Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Pon 8:24, 07 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Nie wiem za bardzo o co wam Chodzi Dlaczego kierowca by miał odpowiadać za stan techniczny pojazdu Oczywiście w normalnej firmie jest usterka jest ZAUWAŻALNA to powinien zareagować, ale w innym przypadku Od dbania o stan techniczny pojazdów są mechanicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pon 18:56, 07 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Kol. Amalio, ja nie zwalam winy na kierowcę - źle mnie zrozumiałeś. I to właśnie wina odpowiedzialnych za stan pojazdu. Ale kierowca i tak musi mandat dostać, choć może i o usterce nie ma zielonego pojęcia. Tak mówią polskie, głupie przepisy. Bo skąd ma kierman wiedzieć na oko że Jelcz mu przekroczył normy spalin Tłumaczył się że ostatnio było to robione... A w ogóle co ma kierowca zrobić Zadzwoni że za dużo spalin wydaje i że ma rezerwa przyjechać Przyjechała by Odpowiedźcie sobie sami...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Pon 19:33, 07 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Wtedy dzwoni się do firmy i firma powinna ( a może nawet musi ) zapłacić za mandat z własnej kieszeni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Konri
MIŁOŚNIK

Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Pon 23:15, 07 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: |
A co do ITD: jak se tak jeżdzą to można ich się spodziewać u nas na PKSie czy DKMie |
O ile dobrze pamiętam w zeszłym roku chyba byli.. i zatrzymali (z tego co kol. ZTZ mówił) dowody od wozów: #3272, #3304 i chyba #2772.. jęsli dobrze pamiętam.. a jak nie to Adam przypomnij
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Pon 23:43, 07 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Byli, byli. A odwiedzili Rybnik w związku z tragicznym wypadkiem w Łaziskach Górnych. Dla przypomnienia - autobus Meteora jadący na linii 45 uderzył w aptekę. Dwie osoby zginęły. Wtedy nagle ktokolwiek ruszył tyłek i zaczął sprawdzać autobusy. Jak sprawa ucichła to i zmniejszyła się ilość kontroli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Wto 0:14, 08 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Życie...na pokaz że są... Ale że mają siedzibę daleko (jak dobrze wiem to Katowice) bardziej wolą sobie wbić (też bym tak zrobił ) na A4 czy jaką DK i kontrolować tam autobusy i TIRy niż walać się ponad 50km na DKM. I chwała im za to A przecież jak było w tym GOPie Na pokaz dla TVP3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Czw 18:08, 10 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Kto wie gdzie mogę znaleźć (albo jeśli ktoś ma), gdzie są rozdysponowane eurokible (EN57 po modernizacji) Na TWB są informacje ale tylko przy niektórych. To tylko tak do użytku własnego i do własnej wiadomości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fazik
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: CZerwionka
|
Wysłany: Pią 21:54, 11 Lip 2008 Temat postu: "Symulator" sygnalizacji |
|
|
Potrzebuje waszej pomocy !!!
Pisze program który pokazywał by zależnosci pomiedzy sygnałami wyswietlanymi na 2 semaforach A i B ( dodatkowo wyswietlane beda synały na To A i powtarzaczu B =) ) semafor A jest 5 komorowy i ma możliwosc wyswietlania wszystkich mozliwych sygnałów stosowanych na pkp. Problemem jest ilo komorowy ma być semafor B, jakie ma mies sygnały i jakie sygnały moze wyswietlać ???. Qidziałlem taki program dla sygnalizacji czeskiej i pomyslałem ze mozna by i zrobic taki " symulator dla sygnalizacji PKP. Czy semafor 4 komorowy zielony pomoaranczowy czerwony biały z pomaranczowym pasem bedzie odpowiedni? jest wogóle mozliwa taka kombinacja ??? Z góry dziękuje za pomoc =)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fazik dnia Pią 22:00, 11 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arczix
