Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wtm
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: Pon 12:20, 16 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Benedykt Lanuszny, Dyrektor Biura Międzygminnego Związku Komunikacyjnego: Cytat: | tu chodzi o pieniążki i na razie zawieszamy tę ulgę |
Trochę nieprofesjonalne wydaje mi się tutaj określenie pieniążki, gdy w grę wchodzą środki finansowe rzędu 400000 złotych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Andrev
Administrator

Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 9:45, 17 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
wtm napisał: | Benedykt Lanuszny, Dyrektor Biura Międzygminnego Związku Komunikacyjnego: Cytat: | tu chodzi o pieniążki i na razie zawieszamy tę ulgę |
Trochę nieprofesjonalne wydaje mi się tutaj określenie pieniążki, gdy w grę wchodzą środki finansowe rzędu 400000 złotych. |
Nie ma co się dziwić, skoro utrzymanie związku (koszty administracyjne) to grubo ponad 2 mln złotych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wtm
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: Śro 18:59, 18 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Marteen napisał: | Dobowy ważny tylko w granicach jednego miasta? oni są śmieszni ! |
A tutaj to dziennikarze z Nowin Wodzisławskich wprowadzają w błąd. Jestem pewien, że powinno tam być:
6 zł z kolei kosztować będzie bilet całodobowy obowiązujący na terenie działania MZK, na linii E-3 ważny jest tylko w granicach jednego miasta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Andrev
Administrator

Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 21:16, 18 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
wtm napisał: | 6 zł z kolei kosztować będzie bilet całodobowy obowiązujący na terenie działania MZK, na linii E-3 ważny jest tylko w granicach jednego miasta |
Czyli tak jak do tej pory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tom
Administrator

Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 21:27, 18 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Przecież bilet dobowy obowiązujący w granicach jednego miasta nie miałby sensu. 6 zł... I tak według mnie powinno być 5.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
semaforek
Administrator

Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Czw 0:49, 19 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Według mnie bilet dobowy owszem może kosztować 6zł, ale niech zrobią wersję ulgową tego biletu za 4zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ztz rybnik
MIŁOŚNIK

Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Czw 6:47, 19 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
semaforek napisał: | Według mnie bilet dobowy owszem może kosztować 6zł, ale niech zrobią wersję ulgową tego biletu za 4zł |
Zaraz po wprowadzeniu dobowego MZK powinno rozdzielić na normalny i ulgowy. Chyba jastrzębskie MZK to jeden z nielicznych organizatorów w Polsce który bilet dobowy oferuje tylko w jednej wersji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Andrev
Administrator

Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 13:01, 30 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Przez osiem ostatnich miesięcy honorowi dawcy krwi mogli podróżować za darmo autobusami Międzygminnego Związku Komunikacyjnego z siedzibą w Jastrzębiu. Z dniem 1 sierpnia stracą ten przywilej. – Wszyscy popieramy szczytną ideę krwiodawstwa, ale tu chodzi o pieniądze – mówi Benedykt Lanuszny, dyrektor biura MZK.
Ulgę mieli honorowi dawcy pierwszego stopnia (18 litrów oddanej krwi) na mocy uchwały zgromadzenia związku z grudnia zeszłego roku. MZK stwierdził jednak, że od chwili jej wprowadzenia liczba uprawnionych zaczęła bardzo szybko rosnąć. Początkowo było ich około 400, na koniec zeszłego roku 900, a w końcu czerwca już dwa tys. Dyrektor Lanuszny wyjaśnia, iż obecnie z darmowych przejazdów korzysta 300 osób. Ulga kosztuje 400 tys. zł rocznie. To suma dochodu, jaki notuje związek. Gdyby rocznie z przywileju korzystali wszyscy uprawnieni, ich przewóz kosztowałby milion zł. – Dlatego ulga została zawieszona, a do tematu będzie można wrócić, jeśli kondycja finansowa firmy będzie lepsza – deklaruje Benedykt Lanuszny.
Oburzeni takim obrotem sprawy są krwiodawcy z Jastrzębia. Szukali pomocy w magistracie, ale bezskutecznie. Podobnie jest w prawie wszystkich miastach w regionie, bo do MZK nie należą jedynie Rybnik i Racibórz, gdzie jednak krwiodawcy zachowają przywileje. Jak poinformowano nas w Zarządzie Transportu Zbiorowego w Rybniku, ulgi zostaną, bo tak postanowiła rada miasta, ale nie w autobusach MZK, które też kursują przez miasto. W Raciborzu krwiodawcy z bezpłatnych przejazdów korzystają już czwarty rok. W Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej twierdzą, że nie mają zamiaru zabierać im tej ulgi, bo ci ludzie są naprawdę zasłużeni. Stacja krwiodawstwa nie chce podawać ich liczby, ale na pewno jest ich z kilkaset.
– Przyjmując, że każda musiałaby wykupić na dojazdy do pracy normalny bilet miesięczny za np. 100 zł, to wychodzi spora kwota. Staramy się jednak m.in. o dotacje na ten cel – dowiedzieliśmy się w raciborskim PKM-ie. Krwiodawcom z innych miast pozostaną już jedynie dzień wolny od pracy, leki w razie anemii oraz kilka darmowych czekolad. Te ostatnie zresztą przeważnie trafiają np. do domów dziecka. Pytanie, czy cała ta sytuacja zaskutkuje spadkiem liczby dawców. Szpitale i stacje krwiodawstwa apelują o dzielenie się z innymi cząstką swojego życia, bo kurczą się zapasy bezcennego leku, zwłaszcza w wakacje. W większości dawcy twierdzą jednak na szczęście, że dla nich najważniejsze są nie przywileje, ale honorowe zobowiązanie.
Zawieszenie ulgi dla krwiodawców to nie są jedyne posunięcie MZK dla podreperowania kasy. Od 1 sierpnia w górę idą ceny biletów. W pierwszej strefie pasażer zapłaci nie 2,30 zł, jak było dotąd, ale 2,40 zł. O złotówkę, do 6 i 74 zł, zdrożeją bilety dobowe i miesięczne.
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ztz rybnik
MIŁOŚNIK

Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Sob 7:23, 29 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Przywilej krwiodawcy
Znowu chcą jeździć autobusami za darmo
Honorowi dawcy krwi chcą przywrócenia im prawa do bezpłatnych przejazdów autobusami Międzygminnego Związku Komunikacyjnego w Jastrzębiu. Ich dążenia wsparł zarząd rejonowy Polskiego Czerwonego Krzyża.
Przywilej 1 sierpnia zniosły władze związku wraz z wprowadzeniem nowej taryfy przewozu osób i bagażu, uzasadniając to brakiem zgody gmin na płacenie zwiększonej składki i dużą liczbę uprawnionych do darmowych przejazdów. Nie minęły dwa miesiące, a zarząd Miejskiego Klubu Honorowych Dawców Krwi przy Zarządzie Rejonowym PCK w Jastrzębiu zwrócił się o wstawiennictwo do prezydenta Mariana Janeckiego. – Honorowi dawcy utracili wiele przywilejów na skutek zmian, jakie nastąpiły po 1989 roku, ale zapotrzebowanie na krew rośnie. Przypominają o tym apele szpitali, banków krwi i stacji krwiodawstwa, zwłaszcza latem – mówi Ryszard Górski, prezes klubu.
Warunek: odznaka
Przypomina, że kiedyś dawcy mieli przywileje. Obecnie mogą liczyć jedynie na kilka tabliczek czekolady i dzień wolny od pracy za pół litra krwi oddawanej co dwa lub trzy miesiące. Ryszard Górski proponuje, aby prawo do darmowego korzystania z komunikacji miejskiej mieli jedynie członkowie klubu wyróżnieni odznaką Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi I stopnia. Mężczyźni otrzymują ją dopiero po oddaniu 18 litrów, a kobiety 15 litrów bezcennego leku. – To ogromna ilość. Jej uzbieranie trwa latami – mówi prezes Górski.
Wedle tych kryteriów prawo do darmowych podróży przysługiwałoby zaledwie 20 dawcom. – I tak nie każdy by z tego korzystał, bo wielu ma własne samochody – mówi prezes. Podkreśla, że wprowadzenie ulg na takich zasadach będzie dowodem uznania dla długoletnich dawców i zachęci innych do dzielenia się z bliźnimi cząstką swojego życia. Prezydent Janecki póki co czeka na konsultacje z MZK. – Musimy określić koszty, jakie z tego tytułu musiałby ponieść budżet miasta – wyjaśnia. W związku podkreślają, że gdyby nie zniesiono przywilejów dla krwiodawców, trzeba by podnieść ceny biletów.
Zależy od składki
– Z roku na rok spada liczba osób korzystających z komunikacji miejskiej. Z naszych analiz wynika, że prawo do darmowych przejazdów ma zbyt dużo pasażerów. Ten ruch był koniecznością – wyjaśnia Benedykt Lanuszny, dyrektor biura MZK. Zaznacza jednak, że przywrócenie przywilejów dla krwiodawców z terenu Jastrzębia jest możliwe pod warunkiem podniesienia składki, jaką gmina płaci związkowi na utrzymanie komunikacji miejskiej.
W czasach PRL-u honorowi dawcy krwi mieli bezpłatne lekarstwa, nie musieli czekać w kolejkach w ośrodkach zdrowia i aptekach, dostawali odznaczenia państwowe i nagrody w postaci tygodniowych wczasów za granicą.
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ztz rybnik
MIŁOŚNIK

Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Wto 18:11, 13 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Zrzutka na autobusy
Gminy będą musiały dorzucić więcej do kasy Międzygminnego Związku Komunikacji. „Po kieszeni" dostaną także pasażerowie.
Związek, w skład którego wchodzą także gminy powiatu wodzisławskiego,ma poważne problemy finansowe. Przedsiębiorstwo zalega z płatnościami wobec przewoźników. W październiku zostały podjęte decyzje o podniesieniu dopłat za wozokilometr, który uiszczają gminy członkowskie. Od stycznia 2008 r. zapłacą one nie 1,75 zł, jak do tej pory, ale 1,95 zł. Zarząd MZK proponował ustalić tę kwotę na 2,15 zł, ale ten pomysł został odrzucony.
- Musieliśmy to odrzucić, bo takie podwyżki to przecież obciążenie dla budżetu gminy. Już teraz wpłacamy do kasy MZK 500 tys. zł rocznie, gdybyśmy zaakceptowali taką podwyżkę, musielibyśmy dodatkowo dać 104 tys. - mówi Tomasz Dzierżawa, wiceburmistrz Pszowa.
W setkach tysięcy dofinansowanie może liczyć także Wodzisław. W 2008 roku do kasy MZK trafi o ponad trzysta tysięcy więcej.
Gminy członkowskie jednak się ugięły. Na początku listopada, podczas spotkania roboczego zdecydowano, że wozokilometr będzie kosztował 2 złote. Stawka dla gmin korzystających z usług MZK na podstawie umów cywilno-prawnych wyniesie 2,40 zł.
Podwyżki obejmą także ceny biletów. Od stycznia prawdopodobnie za przejazd zapłacimy o 20 procent więcej niż obecnie.
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych].
PS. W zastraszającym tempie rosną ceny MZK JZ...
Choć często spotykam się, że na liniach ZTZ kursują starsze autobusy niż na liniach jastrzębskiego MZK to jednak opłaty za przejazd liniami ZTZ są dużo tańsze(oczywiście, jeżeli posiadamy e-kartę).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jimdavis
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Wto 18:25, 13 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
MZK trzeba rozwiązać. Już nawet mógłbym przeboleć logo ZTZ Rybnik na jastrzębskich autobusach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
semaforek
Administrator

Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Wto 18:38, 13 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: | Podwyżki obejmą także ceny biletów. Od stycznia prawdopodobnie za przejazd zapłacimy o 20 procent więcej niż obecnie. |
Dobrze że paliwo tak szybko nie drożeje . W ten sposób jeszcze bardziej opłaci mi się jeździć autem, nadmienie że jak jeździmy we 4 osoby po 12km w jedną stronę to wychodzi po 35zł na 4 tygodnie od osoby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tom
Administrator

Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 20:13, 13 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: | PS. W zastraszającym tempie rosną ceny MZK JZ... |
Jeżeli dobrze liczę to za ulgowy do 20 minut zapłacimy około 1,70 zł, za normalny 2,60 zł. Powyżej 20 minut ulgowy 2 zł, a normalny 3,30...
ztz rybnik napisał: | (...) opłaty za przejazd liniami ZTZ są dużo tańsze(oczywiście, jeżeli posiadamy e-kartę). |
Nawet jeżeli e-karty nie posiadamy, to po podwyżkach i tak wyjdzie taniej niż MZK (ale tylko w I strefie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Andrev
Administrator

Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 20:39, 13 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: | Podwyżki obejmą także ceny biletów. Od stycznia prawdopodobnie za przejazd zapłacimy o 20 procent więcej niż obecnie.
|
No nie no to przecież jest chore, to będzie już druga czy trzecia podwyżka cen biletów w najbliższym okresie. To już jest dno... A te wyciąganie pieniędzy od gmin, wstydziliby się, przecież za taki transport, jaki na większości kierunków organizuje MZK gminy nie powinny wogóle płacić i zrezygnować z usług, bo na dłuższą metę się tak poprostu nie da... Trzeba chyba będzie zaalarmować gminy, jak i również media na wyższym szczeblu, działanie MZK przecież może się skończyć katastrofą. Niech gminy w końcu coś zrobią z tym, ostatnimi czasy "workiem bez dna" jakim jest MZK, niedość, że narobili długów u przewoźników, podwyższyli ceny biletów, zarządali pieniędzy za linię E3, to jeszcze teraz żądają większych pieniędzy od gmin. Nasi samorządowcy chyba też sami nie mają pomysłu na transport zbiorowy w okolicy, gdyż tylko przytakują na pomysły MZK, bez słów sprzeciwu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
oolek15
MIŁOŚNIK

Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 20:57, 13 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Ciekawe jakie będą ceny za 2-3-4 lata??? 2,30zł za ulgowy??? Chyba, że MZK znów mnie zaskoczy (2,50zł???), bo jak tak dalej pójdzie to faktycznie tak może być. Najlepiej (dla nich) niech zniosą wszystkie ulgi, jeszcze podwyższą ceny biletów i... autobusy powoli opustoszeją (może nie doszczętnie, ale myślę że ten ruch raczej im nie doda pasażerów). Ja zawsze się ich starałem zrozumieć, ale teraz to już przesada... Jeżeli coś ich może uratować to tylko zmiana spojrzenia na komunikację (nie powinni jej traktować jak worek bez dna), ale na to się nie zanosi...
PS: ciekawe na co pójdzie dodatkowa kasa - podwyżka dla prezesa (ciekawe ile on zarabia...) czy jakiś wyjazd???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tom
Administrator

Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 21:04, 13 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
oolek15 napisał: | PS: ciekawe na co pójdzie dodatkowa kasa - podwyżka dla prezesa (ciekawe ile on zarabia...) czy jakiś wyjazd???  |
Kasa pewnie pójdzie na pokrycie długów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ztz rybnik
MIŁOŚNIK

Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Wto 21:55, 13 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Jeżeli MZK dalej będzie podwyższało ceny za wozokilometr i bilety to mniejsze gminy zrezygnują z członkostwa, mam na myśli Rydułtowy, Pszów, Zebrzydowice, Pawłowice czy Marklowice, bo po prostu nie będzie ich stać na drogą komunikację na niskim poziomie. Gminy wybiorą busiarstwo(tak jak to uczyniły Świerklany) bądź konkurencyjnego organizatora z Rybnika(gm. należące do pow. wodzisławskiego).
Niestety za błędy popełnione przez jastrzębskiego organizatora zapłacą głównie jego pasażerowie, a nie Ci co doprowadzili do długów wobec przewoźników .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dominiqus
MIŁOŚNIK

Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Z perły polskich uzdrowisk
|
Wysłany: Śro 19:22, 14 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: | Zrzutka na autobusy
Gminy będą musiały dorzucić więcej do kasy Międzygminnego Związku Komunikacji. „Po kieszeni" dostaną także pasażerowie.
Musieliśmy to odrzucić, bo takie podwyżki to przecież obciążenie dla budżetu gminy. Już teraz wpłacamy do kasy MZK 500 tys. zł rocznie, gdybyśmy zaakceptowali taką podwyżkę, musielibyśmy dodatkowo dać 104 tys. - mówi Tomasz Dzierżawa, wiceburmistrz Pszowa.
W setkach tysięcy dofinansowanie może liczyć także Wodzisław. W 2008 roku do kasy MZK trafi o ponad trzysta tysięcy więcej.
Gminy członkowskie jednak się ugięły. Na początku listopada, podczas spotkania roboczego zdecydowano, że wozokilometr będzie kosztował 2 złote. Stawka dla gmin korzystających z usług MZK na podstawie umów cywilno-prawnych wyniesie 2,40 zł.
Podwyżki obejmą także ceny biletów. Od stycznia prawdopodobnie za przejazd zapłacimy o 20 procent więcej niż obecnie.
|
Pewnie za 10 miesięcy będzie znowu lament, że gminy muszą dopłacać do tego cyrku. Po cząści same są sobie winne, bo to ich przedstawiciele zasiadają we władzach statutowych MZK i to oni mają realny wpływ na koszt i jakość regioalnej komunikacji. Mało tego wiedza niektórych osób na temat funkcjonowania komunikacji miejskiej, jest delikatnie mówiąc nikła. Efekt jest taki, że komunikacja miejska kosztuje podatnika coraz więcej, zaś oferta organizatora niestety nie zachęca do korzystania z komunikacji autobusowej, co czyni ją coraz bardziej deficytową. Najbardziej rażące dowody: autobusy nadal jeżdżą w danym kierunku stadem, dublując się. Oferta biletowa jest skonstruowana tak, że niestety autobus przegrywa rywalizację z samochodem, co powoduje, że grupą docelową wśród pasażerów, stają się uczniowie szkół.
Mało tego, nie jest zauważalna jakakolwiek inicjatywa marketingowa MZK majaca na celu promocję komunikacji, przystosowanie oferty biletowej i rozkładów do potrzeb pasażerów. Jestem pewien, że takie działania pozowliłby na pozyskanie pasażerów i przełożyłyby się na zwiększenie wpływów ze sprzedaży biletów.
Generalnie wniosek jest taki, że MZK od lat jest skuteczne jedynie w podnoszeniu cen biletów, żądaniu kolejnych dopłat od samorządów. Typową sztuczką świadczącą o nieporadności związku są też cięcia w rozkładach jazdy.
Komunikacja miejska oprócz wypełniania misji społecznej, dla zabezpieczenia której służą dopłaty ze strony gmin, powinna być w gospodarce rynkowej, zorientowana na osiąganie zysku. Dlatego wadliwa z mojego punktu widzenia jest idea konserwatywnego MZK, mającego monopolistyczną pozycję w organizowaniu komunikacji.
Przykład: Przewoźnicy starujący w przetargach muszą tak skalkulować swoje koszty, aby zaoferowana przez nich stawka, sporostała wymogom stawianym przez organizatora, a jednocześnie zagwarantowała utrzymanie warunku rentowności przez przewoźnika. Efekt, z zasady wygrywa ten, który wykaże się największą elastycznością w zarządzaniu kosztami.
Dlaczego zatem nie może być tak, że dopuszczalna będzie rywalizacja między organizatorami komunikacji
Gminy, działając wspólnie i w interesie podatnika, miałby szansę wyboru w formie przetargu organizatora, który przygotuje podpartą badaniami, profesjonalną, a więc zgodną z oczekiwaniami pasażerów ofertę rozkładową, gwarantującą to, że autobusy nie będą woziły powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|