Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Likwidacja lini 131 - Jastrzębie Zdrój->Rybnik dw. PKS.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> MZK Jastrzębie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Nie 10:41, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Tak oczywiście, że można by znaleźć kompromis. Zlikwidować jednych i drugich, ponieważ inaczej się nie da. Potrzebujemy wspólnych biletów ROW, bo ludzie płacą astronomiczne kwoty za autobusy. Na przykład miesięczny na E-3, a jeszcze trzeba do E-3 dojechać i w Rybniku trzeba dojechać do miejsca pracy. Potrzebny jest nam jeden związek do którego powinny także zostać włączone Racibórz i Pszczyna. Zresztą jak już pisałem kolej na takich trasach jak E-3 ma przyszłość, ale my nie potrzebujemy współpracy z PKP. My potrzebujemy ich torów po których będzie jeździł jakiś prywaciarz nowoczesnymi szynobusami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Nie 10:50, 02 Wrz 2007    Temat postu:

oolek15 napisał:
Jastrzębie ma połączenie z Rybnikem tzw. linią ekspresową E-3, to samo z Wodzisławiem.


Tak, Jastrzębie miałoby dobre połączenie z Rybnikiem, gdyby linia E3 zatrzymywała się na Zofiówce, Dubielcu, Szerokiej, Boryni, Bziu itd. Z tych dzielnic dość sporych, i nawet leżących na trasie do Rybnika, jak Szeroka, Dubielec nie da się w cywilizowany sposób dojechać do Rybnika, oczywiście mówiąc tylko o liniach MZK.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Nie 14:25, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Andrev napisał:
oolek15 napisał:
Jastrzębie ma połączenie z Rybnikem tzw. linią ekspresową E-3, to samo z Wodzisławiem.


Tak, Jastrzębie miałoby dobre połączenie z Rybnikiem, gdyby linia E3 zatrzymywała się na Zofiówce, Dubielcu, Szerokiej, Boryni, Bziu itd. Z tych dzielnic dość sporych, i nawet leżących na trasie do Rybnika, jak Szeroka, Dubielec nie da się w cywilizowany sposób dojechać do Rybnika, oczywiście mówiąc tylko o liniach MZK.

To samo można by powiedzieć o sporej dzielnicy Chwałowice, obecnie do Jastrzębia z tej dzielnicy można się dostać tylko linią R-Bus.
Nie licząc jedynego kursu PPKS Rybnik do Jastrzębia o 5:10 z Rybnika przez: Chwałowice-Świerklany-Połomię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Nie 15:10, 02 Wrz 2007    Temat postu:

ztz rybnik napisał:
Andrev napisał:
oolek15 napisał:
Jastrzębie ma połączenie z Rybnikem tzw. linią ekspresową E-3, to samo z Wodzisławiem.


Tak, Jastrzębie miałoby dobre połączenie z Rybnikiem, gdyby linia E3 zatrzymywała się na Zofiówce, Dubielcu, Szerokiej, Boryni, Bziu itd. Z tych dzielnic dość sporych, i nawet leżących na trasie do Rybnika, jak Szeroka, Dubielec nie da się w cywilizowany sposób dojechać do Rybnika, oczywiście mówiąc tylko o liniach MZK.

To samo można by powiedzieć o sporej dzielnicy Chwałowice, obecnie do Jastrzębia z tej dzielnicy można się dostać tylko linią R-Bus.
Nie licząc jedynego kursu PPKS Rybnik do Jastrzębia o 5:10 z Rybnika przez: Chwałowice-Świerklany-Połomię.


A na przykład z Szotkowic nie da się dojechać bezpośrednio do Jarząbkowic. Może utworzymy nową linię? Idąc takim tokiem rozumowania z około 30 linii jeżdżacych po Jastrzębiu, zrobi się 90...
Obecny układ połączeń jest wzgędnie dobry, pod warunkiem, że oferta biletowa oraz rozkład jazdy, będą skonstruowane w sposób, który umożliwi skomunikowanie się linii, a więc da szanse pasażerom na przesiadkę bez konieczności długiego oczekiwania na połączenie.