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Sob 11:10, 12 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Z pomarańczowym pasem, tak jeśli rozjazdy są dostosowane do 60km/h, przy jeździe po skosie, wtedy na takie rozjazdy będzie się oświecał pas... Jednak 4 komorowy, wjazdowy, który ma komore zieloną, żółtą, czerwoną i białą, stawie się tylko, kiedy możliwy jest wjazd na wprost tylko (np wjazdowy na RaO, uzależniony od wjazdowego na KWK Marcel), lub wjazdowe na kolejach piaskowych, ze względu na krzywe przejściowe stałą szlakową 40km/h. Jeśli semafor 4komorowy ma 2 komory żółte, jedną czerwoną oraz białą, to jeśli stawia się go przed stacją, nie można przez nią przjechac bez zatrzymania, bo poprostu tak pokazują kombinacje świateł (jazda z Vmax [1 żółte światło), następny sygnał wyświetla czerwone lub jazda z 40km/h [2 żółte], następny sdygnał pokazuje czerwone), np wjazdowy 'C' do stacji Wodzisław Śląśki od strony Rybnika Towarowego, wyjątkiem tej kombinacji jest stacja Ustroń, bo pomimo pokazywanych sygnałów, składy bez zatrzymania (pośpiechy) przejeżdżają przez stację. Tego typu sygnały stawia się zazwyczaj na lewym torze, jeśli oczywiście na szlaku prowadzony jest ruch dwukierunkowy, zaś na prawym torze 5 komorówkę i uznaje się ten tor jakoo tor główny, istnieją kombinacje, na liniach z dużym natężeniem, gdzie oba wjazdowe (prawy i lewy) są pięciokomorowe (np: wjazd na stacje Żory, od strony Pawłowic Śląskich), kolejną kombinacją jest ruch jednokierunkowy (prawostronny) na 2torowych szlakach, gdzie na torze zasadniczym jest semafor pięciokomorowy wjazdowy, a na torze przeciwnym do zasadniczego jest albo tarcza zaporowa (dwukomorowy semafor z nóżką czerwono białą, wyświetlający sygnał zastępczy, oraz sygnał czerwony), albo sam sygnał zastępczy (jednokomorowy semafor, wyświetlający sygnał zastępczy). Jeszcze jednym przypadkiem może byc, również ruch 1 kierunkowy, gdzie semafor na torze zasadniczym, prawym jest czterokomorowy, zazwyczaj przed większą stacją i posiada 2 żółte komory, 1 czerwoną oraz 1 białą. Na torze przeciwnym do zasadniczego jest tarcza zaporowa (np semafory wjazdowe do Wodzisłąwia Śląskiego, od strony Rybnika (ze wzlędu by może na to, iż wiele pociagów towarowych do zakładu naprawy wagonów kończy tu bieg).
Pozdrawiam
Artur
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arczix dnia Sob 11:11, 12 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fazik
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: CZerwionka
|
Wysłany: Sob 11:42, 12 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
dzieki Arturze ale program jest sytuacja jedynie teoretyczna maja ca na celu ukazanie wszystkich kombinacji pomiedzy 2 semaforami. Semafor a pokazuje wszystkie mozliwe sygnały semafor be ma pokazywac V maX, 100km/h 60km/h 40 km/h, stój Sz Ms2. Jescze pytane jesli semafor B bedzie pokazywał Ms2 jaki sygnał bedzie wyswietlany na semaforze A, jaki sygnał wyswietlany jest na To A jesli semafor A wyswietla Ms2 i Sz. i to samo jesli dotyczy powtarzacza B jesli jesli semafvor B wyswietla Sz lub Ms2. Powinieniem dodac jescze kolejnosc najpierw jest ToAsemafor A semafor powtarzajacy B i semafor B.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Sob 20:55, 12 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Jak wiecie wczoraj w Serbii wydarzył się wypadek polskiego Neoplana (nr rej. SL 39903) w którym niestety zgineły osoby a duża część została rana... I nie wnikam co się stało, czemu, ale w media, które znów mają temat jak znalazł Wiem że muszą z czegoś żyć, ale...
