Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
PCC i ARIVA
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Inni prywatni przewoźnicy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
valeo




Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: CHYBIE

PostWysłany: Pią 12:58, 27 Kwi 2007    Temat postu: PCC i ARIVA

Czy cos wiadomo na jakich liniach pojawiłby sie pociagi tego przewoznika , podobno są prowadzone rozmowy z samorzadem i gminami na terenie woj. ślaskiego . Jesli cos wiadomo nt. to prosze pisac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią 23:56, 27 Kwi 2007    Temat postu:

Zapewne chodzi o linię Bytom-Gliwice.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pią 12:17, 22 Cze 2007    Temat postu:

semaforek napisał:
Zapewne chodzi o linię Bytom-Gliwice.


Z pewnością ale po remoncie linii Zabrze Makoszowy-Leszczyny nie widzę przeszkód aby pociągi jeździły w relacji Bytom-Gliwice-Rybnik ze zmianą czoła pociagu w Gliwicach. Nie jest żadną tajemnicą, że potoki pasażerskie na trasie Rybnik-Gliwice i Knurów-Gliwice są duże.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 2:48, 23 Cze 2007    Temat postu:

Arteks napisał:
Z pewnością ale po remoncie linii Zabrze Makoszowy-Leszczyny nie widzę przeszkód aby pociągi jeździły w relacji Bytom-Gliwice-Rybnik ze zmianą czoła pociagu w Gliwicach. Nie jest żadną tajemnicą, że potoki pasażerskie na trasie Rybnik-Gliwice i Knurów-Gliwice są duże.


Takiej trasy raczej nie będzie. W najlepszym razie będą dwie: Bytom-Gliwice i Gliwice-Rybnik z przesiadką w Gliwicach. Ale i to jest mało prawdopodobne, bo ani PCC, ani województwo nie ma niestety własnego taboru i będzie musiało zapewne powierzyć linię Bytom-Gliwice w obsługę PKP.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Sob 9:32, 23 Cze 2007    Temat postu:

Ciekawe skąd prywatni przewoźnicy wezmą maszynistów do obsługi nowych linii i zleceń. W Polsce od kilku lat nie funkcjonują szkoły, uczące do zawodu maszynisty i jest to problem zarówno pryatnych, jak państwowego przewoźnika. Poza tym obecni pracownicy PKP już się przekonali, jak smakuje praca u prywatnego przewoźnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 15:25, 23 Cze 2007    Temat postu:

dominiqus napisał:
W Polsce od kilku lat nie funkcjonują szkoły, uczące do zawodu maszynisty i jest to problem zarówno pryatnych, jak państwowego przewoźnika.


Problem prywatnych przewoźników może i tak, ale państwowego na pewno nie. PKP cierpi dziś przecież na przerost zatrudnienia. Najchętniej to by chyba zrobili jakąś akcję zwalniania pracowników, gdyby nie to, że związki zawodowe ostro przeciwko temu protestują. Stąd też PKP jest na rękę nieuzupełnianie wakatów po pracownikach odchodzących na emeryturę, bo w ten sposób bezkonfliktowo uszczupla personel i zmniejsza swoje straty. A maszynistów potrzeba coraz mniej, bo i pociągi się przecież nieustannie likwiduje. W ten sposób oszczędności PKP są podwójne, szkoda tylko, że kosztem pasażerów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 16:17, 23 Cze 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
A maszynistów potrzeba coraz mniej, bo i pociągi się przecież nieustannie likwiduje. W ten sposób oszczędności PKP są podwójne, szkoda tylko, że kosztem pasażerów.


Czy ja wiem czy są nieustannie likwidowane. W pasażerskich przewozach zapewne ta tendencja będzie spadkowa, bądź na tym samym poziomie. Nie zapomnianjmy przecież, że jednak w jednym miejscu się pociągi i połączenia likwiduje, natomiast w innych dodawane są nowe połączenia, bądź nawet reaktywowane zamknięte wcześniej linie. Ja uważam, że wkrótce pasażerskie przewozy kolejowe przeżyją swój renesans, może jeszcze nie jest na to pora, ale zapewne to kwestia kilku lat, kiedy to Urzędy Marszałkowskie pójdą po rozum do głowy i będą organizowały przetargi na obsługę linii, gdzie nietylko PKP PR będzie rozdającym karty. Jednak, gdy w grę wejdą prywatni przewoźnicy, na rzecz PKP Przewozy Regionalne, może zabraknąć pracy dla pracowników PKP Cargo, którzy to (maszyniści) obsługują pociągi PRów.