Druga rzecz, której nie rozumiem to uwagi na temat E3. W co drugim poście narzekacie, że ma za dużo przystanków i jedzie za długo. W co trzecim, można znaleźć propozycje, żeby zwiększyć jej ilość przystanków...
Z logicznego punktu widzenia im więcej przystanków tym większa wymiana psażerów i wpływy z biletów. To samo dotyczy lini E3, wątpliwości budzić może jedynie cena biletu...
Nawet prywatne linie typu Rbus czy Drabas w drodze do Rybnika, Katowic, zatrzymują się tam, gdzie jest to na rękę pasażerom bo dobrze wiedzą, że każdy pasażer to źródło przychodów. Dlatego jazda Drabasem do Żor z Jastrzebia (kurs ekspresowy, jak podaje przewoźnik), niczym nie rózni się od jazdy linią 101.
Kiedyś R obsługiwała 5 przystanków i jechała 45 minut. Dziś ma w rozkładzie 18, a czas przejazdu to 58 minut.
Ale trzeba tu zauważyć, że te 58 minut eRka jedzie z Bożka na DKM. Natomiast czas przejazdu z "centrum" Jastrzebia do centrum Rybnika wynosi 47 - 50 minut, czyli niewiele więcej niż kiedyś.
Osobiście nie wiem jaki jest sens, żeby autobus musiał kluczyć przez pół Rybnika na DKM, na którym wsiada/wysiada kilka osób...
Zamiast tego E3 powinna kończyć/ zaczynać na Placu Wolności lub bez łaski ze strony ZTZ, na ulicy 3 Maja. Przy 37 kursach, wyeliminowanie DKM z trasy E3, powinno pozwolić obniżyć jej koszty, a zaoszczędzone pieniądze, można przeznaczyć na dodanie kilku kursów w szczycie. Z trasy wyłaczyć mozna jeszcze Wilchwy Blazy i Popielów Skrzyżowanie, co powinno dać jakieś 2 minuty, czyli zmieścić się w czasie 45 minut.
Dobrze by było, gdy E3 oraz pozostałe linie MZK, jeździły w równych odstępach czasu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Nie 15:19, 02 Wrz 2007    Temat postu:

dominiqus napisał:
A na przykład z Szotkowic nie da się dojechać bezpośrednio do Jarząbkowic. Może utworzymy nową linię? Idąc takim tokiem rozumowania z około 30 linii jeżdżacych po Jastrzębiu, zrobi się 90...

Tylko zauważ, że trasa: Rybnik-Jastrzębie przez: Chwałowice, Świerklany, Szeroka/Połomia, Zofiówka to jedna z najkrótszych, na której wirtualna linia MZK mogłaby "złapać" dosyć dużą ilość pasażerów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Nie 15:31, 02 Wrz 2007    Temat postu:

ztz rybnik napisał:

Tylko zauważ, że trasa: Rybnik-Jastrzębie przez: Chwałowice, Świerklany, Szeroka/Połomia, Zofiówka to jedna z najkrótszych, na której wirtualna linia MZK mogłaby "złapać" dosyć dużą ilość pasażerów.


Tak, racja, jest to najkrótsza droga do Rybnika. Była taka linia, ale już jej nie ma. Zapewne dla MZK była deficytowa. A pretensje o taki stan rzeczy można mieć do strategii działania MZK i samorządów, które zniechęciły pasażrów do korzystania z 131 i w efekcie doprowadziły do jej likwidacji.
Ale w przyrodzie nic nie ginie, teraz jeździ tam Rbus. Z drugiej strony po prawie 2 latach nie dorobili się jeszcze cywilizowanego pojazdu do przewozu ludzi, co moze trochę dziwić...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 17:04, 02 Wrz 2007    Temat postu:

dominiqus napisał:
Osobiście nie wiem jaki jest sens, żeby autobus musiał kluczyć przez pół Rybnika na DKM, na którym wsiada/wysiada kilka osób...
Zamiast tego E3 powinna kończyć/ zaczynać na Placu Wolności lub bez łaski ze strony ZTZ, na ulicy 3 Maja. Przy 37 kursach, wyeliminowanie DKM z trasy E3, powinno pozwolić obniżyć jej koszty, a zaoszczędzone pieniądze, można przeznaczyć na dodanie kilku kursów w szczycie. Z trasy wyłaczyć mozna jeszcze Wilchwy Blazy i Popielów Skrzyżowanie, co powinno dać jakieś 2 minuty, czyli zmieścić się w czasie 45 minut.
Dobrze by było, gdy E3 oraz pozostałe linie MZK, jeździły w równych odstępach czasu.