Kilkadziesiąt minut po wypadku mówiono że pojazd był niesprawny, że nie miał badań, choć tego do dziś nie potwierdzono. Ale najbardziej co mnie zdenerwowało to każda stacja musiała puścić coś o autobusach i wypadkach. Wspominają że były takie i takie wypadki. Nagle peeełno kontroli, pełno info że mają kolejne niesprawne pojazdy. Tak samo było rok temu po tragicznym wypadku we Francji. A potem co Ucichło... aż do teraz... Premier zwołał odrazu konferencję prasową. Mówił że może będzie potrzebnych 3 kierowców krótsze godziny pracy(obydwa pomysły głupota), że zmienią się przepisy. Ale czy coś musi się stać, ktoś musi zginąć żeby się zmieniło Nie, ale żyjemy w Polsce... A wypadki się zdarzały i zdarzać się będą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Sob 21:35, 12 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Wypadek wydarzył się w Bułgarii
Co do końca twojego posta. Otóż tego wypadku można było uniknąć. Była taka opcja by był zorganizowany nocleg na trasie by przede wszystkim kierowcy mogli odpocząć ( bo co to za odpoczynek w autobusie), ale wyszłoby to drożej i uczestnicy wyjazdu z tego zrezygnowali. Tak więc sami są sobie winni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
semaforek
Administrator

Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Sob 21:44, 12 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Gdy semafor A pokazuje Sz lub Ms2 to ToA pokazuje taki sygnał jakby semafor A pokazywał stój.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fazik
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: CZerwionka
|
Wysłany: Sob 22:22, 12 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
heh któż byłby bardziej kompetentny aby odpowiadać na pytanie o semafory jak nie semaforek =). Dzieki xa odpowiedz i jescze jedno pytanie odnoscnie semafora B tak jak szybciej opisaem 4 komory ziel pom (stały) czerwony, biały i pomaranczowy pas sygnały mozliwe do wysiwetlania S1, S2, S3, S10, i S10a odpowiednio Stój V max 100 km/h 60 i 40/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arczix
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Sob 23:29, 12 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Nie spotkałem sie, żeby semafor wjazdowy, posiadający swoją tarcze ostrzegawcza wzkazywał Ms2... Nie ma takiej opcji, co do Sz, to racja, Sp i To wyświetlają taką kąbinacje jak do sygnału stój... czyli ograniczenie do 40km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marteen
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik / Kraków
|
Wysłany: Sob 23:55, 12 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Amalio napisał: | Wypadek wydarzył się w Bułgarii
|
wypadek wydarzył sie w Serbii.
i nie są sobie sami winni tego co się wydarzyło, bo to kierowca nie zachował ostrożności, po za tym przekroczył prędkość. sam kilka razy podróżowałem autokarem i domyślam się że nikt nie jeździ z przepisową prędkością. ale jest się odpowiedzialnym za tych ludzi...
wojtek ztz napisał: |
Nagle peeełno kontroli, pełno info że mają kolejne niesprawne pojazdy. Tak samo było rok temu po tragicznym wypadku we Francji. A potem co Question Ucichło... aż do teraz... Premier zwołał odrazu konferencję prasową. Mówił że może będzie potrzebnych 3 kierowców krótsze godziny pracy(obydwa pomysły głupota), że zmienią się przepisy. Ale czy coś musi się stać, ktoś musi zginąć żeby się zmieniło Question Nie, ale żyjemy w Polsce... |
mądry Polak po szkodzie. ale to jest biurokracja i tak muszą postąpić, inaczej by było że nie zainteresowali się (swoimi wyborcami)... więc wiesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Nie 1:29, 13 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Marteen napisał: |
i nie są sobie sami winni tego co się wydarzyło, bo to kierowca nie zachował ostrożności, po za tym przekroczył prędkość. sam kilka razy podróżowałem autokarem i domyślam się że nikt nie jeździ z przepisową prędkością. |
Piszesz że przekroczył prędkość oraz nie zachował ostrożności. A skąd to wiesz TV Radio O mediach już pisałem... Każda stacja mówi co innego a trwa dochodzenie I to ono prowadzone przez policję polską i serbską (w niektórych stacjach mówi że prokuratura i jak im tu wierzyć ) powie nam co się tak naprawdę stało. Przecież czego nie mówili rok temu... Tak jak tu że zagadany, że za szybko, że ponoć pijany bo było czuć woń, że nie miał przeglądu... a to "tylko" hamulce... Może w Serbii ktoś zajechał mu drogę Może pękła opona i nie opanował tego kolosa Odpowie nam śledztwo i nie piszmy "wyroku"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtek ztz dnia Nie 1:30, 13 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Nie 7:51, 13 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Przegląd to on akurat miał. Był ważny do dnia powrotu do Polski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marteen
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik / Kraków
|
Wysłany: Nie 13:07, 13 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
nie, sam sobie to wszystko wymyśliłem...
posłuchaj albo poczytaj sobie o zarzutach prokuratury i opinie pasażerów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Nie 18:41, 13 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Chodzi mi o to że to tylko przypuszczenia... Prawdę poznamy po wszelkich badaniach pojazdu, obliczeniach, czyli za kilka miesięcy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|