Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Likwidacja lini 131 - Jastrzębie Zdrój->Rybnik dw. PKS.
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> MZK Jastrzębie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 19:19, 01 Mar 2007    Temat postu: Re: [Mzk Jastrzębie] Likwidacja lini

Nomit napisał:
MZK w Jastrzębiu zdroju informuje iż od dnia 1.04.2006r. czyli za miesiąc Linia 131 zostanie Zlikwidowana ! .


Szkoda, fajnie się nią jeździło. No i była dwuktrotnie tańsza od E-3, a do Jastrzębia dojeżdżała w podobnym czasie. Parę razy zrobiłem z niej dobry użytek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 20:04, 01 Mar 2007    Temat postu:

Nomit, jeżeli mógłbyś podaj źródło Twojej informacji, gdyż oficjalnie nie ma takiej na stronie MZK.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Czw 20:12, 01 Mar 2007    Temat postu:

No też chciałbym znać źródło...
A szkoda bo to była jedyna bezpośrednia "tania linia" do Rybnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jimdavis




Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie-Zdrój

PostWysłany: Czw 20:31, 01 Mar 2007    Temat postu:

po prostu świetnie /: jeżdżę często tą linią i na pewno na złą frekwencje nie może narzekać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Czw 21:08, 01 Mar 2007    Temat postu:

jimdavis napisał:
po prostu świetnie /: jeżdżę często tą linią i na pewno na złą frekwencje nie może narzekać.


No to super :/ Trzeba poczekać na Nomita aż coś więcej napisze może MZK ma inny pomysł na organizacje KM(miejmy nadzieje ze lepszy Confused ), a tak ogólnie sprowadza się to moim zdaniem do jednego tematu, który cały czas krąży po forum - tabor mega, lub dodatkowe kursy E-3... bo gdzieś te osoby ze 131 upchać trzeba...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 21:12, 01 Mar 2007    Temat postu:

Ja nie wiem w co MZK pogrywa, ale linia 131 była ( narazie jeszcze jest Wink ) jedyną linią bezpośrednią łączącą Jastrzębie Zdrój z Rybnikiem (nie przez Wodzisław). Zgodzę się również z Wami w kwestii frekwencji, może nie była jakaś bardzo duża, ale Solaris U10 byłby wystarczający. W ferie jechałem i Kapena nie wystarczała, nie wiem jak jest w roku szkolnym, ale jedzie duży autobus i jest chyba w miarę pełny. Widać MZK poprawia w dalszym ciągu zyski R-busowi nie pozostawiając klientom z Jastrzębia, Mszany i Gogołowej żadnego wyboru.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Czw 22:01, 01 Mar 2007    Temat postu:

Andrev napisał:
Widać MZK poprawia w dalszym ciągu zyski R-busowi nie pozostawiając klientom z Jastrzębia, Mszany i Gogołowej żadnego wyboru.

Nie tylko R-busowi. Podobną patologię można spotkać na lini 101. Często zdarza się, że Drabas podjeżdża na dworzec autobusowy czy Sąd w Żorach na 2 minuty przed odjazdem 101 i kasuje od każdego po 2 PLN.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Czw 22:32, 01 Mar 2007    Temat postu:

Czyli powstanie inna linia zamiast 131??
Jeśli tak to dżizys czemu niezostać przy starej numeracji skoro i tak jakaś nowa się pojawi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Czw 22:46, 01 Mar 2007    Temat postu:

No to miejmy nadzieje, że wszystkie wypadnie pomyślnie, niech autobusy jeźdżą i niech moc MZK będzie z nimi Wink

PS Nomit mógłbyś rozwinąć myśl "szybszy autobus"?? Chodzi mi oto czy byłaby to linia w stylu E-3 czyli przyspieszona??

Chyba sie wybiore na Główny zeby poczytać sobie to info Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Czw 23:01, 01 Mar 2007    Temat postu:

Nomit napisał:
Ja tylko mam za cel pomóc Wójtowi , zaplanować co , gdzie i jak i o której , no i kiery ... Numeracje sobie ustali MZK Smile , jeszcze zaczekać trzeba do 26 Marca do czasu zebrania się zgromadzenia MZK i zobaczymy co z Swierklanami będzie , ale raczej zostaną przyjęte do Związku Smile! do tego czasu będą jakie takie negocjacje pomiędzy Gminą a MZK , w których będę uczestniczył Smile