Weź się człowieku zastanów zanim jeszcze raz coś takiego napiszesz. Przez Bazylikę to może i jest kluczenie, ale na pewno nie przez pół Rybnika, ani nawet przez ćwierć. Zdziwiłbyś się ile ludzi czasami jedzie na DKM i z DKMu erką. Gdyby skrócić trasę do Placu Wolności lub 3 maja, to na pewno z "zaoszczędzonych" kilometrów w ciągu całego dnia starczyłoby ledwie na jeden do Jastrzębia i z powrotem. Powinno puścić się erkę przez Plac Wolności prosto na DKM i już kluczenia by nie było (no ale to odrębna kwestia). Maroko - Nowiny to przecież 25 - tysięczna dzielnica!

Co do Popielowa to się zgodzę. Jak jadę erką to najczęściej wysiadają tam pasażerowie z Rybnika lub Radlina i pewnie 90 % z nich na gapę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie 17:14, 02 Wrz 2007    Temat postu:

oolek15 napisał:
Teoretycznie można by było wyłączyć przystanek WODZISŁAW DW.AUTOBUSOWY (ok. 5min.), ale nie miałoby to sensu

No nie miałoby, bo by się straciło bardzo dużo pasażerów.

P.S. Ty nie odpawiadaj na swoje posty bo to zwykłe nabiajnie licznika postów, a sztuczne nabijanie licznika postów jest niedozwolone.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Nie 20:01, 02 Wrz 2007    Temat postu:

semaforek napisał:
oolek15 napisał:
Teoretycznie można by było wyłączyć przystanek WODZISŁAW DW.AUTOBUSOWY (ok. 5min.), ale nie miałoby to sensu

No nie miałoby, bo by się straciło bardzo dużo pasażerów.


Jeżeli linia nie zatrzymywałaby się w Wodzisławiu, to dla mnie poiwnni ją wogóle zlikwidować. To nie jest dobry pomysł, lepiej się czasem trochę bardziej zastanów Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Nie 20:34, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Tom napisał:


Weź się człowieku zastanów zanim jeszcze raz coś takiego napiszesz. Zdziwiłbyś się ile ludzi czasami jedzie na DKM i z DKMu erką. Gdyby skrócić trasę do Placu Wolności lub 3 maja, to na pewno z "zaoszczędzonych" kilometrów w ciągu całego dnia starczyłoby ledwie na jeden do Jastrzębia i z powrotem.


Przede wszystkim zmień ton swojej wypowiedzi. Zaręczam Cię, że to co napisałem powyżej, wynikało z wcześniejszych przemyśleń i obserwacji.
Ale do rzeczy.

Wiele razy ogarnęło mnie już owe ździwienie, o którym mówisz, i przeciwnie, wynikało ono z niskiej frekwencji w E3 na tym odcinku. Zresztą nie raz robiłem Etrójce zdjęcie przy odjeździe/przyjeździe z/na DKM, więc swoją tezę mogę udowodnić.
Jeden zaoszczedzony kurs to i tak sporo, szeczgólnie w sytuacji, kiedy MZK traktuje E3, jako linię deficytową.
Druga sprawa to fakt, że miasto Rybnik nie współfinansuje E3, więc eRka mogłaby spokojnie kończyć bieg na 3 Maja/Placu Wolnosci.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dominiqus dnia Nie 20:46, 02 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Nie 20:44, 02 Wrz 2007    Temat postu:

dominiqus napisał:
Druga sprawa to fakt, że miasto Rybnik nie współfinansuje E3, więc nie eRka mogłaby spokojnie kończyć bieg na 3 Maja/Placu Wolnosci.


