Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Knight_Rider
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice - Raszowiec
|
Wysłany: Czw 17:57, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
"Lżejsza" wersja 48. 36 w obu wariantach byłby opłacalny czy za duży?
54:
54 -> Nowiny - Pl. Wolności* - Wyzwolenia** - Paruszowiec - Miarki - Prosta**** - Lig. Kuźnia - Gotartowice - Bog. Sztolniowa Szkoła*** - Sztolniowa Pętla*** - Nalazków*** - Kopalnia - Pętla
*Opcja.
**Powrót.
***Również warianty przez Małachowskiego, niekoniecznie "do pary".
****Opcjonalnie warianty przez Zakątek i Ligotę Skrzyżowanie.
Zastanawiam się nie tylko nad liniami, ale i nad częstotliwością kursów oraz przystankami na trasach tych naszych wirtualnych linii i ich zintegrowaniu z istniejącymi. Możecie się włączyć. Nasz temat.
@Sammy:
Skąd ten aplauz? A dokładniej się go da uzasadnić? Ale dziekuję.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Knight_Rider dnia Czw 18:18, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 1:29, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
To ja może rozwinę moją teorię na temat "1 do 3 linii na każdej pętli".
To taki pomysł łączący zalety systemów "zewsząd do wszędzie" i "zewsząd do centrum" (bo wszystkie linie spotykają się w 1 lub 2 punktach w centrum, co umożliwia niemal dowolne przesiadki). Z jednej strony realizowanych jest jak najwięcej bezpośrednich połączeń między pętlami, a z drugiej - cały system pozostaje relatywnie nieskomplikowany. Kluczem całego pomysłu jest, po pierwsze, uzupełnianie się linii (jak najkrótsze wspólne odcinki) oraz zachowywanie (w miarę możliwości) częstotliwości. A teraz konkretniej. Tak się już utarło w tym wątku, że każda linia prędzej czy później trafia do Boguszowic, więc ja też zrobię szybką analizę odcinka Boguszowice Osiedle - Centrum.
1. Pierwsze, co trzeba zrobić, to przygotować system pętli w skrajnych punktach miasta i w centrum. W przypadku Rybnika oprócz, jak już kiedyś pisałem, dwóch pętli centralnych (północnej i południowej), wypadałoby prawdopodobnie po jednej pętli w każdej peryferyjnej dzielnicy i/lub sąsiednim mieście (tzn. zamiast pętli w Gotartowicach pętla w Żorach; zamiast Kamienia - Czerwionka-Leszczyny itd.).
2. Punkt drugi, to decyzja, które pętle należy połączyć. Na każdej mamy do dyspozycji tylko od 1 do 3 linii (1 na pętlach "wiejskich", 3 na blokowiskach), więc wybierać trzeba mądrze. Wydaje mi się, że najrozsądniej zrobić to na zasadzie badania opinii publicznej wśród pasażerów, którzy mogą wypowiedzieć się, gdzie najczęściej podróżują. Później po odpowiedniej analizie tak zebranego materiału należy połączyć w pary przeciwległe pętle. Przeciwległe, czyli północne z południowymi (ewentualnie wschodnimi lub zachodnimi) itd.
3. Trzeci element to jest wyznaczanie tras przejazdów. Tutaj proponowałbym 3 zasady: jak najgęstszej sieci połączeń (tzn. jeśli z punktu A do punktu B prowadzą trzy różne drogi, to należy wykorzystać wszystkie trzy, a przynajmniej dwie z nich); jak najkrótsze wspólne odcinki; zachowanie stosownych, zależnych od odcinka, częstotliwości.
4. Trzecia zasada jest najciekawsza w realizacji, bo często wymaga bardzo zaawansowanych działań koordynujących rozplanowanie linii. Co zaś się tyczy samych częstotliwości, to generalnie w Rybniku zastosowałbym trzy: 30 minut dla dzielnic "wiejskich", 15 minut dla dzielnic mieszanych i gmin ościennych, 10 minut dla dużych osiedli.
No i teraz przykład na odcinku Boguszowice-Centrum.