Moje propozycje dotyczące komunikacji Rybnik-Jastrzębie:
1) Linia E-3 od 5.00 do 22.00 co pół godziny w cyklu bez wyjątku (R) - autobusy wysokopojemne - przeguby lub trzyosiowe Solarisy
w niedzielę co godzinę w cyklu
otwarcie w Rybniku dwóch potężnych centrów rozrywki spowoduje o wiele większe przemieszczanie się młodych ludzi. Z myślą o nich uważam, że w piątki, soboty i niedziele powinno się uruchomić nocne kursy E-3 tak aby przy okazji dowoziły i odwoziły na ostatnie pociągi i autobusy który zajeżdżają do Rybnika (np.kier. na Szczecin czy Zakopane)
Linia 130 p. Świerklany od 5.45 do 20.45 co godzinę w cyklu (R)
w niedzielę co 2 godziny od 6.45 do 20.45
3) Wprowadzenie jednolitej taryfy na trasie Rybnik-Jastrzębie-Rybnik dla obu linii np. 4,50 zł co spowoduje, że ludziom będzie obojętne którą trasą jadą a zwiększy im się liczba kursów. E-3 już dawno nie jest linią ekspresową więc cena powinna ulec zmniejszeniu bo są za wysokie jak na standard i długość przejazdu
4) Linia 130 powinna w Jastrzębiu rozpoczynać kursy na Zdroju, a w Rybniku na DKM przy czym od Dworca PKP w Rybniku powinna jechać przez Sąd-Dworek do DKM (może będzie przystanek koło Plazy)

Jeśli MZK będzie dalej takiej beznajdziejne i senne to tylko busiarze się będą z tego cieszyć i rozwijać swoje usługi, które mi się kojarzą bardziej z ukraińskimi marszrutkami niż z elgenckimi zachodnioeuropejskimi autobusami!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw 23:37, 01 Mar 2007    Temat postu:

Nomit napisał:
ludność z świerklan , woli linię która będzie jechać szybciej i częściej zarówno do Rybnika , jak i świerklan


W sumie ja też bym nie chciał lini która jedzie koło mnie i sie nie zatrzymuje.

Arteks napisał:
Jeśli MZK będzie dalej takiej beznajdziejne i senne to tylko busiarze się będą z tego cieszyć


Ostatnio zauważyłem busy do Zebrzydowic, jak tak dalej pójdzie to będziemy mieli jak w Wałbrzychu gdzie busiarze opanowali wszystkie najbardzije uczęszczane trasy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Czw 23:57, 01 Mar 2007    Temat postu:

Nomit napisał:
Twoje propozycje były by super ale nie tego sie zrobić nie da ... Godziny będą przystosowane do potrzeb GMINY , a nie połączeń Jastrzebie-Rybnik.. Co do 131 to wiele nie pisze Razz Pisze tylko że linia zostaje zlikwidowana od 1 Kwietnia !

Wszystko się da zrobić jak się chce. Gmina Świerklany jest tylko niewielką gminą pomiędzy dużymi miastami, a MZK powinna uruchamiać tam linie gdzie chcą ludzie jeździć. Logiczne, że lepiej się opłaci uruchomić kursy w relacji Jastrzębie-Świerklany-Rybnik niż Świerklany-Rybnik.
Nasz region się zmienia, w Rybniku z roku na rok przybywa miejsc pracy. Tylko betonowy MZK tego nie widzi. Efekty są takie, że zazwyczaj w autami jeżdżą pojedyncze osoby bo nie mają za wielkiej alternatywy w dojeździe do pracy, a auta zapychają nasze drogi które są nieprzystosowane do takiego dużego wzrostu motoryzacji indywidualnej. W ogóle to nasz region to pod kątem komunikacyjnym jedno wielkie dziadostwo. Beznadziejny PKS, kiepski ZTZ, fatalne MZK i ledwo zipiące PKP. Ale powiem szczerze, że zaczynam wierzyć w pozytywne zmiany w PKP. Wprawdzie trochę to jeszcze potrwa ale przynajmniej tam widać jakieś pozytywne zmiany tak w inwestycjach jak i w myśleniu. Natomiast u innych przewoźników to chyba jakaś rewolucja kadrowa i mentalna oraz zmiana pokoleniowa mogłaby zrobić przełom...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Pią 0:26, 02 Mar 2007    Temat postu:

