Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 0:57, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Marteen napisał: | szynobusy chyba mogą trochę więcej pociągnąć na tych torach niż towarowe, co nie? |
Zdaje się, że większość tych torów kopalnianych nadaje się na prędkości rzędu 20-30 km/h. Bez porządnego remontu szybkiej kolejki z tego nie będzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Pon 8:03, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | To wiąże się również ze zmianą częstotliwości. Wszystkie trzy linie mogłyby jeździć co 30 minut wzajemnie się przeplatając co dałoby końcowy efekt w postaci: co 15 min. połączenie z Rybnika do Jastrzębia, co 15 min. z Rybnika do Wodzisławia, co 30 min. z Wodzisławia do Jastrzębia, co 30 min. z Szerokiej do Centrum Jastrzębia (plus inne linie na tej trasie). |
Wg. mnie 131 mogła by kursować co 1h, a w szczycie co 45 min.
To co napisałeś "ma ręce i nogi", tylko jak wspomniał semaforek brakuje linii która mogłaby obsłużyć przystanki zlikwidowanej "erki".
Wątpię by MZK Jastrzębie zgodziło się na takie radykalne zmiany, ale do odważnych świat należy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 10:06, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | Marteen napisał: | szynobusy chyba mogą trochę więcej pociągnąć na tych torach niż towarowe, co nie? |
Zdaje się, że większość tych torów kopalnianych nadaje się na prędkości rzędu 20-30 km/h. Bez porządnego remontu szybkiej kolejki z tego nie będzie. |
Taka jest teoria Praktycznie większość składów towarowych jedzie z większą prędkością, wyjątkiem były upały, gdzie faktycznie przestrzegano tych prędkości. Poza tym gdzieś czytałem, że cały węzeł JSK, czyli od Pawłowic Górniczych, przez Zofiówkę, na Jas-Mos i do Szerokiej, a kończący się w Bogusowicach jest dostosowany pod prędkość 60km/h.
Wasze pomysły, owszem są dobre, ale tutaj trzeba ogromnego zaangażowania głównie ze strony urzędników miejskich, chodzi o to, że w MZK, raczej nie posłuchają grupy osób, rozmawiającej na forum. Pomysły oczywiście są dobre, jednak żeby to mogło wypalić, trzeba ustalić dokładny rozkład, ewentualnie zasięgnąć informacji od urzędników, na ile kursów są w stanie współfinansować, niestety same MZK nic nie zdziała... Oczywiście w związku z tym potrzeba ujednolicić taryfę biletową, szczególnie biletów miesięcznych. Jeżeli nawet ZTZ nie zgodził by się na wspólny bilet to na S2 spokojnie dałoby się pojechać do wszystkich miast ROW, pomijając Racibórz i to już jest namiastka dobrego związku komunikacyjnego! Do tego dobra częstotliwość i godziny kursowania. I oczywiście co najważniejsze przy tych liniach, jeżeli już zorganizowano by coś takiego, to frekwencja mogłaby o dużo przewyższyć pojemność autobusów 12 metrowych na tej trasie, więc bez przegubów raczej by się nie obeszło.
Oczywiście czekam na dalszy rozwój dyskusji, może uda nam się coś stworzyć wspólnymi siłami, coś czego MZK nie potrafi zrobić![/b][/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pon 17:01, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Przemyślałem sprawę i sądze że możnaby jeszcze bardziej namieszać niż wcześniej proponowałem. Zacznijmy od tego że trzebaby zapomnieć o obecnych E3, 132, 202 i 206.
