Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pią 17:03, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Arteks napisał: | odcinek Knurów-Leszczyny. |
Czy to by oznaczało powrót na linie Rybnik-Knurów-Gliwice?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 9:26, 18 Sie 2007 Temat postu: Re: Degradacja linii kolejowych w ROW. |
|
|
Andrev napisał: | Czytając dzisiaj notatkę w WIKIPEDII o moim mieście Jastrzębiu zauważyłem pewne zdanie: Jastrzębie Zdrój jest największym miastem w Polsce nie posiadającym kolei pasażerskiej. |
To już nieaktualne. Właśnie się doczytałem, że podjęto decyzję o zlikwidowaniu ostatniego pociągu w Płocku ("Koziołka" do Poznania). Teraz Jastrzębie będzie dopiero drugim największym miastem w Polsce bez kolei pasażerskiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Sob 23:50, 18 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Nie no jeszcze Koziołka nie likwidują. Tak więc Jastrzębie przestanie być największym miastem bez pociągów pasażerskich dopiero w grudniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
spin
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice
|
Wysłany: Pon 19:28, 15 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
słynne skrzyżowanie torów pod kątem prostym w jednym poziomie ponoć unikatowe na skalę europejską ciągle istnieje! Wprawdzie linia orzesze-wodzisław śląski należy do przeszłości, a owy tor od krzyżówki na tej linii jest ślepy w obie strony to niczego nie rozebrano, czyżby sentyment pkp?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 18:08, 04 Sty 2008 Temat postu: Re: Degradacja linii kolejowych w ROW. |
|
|
Andrev napisał: | Czas przejazdu z Żor do Orzesza wynosił ok. 15 minut, pociąg jechał dość szybko. Na tej trasie można było także podziwiać jedno z niewielu, o ile nie jedyne w Polsce skrzyżowanie torów pod kątem 90 stopni. |
Skrzyżowanie to doczekało się nawet swojego miejsca na portalu JoeMonser.org.
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. Pod koniec filmu po krzyżówce przejeżdża nawet jakiś pociąg!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Pią 18:09, 04 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 21:48, 04 Sty 2008 Temat postu: Re: Degradacja linii kolejowych w ROW. |
|
|
mieszko966 napisał: | PS. Pod koniec filmu po krzyżówce przejeżdża nawet jakiś pociąg!! |
A czemu ma nie przejeżdżać, linia Orzesze Jaśkowice - Tychy, po której śmiga owa toaleta jest przejezdna. Do tego ostatni remont w Orzeszu zmusił PKP do przeprowadzenia objazdów poc. pasażerskich tym torem. Sami, ze Stachem (EP07-135), Semaforkiem, oraz Tomem mamy stamtąd kilka zdjęć z ostatniego objazdu, do tego ja wrzuciłem film z przejazdu zdawki na youtube, link do produkcji wisi na forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 12:21, 09 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Reaktywujemy trochę temat, teraz będziemy w nim pisać o historii transportu kolejowego w ROW i nie tylko. No to zaczynamy!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczix
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pon 17:32, 07 Lip 2008 PRZENIESIONY Śro 12:24, 09 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Znalazłem w internecie galerie, z prac rozbiórkowych KWK Moszczenica. Dwa zdjęcia w linku powyżej przedstawiają jeszcze cały okręg nastawniczy w kierunku KWK JasMos, oraz koziołka, który wjeżdża z pustymi węglarkami po załadunek, jest tam jescze fotka z wagonami do przeozu np piasku, które stoją jeszcze na terenie kopalni i mam pytanie, czy są tam jeszcze semafory wyjazdowe, czy ruch na ciepłowni prowadzony jest ręcznie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
semaforek
Administrator
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 0:07, 09 Lip 2008 PRZENIESIONY Śro 12:25, 09 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
arczix napisał: | mam pytanie, czy są tam jeszcze semafory wyjazdowe, czy ruch na ciepłowni prowadzony jest ręcznie? |
Kopalnia Moszczenica funkcjonuje jako bocznica, bez obsługi. Przejezdne są 3 tory, w tym jeden ślepy, a dwa do oblotu. Te zwrotki które się używa przerobione są na ręczne wajchy, pozostałe po których się jeździ zakneblowano na stałe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Śro 12:38, 09 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ja mam baaardzo ciekawą książkę "Koleją z Katowic do Raciborza" wyd. BETEZDA, Rybnik 2006. Tam jest dopiero informacji, kiedy wybudowano szlak (również te odbijające m.in. Rybnik-Gliwice, poszczególne bocznice, Sumina-Jejkowice-Rybnik oraz poszczególne jej planowane warianty, Rybnik-Wodzisław-Jastrzębie-Żory, Rybnik-ER-Kotlarnia) historię od początku, opisy poszczególnych stacji, zdjęcia ze szlaków, zdjęcia z powodzi 1997. i wiele, lata świetności Górek Śląskich gdy były dworcem granicznym i wiele innych Pytać a jak będzie pisać to odpowiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczix
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 15:00, 09 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Tak powódź 1997, linia 158 na odcinku Wodzisław Śl - Chałupki była zamknięta, a towar do czech jeździł, linią 159 przez Mosczenice i na Zebrzydowice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Śro 17:37, 09 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ale jakie deformacje torów były w okolicach Rydułtów... tam dopiero były slalomy torowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Śro 17:48, 09 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
A jak już jesteśmy przy Niedobczycach... Kiedyś Rybnik Towarowy to była stacja Niedobczyce, a obecne Rybnik Niedobczyce to były Niedobczyce Wieś. Po rozbudowie stacji Niedobczyce na dużo większą i towarową (1963-1975) i w wspomnianym 1975 wstąpieniu Niedobczyc do Rybnika nadano nazwy, które funkcjonują do dziś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczix
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 20:58, 09 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Kiedyś pisłąo na biletach: Wodzisław - Katowice, przez Niedobczyce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 11:13, 10 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Wracając jeszcze do KWK "Moszczenica" w roku 2007, na początku kwietnia były jeszcze semafory wyjazdowe, w kierunku wyciągu, w drugą stronę już ich chyba nie było... Obecnie i tych semaforów nie ma, zostały zdemontowane (rozkradzione). Nastawnie obie jeszcze stoją.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczix
MIŁOŚNIK
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Czw 12:53, 10 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Kawał historii, jakby nie było, tych tarcz zaporowych już ni ma
A teraz mam pytanie takie, czy ktoś wie jak sie mają nastawnie Ma, Ma2 (Ma1 pewno wyburzona) na byłem KWK 1 Maja? Ostatnio byłem tam w 2004 roku i nastawnia Ma2 miała zawalony dach ;/ .Przydało by się tam przejść, jeżeli stoją sfocić je, bo znikna tak samo jak nastawnia z byłej KWK Rymer "Kry"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arczix dnia Czw 12:54, 10 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrev
Administrator
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 13:10, 10 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ja mam takie trochę inne pytanie, rozchodzi się o pewną bocznicę. Zaznaczyłem ją na mapie. Miejsce dzieje się w Żorach. Tam jest jakaś piaskownia, były Fadom i jakieś inne zakłady, czy wie ktos w którym roku rozebrano tą bocznicę i co tam jeździło?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dehu
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 7:46, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Wczoraj dowiedziałem sie, że przed wojną, linia do Katowic prowadziła przez Piaski, tam gdzieś znajdował sie rozjazd, który prowadził chyba na Leszczyny. W okolicach obecnego "schroniska dla bezdomnych " w Przegędzy znajdował sie przejazd kolejowy. Ponoć do dziś można odnaleźć nasyp.. Jeśli nie w terenie to na pewno na mapach geodezyjnych
Ktoś coś wie więcej? np powód likwidacji? Patrząc ekonomicznie ówczesne władze mogą być bardzo złe na poprzedników, że muszą wywalić tyle kasy na remont tlu mostów, których na tamtej lini by nie było..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
partyzant
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik nowiny
|
Wysłany: Wto 10:13, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Część tego nasypu służy dzisiaj jako ścieżka rowerowa (niebieski slak okrężny wokół rybnika, część z piasków do przegędzy). Linia odchodziła za przystankiem Rybnik piaski by później połączyć sie przed posterunkiem Kamień, tylko nie wiem czy wtedy istaniał już ten posterunek. Linia rozebrana w 1912 r. Tyle wiem na ten temat
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez partyzant dnia Wto 10:14, 12 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wtm
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: Wto 10:44, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
dehu napisał: | Wczoraj dowiedziałem sie, że przed wojną, linia do Katowic prowadziła przez Piaski, tam gdzieś znajdował sie rozjazd, który prowadził chyba na Leszczyny. |
Przyjrzyj się uważnie fragmentowi mapy pod poniższym linkiem i poczytaj opis pod spodem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|