Właśnie, byle zajeżdżała do centrum, do tych wielkich zakładów pracy w pępku ROW, Rybniku, gdzie zjeżdżają się pracownicy w wszelkich okolic. Jeżeli Rybnik nie dopłaca, to nawet w owych dzielnicach mógłby mieszkać 1 mln. mieszkańców, a linia nie powinna się tam zatrzymywać. Chodzi o to by mieszkańcy Jastrzębia, Wodzisławia, Mszany mogli dojechać do Rybnika do pracy i szkół i z powrotem. Rybnik i jego mieszkańcy nie powinni mieć żadnych oczekiwań w stosunku do niewspółfinansowanej linii. Oczywiście że też będą jeździli i płacili za bilety, ale po co dopłacać ma Jastrzębie, czy Wodzisław do deficytowych przystanków jak mówi dominiqus, a jemu można wieżyć co do frekwencji i na jego słowa ja się powołuję, gdyż z linii E3 nie korzystam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Nie 21:16, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Mam pewne propozycje do dyskusji odnośnie zmian w połączeniach pomiędzy Rybnikiem, Jastrzębiem i Wodzisławiem. Co wy na to? Zapraszam do dyskusji Smile

Otóż uważam, że macie wiele racji w tym co proponujecie ale faktycznie zauważa się trochę sprzeczności. Przede wszystkim moglibyśmy zaprezentować MZK jakiś uzgodniony przez nas projekt. Mam pewne rozwiązania które być może uda się z waszą pomocą poprawić inad nim jeszcze popracować. Ja bym zlikwidował linię E-3 bo ona w obecnej postaci nie ma już za wielkiej racji bytu - linią ekspresową, a nawet pośpieszną przestała być dawno, a z kolei jak na linię osobową to jest zbyt droga i skutecznie odstrasza nawet w przejazdach za biletami miesięcznymi. Ponieważ ewidentnie widać, że zarówno Jastrzębie jak i Rybnik są miastami rozwojowymi toteż należy przypuszczać że potok pasażerski będzie się zwiększał (chyba, że odbierać go będą prywatni przewoźnicy) i zmotoryzowani - ale to jest bardzo poważnym problemem szczególnie w Rybniku bo ulice nie są z gumy, a poruszanie się po tym mieście nie nastraja optymistycznie i to może być atutem komunikacji zbiorowej w przyszłości.

1. W miejsce linii 132 i E-3 uruchomiłbym nową linię przyśpieszoną (np. 132) relacji Jastrzębie A.B-Rybnik DKM która z Jastrzębia do Wodzisławia jechałaby po trasie linii 132, a z Wodzisławia do Rybnika po trasie linii E-3. Na odcinku Jastrzębie-Wodzisław zatrzymywałaby się na każdym przystanku, a pomiędzy Wodzisławiem Dworcem PKP a Rybnikiem Smolną jechałaby bez zatrzymania (biorąc pod uwagę dobre alternatywne połączenia na tej trasie).

2. Uruchomiłbym nową linię 131 Jastrzębie Zdrój - Szeroka - Świerklany - Rybnik (trasa w Rybniku do ustalenia, możnaby pomyśleć o czymś niekonwencjonalnym np. Chwałowicka-Dworzec PKP-Bazylika-Tesco-Paruszowiec - czyli tam gdzie sporo ludzi pracuje w marketach i fabrykach paruszowieckich), w związku z tym możnaby zlikwidować conajmniej dwie linie łączące centrum Jastrzębia z Szeroką! (na pewno 109 a linii 104 zmienić bieg trasy tak aby się nie dublowały)
Skoro czas przejazdu R-busa z centrum Jastrzębia do centrum Rybnika wynosi 45 minut mimo, że staje na każdym przystanku i na każdym sprzedaje bilety - sądzę, że czas przejazdu linii 131 byłby krótszy od obecnej E-3 Shocked !!!

3. Trasę Rybnik - Wodzisław załatwiałaby linia 216 a aby poprawić jej frekwencję możnaby w Rybniku puścić ją od Smolnej dalej Wodzisławską i Dworek do Dworca KM (stawałaby blisko Plazy a tam teraz jeździ sporo ludzi na zakupy, do kina i do pracy). No i dzięki tej zmianie 216 mogłaby podjeżdżać bliżej centrum Rybnika niż kończąc bieg na Dworcu PKS.