Zamiast tego utworzyć 4 linie:
206 (linia zwykła) Jastrz. A.B. - J. Dw. Gł. - J. Piłsudskiego Pawilony - J. Hala Sportowa - Zdrój - Moszczenica - Mszana Urząd Gminy - Wilchwy Osiedle - Wilchwy Blazy - Cyganek - Wodz. D. A. - W. J. P. II - W. Szpital - W. Dąbrówki ZSB - Kokoszyce Kościół - Pszów Kiosk - Pszów D. A. - Krzyżkowice Skrzyżowanie - Rydułtowy Granica - Rydułtowy Rynek - Rydułtowy PKP - Rydułtowy KWK
202 (linia zwykła) Wodz. D. A. - W. Dąbrówki ZSB - W. os. Piastów - W. Szpital - W. PKP - Biertułtowy Skrzyżowanie - Reden - Rydułtowy Cegielnia - Rydułtowy Rynek - Rydułtowy Bema - Rydułtowy KWK
132 (Jastrz.-Wodz. linia zwykła, Wodz.-Rybnik przyspieszona wg taryfy zwykłej) Jastrzębie A.B. - J. Łowicka - J. Piłsudskiego Pawilony - J. 11 listopada - J. ZdrojowaZOZ/UrządSkarbowy - J. Wodzisławska I - Mszana Szkoła - Wilchwy Blazy - Cyganek - Wodz. D. A. - W. PKP -[bez'postojów]- Rybnik Smolna Merkpol - Rybnik PKP/Urszulanki - Rybnik Bazylika - Rybnik D.K.M.
131 Zdrój - J. Hala Sportowa - J. Piłsudskiego Pawilony - J. Piłsudskiego os. III - J. A. B. - J. Dworzec Główny - J. UM - KWK Zofiówka - Dubielec - Szeroka Gagarina - Szeroka os. Tysiąclecia - KWK Borynia - Chwałowice - Rybnik Kamyczek - Rybnik PKP/Urszulanki - Rybnik D.K.M.
Rozkład jazdy na liniach 206, 132 i 131 powinien być cykliczny. W szczycie zrobić cykl 40 minutowy, poza szczytem godzinny. Odjazdy skorelować tak by linie 132 i 206 odjeżdżały na przemian, wtedy uzyskujemy na Wodzisław-Jastrzębie cykl 20/30 minutowy. Oczywiście trzeba zmierzyć rzeczywiste czasy jazdy na tych trasach, a nie sugerować się tymi których aktualnie MZK używa do konstrukcji rozkładu jazdy. dodatkowo skomunikować linię 216 z linią 206 na dworcu w Wodzisławiu. Odjazdy lini 131 też skorelować z linią 132 tak by linia 132 mogła uzupełniać dziury w rozkładzie 131.
Co do obsługi to żeby żaden przewoźnik nie był stratny to obsługę lini 202 powierzyć Vbus'owi, linię 206 częściowo PKM'owi i PKS'owi, a linię 132 PKM'owi. Na linię 131 można rozpisać przetarg gdyż na dzień dzisiejszy będzie to nowa linia i chyba żadne umowy nie zobowiązują MZK by powierzył obsługę tego numeru PKM'owi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Pon 17:37, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
semaforek napisał: | Przemyślałem sprawę i sądze że możnaby jeszcze bardziej namieszać niż wcześniej proponowałem. Zacznijmy od tego że trzebaby zapomnieć o obecnych E3, 132, 202 i 206.
|
Tylko że Semaforku, nie wziąłeś pod uwagę jednego ważnego wskaźnika. Linia Jastrzębie-Pszów-Rydułtowy byłaby trochę taką linią "sobie a Muzom". Nikt z Jastrzębia nie dojeżdża do Pszowa czy Rydułtów i vice versa - poza nielicznymi jednostkami. Potoki pasażerskie głównie generuje Rybnik. Ja bym skorygował twój pomysł tak aby linie kursowały jednak w relacjach J-bie-W-aw-R-k ale w Wodzisławiu rozkłady byłyby świetnie skorelowane np. właśnie w kierunku Rydułtowy/Pszów.
