Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Sob 18:06, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: |
KonrI napisał: | No dlatego Transgór prowadzi też usługi: wywozu śmieci i kursy nauki szkolenia kierowców Może poprostu PKM-owi nie chce sie zainwestowac w podobne usługi ;s |
PKM Jastrzębie również prowadzi kursy nauki jazdy(nie pamiętam jakie kategorie) |
A to nie wiedziałem że prowadzą takie kursy ;s, wiem, że jest gdzieś w JZ szkoła nauki jazdy, ale że PKM prowadzi kursy to nie wiedziałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Sob 18:09, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
KonrI napisał: | ztz rybnik napisał: |
KonrI napisał: | No dlatego Transgór prowadzi też usługi: wywozu śmieci i kursy nauki szkolenia kierowców Może poprostu PKM-owi nie chce sie zainwestowac w podobne usługi ;s |
PKM Jastrzębie również prowadzi kursy nauki jazdy(nie pamiętam jakie kategorie) |
A to nie wiedziałem że prowadzą takie kursy ;s, wiem, że jest gdzieś w JZ szkoła nauki jazdy, ale że PKM prowadzi kursy to nie wiedziałem |
Szkól nauki jazdy w Jastrzębiu jest w trzy d**y i trochę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tom
Administrator
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 18:23, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: | . Trzeba przyznać, że E-3 16 minut zajmuje obecnie przejechanie z DKMu do Urszulanek, a dawniej przed przebudową pl. Wolności 8 minut. |
Tylko nie wiadomo dlaczego, E-3 jedzie z DKMu do Bazyliki w 10 minut, podczas gdy linie ZTZ (2, 10, 23) pokonują ten sam dystans w 7 minut (mając po drodze jeszcze przystanek Rondo Gliwickie)
Andrev napisał: | Komunikacja miejska nie musi być dochodowa. I prawie nigdy nie przynosi zysków z samych biletów. Od tego są subwencje miast. Oczywiście jeżeli organizator zorganizowałby komunikację miejską bardzo dobrze i korzystałaby z niej masa ludzi to może przynosić zyski i finansować się z samych biletów, jest to jednak mało prawdopodobne nawet przy dobrze działających systemach komunikacyjnych w różnych miastach. |
Ale powinno być tak, że chociaż część linii powinno przynosić zyski. W tym przypadku chodzi mi właśnie E-3. Gdyby każda linia miałaby być deficytowa, Komunikacja Miejska wyglądałaby jeszcze gorzej niż teraz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tom dnia Sob 18:26, 25 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Sob 18:23, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
W trzy d**y jest w JZ, jak i zdawanie egzaminów nawet z Rybnickich szkół, ponieważ "nasi" brali łapówy, to zamknęli egzaminy u nas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Sob 18:24, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Tom napisał: | ztz rybnik napisał: | . Trzeba przyznać, że E-3 16 minut zajmuje obecnie przejechanie z DKMu do Urszulanek, a dawniej przed przebudową pl. Wolności 8 minut. |
Tylko nie wiadomo dlaczego, E-3 jedzie z DKMu do Bazyliki w 10 minut, podczas gdy linie ZTZ (2, 10, 23) pokonują ten sam dystans w 7 minut (mając po drodze jeszcze przystanek Rondo Gliwickie) |
Również tego nie rozumie, być może MZK wzięło pod uwagę zakorkowane ul. Kotucza oraz Wyzwolenia w szczycie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Sob 18:26, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Widocznie E-3 jest za wolna i dlatego to jest też jeden z powodów zamknięcia linii ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Sob 19:23, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Zbiorkom nie jest tworzony po to zeby przynosic dochody.
Moim zdaniem po pierwsze ZTZ i MZK powinny zostac zlikwidowane i powinnien sie pojawic jeden organizator dla calego ( choc wciaz malego) regionu. Tam gdzie sie da zlikwidowac polaczenia miedzymiastowe i odbudowac infrastrukture ( kurde trudne slowo) kolejowa i wprowadzic szynobusy i wprowadzic w miastach linie dowozace mieszakncow do dworcow kolejowych. Oczywiscie z powyzszego wynika, ze potrzebna jest wspolpraca "swiata" kolei ze "swiatem" autobusow. Sama odbudowa szlakow kolejowych troche by kosztowala, ale sadze ze na dluzsza mete to sie bedzie oplacac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Sob 19:52, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Wogóle gdyby pobliskie miasta połączyły się z Rybnikiem, tak aby powstało kilka oddziałów tego samego przewoźnika, np. tak jak kiedyś było że WPK Katowice /o 9 Rybnik, to mogłoby być np. ZKM Rybnik, ZKM Rybnik / o Żory, ZKM Rybnik / o Jastrzębie itp. natomiast co do kolei mogłoby zrobić równieżte same malowanie etc. co przewoźnik miejski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Sob 20:18, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
A czemu mialby byc jeden przewoznik? Wprowadzenie monopolu nic dobrego by nieprznioslo. Po za tym dlaczego ten twoj ztm mialby byc i organizatorem i przewoxnikiem? Robienie takiego molocha skonczy sie wieloma konfliktami,a przeciez nie o to chodzi.