To wiąże się również ze zmianą częstotliwości. Wszystkie trzy linie mogłyby jeździć co 30 minut wzajemnie się przeplatając co dałoby końcowy efekt w postaci: co 15 min. połączenie z Rybnika do Jastrzębia, co 15 min. z Rybnika do Wodzisławia, co 30 min. z Wodzisławia do Jastrzębia, co 30 min. z Szerokiej do Centrum Jastrzębia (plus inne linie na tej trasie).

ETAP dalszy to walka o szybką kolej miejską w naszym regionie!!! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Nie 21:25, 02 Wrz 2007    Temat postu:

[quote="dominiqus"]
Tom napisał:
Druga sprawa to fakt, że miasto Rybnik nie współfinansuje E3, więc eRka mogłaby spokojnie kończyć bieg na 3 Maja/Placu Wolnosci.


W Rybniku ludzie pracują w wielu bardzo niekonwencjonalnych miejscach (nie tylko w centrum). Dlatego linia E-3 kończąc na Dworcu KM to akurat dość dobry pomysł. Szczególnie w przypadku kiedy Pl. Wolności przestał być przystankiem końcowym. W piątek do kursu o 5.45 w stronę Jastrzębia na Dworcu KM wsiadło z 10 osób. To nie jest tłum ale przyznasz, że to nie jest też mało jak na tak wczesną porę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Nie 21:42, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Andrev napisał:
dominiqus napisał:
Druga sprawa to fakt, że miasto Rybnik nie współfinansuje E3, więc nie eRka mogłaby spokojnie kończyć bieg na 3 Maja/Placu Wolnosci.

Właśnie, byle zajeżdżała do centrum, do tych wielkich zakładów pracy w pępku ROW, Rybniku, gdzie zjeżdżają się pracownicy w wszelkich okolic.

Arteks napisał:
W piątek do kursu o 5.45 w stronę Jastrzębia na Dworcu KM wsiadło z 10 osób. To nie jest tłum ale przyznasz, że to nie jest też mało jak na tak wczesną porę.

Zapraszam Dominiqusa i Andreva na DKM w okolicach godzin 7-9(przystanek wysiadający) oraz 14-16(stanowisko 5) w dzień roboczy szkolny, dam pewność, że min. 20-30 osób wysiądzie/wsiądzie z/do "erki"(z czego 80-90% to młodzież szkolna pobliskiej szkoły) Cool .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Nie 21:55, 02 Wrz 2007    Temat postu:

[quote="Arteks"]
dominiqus napisał:
Tom napisał:
Druga sprawa to fakt, że miasto Rybnik nie współfinansuje E3, więc eRka mogłaby spokojnie kończyć bieg na 3 Maja/Placu Wolnosci.


W Rybniku ludzie pracują w wielu bardzo niekonwencjonalnych miejscach (nie tylko w centrum). Dlatego linia E-3 kończąc na Dworcu KM to akurat dość dobry pomysł. .


Zapewne tak jest, podobnie jak w Jastrzębiu, czy Wodzisławiu. Dla mnie w tym miejscu płynie jeden wniosek. Wszystko byłoby w porządku, gdyby istniał w regionie jeden organizator komunikacji. Wówczas takiego problemu jak ten, czy E3 ma kończyć na DKM, by nie było. E3 wjeżdżałoby do śródmieścia Rybnika, zabierało nowych pasażrów i wracało do Jastrzebia. Podrózni chcacy jechać do innych dzielnic Rybnika, mogliby skorzystać w tym przypadku z linii rybnickich. Podobnie w innych gminach regionu. Przykładem może być, mający swoje wady, KZK GOP.