To tak samo mniej więcej jakby puszczono pociągi relacji Wrocław-Kraków przez Rybnik a w Rybniku ludzie mieliby się przesiadać na Katowice i Gliwice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marteen
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik / Kraków
|
Wysłany: Pon 23:19, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Ja bym nie kombinował z 4 liniami, strata pieniędzy... ( jeśli chce się zaproponować rozwiązanie odpowiadające MZK albo ZTZ to trzeba myśleć o tym jak zrobić to najtaniej, co nie? )
132 -> Mszana płaci, więc zamiast dofinansować E-3, zwiększyć liczbę kursów 132 przynajmniej podwajając tak aby ludzie mogli spokojnie dojechać do Wodzisławia i Jastrzębia.
E-3 -> Arki B. - Pawilony - Urząd Skarbowy - Mszana Szkoła - Wodz.DA - PKP - Smolna - PKP/Urszulanki - Pl.Wolności (Bazylika) - DKM
w Mszanie tylko przy szkole bo dojście do przystanków 132 z tego miejsca trwałoby za długo, a Mszana Skrzyżowanie/Mszana Skrzyżowanie 1 Maja są zaraz obok siebie. zresztą przy trasie E-3 w Mszanie nie ma tak dużego zagęszczenia, jak przy ul. 1 Maja.
no i oczywiście tańszy bilet łączony zwykłe i pospieszne kursy.
tak chyba można przynajmniej trochę przyspieszyć czas przejazdu. jeśli chodzi o częstotliwość no to z tym już gorzej - przynajmniej E-3 co pół godziny.
131 - Świerklany płacą więc rozkład sobie ustalą sami, najlepiej tak żeby jeszcze Rybnik i Jastrzębie mogło skorzystać ale nie zaliczałbym tej linii do alternatywnych połączeń Rybnik-Jastrzębie ze względu na dłuższy czas podróży (wystarczy E-3 przynajmniej co pół godziny).
PS: jeszcze co do tego przyspieszenia E-3. raz wsiadłem do busa tej linii na 3 Maja w Rybniku. Autobus stał 5 minut na tym przystanku, bo co chwile dolatywali ludzie, gdy ten już chciał odjechać. najlepsze było to że nei mieli oni biletów więc kierowca sprzedawał - pewnie, po co fatygować się do kiosku skoro u kierowcy jest za tę samą cenę. myślałem że mnie wtedy coś weźmie... dlatego najlepszym rozwiązaniem na pospiesznej linii E-3 albo wprowadzić fest drogie bilety u kierowcy, albo w jakiś sposób ograniczyć np. ta sama cena (jak jest teraz) tylko w godzinach rannych i wieczornych gdy nie ma korków i przeważnie kierowcy jadą szybciej że bus jest przed czasem (ale to już inna historia)
PS2: tak przy okazji linia 105 jest przyspieszoną ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Wto 7:21, 04 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Marteen napisał: | PS2: tak przy okazji linia 105 jest przyspieszoną ? |
Tak, jest linią przyśpieszoną, wystarczy porównać linię 101 lub 113 z 105(na wspólnej trasie).
