Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Pią 19:32, 01 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: |
No ale jak dobrze pamiętam chyba nie tak dawno Andrev przeprowadził taką "akcję". Może warto było by najpierw wysłać do tych osób jakąś informację, a gdy nie odpowiedzą w odpowiednim terminie no to likwidacja. Przecież może być ktoś taki że tylko czyta, a nie pisze |
Nie wiem czy przeprowadził taką akcję, ale tak czy inaczej na forum wiszą nadal nieaktywne konta w 2006 roku A jeżeli ktoś czyta, a nie pisze to wcale nie musi mieć konta, bo na tym forum chyba nie ma żadnych ukrytych działów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pią 19:49, 01 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Amalio napisał: | A jeżeli ktoś czyta, a nie pisze to wcale nie musi mieć konta, bo na tym forum chyba nie ma żadnych ukrytych działów. |
A no tak... na forum jest zarejestrowanych 26 osób, które nic nie napisały. Wtedy chyba było tak że usunięto konta nie tych którzy nie napisali ani jednego posta, ale tych co się ani razu nie zalogowali. Dobrze Andrev mówię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gajdzik
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Sob 14:34, 02 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Powrócę jeszcze na chwilę do semaforów:
1. Można wyświetlić przelot na semaforze wjazdowym 4 komorowym. Górne światło pomarańczowe (lub jedno światło pomarańczowe) może być migające i oznaczać: przy następnym semaforze jazda z ograniczoną prędkością (40 lub 60). Np. semafor wjazdowy po torze prawym do Leszczyn i Wodzisławia. Wniosek z tego taki, że urządzenia nie pozwalają wyświetlić przelotu po torze z którego wyjazd jest na jedno wskazanie (V max.).
2. Semafory wjazdowe nigdy nie są tarczami manewrowymi, bo na szlaku zasadniczo nie prowadzi się manewrów. Wjazd do stacji musi odbyć się za pomocą sygnału zezwalającego, sygnału zastępczego lub rozkazu pisemnego (podobnie wyjazd poza stację).
3. Jazda przy danym semaforze z V max. to jedno wskazanie (jedno światło) a z ograniczoną prędkością dwa. Sygnalizacja PKP nawet jest logiczna, ale trzeba ją dość dogłębnie poznać, aby wszystko pojąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fazik
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: CZerwionka
|
Wysłany: Wto 10:54, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
gadzik program miał na celu pokazanie zależności pomiędzy 2 semaforami. jeżeli pierwszy pokazuje ze drogi pokazuje v max to drogi am pokazywać v mac
jeżeli pierwszy pokazuje e drogi ma pokazywać 60 k/h to drogi miał tyle pokazywać. i nie jest istotne czy to jet wjazdowy czy wyjazdowy bo to jest sytuacja teoretyczna. niestety nikt tego nie rozumie i w końcu nie wiem jaki układ komór ma mice ten 2 semafor :/. wszyscy odsyłają do stron na których jest wytłumaczone na 5 komorowych a ja te strony znam<lol> chodzi mi o układ w smarze 4 komorowym z pasem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dehu
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 23:34, 05 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
a następny będzie taki:
Inny przykład:
a następny pokaże
a następny
i co w tym zawiłego?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dehu dnia Wto 23:38, 05 Sie 2008, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fazik
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: CZerwionka
|
Wysłany: Śro 10:10, 06 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
dehu napisał: |
Inny przykład:
a następny pokaże
|
raczej tak
Sygnał S10 "Jazda z szybkością
nie przekraczającą 40 km/h,
a potem z największą dozwoloną szybkością"
lub
Sygnał S10a "Jazda z szybkością
nie przekraczającą 60 km/h,
a potem z największą dozwoloną szybkością"
zamiast twojego:
oznacza
Sygnał S4 "Następny semafor
wskazuje sygnał zezwalający
na jazdę z szybkością zmniejszoną do 40 lub 60 km/h"
czyli vmax a potem 40 lub 60
a semafor jaki ty dałes:
oznacza:
Sygnał S6 "Jazda z szybkością
nie przekraczającą 100 km/h,
a potem z największą dozwoloną szybkością"
dla mnie 100 km/ a 40 lub 60 robi różnice
a druga sprawa jest po co semafor 5 komorowy jak do wyświetlenia V max, 100, 40 60 Sz1 Ms2 można dąć 4 komorowy z pasem
i tu mam dylemat. Wg mnie powinien być pas pomarańczowy a wszędzie na schematach widziałem pas zielony
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fazik dnia Śro 10:27, 06 Sie 2008, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gajdzik
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 14:24, 06 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Możesz dać semafor 4 komorowy, ale wtedy nie będzie on wyświetlał sygnału na kolejnym semaforze (brak zmiany z dwóch pomarańczowych na pomarańczowy z zielonym lub odwrotnie). Na większości stacji semafory wyjazdowe są 4 komorowe, bo nie pokazują jaki sygnał jest na wjazdowym do następnej stacji. Wtedy przed stacją stawia się tarczę ostrzegawczą.
Semafory 5 komorowe wyjazdowe stoją np. w:
Jaśkowicach i Orzeszu, bo kiedyś pokazywały sygnał z Olszynki (skrzyżowanie torów pod kątem 90 stopni).
Czerwionce, bo pokazują sygnał na Dębieńsku.
Zdarzają się też semafory 3 komorowe jeśli wyjazd z toru zawsze odbywa się na jedno wskazanie (czyli na prosto).
Tak więc, jeśli w Twoim programie nie ma trzeciego semafora to spokojnie wystarczy Ci 4 komorowy semafor.
Natomiast jeśli chodzi o pasy to do wyświetlenia 40, 60 i 100 potrzebujesz obu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gajdzik dnia Śro 14:31, 06 Sie 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dehu
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 16:35, 06 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Widzisz Adaś.. jak chcesz to potrafisz.. trzeba Cie tylko odpowiednio zmotywować
Tylko skoro wiesz to wszystko to o co tyle płaczu wcześniej?
P.S. I nie dąsaj sie już o tą Zdrzałkową.. przepraszam jeśli Cie tym uraziłęm. Mnie to rozśmieszyło a Ty byś za to Rzym podpalił..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
oolek15
MIŁOŚNIK

Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 16:48, 07 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] napisał: | UWAGA PASAŻEROWIE
Linia "Czerwionka-Szczejkowice-Palowice-Bełk-Czerwionka" PKS Rybnik - kursuje tylko do dnia 31.07.2008r.
31.07.2008r. |
Czy MZK ma z tym coś wspólnego z tą linią czy dodali te ogłoszenie "ot tak sobie" Bo chyba to drugie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tom
Administrator

Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 17:50, 07 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Dali po to, żeby ludzie przesiedli się na 312
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Śro 21:20, 03 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
EURO 2012 coraz bliżej, 1000km autostrad w "budowie", ale dopiero teraz się obudzili że 60-70% ludzi przyleci na mecze samolotami. Nie mając tu aut będą musieli się jakoś przetransportować, a czym tu jechać jak nie komunikacją publiczną I na Politechnice Śląskiej doszli do wniosku że u nas (Wrocław, Poznań) komunikacja jest na marnym poziomie (ciekawe, nie ). Dlatego chcą się wziąć do roboty i utworzyć we Wrocku linię szybkiego tramwaju, która miała by łączyć lotnisko ze stadionem w Myślenicach. W Poznaniu również myślą jak rozwiązać problem transportu. Tylko mają jeden problem: czy się wyrobią z czasem ... Ciekawi mnie jak to wszystko będzie wyglądać w tych miastach, gdzie będą się mecze rozgrywać: zapewne ich tabor im niestarczy i pewnie będą wypożyczać wozy z całej Polski, bo wątpiące że na jedną okazję kupią nowe... Chyba że z KM będzie jak obecnie i znów wystawimy sobie znaną opinię ... Ale to jeszcze 4 lata
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Śro 22:18, 03 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: | zapewne ich tabor im niestarczy |
A czemu miałoby nie starczyć
wojtek ztz napisał: | i pewnie będą wypożyczać wozy z całej Polski, bo wątpiące że na jedną okazję kupią nowe... |
Pomysł co najmniej nie na miejscu - w organizacji Euro nie chodzi o to by sobie wstydu narobic. Po za tym autobusy byłby nieprzemalowane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Śro 22:42, 03 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Amalio napisał: | wojtek ztz napisał: | zapewne ich tabor im niestarczy |
A czemu miałoby nie starczyć  |
A dlatego, że linie kursujące na stadiony będą musiały jeździć bardzo często, co się wiąże z dużą liczbą potrzebnych pojazdów. Obecnie mało który przewoźnik ma "nadwyżkę", która zazwyczaj robi za rezerwę. Chyba że inne linie po prostu zostaną zawieszone, ale to sensu nie ma, bo mieszkańcy na mecze nie dojadą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Andrev
Administrator

Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 16:16, 04 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: | Chyba że inne linie po prostu zostaną zawieszone, ale to sensu nie ma, bo mieszkańcy na mecze nie dojadą. |
E tam, Polska i tak zagra maksymalnie 3 mecze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Czw 17:33, 04 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Obecnie mało który przewoźnik ma "nadwyżkę", która zazwyczaj robi za rezerwę.[/quote]
Ale nikt nie będzie Ci wypożyczał autobusów, bo w wielu miastach jest euro organizowane i jest ono organizowane tam gdzie jest najlepszy tabor. O to chodzi żeby wykorzystać pieniądze udostępnione przez UEFA 9 czy kto tam trzyma kase ) by takie rzeczy załatwić.
wojtek ztz napisał: | Chyba że inne linie po prostu zostaną zawieszone, ale to sensu nie ma, bo mieszkańcy na mecze nie dojadą. |
Byś się zdziwił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
JacekSo
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: z Tarnowskich Gór
|
Wysłany: Czw 19:22, 04 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: | Dlatego chcą się wziąć do roboty i utworzyć we Wrocku linię szybkiego tramwaju, która miała by łączyć lotnisko ze stadionem w Myślenicach. |
W Myślenicach pod Krakowem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
EP07-135
MIŁOŚNIK

Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 20:44, 04 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | W Myślenicach pod Krakowem? |
Pewnie odgałęzienie do linii kolejowej Podłęże - Piekełko
Szczerze mówiąc to trujecie, bo już widzę stada autobusów jadące pod stadion. Wiadomo że takich potoków drogi nie pomieszczą. O tym bardzo dobrze pomyśleli w Gdańsku, lokując (obecnie jeszcze nie wybudowany stadion) przy przystanku szybkiej kolei miejskiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pon 22:48, 08 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy to wpisać do wątku humor czy jednak należy płakać kto jeździ po naszych drogach. [link widoczny dla zalogowanych] Wiem że sprawa nie jest do końca "komunikacyjna", ale dotyczy remontowanego mostu nad Zebrzydowicką. Dobrze że zatrzymała się tam gdzie zatrzymała a nie dalej, powodując kolejne opóźnienie Swoją drogą... daleko zaleciała ciekawe ile na liczniku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtek ztz dnia Pon 22:50, 08 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Sob 21:11, 13 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
To już koniec... firmy transportowe upadną... I to nie z braku pieniędzy, ale z powodu braku kierowców. Ostatnio właśnie dyskutowałem na ten temat z kierowcami naszego Transgóru, którzy się obawiali że będą również musieli przejść te badania. W życie weszły durne przepisy, przez które każdy zdający jest zobowiązany odbyć kurs na płycie antypoślizgowej i kilka innych "trików". Potrzebne Tak. Ale kosztuje 8-10 tyś zł i to na koszt młodego kierowcy... Który pójdzie na takie zasady
Tu artykuł z Gazety Prawnej:
Firmy transportowe nie zatrudnią młodych kierowców?
10 września weszła w życie ustawa z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, która nakazuje kierowcom autobusów ukończyć kwalifikację wstępną, czyli dodatkowe specjalne szkolenie. Jest ono niezbędne do podjęcia pracy w firmie transportowej jako kierowca. Dotyczy to tych osób, które prawo jazdy kategorii D (na autobus) uzyskają po 10 września 2008 r. - czytamy w "Gazecie Prawnej".
Młodzi kierowcy autobusów mogą mieć jednak problem. Jest w Polsce za mało miejsc, w których mogą odbyć szkolenie z zakresu kwalifikacji wstępnej. Generalnie ośrodki doskonalenia techniki jazdy nie posiadają kompletnej infrastruktury, niezbędnej do szkolenia kierowców. Jednak niektóre z nich mogą działać tymczasowo, jeżeli posiadają np. odpowiednią płytę poślizgową.
Ośrodki doskonalenia techniki jazdy nie są zwykłymi szkołami nauki jazdy. Szkolą kierowców z poruszania się pojazdami w ekstremalnych warunkach np. na śliskiej nawierzchni. Muszą posiadać odpowiedniej wielkości autodrom, czyli zamknięty tor, na którym odbywają się zajęcia praktyczne. Autodrom musi mieć specjalne płyty poślizgowe. Jedną stanowiąca wycinek pierścienia (łuk), a drugą w kształcie prostokąta. Do tego dochodzą odpowiednie trasy z zakrętami, odcinki z górki i pod górkę.
Kierownicy ośrodków twierdzą, że nie wiedzieli, jakie wymagania mają spełniać zarządzane przez nich obiekty i jak ma wyglądać szkolenie w ramach kwalifikacji wstępnej. Odpowiednie rozporządzenia zaczęły obowiązywać zbyt późno – jedno w kwietniu, drugie w lipcu tego roku, dodają.
- Takiej infrastruktury nie da się przygotować w kilka miesięcy – mówi Sobiesław Zasada, przedsiębiorca, który obecnie prowadzi m.in. ośrodek doskonalenia techniki jazdy. Podkreśla, że trzeba mieć pozwolenia na budowę, a ich uzyskanie trwa długo. Trzeba też zainwestować w ośrodki sporo pieniędzy.
Rozporządzenie ministra infrastruktury z 2 lipca 2008 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy zakłada jednak trzyletni okres przejściowy dla ośrodków doskonalenia technikę jazdy. Wystarczy, że w tym okresie będą miały przynajmniej jedną prostokątną płytę poślizgową lub tor szkoleniowy. Płyta musi być dostosowana wymiarami do zajęć prowadzonych na autobusach lub ciężarówkach. Tymczasem większość ośrodków dostosowana jest do pojazdów kategorii B. Takich, które tymczasowo mogłyby szkolić kierowców autobusów jest zaledwie kilka. Przewoźnicy twierdzą nawet, że odpowiednich ośrodków w ogóle nie ma - podaje "Gazeta Prawna".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amalio
MIŁOŚNIK

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/6
|
Wysłany: Sob 21:27, 13 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Cel szczytny, ale jak to zwykle w Polsce bywa - zabrano się do niego od dupy strony mówiąc krótko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|