Ja osobiście w chwili obecnej pozostawiłbym linię E3 na dotychczasowej trasie. W przypadku E3, czas przjazdu powinno się zbić do 40 - 45 minut.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 22:16, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Co do pomysłu Arteksa, to muszę przyznać, że jest ciekawy. Skromnie dodam, że sam doszedłem do podobnej refleksji, że najlepiej będzie E-3 rodzielić na dwie linie: Jastrzębie-Rybnik i Wodzisław-Rybnik. Byłbym jednak za tym, żeby nadal były to linie ekspresowe, których atutem byłby przede wszystkim czas przejazdu. Natomiast nie widzę powodu, żeby trzeba było wypuszczać na takie linie specjalne bilety miesięczne. Myślę, że to bardzo psuje frekwencję na tych liniach, bo ludziom żal tych dodatkowych 100 zł na taką przyjemność. Ewentualnie, jeśli MZK nie byłoby zainteresowane, organizacją takich połączeń mógłby się zająć na przykład PPKS. Pośpiechy Kraków-Wodzisław, zgodnie z rokładem, do Jastrzębia dojeżdżają (między dworcami PKS) nawet w 25 minut, a to robi różnicę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
danone




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie 22:25, 02 Wrz 2007    Temat postu:

To i ja się wypowiem na temat linii E-3. Mianowicie moim zdaniem powinna ona zostać na dotychczasowych warunkach z pominięciem kilku przystanków. MZK tworząc nowe przystanki liczył na większą wymianę pasażerów, a co za tym idzie na zwiększeniu przychodów tej linii. Fakt jest taki, że po części im się to udało. Nie mniej jednak jest jeszcze druga strona, która mówi o przystankach zupełnie źle dobranych. Jeżeli chodzi o te przystanki to mam na myśli m.in. Wilchwy Blazy, Obszary PKP, Popielów Skrzyżowanie. Linia E-3 powinna jeździć dalej na DKM, ale omijając przystanki Kościuszki i Bazylika. W zamian za to linia E-3 powinna jeździć jak kiedyś, czyli przez Plac Wolności do Dworca KM. Niestety zgoda ZTZ na takie rozwiązanie jest realna jak koalicja PO z PiS.

Komunikacja powiatu wodzisławskiego powinna przejść wielką metamorfozę i nie mówię tutaj tylko o gruntownej przebudowie rozkładu, ale także o zmianie tras niektórych autobusów i stworzeniu tzw. "Centrów Przesiadkowych" z dobrze skomunikowanymi ze sobą autobusami.

Wodzisław ma alternatywę dla E-3 w postaci 216. Jastrzębie już tak dobrze niestety nie ma, więc szybsza i atrakcyjniejsza linia 131 powinna wrócić i pozwalać na szybkie i łatwe dostanie się do centrum Rybnika.


A co do ilości organizatorów komunikacji w ROW to powinien być jeden i powinien skupiać specjalistów w dziedzinie komunikacji, a nie jak to jest do tej pory, urzędników bez doświadczenia w tej dziedzinie zmieniających się co kadencje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
oolek15
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Nie 22:30, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Arteks napisał:

Skoro czas przejazdu R-busa z centrum Jastrzębia do centrum Rybnika wynosi 45 minut mimo, że staje na każdym przystanku i na każdym sprzedaje bilety - sądzę, że czas przejazdu linii 131 byłby krótszy od obecnej E-3 Shocked !!!


No nie wiem.. Stara linia 131 jechała na PKS 57min. Ja Rybnika nie znam, ale myślę że podróż zaproponowaną przez Ciebie trasa na Paruszowiec trwałaby trochę dłużej niż E-3. Ale przynajmniej nikt nie wmawiałby nam, że linia ta jest linią ekspresową. Dojazd do fabryk na Paruszowcu byłby wtedy krótszy (zamiast czekać na przesiadkę możnaby było dojechać bezpośrednio tam). Innym rozwiązaniem jest dobre połączenie przesiadkowe (rozwiązanie te byłoby droższe dla pasażerów), ale myśląc tak jak MZK i ZTZ nic z tego nie będzie Wink .