Na szczęście taryfa zwykła obowiązuje na tej linii .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mcdjdawid
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Świerklany
|
Wysłany: Wto 13:06, 04 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Doszły mnie słuchy ze jak narazie to bedzie tylko linia 130 do Rybnika. Tylko kiedy zacznie kursować tego tez nie wiadomo podobno w najblizszym czasie... A co do 131 to jeszcze nikty nic nie wie...;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 14:26, 04 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Marteen napisał: | wprowadzić fest drogie bilety u kierowcy |
Nie można nic takiego zastosować, jest to niezgodne z prawem, aby za tę samą usługę płacono różne kwoty (oczywiście w sprzedaży przez jednego organizatora). Różne ceny biletów można zaskarżyć do sądu, nawet w niektórych miasta, osoby które złożyły pozew wygrały!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Wto 14:51, 04 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Andrev napisał: | Marteen napisał: | wprowadzić fest drogie bilety u kierowcy |
Nie można nic takiego zastosować, jest to niezgodne z prawem, aby za tę samą usługę płacono różne kwoty (oczywiście w sprzedaży przez jednego organizatora). Różne ceny biletów można zaskarżyć do sądu, nawet w niektórych miasta, osoby które złożyły pozew wygrały! |
A w Rybniku za bilet normalny u kierowcy płacimy na I strefie 3 zł, a na II stefie 4 zł, mając e-karte zapłacimy 2,10 zł/2,80 zł(odbijając e-karte przy wyjściu). Czyżby rybnicki system działał na granicy prawa
Chyba, że ZTZ odbijanie e-karty przy wyjściu traktuje jako promocję/obniżkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tom
Administrator
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 19:13, 04 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: | Chyba, że ZTZ odbijanie e-karty przy wyjściu traktuje jako promocję/obniżkę |
Tak właśnie jest. Wystarczy przeczytać na pierwszym lepszym rozkładzie jazdy na przystanku. Pisze tam, że to "cennik promocyjny dla użytkowników e-karty w przypadku zarejestrowania wyjścia z autobusu"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
oolek15
MIŁOŚNIK
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 23:15, 04 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Marteen napisał: |
E-3 -> Arki B. - Pawilony - Urząd Skarbowy - Mszana Szkoła - Wodz.DA - PKP - Smolna - PKP/Urszulanki - Pl.Wolności (Bazylika) - DKM
w Mszanie tylko przy szkole bo dojście do przystanków 132 z tego miejsca trwałoby za długo, a Mszana Skrzyżowanie/Mszana Skrzyżowanie 1 Maja są zaraz obok siebie. zresztą przy trasie E-3 w Mszanie nie ma tak dużego zagęszczenia, jak przy ul. 1 Maja. |
Całkowicie się zgadzam, ale dlaczego Bazylika??? Z tego co zauważyłem w wakacje oprócz mnie do E-3 (kierunek Arki Bożka) wsiadły tam ok. 2-3osoby. Czy tak mi się trafiło, czy tak jest zawsze???
Czy w pobliżu jest jakaś szkoła lub duży zakład pracy???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 23:55, 04 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
oolek15 napisał: | Czy w pobliżu jest jakaś szkoła lub duży zakład pracy??? |
Szkoła muzyczna, ogólniak i technikum górnicze. Poza tym, to całkiem niedaleko od ścisłego centrum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marteen
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik / Kraków
|
Wysłany: Śro 0:40, 05 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: | Tak, jest linią przyśpieszoną, wystarczy porównać linię 101 lub 113 z 105(na wspólnej trasie).
Na szczęście taryfa zwykła obowiązuje na tej linii . |
pytam gdyż właśnie byłem spostrzegł iż ubyło kilka przystanków myślałem że niechciało się im pisać... no ale jest krótszy czas przejazdu.
Andrev napisał: |
Nie można nic takiego zastosować, jest to niezgodne z prawem, aby za tę samą usługę płacono różne kwoty (oczywiście w sprzedaży przez jednego organizatora). Różne ceny biletów można zaskarżyć do sądu, nawet w niektórych miasta, osoby które złożyły pozew wygrały! |
w takim razie MZK niech doliczy sobie 50 gr oplaty manipulacyjnej. prawo... lewo, d... w drzewo - a to że w dniu jakiś płatnych imprez bilety są droższe to nikomu nie przeszkadza? usługa ta sama... ahh
ztz rybnik napisał: | A w Rybniku za bilet normalny u kierowcy płacimy na I strefie 3 zł, a na II stefie 4 zł, mając e-karte zapłacimy 2,10 zł/2,80 zł(odbijając e-karte przy wyjściu). Czyżby rybnicki system działał na granicy prawa
Chyba, że ZTZ odbijanie e-karty przy wyjściu traktuje jako promocję/obniżkę |
albo lepsza propozycja dla MZK, niech traktują kupno biletu w przedsprzedaży jako promocję... tak jak przy płatnych imprezach
dla Polaka nie ma nic niewykonalnego, nawet jeśli polskie prawo stoi na przeszkodzie
oolek15 napisał: | Całkowicie się zgadzam, ale dlaczego Bazylika??? Z tego co zauważyłem w wakacje oprócz mnie do E-3 (kierunek Arki Bożka) wsiadły tam ok. 2-3osoby. Czy tak mi się trafiło, czy tak jest zawsze???