Natomiast w przewozach towarowych z tego co pamiętam to tendencja cały czas jest wzrostowa (nie wiem jak to jest w PKP Cargo, gdyż jak wiemy coraz większa liczba "prywatnych przewoźników" regularnie będzie odbierać Cargulowi przewozy, tylko dlatego, że będą tańsi i szybsi, o tym w jaki sposób to robią nie będę pisał bo nie o to chodzi), więc ten przerost wcale nie jest aż tak widoczny, a przynajmniej wkrótce będzie wogóle niewidoczny, a nawet będzie brakowało wykwalifikowanej kadry do prowadzenia pociągów. Nie zapominajmy, że środowisko maszynistów walczy o wcześniejsze emerytury, jeżeli owe wejdą w życie, to może strasznie brakować osób zdolnych,a przede wszystkim wykwalifikowanych do prowadzenia lokomotyw i składów zespolonych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Sob 16:35, 23 Cze 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
A maszynistów potrzeba coraz mniej, bo i pociągi się przecież nieustannie likwiduje. W ten sposób oszczędności PKP są podwójne, szkoda tylko, że kosztem pasażerów.


Likwidacja połączeń dotyczy PR, a jest to efektem antyrozwojowego myślenia biurokratów, wśród których jest największy przerost zatrudnienia na polskiej kolei. Warto dodać, że na ilość połaczeń regionalnych ma decydujący głos Sejmik Województwa.

Jeżeli chodzi o maszynistów z Cargo to na Śląsku wcale nie ma przerostu zatrudnienia. Co więcej nie ma w ogóle naturalnego mechanizmu zastępowania pracowników przechodzących na emeryturę, uczniami. Zaś średnia wieku i stan zdrowia pracujących nie wróży dla spółki w perspektywie niczego dobrego. Poza tym prywatni przewoźnicy zdążyli się zniechęcić niskimi marżami i wysokimi kosztami i oddają zlecenia przewozowe z powrotem do Cargo. Wliczając do tego tragiczny stan infrastruktury na Śląsku, wyprowadzenie składu poza granice Śląska, pochłania zbyt wiele czasu.
Wszystko to sprawia, że Cargo na Ślasku cierpi raczej na braki kadrowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 16:46, 23 Cze 2007    Temat postu:

dominiqus napisał:
Wszystko to sprawia, że Cargo na Ślasku cierpi raczej na braki kadrowe.


Cargo to oddzielna historia. W tym wątku mowa jest raczej o przewozach pasażerskich.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Sob 16:49, 23 Cze 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
dominiqus napisał:
Wszystko to sprawia, że Cargo na Ślasku cierpi raczej na braki kadrowe.


Cargo to oddzielna historia. W tym wątku mowa jest raczej o przewozach pasażerskich.


Ale przecież obsługę osobowych realizuje Cargo:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 17:18, 23 Cze 2007    Temat postu:

dominiqus napisał:
Ale przecież obsługę osobowych realizuje Cargo:)


Tylko lokomotywy są z Cargo. Obsługa jest już chyba z PR.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 18:23, 23 Cze 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
dominiqus napisał:
Ale przecież obsługę osobowych realizuje Cargo:)


Tylko lokomotywy są z Cargo. Obsługa jest już chyba z PR.


Niestety nie jest tak do końca. Kierownik pociągu ewentualnie konduktorzy są z PKP PR. Składy EZT (EN57, EN71, ED72) należą do PKP Przewozy Regionalne, natomiast maszyniści są z PKP Cargo. W przypadku składów wagonowych oprócz mechanika z Cargo, są jeszcze lokomotywy tej spółki, wagony oczywiście należą do Przewozów Regionalnych. Zmieni się trochę sytuacja, gdyż kilkadziesiąt siódemek po naprawach głównych zostaną przekazane PKP PR, natomias obsługa w postaci maszynisty nadal będzie z PKP Cargo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie 0:39, 24 Cze 2007    Temat postu:

Kilka moich uwag. Prawie wszyscy mechanicy którzy prowadzą pociągi PKP sa z Cargo, jest tylko kilku w Dolnosląskim (prowadza szynobusy) i jeszcze gdzieś, tak to wszędzie Cargowscy mechanicy jeżdżą. W PKP jedyny przerost zatrudnienia jest w administracji. W ruchu wręcz brakuje ludzi, w okresie urlopowym zdaża się czasami że ktoś musi pracować 12 na 12 bo nie ma skąd ściągnąć zastępstwo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Nie 8:47, 24 Cze 2007    Temat postu:

semaforek napisał:
W PKP jedyny przerost zatrudnienia jest w administracji. W ruchu wręcz brakuje ludzi, w okresie urlopowym zdaża się czasami że ktoś musi pracować 12 na 12 bo nie ma skąd ściągnąć zastępstwo.