Pętla nr 1: Boguszowice Osiedle. Blokowisko, więc częstotliwość 10 minut w szczycie. Tras do centrum jest co najmniej trzy - po jednej dla każdej linii.
Trasa nr 1: 13 - Do centrum tak jak obecnie; to jedna z kilku linii, które już dzisiaj fajnie się wpisują w moją koncepcję. (co 30 minut w szczycie)
Trasa nr 2: 47 - Do centrum tak, jak obecnie z przystankiem na pl. Wolności. (co 30 minut w szczycie)
Trasa nr 3: 48 - Do centrum tak, jak obecnie (ale przez Rajską i Sztolnową, a nie Małachowskiego) z przystankiem pod Sądem. (co 30 minut w szczycie)
Pętla nr 2: Kłokocin. Rejony o charakterze wiejskim, więc częstotliwość co 30 minut.
Trasa nr 4: 45 - Do centrum przez Raszowiec i z przystankiem pod Sądem. (częstotliwość co 30 minut)
Pętla nr 3: Żory. Częstotliwość 15 minut. Trasa do Rybnika jest właściwie tylko jedna, więc nie ma sensu tworzyć dwóch linii.
Trasa nr 5: 52 - Do Gotartowic tak jak obecnie, a dalej po trasie 28 z przystankiem na pl. Wolności. (co 15 minut w szczycie)
I teraz na szybko analiza realizacji 3 wymienionych wcześniej zasad.
Odcinek Boguszowice Oseidle-Boguszowice Kopalnia. Jedna trasa, dwie linie.
Odcinek Boguszowice Osiedle-Boguszowice Stare. Dwie możliwe drogi i obie wykorzystane. Dublowanie się odcinków znikome.
Odcinek Boguszowice Stare-Gotartowice. Jedna droga, jedna linia co 30 minut (nie wiem, czy jest tam większe zapotrzebowanie).
Odcinek Boguszowice Stare-Rondo Boguszowickie. Jedna droga, dwie linie. W sumie na Raszowiec przypada więc kurs średnio co 15 minut. Jedna z linii kursuje przez pl. Wolności, druga przez Sąd, co ogranicza dublowanie się linii.
Odcinek Gotartowice-Rondo Boguszowickie/Paruszowiec - Centrum. Dwie drogi, dwie linie. 48 i dochodząca od strony Żor 52. W sumie częstotliwość co 10 minut. Trochę na wyrost, ale to przez przelotówkę do Żor. W samym Paruszowcu/Piaskach co 15 minut. Możliwe warianty przez ul. Stawową (w miejsce obecnego 16/51). Linie asymetryczne: częściej kursuje ta jadąca przez tereny zabudowane; rzadziej ta jadąca ul. Żorską przez pola).
Odcinek Rondo Boguszowickie - Centrum. Trzy linie (45, 47, 4. Częstotliwość co 10 minut. Bardzo przydatna w kontekście centrów handlowych. Teoretycznie istnieją dwie trasy dojazdu: przez Żorską i przez Prostą/Świerlańską/PKP. Można by rozważyć puszczenie jednej z dublujących się linii (45, 4 na tę odnogę.
Na tej samej zasadzie podobną "plecionkę" można przygotować dla każdej pętli. Im dalej w las, tym więcej drzew i tym lepsza zabawa. Na pętli w Chwałowicach do 13 należałoby dokleić z dwie dodatkowe linie. Na przykład 26 i 14. Jedna z nich mogłaby (niekoniecznie w całości, ale w niektórych kursach) uzupełniać kursowanie 13 do Jankowic (możliwe też np. kursy do Świerklan). Najlepsza byłaby 14, bo to znowu ograniczenie dublowania się linii.
Trasa 6: 26 - Z przystankiem pod Sądem (żeby nie dublować 13), ale standardową trasą przez 1 maja do centrum i dalej np. do Rydułtów z opcjami skróconych kursów do Jejkowic czy Czernicy (krótko mówiąc, połączenie linii 26 i 29; już kiedyś o tym pisałem).