Czy w pobliżu jest jakaś szkoła lub duży zakład pracy??? |
wakacje = brak uczniów...
Bazylika, Kościuszki, 3 Maja, Pl. Wolności - te przystanki są dość blisko siebie. w kierunku Jastrzębia ludzie przeważnie wsiadają na 3 Maja, bo idą np. z zakupów a nikomu pod górke na Bazylike iść się nie chce ale za to jeśli ktoś ma w planach pochodzić se po sklepach i chce przyjechać do Rybnika, to wysiądzie raczej na Bazylice i zacznie schodzić ul. Powstańców Śl. z górki do Rynku... nie wymaga to tak wielkiego zużycia energii (przyszły inżynier, więc nauki ścisłe towarzyszą mi non-stop; wszystko logicznie ) Teraz zaczął sie rok szkolny, na ul. Kościuszki znajdują się 3 szkoły średnie i jedna wyższa (ale bliżej PKP), jedna jeszcze jest w niedalekim zasięgu Bazyliki, szkoła muzyczna jak już pisał Mieszko, basen, kościół, ewentualnie Tesco z pl. Wolności znowu bliżej jest na Kampus... a głównym powodem Bazyliki jest to że władze Rybnika nie wyraziły zgody na wjazd na Plac autobusów innych niż ZTZ, tego łatwo nie zmienisz, już wytłumaczone?
PS: setny pościk dostanę coś za to? taki jubileusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Śro 6:27, 05 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Marteen napisał: |
PS: setny pościk dostanę coś za to? taki jubileusz |
Po napisaniu 150 posta dostaje się "miłośnika"
Andrev napisał: |
Uprzedzam równocześnie, że nie będę tolerował bezsensownego "nabijania" postów. Jeżeli nie masz nic do napisania i powiedzenia, nic nie pisz. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arteks
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Śro 11:07, 05 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
[quote="oolek15"] Marteen napisał: | Całkowicie się zgadzam, ale dlaczego Bazylika??? Z tego co zauważyłem w wakacje oprócz mnie do E-3 (kierunek Arki Bożka) wsiadły tam ok. 2-3osoby. Czy tak mi się trafiło, czy tak jest zawsze??? Czy w pobliżu jest jakaś szkoła lub duży zakład pracy??? |
Z Bazyliki jest blisko do płn. wsch. części Śródmieścia, w okolicy jest kilka szkół średnich i muzyczna, dom dziecka, 1 km do Tesco, Media Marktu. Jeśli chodzi o zakłady pracy w styli biura, urzędy, sklepy to jest tego pełno. Ale z pewnością wolałbym jak inni aby E-3 jechała przez Plac Wolności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominiqus
MIŁOŚNIK
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Z perły polskich uzdrowisk
|
Wysłany: Śro 12:42, 05 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | Mam pewne propozycje do dyskusji odnośnie zmian w połączeniach pomiędzy Rybnikiem, Jastrzębiem i Wodzisławiem. Co wy na to? Zapraszam do dyskusji
1. W miejsce linii 132 i E-3 uruchomiłbym nową linię przyśpieszoną (np. 132) relacji Jastrzębie A.B-Rybnik DKM która z Jastrzębia do Wodzisławia jechałaby po trasie linii 132, a z Wodzisławia do Rybnika po trasie linii E-3. Na odcinku Jastrzębie-Wodzisław zatrzymywałaby się na każdym przystanku, a pomiędzy Wodzisławiem Dworcem PKP a Rybnikiem Smolną jechałaby bez zatrzymania (biorąc pod uwagę dobre alternatywne połączenia na tej trasie). |
Ja jestem jednak przeciwny likwidacji E3.
