip 2008 Temat postu: Re: Zmiana przewoźnika w Żorach? |
|
|
Andrev napisał: | Amalio napisał: | Ale myślmy realnie - jak nie V bus to kto  |
PKS Rybnik i PKM Jastrzębie Zdrój, wejdź na stronę MZK JZ, pojawi się komunikat w postaci takiego okienka, kliknij na nie, i jest tam zmiana zamówienia przetargowego, a kto otrzymał pisma: PKS i PKM, więc oznaczać to może że tylko tych 2 przewoźników wystartowało do przetargu. |
Ciekawe. Aczkolwiek ja sobie tego nie wyobrażam - brak odpowiedniej ilości taboru no i dojazdy. Może skończy się to tak, że V busa wezmą na podwykonawce i po staremu będzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Andrev
Administrator

Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 21:45, 01 Lip 2008 Temat postu: Re: Zmiana przewoźnika w Żorach? |
|
|
Amalio napisał: | Może skończy się to tak, że V busa wezmą na podwykonawce i po staremu będzie. |
Tego się niestety obawiam... Nic się nie zmieni poza kwotami jakie Vbus uzyska od ewentualnego zwycięzcy (zwycięzców).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Wto 21:45, 01 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ale w dużej większości przypadków zakazane jest zlecenie podwykonawcą, np. linia 132 MZK czy 7 i 30 ZTZu. No i obecnej sytuacji PKSowi życzę jak najlepiej, a pewnie zrobili by se gdzieś pętlę. Tylko żeby znów nie jeździli poniżej kosztów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Śro 0:45, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Komu nie chce się czytać szczegółów zamówienia przedstawiam poniżej najistotniejsze fakty:
- nowego przewoźnika zobaczymy na początku przyszłego roku
- norma czystości spalin min Euro 1
- autobusy mogą mieć "niemieckie" układy drzwi
- minimum 10 autobusów z 23 ma mieć niską podłogę ( w tym wszystkie przeguby )
- przeguby min 95 rocznik
- mniejsze wozy min 97 rocznik
- autobusy muszą mieć komplet wyświetlaczy
- i co najważniejsze - autobusy nie mogą być w całości ( szyby) oklejone reklamami ( brawo)
- wniosek 1 - wymagania nie powalają - są takie by można było ściągnąć trochę autobusów z Niemiec
- drugi wniosek - autobusy V Busu nie nadają się do realizacji zadania tym bardziej, że i tak najlepsze wozy będzie musiał w Wodzisławiu zostawić.
- trzeci wniosek - z pewnością PKM czy też PKS nowych autobusów nie kupi
- czwarty wniosek nie można składać ofert częściowych, a więc wygra PPKS lub PKM
- piąty wniosek - AutoElba pewnie znów zarobi
MZK napisał: | c) na dzień 14 stycznia 2009 r. dysponują taborem autobusowym niezbędnym do realizacji niniejszego zamówienia oraz spełniającym następujące wymagania:
ilość autobusów:
Dla realizacji zamówienia wymagane są minimum 23 autobusy w tym:
– 2 autobusy rezerwowe typu B,
2) pojemność autobusów: – typ „A” - powyżej 115 miejsc
– typ „B” - powyżej 81 miejsc
– typ „C” - powyżej 25 miejsc
3) stan techniczny autobusów – aktualne badania techniczne wszystkich pojazdów.
4) wiek autobusów:
- autobusy typu „A” - nie starsze niż wyprodukowane w roku 1995;
- autobusy typu „B” i „C” - nie starsze niż wyprodukowane w 1997 roku.
5) normy ekologiczne autobusów :
wszystkie autobusy powinny spełniać co najmniej normę czystości spalin EURO 1;
Dla potwierdzenia tego wymogu Wykonawca winien przedłożyć stosowny dokument (certyfikat),
6) co najmniej 10 autobusów realizujących zamówienie powinny mieć całkowicie lub częściowo niską podłogę, w tym cały tabor typu „A” .
7) autobusy do realizacji zamówienia powinny być wyposażone w następujące tablice kierunkowe :
- wszystkie autobusy wyposażone w zestaw elektronicznych tablic kierunkowych trwale zamocowanych w autobusie, obejmujący:
* tablicę umieszczoną z przodu pojazdu (min. 1 szt.) umożliwiającą wyświetlenie następujących informacji: numer linii, przystanek końcowy i ważniejsze przystanki pośrednie;
* tablicę boczną (min.1 szt.), umożliwiającą wyświetlanie następujących informacji numer linii, przystanek początkowy i końcowy;
* tablicę tylną (1 szt.), umożliwiającą wyświetlenie co najmniej numeru linii.