To nie jest komuna zeby wprowadzac takie systemy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Sob 20:39, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
KonrI napisał: | Wogóle gdyby pobliskie miasta połączyły się z Rybnikiem, tak aby powstało kilka oddziałów tego samego przewoźnika, np. tak jak kiedyś było że WPK Katowice /o 9 Rybnik, to mogłoby być np. ZKM Rybnik, ZKM Rybnik / o Żory, ZKM Rybnik / o Jastrzębie itp. natomiast co do kolei mogłoby zrobić równieżte same malowanie etc. co przewoźnik miejski. |
Odnosze nieodparte wrażenie że nie odróżniasz organizatorów komunikacji miejskiej od firm obsługujących linie komunikacji miejskiej. Obsługe lini na zlecenie organizatorów prowadza między innymi PKS Rybnik, Transgór, PKM Jastrzębie, Vbus, PKM Gliwice. Organizatorami tej komunikacji sa MZK, KZKGOP, ZTZ. Organizatorzy zlecają obsługę konkretnych kursów i płaca stawki zależne od pojemności wymaganego taboru na daną linią, stawki bezpośrednio są niezależne od ilości pasazerów.
Cytat: | linia autobusowa E-3 z Jastrzębia do Rybnika |
Moim zdaniem linia E3 powinna uczyniona linią zwykłą, z cyklicznym rozkładem jazdy. Rozkląd dodatkowo powinien być skorelowany z linią 216 tak by się one wzajemnie uzpełniały a nie dublowały. Poza tym linia 216 powinna mieć skrócony czas jazdy poza szczytem o jakieś 4 minuty, bo teraz to czas jazdy jest trochę przesadzony. Za to trzebaby wydłuzyć na niektórych odcinkach czas jazdy E3, bo ten za to jest nierealny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Sob 20:47, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
semaforek napisał: |
Odnosze nieodparte wrażenie że nie odróżniasz organizatorów komunikacji miejskiej od firm obsługujących linie komunikacji miejskiej. Obsługe lini na zlecenie organizatorów prowadza między innymi PKS Rybnik, Transgór, PKM Jastrzębie, Vbus, PKM Gliwice. Organizatorami tej komunikacji sa MZK, KZKGOP, ZTZ. Organizatorzy zlecają obsługę konkretnych kursów i płaca stawki zależne od pojemności wymaganego taboru na daną linią, stawki bezpośrednio są niezależne od ilości pasazerów.
|
No a czemu niby nie mógłby powstać nowy Organizator np. ZKM ?? I mógłby zlecać kursy MZK, Transgórowi, PPKS-owi nie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Sob 20:54, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
KonrI napisał: | semaforek napisał: |
Odnosze nieodparte wrażenie że nie odróżniasz organizatorów komunikacji miejskiej od firm obsługujących linie komunikacji miejskiej. Obsługe lini na zlecenie organizatorów prowadza między innymi PKS Rybnik, Transgór, PKM Jastrzębie, Vbus, PKM Gliwice. Organizatorami tej komunikacji sa MZK, KZKGOP, ZTZ. Organizatorzy zlecają obsługę konkretnych kursów i płaca stawki zależne od pojemności wymaganego taboru na daną linią, stawki bezpośrednio są niezależne od ilości pasazerów.