Erka jest i nadal powinna być strategiczną linią dla regionu. Linia E3 jest swgo rodzaju marką, w którą MZK powinno zainwestować. Głównym wyzwaniem dla MZK powinno stać się przywrócenie jej charakteru, linii ekspresowej i pozyskanie większej ilości pasażrów, dzięki lepszej ofercie biletowej i przystępnemu rozkładowi jazdy. Wymogiem dla przewoźnika, podnoszącym komfort podrózy, mógłby być nakaz obsługi tej linii autobusami wyłacznie niskopodłogowymi z klimatyzacją. Poza powyższymi argumentami, konfrontując linię E3 z jej następczynią - 132, doszedłem do ponizszych wniosków.
Z punktu widzenia organizatora większy dochód generuje linia E3 - wyższa cena biletów, niż linia przyspieszona 132, co przemawia za utzymaniem erki. I jest to typowa dla MZK logika myślenia, rekompensująca straty z tytułu odpływu pasażerów, podwyżką cen biletów.
Jestem śwadom tego, że różnica cenowa między obiema liniami, przemawia na korzyść 132, co może w efekcie przyciągnąć do przyspieszonej 132 więcej pasażerów (szczegónie nowych), niż do E3. Nie ukrywam, że o to w tym chodzi. W ostatecznym rozrachunku linia 132 może przynieść do kasy MZK przychody na poziomie tych, które generowała zlikiwdowana E3, o ile nie wyższe. Z drugiej strony z podobnym procesem możemy mieć do czynienia, jeżeli MZK obniży ceny biletów na linię E3, co sprawi, że podróż nią będzie bardziej opłacalna, niż jazda samochodem.
Kwestia druga, istotna z punktu widzenia pasażerów. Dziś E3 z Jastrzębia do Wodzisławia dociera w 24 minuty.
Linia 132 potrzebuje na to aż 44 minut. Nawet wariant przyspieszony dla lini 132, nie pozwoli na znaczące skrócenie czasu przejazdu, gdyż jej trasa przebiega w większości przez teren zabudowany. W przeciwieństwie do 132 eRka jedzie DW 933, na której można rozwinąć większe prędkości. Biorąc to pod uwagę oraz likwidując przystanki pośrednie na przedmiesciach Wodzisławia, czy w Mszanej, czas przjazdu E3 można śmiało zbić do 20 minut, zaś do Rybnika do 40 minut.
Kwestia trzecia. Gdyby MZK oparł połączenia Jastrzębia i Wodzisławia na przyspieszonej linii 132, której czas przejazdu wyniósłby optymistyczne 30 - 35 minut, w perspektywie może pojawić się prywatny operator, który zaoferuje przewóz pasażerów z Jastrzębia do Wodzisławia w czasie 20 minut, stosujac przy okazji konkurencyjne wobec taryfy MZK, ceny biletów. Dla pasażerów ceniących sobie czas przejazdu i cenę, taka oferta może okazać się kusząca. W konsekwencji 132 zacznie wozić więcej powietrza niż pasażerów, MZK z czasem ograniczy jej kursy...(Zresztą na takim samym zabiegu swoją pozycję rynkową zbudowała firma Drabas, unicestwiając praktycznie PKS Rybnik na linii Wodzisław - Katowice) Takie rozwiązanie może być korzystne dla pasażerów, ale dla finansów MZK i jakości komunikacji publicznej już niekoniecznie.
Arteks napisał: |
2. Uruchomiłbym nową linię 131 Jastrzębie Zdrój - Szeroka - Świerklany - Rybnik (trasa w Rybniku do ustalenia, możnaby pomyśleć o czymś niekonwencjonalnym np. Chwałowicka-Dworzec PKP-Bazylika-Tesco-Paruszowiec - czyli tam gdzie sporo ludzi pracuje w marketach i fabrykach paruszowieckich), w związku z tym możnaby zlikwidować conajmniej dwie linie łączące centrum Jastrzębia z Szeroką! (na pewno 109 a linii 104 zmienić bieg trasy tak aby się nie dublowały)
Skoro czas przejazdu R-busa z centrum Jastrzębia do centrum Rybnika wynosi 45 minut mimo, że staje na każdym przystanku i na każdym sprzedaje bilety - sądzę, że czas przejazdu linii 131 byłby krótszy od obecnej E-3 !!!