To prawda, że E3 jest już tylko linią ekspresową z nazwy. Ale nikt przy zdrowych zmysłach nie obniży taryfy cenowej dla tej linii, ani nie zmniejszy ilości przystanków. Autobus ma na siebie zarabiać, im więcej przystanków na trasie, tym większa rotacja pasażerów im wyższe wpływy z biletów. Problem tkwi w tym, że czas przejzadu zależy w większym stopniu od przepustowości dróg, niż ilości przystanków. Gdyby nie kiepska infrastruktura drogowa i korki, autobusy jakie wysyła najczęściej PKM na tą linię, przy obecnej liczbie przystanków, mogłyby pokonywać trasę Jastrzębie - Wodzisław - Rybnik znacznie szybciej.
Kwestia autobusów przegubowych na E3 to już historia. Osobiscie wolę, żeby autobusy jeździły w stałych odstępach czasu, ale nie co pół godziny, a co 20 minut i 15 minut w szczycie.
Co do kursów nocnych to najpierw wypadałoby było zrobić sondę na temat zapotrzebowania na takie połączenie.
Wychodzę z założenia, że linia ma na siebie zarabiać, a wożenie much w nocy nie jest opłacalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pią 0:36, 02 Mar 2007    Temat postu:

dominiqus napisał:
To prawda, że E3 jest już tylko linią ekspresową z nazwy. Ale nikt przy zdrowych zmysłach nie obniży taryfy cenowej dla tej linii, ani nie zmniejszy ilości przystanków. Osobiscie wolę, żeby autobusy jeździły w stałych odstępach czasu, ale nie co pół godziny, a co 20 minut i 15 minut w szczycie. Co do kursów nocnych to najpierw wypadałoby było zrobić sondę na temat zapotrzebowania na takie połączenie.
Wychodzę z założenia, że linia ma na siebie zarabiać, a wożenie much w nocy nie jest opłacalne.


Jeśli wziąśćby na poważnie twoją wypowiedź to niestety ale są też pory w ciągu dnia kiedy E-3 nie jest przepełnione i wozi muchy... A wozi muchy dlatego, że 70% dojeżdżających do pracy, szkół wyższych czy na zakupy wybiera własne auto dlatego, że linia E-3 nie jest ani szybka, ani wygodna ani nawet tania... Co do obniżenia taryfy to akurat albo jesteś bardzo młody albo masz sklerozę bo jakoś pod koniec lat 90 obniżono na E-3 ceny biletów na trasie Rybnik-Wodzisław i Wodzisław-Jastrzębie. Kiedyś bilety na E-3 były znacznie wyższe od linii miejskich np. 216 (ex. 594) na tych odcinkach (tak jakby obecnie bilet z Jastrzębia do Wodzisławia kosztował ok.4 zł). A obecna cena biletu jest nieadekwatna i nieporównywalna z innymi pospiesznymi liniami na Śląsku. Zauważ, że trasy Tarnowskie Góry-Katowice czy Katowice-Chrzanów lub Katowice-Dąbrowa Górnicza są porównywalne lub nawet dłuższe od E-3 a bilety znacznie tańsze (ok. 3,50 zł). Co do odstępów czasowych to był tylko przykład uporządkowania rozkładów zakładający powstanie 130 Jastrzębie-Świerklany-Rybnik. Jeśli tej linii by nie było to też jestem za tym aby E-3 jeździło co 20 minut bez względu na porę dnia do 18.00 co mogłoby trochę ją rozluźnić i spowodować, że byłaby linią bardziej pewną i spełniającą zapotrzebowanie na przewozy dla kończących pracę w różnych porach. A co do przegubów to nie bądź staroświecki. Na tę akurat linię PKM powinno kupić lepsze, dłuższe autobusy i nie wygłupiać się tak małym taborem jak obecnie. 5,20 za jazdę w tłoku przez 50 minut w XXI w. to po prostu idiotyzm... Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 4:58, 02 Mar 2007    Temat postu:

Arteks napisał:
A obecna cena biletu jest nieadekwatna i nieporównywalna z innymi pospiesznymi liniami na Śląsku. Zauważ, że trasy Tarnowskie Góry-Katowice czy Katowice-Chrzanów lub Katowice-Dąbrowa Górnicza są porównywalne lub nawet dłuższe od E-3 a bilety znacznie tańsze (ok. 3,50 zł).


W gwoli ścisłości, linie z Katowic do Dąbrowy albo Tarnowskich Gór itd., czyli "osiemsetki" to nie są linie pośpieszne, tylko przyśpieszone (tak się to oficjalnie nazywa) i kosztują tyle samo, co zwykłe (nie ma osobnej taryfy).