|
No a czemu niby nie mógłby powstać nowy Organizator np. ZKM ?? I mógłby zlecać kursy MZK, Transgórowi, PPKS-owi nie ? |
No i wlasnie tym postem udowodniles, ze nierozrozniasz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Sob 21:31, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Spoko każdy może nie rozumieć, w końcu nie jestem super extra inteligentem jak Ty drogi Jarku ;s są ludzie którzy napiszą o co chodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Sob 21:36, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Racja Z checia poczekam na osobe ktora mi wyjasni jakim sposobem ZKM bedzie zlecal kursy MZK...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Sob 21:46, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
KonrI napisał: |
No a czemu niby nie mógłby powstać nowy Organizator np.ZKM ?? I mógłby zlecać kursy MZK, Transgórowi, PPKS-owi nie ? |
No przecież tylko taki przykład podałem ;s Z resztąnie chce sie kłócić... więc sprawę ZKM-u możemy zamknąć tak dla wyrozumiałości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Sob 21:50, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
semaforek napisał: |
Moim zdaniem linia E3 powinna uczyniona linią zwykłą, z cyklicznym rozkładem jazdy. |
Dopóki MZK nie stworzy połączenia Jastrzębia z Rybnikiem, dodać trzeba normalnego połączenia, przez Szeroką, Gogołową, Połomię, Świerklany, bądź przez Szeroką, Świerklany. Dopóki takie coś nie powstanie nie można jeszcze bardziej wydłużać czasu przejazdu linii E3. Dostanie się wtedy z Jastrzębia do Rybnika i odwrotnie zajęłoby około 1,5 godziny, a powinno wynosić co najwyżej 40 minut, przecież te miasta nie dzieli jakaś ogromna odległość najkrótszymi drogami.
Jeżeli miałaby powstać linia ekspresowa, czy kilka linii ekspresowych to powinny być to połączenia międzymiejskie na zasadzie Jastrzębie - Rybnik; Jastrzębie - Wodzisław; Jastrzębie - Żory; Wodzisław - Rybnik. Tylko jak tutaj stworzyć sieć linii ekspresowych międzymiejskich skoro normalna komunikacja między niektórymi miastami praktycznie nie istnieje, jak to jest w przypadku połączenia Wodzisław - Jastrzębie Zdrój i Rybnik - Jastrzębie Zdrój.
Poza tym zapominamy własnie o kolei która powinna być tym dominującym szybkim połączeniem międzymiejskim. Jednak dopóki średnia prędkość w ROW to 40km/h nic nie można zrobić. Dobrze wspomniałeś Amalio o takim rozwiązaniu, ale do tego trzeba wspólny bilet. Będzie to możliwe dopiero po zliberalizowaniu rynku kolejowych przewozów pasażerskich, tylko tutaj trzeba wywrzeć dużą presję na Urzędzie Marszałkowskim, aby nie zapomniano o Subregionie Zachodnim i naszych problemach komunikacyjnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Sob 22:02, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Konri ty daöej nierozumiesz bo niewidzisz roznicy miedzy tamim czyms jak mzk a takim czyms jak ppks.
Andrev Wspolny bilet bez dwoch zdn - o to wlasnie mi chodzi. Szybkie autobusy z dobra czestozliwoscia dowozace ludzi do dworca kolejowego i podroz szynobusem i tak jak napisalem odbudowa torowisk...
I wlasnie to jest problem E3 - najpierw musi zebrac ludzi, a potem ich przewiezc do innego miasta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 22:05, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Wy tu dyskutujecie, a tymczasem buduje się przecież autostrada (przetarg rozstrzygnięto). Może ktoś ją wykorzysta i zorganizuje ekspresowe połączenie Jastrzębie-Rowień-Rybnik. Taka linia mogłaby jeździć naprawdę szybko. I to już za 3 lata.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amalio
MIŁOŚNIK
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Sob 22:15, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | Wy tu dyskutujecie, a tymczasem buduje się przecież autostrada (przetarg rozstrzygnięto). Może ktoś ją wykorzysta i zorganizuje ekspresowe połączenie Jastrzębie-Rowień-Rybnik. Taka linia mogłaby jeździć naprawdę szybko. I to już za 3 lata. |
- po pierwsze za trzy lata
- po drugie zanim mzk cos ruszy to...
- po trzecie to tylko zwiekszy popularnosc samochodow
- po czwarte nie zmienia to faktu, ze potrzebujemy komunikacji z prawdziwego zdarzenia no i wspolnej komunikacji bo na E3 swiat sie niekonczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Sob 22:20, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Amalio napisał: |
- po pierwsze za trzy lata
- po drugie zanim mzk cos ruszy to...
- po trzecie to tylko zwiekszy popularnosc samochodow
- po czwarte nie zmienia to faktu, ze potrzebujemy komunikacji z prawdziwego zdarzenia no i wspolnej komunikacji bo na E3 swiat sie niekonczy |
- za trzy lata wszytsko może wrócic do normy
- ...linii E-3 może nie być
- przynajmniej bedzie blisko do autostrady
- z tym się zgodzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|