3. Trasę Rybnik - Wodzisław załatwiałaby linia 216 a aby poprawić jej frekwencję możnaby w Rybniku puścić ją od Smolnej dalej Wodzisławską i Dworek do Dworca KM (stawałaby blisko Plazy a tam teraz jeździ sporo ludzi na zakupy, do kina i do pracy). No i dzięki tej zmianie 216 mogłaby podjeżdżać bliżej centrum Rybnika niż kończąc bieg na Dworcu PKS.
|
Co do dwóch ostatnich zgadzam się. Pamietajmy jednak, że MZK zlikwidował 131, kierując się rachunkiem ekonomicznym - jej deficytowością. Jeżeli jej przywrócenie miałoby zależeć od MZK to nie liczę na jej rychły powrót. 131 była finansowana przede wszystkim przrez Jastrzebie. Świerklany wolą wozic swoich mieszkańców furgonetkami, Rybnikowi też nie zależy na takim połaczeniu. Poza tym
MZK w swoim działaniu bardziej jest zorientowany na wynik finansowy, niż na wypełnianie społecznego charakteru komunikacji miejskiej. W takiej sytuacji, bez wiekszych zmian w strategii działania MZK i podejściu samorządów, na powrót 131, ale także na polepszenie sieci połaczeń MZK, nie liczę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 16:56, 05 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | Nikt z Jastrzębia nie dojeżdża do Pszowa czy Rydułtów i vice versa - poza nielicznymi jednostkami. Potoki pasażerskie głównie generuje Rybnik |
Oj zdziwiłbyś się ile ludzi dojeżdża z tego rejonu do Jastrzębia. Zawsze z erki się przesiada kilka osób na Pszów w Wodzisławiu. Reszta której jakoś nie widac poprostu jeździ autami, bo kto normalny bedzie kupoiwał bilet za 120zł i jeszcze z przesiadkami jeździł.
Marteen napisał: | dlatego najlepszym rozwiązaniem na pospiesznej linii E-3 albo wprowadzić fest drogie bilety u kierowcy |
W ten sposób ukrałoby się Ludzi jeżdżących wieczorami i weekendy, oraz wevwszystkich porach z Mszany. Nie wiem czy wiesz ale w Wodzisławiu po godzinie 18 bilety komunikacji miejskiej sa nie do kupienia, w weekendy to nawet we wcześniejszych porach biletu w kiosku zwyczajnie nie kupisz. Jakby twój pomysł został wprowadzony w życie to do Jastrzębia też bym zaczał jeździć stopem, bo juz do domu w Zawadzie czasem z Pszowa lub Wodzisławia stopem jeżdżę z braku autobusów.
dominiqus napisał: | Linia 132 potrzebuje na to aż 44 minut. |
Inaczej, linia 132 potrzebuje na to 37 minut, ale MZK ułożyło taki rozkład że nawet jak kierowca jedzie między Moszczecnicą a Wilchwami 30km/h to i tak na wilchwy dojeżdża przed czasem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
oolek15
MIŁOŚNIK
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 23:24, 12 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Marteen napisał: |
(...)
już wytłumaczone?
(...)
|
Jasne, że tak.
PS: Zaczynam pracę nad rozkładami linii 131 i E-3. Zobaczymy co wymyślę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marteen
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik / Kraków
|
Wysłany: Pią 0:50, 14 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
dominiqus napisał: |
Kwestia druga, istotna z punktu widzenia pasażerów. Dziś E3 z Jastrzębia do Wodzisławia dociera w 24 minuty.