Twoje zmiany mogłyby być zbyt rewolucyjne dla MZK. Więc jedynym rozwiązaniem byłoby to co napisał Amalio:
Amalio napisał:
Tak oczywiście, że można by znaleźć kompromis. Zlikwidować jednych i drugich


Bo inaczej się nie da. Crying or Very sad

Przywiązałem się do nich (do MZK, bo ZTZ jeszcze nigdy nie miałem okazji jechać), ale trudno. Jeżeli zasiadają tam tacy ludzie jak dziś to nie ma wyjścia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez oolek15 dnia Nie 23:19, 02 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marteen




Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik / Kraków

PostWysłany: Nie 22:38, 02 Wrz 2007    Temat postu:

tak jak pisałem w moim poprzednim poście... jeśli E-3 ma na siebie zarabiać, to wsyztskie przystanki zostaną. inną sprawą jest właśnie cena biletu, bo tym MZK nie daje szans aby ludzie dojeżdżali do "głównych" przystanków E-3. za 125 zł, to wygodniej jeździć autem (jeśli ktoś ma wybór).
Możemy pobawić się w układanie sensownych rozkładów...

W taki razie jeśli nastąpiłoby dogadanie się w ofercie biletowej ZTZ i MZK (jakieś miesięczne ważne na wszystkie linie, albo w jednorazowych czasówka z możliwością przesiadek), to ja bym proponował aby we wszystkich miastach powywalać połowe linii i połączyć je (np. dzielnice północ-centrum-południe). w centrum stworzyć jeden główny przystanek przesiadkowy (w Rybniku Pl. Wolności, w Jastrzębiu jakiś przystanek na Alei, reszta miast wiadome - DA) a linie do ważniejszych dzielnic i miast żeby kursowały co 15 min. do innych dzielnic (jakiś wiejskich) np. Kłokocin, Szotkowice - godziny odjazdów mniej więcej podobne - ludzie już są przyzwyczajeni. wtedy takie linie międzymiejskie jak E-3, 131, 52 mogłyby śmiało kończyć bieg w Centrum, a żeby się dostać na inne dzielnice nie będzie trzeba latać po całym mieście i szukać przystanków z których odjeżdża to czy tamto. wiem że czasem nie jest możliwe takie ułożenie trasy - drogi jednokierunkowe, itp. ale to jest tylko taka abstrakcja. choć akurat 131 nie potrzebowałaby kursów co 15 min, bo do Świerklan jeździłyby jeszcze inne linie przeplatające się - w końcu to nie jest aż tak wymagająca wieś. E-3 to wiadomo bo po drodze jest większe zagęszczenie.
oprócz tego jeśli z PKP nie idzie się dogadać to można spróbować z... nie wiem kto jest zarządcą torów od Towarowego do Jastrzębia - PTKiGK? nieważne w każdym razie nie PKP. i linia kolejki miejskiej mogłaby być na trasie KWK Jas-Mos - Chwałowice. linia mogłaby kończyć się na wiadukcie nad 1 Maja. tam zaraz obok ustawić przystanek autobusowy i jest ok, z Chwałowic busy jadą dość często. a z KWK Jas-Mos też tam coś jeździ i wcale nie tak żadko, ewentualnie dodać jakieś kursy. po drodze kolejki jeszcze przystanki w Szerokiej, w Boguszowicach np. przy kładce i przejeździe koło liceum, może przy kładce niedaleko KWK Chwałowice. i nie ma źle, chociaż żeby co godzine takie coś jeździło. szynobusy chyba mogą trochę więcej pociągnąć na tych torach niż towarowe, co nie? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie 22:56, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Arteks napisał:
1. W miejsce linii 132 i E-3

Ja bym proponował to zrobić troszkę inaczej. Zorganizaować linię nową linię 133 Jastrzębie A.B. - Dolne - Mszana Szkoła - Blazy - Cyganek - Wodzisław D.A. - Wodzisław PKP - Rybnik oraz tak jak zaproponował Arteks wydłużyć linię 132 do Rybnika. Obie linie by jechały jako zwykłe na odcinku Wodzisław PKP - Jastrzębie, a na Rybnik-Wodzisław bez zatrzymań. Rozkłądy obu ułożyć tak by jechały na przemian, raz jedna raz druga. Wtedy zapewniamy dojazd mieszkańcom obu tras w Mszanie.

Oczywiście obie linie wg taryfy zwykłej.

Arteks napisał:
2. Uruchomiłbym nową linię 131 Jastrzębie Zdrój - Szeroka - Świerklany - Rybnik

pod tym to ja się podpisuję obiema rękami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> MZK Jastrzębie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 5 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island