Do Chranowa jeździ tylko PKM Jaworzno, a bilety są po 4 i 2 zł, czyli dosyć tanio, jak na taką trasę.

Natomiast dwie pozostałe linie pośpieszne, czyli E-1 i E-2, obsługiwane przez MZK Tychy, to jest koszt 4,20 lub 2,80 ulgowy, więc rzeczywiście też jest nieco taniej, niż E-3. Natomiast ciężko jest porównywać te odległości. Nie wiem, czy dalej jest z Rybnika do Jastrzębia, czy z Tychów do Gliwic albo Katowic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią 12:53, 02 Mar 2007    Temat postu:

Jako że jesteś Nomit zaangażowany w tworzenie tych lini do Świerklan to może warto zwrócić uwagę żeby rozkład jazdy uwzględniał takze ewentualne przesiadki tzn. nie tworzyć rozkomunikowań typu przyjeżdża 130 z Rybnika, a 5 minut wcześniej pojechał 104 do Jastrzębia. Tworząc takie rozkomunikowania skazuje się mieszkańców Jankowic chcących dojeżdżać do Jastrzębia na R-BUS'a który nie ma miesięcznych, tych co jada bezpośrednio to 5 minut nie zrobi takiej różnicy. Podobnie warto zadbać o skomunikowania z linią 212 tak by zapewnić lepszy dojazd do Rybnika i Jastrzębia ludziom mieszkającym bliżej granicy z Marklowicami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nomit
Gość






PostWysłany: Pią 16:29, 02 Mar 2007    Temat postu:

Wiem właśnie zależy mi na tym żeby kursy Sobotnie i Niedzielne były skomunikowane np. 212 przyjeżdża 12.56 na świerklany G. a 301 odjedzie 13.05 , 212 jeździ akurat zawsze planowo więc powinno być ok:) .
Gmina Swierklany jest nie małą tylko OGROMNA linią , sprawdź mapki na stronie Gminy Jankowice+ Swierklany Ogromna GMINA .

Dobrze że zauważyliście że Swierklany-Rybnik jest bezsensu i mało opłacalne więc lepiej ja będzie linia jechała z Jastrzębia no ewentualnie nawet z Szerokiej ( EWENTUALNIE ) na razie jestem w trakcie zaplanowania Lini według przystanków . Chodzi najbardziej o Linie 301 częściej |+ Soboty i niedziele , Linia 212 dołożenie jednego kursu na Górne po 17 , Utworzenie nowej Lini do Rybnika , Utworzenie Nowej Lini , lub też wydłużenie 104 lub 114 do Górnych, Dolnych , Gogołowej i Połomi Smile wszystko ma mieć rozkład też sobotni i niedzieli Smile będę rozmawiał nie długo z Wójtem i Kimś z MZK w Gminie więc zobaczymy co MZK na to , wiem tylko że MZK ma się zgodzić na nasze propozycje , z tego względu że przecież to Gmina płaci za jeżdżenie autobusów Smile Więc powinno być OK. Tylko pozostaje sprawa Jankowic - Tych terenów koło szybu KWK Jankowice ;/... Ja jestem cały czas za tym żeby autobus z świerklan do Rybnik jechał prosto a nie przez Okrężną przez Szyb itd. Tamte tereny mogło by PTA utworzyć linie taką jak obsługiwali kiedyś czyli 129 , no ale ...
Powrót do góry
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 17:34, 02 Mar 2007    Temat postu: Re: Likwidacja lini 131 - Jastrzębie Zdrój->Rybnik dw. PK

Nomit napisał:
MZK w Jastrzębiu zdroju informuje iż od dnia 1.04.2006r. czyli za miesiąc Linia 131 zostanie Zlikwidowana ! .

Ło kurde... A przecież jeszcze kilka dni temu pojawiały się głosy na forum, żeby linia 131 miała więcej kursów, niż tylko 3... MZK jest faktycznie "betonowe"!!! Może po prostu chce upakować pasażerów ze 131 do E3 żeby więcej zarobić...?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nomit
Gość






PostWysłany: Pią 18:15, 02 Mar 2007    Temat postu:

ale powstaje pytanie gdzie upchać ??
Powrót do góry
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 18:16, 02 Mar 2007    Temat postu:

To pytanie trzeba zadać Panom Władzom MZK.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> MZK Jastrzębie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island