8 ) wszystkie autobusy winne być oznakowane dwustronnie zgodnie z projektem graficznym, stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.
9) wszystkie autobusy powinny mieć elektroniczne kasowniki o minimum dziesięciocyfrowym systemie kasowania, w ilości co najmniej równej liczbie drzwi w autobusie,
10) wszystkie autobusy powinny posiadać łączność telefoniczną lub radiową pomiędzy kursującym autobusem a punktem dyspozytorskim Wykonawcy, z policją
i pogotowiem ratunkowym.
11) liczba drzwi w pojazdach powinna wynosić w taborze „C” minimumjedne drzwi, w taborze „B” minimum dwoje drzwi, a w taborze „A” co najmniej troje drzwi. Wszystkie drzwi w każdym pojeździe otwierane automatycznie ze stanowiska kierowcy.
12) wszystkie autobusy powinny mieć w pełni sprawny system wentylacji przestrzeni pasażerskiej.
13) wszystkie autobusy powinny mieć w pełni sprawny system ogrzewania.
14) dla spełnienia wymagań standardów komunikacji miejskiej wszystkie autobusy powinny mieć co najmniej jedne drzwi o szerokości umożliwiającej swobodne
przejście wózka dziecięcego, a także wózka inwalidzkiego.
15) nie dopuszcza się w trakcie realizacji zamówienia oklejania w całości szyb bocznych autobusów reklamą . |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Amalio dnia Śro 1:00, 02 Lip 2008, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Śro 1:40, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
No to Żory musiały sypnąć kasą skoro mają takie wymagania wobec MZK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Śro 1:54, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: | No to Żory musiały sypnąć kasą skoro mają takie wymagania wobec MZK  |
Wymagania W obecnych realiach te wymagania można określić jako żadne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
danone
Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 10:29, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się, że na obecne realia to nie są wymagania, które pozwalają na podniesienie jakości komunikacji miejskiej w naszym regionie.
Jeżeli moje informacje się potwierdzą to V-Bus nawet nie wystartuje w tym przetargu z powodów finansowo-formalnych. Te informacje jednak postaram się w najbliższym czasie potwierdzić.
W Wodzisławiu już łącznie jeździ 5 Mercedesów 0405 (już 3 przyszły z Żor). Wczoraj także Neoplan jeździł w Wodzisławiu.
Częściowych ofert nie można już składać długi czas - to zabezpieczenie MZK przed dodatkowymi formalnościami.
Zawsze może powstać (tak jak w Wodzisławiu) konsorcjum, które podzieli się liniami.
Zastanawiam się skąd PKS weźmie 400tyś. zł. na wadium.
Mam nadzieje, że stawki za wozokilometry będą wyższe, a nie to co teraz jest w Wodzisławiu, bo dalej będziemy jeździć wrakami z Niemiec, bo kto kupi nowy autobus dostając za wozokilometr 2,80zł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Śro 10:58, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
danone napisał: |
W Wodzisławiu już łącznie jeździ 5 Mercedesów 0405 (już 3 przyszły z Żor). |
Coś zatem MUSIAŁO pójść do Żor - do obsługi linii są potrzebne 23 wozy no a będą km do połowy stycznia obsługiwać.
danone napisał: | Wczoraj także Neoplan jeździł w Wodzisławiu. |
Neoplan cały czas skacze między zajezdniami.
danone napisał: | Mam nadzieje, że stawki za wozokilometry będą wyższe, a nie to co teraz jest w Wodzisławiu, bo dalej będziemy jeździć wrakami z Niemiec, bo kto kupi nowy autobus dostając za wozokilometr 2,80zł? |
Nie łudź się - gdyby stawki mały być wyższe to przy przetarg by nie był ustawiony pod pojazdy które mogą mieć ponad 10 lat. A takie pojazdy są bardzo tanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kupczak
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Śro 11:53, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
No nie. Osobiście nie chciałbym słyszeć, że wygra PKS, gdyż mam do czynienia z tą firmą na co dzień w ich komunikacji podmiejskiej (wiochy pod Wodzisławiem). Jeżeli wygrałby PKS Rybnik to część ich taboru tj. Jelczy poszła by do Żor, na nasze drogi wróciłoby więcej Autosanów i pochodnych śmierdziuchów - ceny z pewnością znów by wzrosły.
Choć może nie będzie aż tak źle. PKS na ten rok ma ponoć 1,8mln zł na inwestycje w tabor, więc może kupią znów jakieś MANy i wszyscy będą szczęśliwi.