Prawda, a jak chce się mieć się mieć wolne wtedy, kiedy ono wg planu przysługuje, to trzeba wyłączać komórkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
han




Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 16:56, 24 Cze 2007    Temat postu:

semaforek napisał:
Kilka moich uwag. Prawie wszyscy mechanicy którzy prowadzą pociągi PKP sa z Cargo, jest tylko kilku w Dolnosląskim (prowadza szynobusy) i jeszcze gdzieś, tak to wszędzie Cargowscy mechanicy jeżdżą. W PKP jedyny przerost zatrudnienia jest w administracji. W ruchu wręcz brakuje ludzi, w okresie urlopowym zdaża się czasami że ktoś musi pracować 12 na 12 bo nie ma skąd ściągnąć zastępstwo.


a do Cargo i tak dalej przyjec nie ma hehh polityka tej firmy jest... nowatorska Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Nie 18:15, 24 Cze 2007    Temat postu:

han napisał:

a do Cargo i tak dalej przyjec nie ma hehh polityka tej firmy jest... nowatorska Laughing


Ale są za to panowie na kontrkatach, biurokraci i inni niezbędni, przy których wizja rozwoju firmy z każdą porą roku przyjmuje nowe oblicze.
Jak myślicie, skąd bierze się przewaga firm prywatnych, mierzona rentownością kapitałów i sprawnością działania, nad grupą PKP Wink ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 10:56, 25 Cze 2007    Temat postu:

dominiqus napisał:
Jak myślicie, skąd bierze się przewaga firm prywatnych, mierzona rentownością kapitałów i sprawnością działania, nad grupą PKP Wink ?


Dominiqus nie zadaj pytań retorycznych. Przecież całą tę biurokrację trzeba utrzymać, przez co wpisuje się to w koszty. A jak się oblicza stawki przewozowe, trzeba wziąć pod uwagę koszty. I tak rośnie kwota za tonokilometr i rośnie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 11:19, 25 Cze 2007    Temat postu:

Przetarg na obsługę linii Gliwice - Bytom, w którym po raz pierwszy mogli startować prywatni przewoźnicy, wygra najpewniej państwowa kolej - dowiedziała się "Gazeta". Koniec marzeń o tym, że PKP będą miały na Śląsku prawdziwą konkurencję.

Gdy kilka dni temu konsorcjum PCC Rail z Jaworzna i brytyjskiej Arrivy wygrało przetarg na przewozy pasażerskie w Kujawsko-Pomorskiem, wydawało się, że jest ogromna szansa, że i na Śląsku pojawi się prawdziwa konkurencja dla PKP. Nasze województwo chce bowiem w przyszłym roku wznowić kursowanie pociągów na nieczynnej od wielu lat trasie z Gliwic do Bytomia. Po raz pierwszy do rywalizacji dopuszczono firmy prywatne, w tym konsorcjum z Jaworzna, które wygrało na Pomorzu, bo zaproponowało znacznie niższą cenę niż PKP.

Niestety, o tym, że na Śląsku państwowa kolej będzie miała prawdziwą konkurencję, możemy na razie zapomnieć. "Gazeta" dowiedziała się, że przetarg na obsługę linii Gliwice - Bytom wygrają najpewniej Polskie Koleje Państwowej. Prywatni przewoźnicy (oprócz PKP w przetargu startowali jeszcze: PCC Rail, konsorcjum Dolnośląskich Linii Autobusowych oraz Connex Koleje Polskie) wycofali się z rywalizacji. - Chcemy świadczyć usługi na Śląsku, ale niestety, warunki, jakie postawiło województwo, były takie, że mogły spełnić je tylko PKP - mówi Rafał Błaszkiewicz z PCC Rail.

Największym problemem stał się tabor. Okazało się, że województwo kujawsko-pomorskie ma 13 własnych szynobusów, z których na początek będzie mogło korzystać konsorcjum prywatne, do czasu aż sprowadzi własne pociągi z Niemiec. To potrwa, bo procedura dopuszczenia ich do ruchu w Polsce jest bardzo skomplikowana. Tymczasem u nas prywatni przewoźnicy odpadli w przedbiegach, bo województwo śląskie ma tylko jeden szynobus. Ponieważ linia Gliwice - Bytom ma ruszyć już w styczniu 2008 roku, jesteśmy więc skazani na usługi PKP. - Nie mamy własnych pojazdów szynowych, bo nasi poprzednicy nie byli na tyle zdeterminowani, by się o nie zatroszczyć. W przyszłym roku zamówimy jednak cztery pociągi - mówi Jarosław Kołodziejczyk, wicemarszałek województwa śląskiego.