Linia 132 potrzebuje na to aż 44 minut. Nawet wariant przyspieszony dla lini 132, nie pozwoli na znaczące skrócenie czasu przejazdu, gdyż jej trasa przebiega w większości przez teren zabudowany. W przeciwieństwie do 132 eRka jedzie DW 933, na której można rozwinąć większe prędkości. Biorąc to pod uwagę oraz likwidując przystanki pośrednie na przedmiesciach Wodzisławia, czy w Mszanej, czas przjazdu E3 można śmiało zbić do 20 minut, zaś do Rybnika do 40 minut.
|
Teoretycznie w obszarze zabudowanym nie można rozwijać większych prędkości... ale można skórcić ten czas przede wszystkim na wywaleniu (załóżmy że) niepotrzebnych przystanków. ja jednak nadal się upieram że nie da się tego uczynić jeśli nie zapewni się "dojazdu" do przystanków głównych na podstawie biletów na E3. to jest linia pospieszna i bilety (droższe i tak) powinny obowiązywać również na innych liniach. w przeciwnym razie tak jak mamy teraz każdy pasażer się liczy, więc bus w Mszanie (nie w Mszanej ) i na przedmieściach będzie sie zatrzymywać. tym którzy nie mają alternatywy pozostaje tylko narzekać na długi czas przejazdu i liczyć na to że może kiedyś MZK przejdzie rewolucje, póki co dla MZK liczy się ilość nie jakość.
semaforek napisał: | W ten sposób ukrałoby się Ludzi jeżdżących wieczorami i weekendy, oraz wevwszystkich porach z Mszany. Nie wiem czy wiesz ale w Wodzisławiu po godzinie 18 bilety komunikacji miejskiej sa nie do kupienia, w weekendy to nawet we wcześniejszych porach biletu w kiosku zwyczajnie nie kupisz. Jakby twój pomysł został wprowadzony w życie to do Jastrzębia też bym zaczał jeździć stopem, bo juz do domu w Zawadzie czasem z Pszowa lub Wodzisławia stopem jeżdżę z braku autobusów. |
To nie byłaby kara, a tylko delikatnie mówiąc zmuszenie ludzi do myślenia i kupowania biletów w przedsprzedaży. w Rybniku jak były jeszcze papierkowe to też nie było łatwo kupić biletu wieczorem, teraz jak skończą Ci się pieniądze na e-karcie to nie doładujesz tak łatwo, trzeba myśleć czasem na zapas (czy to tak trudno). U nas stoją parkomaty w których można doładować e-karte (ale czy ta usługa już działa to nie wiem, niby wsyzstko zostało już uruchomione), MZK albo Wodzisław w takim wypadku powinien zainwestować w automat do biletów, byłoby to napewno udogodnienie i miły gest dla pasażerów... w Rybniku był sobie takiż automat na DKM'ie. ciekawe co się z nim stało, sprzedali (?).
ale na poważnie, ja w swoim poście nie miałem zamiaru karać ludzi za to że nie z ich winy nie mogą kupić biletów. ale gdy autobus stoi na przystanku bo wszyscy kupują u kierowcy to jest przesada, nie jesteśmy w PKS'ach. jeśli widzę że ktoś ma odliczoną gotówkę i szybko działa to ok, ale jak ktoś grzebie w tym portfelu a kierowca nei ma wydać i musi jeszcze rozmieniać pieniądze z własnego portfela, to wybaczcie...
zresztą proponowałem ograniczyć sprzedaż w godzinach szczytu, a Mszanie odebrać E3...
oolek15 napisał: | Zaczynam pracę nad rozkładami linii 131 i E-3. Zobaczymy co wymyślę. |
Heheh, jestem ciekaw jak to wykombinujesz jeśli E3 co 20 minut a 131 raz na godzine to ja nie przyjmuję takiego rozkładu, choć nie miałbym nic przeciwko... ale to jest nierealne na obecny czas. ja mam inny ogólny pomysł zmian
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|