Ciekawe co by było gdyby w przetargu wystartowała jakaś firma z GOPu albo Transgór?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Śro 12:43, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
kupczak napisał: | Jeżeli wygrałby PKS Rybnik to część ich taboru tj. Jelczy poszła by do Żor, na nasze drogi wróciłoby więcej Autosanów |
Ciekawa teoria - a op co by mieli sprowadzać do Żor Jelcze Po za tym wysoce prawdopodobne jest,, że nowy przewoźnik przejałby zajezdnieV busa.
kupczak napisał: | Ciekawe co by było gdyby w przetargu wystartowała jakaś firma z GOPu albo Transgór? |
A by miało być Byłoby to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Śro 19:24, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
No zapomniałem dodać mówiąc o tych wymaganiach że bardziej chodzi mi o datę produkcji pojazdów. 1995 czy 1997 to dużo, ale w porównaniu z KZK GOP czy ZTZ (które stawiają wymóg 1993) to krok do przodu. MZK już na 132 zażyczyło sobie min. 2000 r.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kupczak
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Śro 19:32, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Amalio napisał: | Ciekawa teoria - a op co by mieli sprowadzać do Żor Jelcze Po za tym wysoce prawdopodobne jest,, że nowy przewoźnik przejałby zajezdnieV busa. |
No jeśli PKS wygrałby ten przetarg czymś musiałby tam jeździć. W końcu część taboru może być wysokopodłogowa, czyż nie?
Amalio napisał: | kupczak napisał: | Ciekawe co by było gdyby w przetargu wystartowała jakaś firma z GOPu albo Transgór? |
A by miało być Byłoby to samo. |
To samo? Zależy jak na to patrzeć, ale skoro inne firmy nie przystąpiły do przetargu to takie gdybanie nie ma sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Śro 19:39, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
kupczak napisał: |
No jeśli PKS wygrałby ten przetarg czymś musiałby tam jeździć. W końcu część taboru może być wysokopodłogowa, czyż nie? |
A co by niby miał puszczać w Wodzisławiu
kupczak napisał: | To samo?: |
A co miałoby być inaczej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tom
Administrator

Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 17:34, 03 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Amalio napisał: | kupczak napisał: |
No jeśli PKS wygrałby ten przetarg czymś musiałby tam jeździć. W końcu część taboru może być wysokopodłogowa, czyż nie? |
A co by niby miał puszczać w Wodzisławiu  |
Podobno PKS ma jakieś fundusze na tabor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Czw 18:08, 03 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Tom napisał: | Amalio napisał: | kupczak napisał: |
No jeśli PKS wygrałby ten przetarg czymś musiałby tam jeździć. W końcu część taboru może być wysokopodłogowa, czyż nie? |
A co by niby miał puszczać w Wodzisławiu  |
Podobno PKS ma jakieś fundusze na tabor. |
Na pewno nie kupi nowszych wozów. A skoro do linii KM używają Jelczy rocznik 2000 (?) to możliwe, że takie były wymogi. I teraz by mieli szukać ośmioletnich wozów tylko po to by posłać Jelcze do Żor, a ośmioletnie używki do Wodzisławia? Po za tym w Rybniku Ikarusy czekają na emeryturę jeszcze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kupczak
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Czw 19:14, 03 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Tom napisał: | Podobno PKS ma jakieś fundusze na tabor. |
W wywiadzie dla Radia 90 pan prezes mówił o kwocie 1,8mln zł.
Amalio napisał: | Na pewno nie kupi nowszych wozów. A skoro do linii KM używają Jelczy rocznik 2000 (?) to możliwe, że takie były wymogi. I teraz by mieli szukać ośmioletnich wozów tylko po to by posłać Jelcze do Żor, a ośmioletnie używki do Wodzisławia? Po za tym w Rybniku Ikarusy czekają na emeryturę jeszcze. |
Mnie to wsio ryba co będzie jeździło w Żorach, a co w Wodziu. Ważne żeby na własnych liniach podmiejskich nie puszczali tych durnowatych Autosanów. Na złom z nimi!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Czw 19:22, 03 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
kupczak napisał: | na własnych liniach podmiejskich nie puszczali tych durnowatych Autosanów. Na złom z nimi! |
Najłatwiej powiedzieć na złom...tylko coś musi je zastąpić, a na to potrzebne są pieniądze. PKS zapewne najpierw będzie chciał odświeżyć KM z której jako tako ma zyski - m.in. Ikary czekają na zmianę służby, ale Autosanów czas już też niedługi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|