Zresztą władze naszego województwa nie wydają się być w ogóle zmartwione faktem, że na tory między Gliwicami a Bytomiem wrócą pociągi PKP. Jak usłyszeliśmy od jednego z samorządowców, nawet dobrze się stało, że prywatna firma najpierw pojawi się na Pomorzu, a nie u nas. - Będziemy mogli się przyjrzeć, czy ten eksperyment w ogóle się uda - stwierdził nasz rozmówca.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 9:21, 21 Lip 2007    Temat postu:

Koniec bitwy o tory kolejowe. PKP Przewozy Regionalne pogodziły się z
werdyktem Urzędu Zamówień Publicznych w sprawie przetargu na przewozy
w Kujawsko-Pomorskiem. To oznacza wejście na rynek prywatnego
przewoźnika.
- Od podpisania umowy z polsko-brytyjskim konsorcjum PCC Rail/Jaworzno
Arriva Polska dzielą nas już tylko formalności - mówi Beata
Krzemińska, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego.

Spór między państwowym przewoźnikiem a Urzędem Marszałkowskim dotyczył
przetargu na obsługę regionalnych linii kolejowych, który dopuszczał
oferty prywatnych firm. Spółka PKP PR zaskarżyła go do prezesa UZP, bo
uznała, że urzędnicy marszałka nieprawidłowo opisali w dokumentacji
warunki, na jakich miały być świadczone usługi transportowe.

Nie czekając na werdykt UZP, zarząd województwa miesiąc temu
rozstrzygnął przetarg. Zdecydował, że przewozy pasażerskie na
niezelektryfikowanych liniach w naszym regionie od grudnia 2007 r.
świadczyć będą Brytyjczycy z PCC Rail. PKP PR zostały w pokonanym
polu, bo ich oferta była znacznie droższa - państwowa spółka chciała
niespełna 18,36 zł dopłaty do każdego kilometra, podczas gdy jej
prywatny konkurent - niespełna 13 zł.

Wkrótce po rozstrzygnięciu przetargu PKP PR przegrały sprawę
arbitrażową przed UZP z samorządem województwa. Spółka mogła się
odwołać od niekorzystnego dla siebie rozstrzygnięcia, ale tego nie
zrobiła.

Procedura zatwierdzania przetargu jest w toku. - W Urzędzie
Marszałkowskim trwa obecnie kontrola UZP, rutynowa w przypadku
przetargów o tak wielkiej wartości, która powinna się zakończyć pod
koniec sierpnia - wyjaśnia Krzemińska. - Marszałek będzie mógł wtedy
podpisać umowę z PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska.

Brytyjczycy będą wozić pasażerów szynobusami, które wydzierżawią od
marszałka. Samorząd województwa jest właścicielem 13 takich pojazdów.
W razie potrzeby chcą sprowadzić z Niemiec kilka zmodernizowanych
składów, które służyły w latach 80. w duńskiej kolei.

Samorząd województwa musi jeszcze wybrać przewoźnika kolejowego na
liniach zelektryfikowanych oraz Bydgoszcz-Toruń. W tej sprawie będzie
prowadzić negocjacje z PKP PR.
źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sebastianeczekk




Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 1:48, 05 Sty 2009    Temat postu:

Co do tej spółki PCC Arriva to muszę powiedzieć same plusy (przynajmniej jeśli chodzi o woj kuj-pom). Z racji tego że mam dziewczynę mieszkającą niedaleko Tucholi hehe Razz (531km ode mnie ale to się wytnie) to często jeżdżę tamtymi liniami na odcinkach Bydgoszcz-Wierzchucin-Tuchola i Laskowice Pomorskie-Tuchola i muszę przyznać że poziom świadczonych usług w wykonaniu tej spółki baardzo pozytywnie mnie zaskoczył.
Co prawda zawsze uważałem, że szynobus to nie jest 'prawdziwy' pociąg, ale się przekonałem do tego. Po pierwsze - czystość - PKP marzy o takim czymś... Po drugie - te WC są piękne Razz Nigdy na PKP nie widziałem takich czystych ubikacji i takich ładnych...
A w ogóle to fajnie się jeździ szynobusami - polecam Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sebastianeczekk dnia Pon 1:48, 05 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Inni prywatni przewoźnicy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island