Trasa 7: 14 - Z przystankiem na pl. Wolności, ale trasą przez ul. Śląską i Wodzisławską (żeby nie dublować 13 i 26) i dalej do Ochojca. A żeby plecionka była kompletna, to trzeba wysłać jeszcze jakąś linię do Lysek. Może to być jedna z linii boguszowickich. Teraz pytanie która? Najbardziej pasuje 47, bo jedzie przez pl. Wolności, więc nie będzie dublować 26. Najmniej pasuje ta linia, którą od Makro wyślemy przez ul. Prostą, bo zdubluje linii 26 cały odcinek od Kamyczka do Jejkowic.
To tyle wstępnych założeń. Polecam zabawę w układanie kolejnych tras z innych pętli, bo to ciekawa łamigłówka logiczna.
Niewiele wspomniałem tu o zachowywaniu częstotliwości w sensie równych odstępów w czasie. Głównie dlatego, że to już podwójnie zaawansowana łamigłówka. Zapewne dałoby się napisać jakiś program komputerowy, które analizowałby dane węzłowe i proponował właściwy rozkład, tak, żeby skoordynować ze sobą jak najwięcej linii w całym mieście. Przykład danych węzłowych jest taki:
- 13, 47 i 48 powinny mieć skoordynowany odjazd z Boguszowic Osiedla.
- 45, 47 i 48 powinny mieć skoordynowany odjazd z Boguszowic Starych.
- 48 i 52 powinny mieć skoordynowany odjazd z Gotartowic.
- 45, 47 i 48 powinny mieć skoordynowany odjazd z Ronda Boguszowickiego. Nie trudno zgadnąć, że to niewykonalne, bo 48 jedzie przez Gotartowice, a 45 i 47 przez Raszowiec. Żeby jednak zatrzeć nieco dysonans poznawczy, można zaproponować rozwiązanie następujące: 45 i 47 od Boguszowic jeżdżą co 15 minut; 48 wyłączamy spod koordynacji w Boguszowicach Starych, a od Makro puszczamy przez ul. Prostą i przy Kamyczku próbujemy skoordynować z 13 i 26 (co też może się niestety okazać się niewykonalne, ale to już trudno).
- 13, 14 i 26 powinny mieć skoordynowany odjazd z Chwałowic.
- itd. itp. Podobnych węzłów w całej sieci będzie mnóstwo, stąd potrzeba zatrudnienia komputera, który trzymałby to wszystko w jednej kupie.
Ufff. Długie to. Czy ja pisałem, że to będzie możliwie prosty system??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pią 2:03, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Właśnie chodzi o te odstępy czasowe. Rybnik i ZTZ to dość dziwne "struktury" w porównaniu z np. Warszawą. Tam w większości przypadków musimy wiedzieć tylko w jakiej minucie autobus odjeżdża z naszego przystanku. Jak byłem u cioci i musiałem się przetransportować do drugiej to pamiętałem że autobus mam: 17,37 i 57 minut po danej godzinie, np. 10:17; 10:37; 10:57. I nie miałem problemu z długim oczekiwaniem na pojazd. A tu Jeśli się spieszę, a nie mam dostępu do internetu to idę na przystanek w ciemno. Szczególnie jest to "dotkliwe" w soboty i niedziele, gdzie częstotliwość na Niedobczyce wynosi ok. godzinę. I mogę przyjść i czekać 5 minut, a mogę 55... Boguszowice stoją w lepszej sytuacji, ale to nie to, co być powinno.
Jak na weekend to powinno to być 40-45 minut, no ewentualnie ta godzina, ale tak żeby jeździło, a można zauważyć że trójka w sobotę ma 3 godzinną dziurę: z Bierów między 12:15, a 15:15. Jadą wprawdzie inne linie, ale no...to nie to...
Głównie chodzi o ten burdel w rozkładzie, gdzie nie ma żadnej logiki: jedzie jak jedzie... raz co 15 minut, a zazwyczaj "jak leci". To powinni ujednolicić i wprowadzić powyższy system "warszawski".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtek ztz dnia Pią 3:07, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 2:10, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Dorzucam jeszcze rozrysowaną na szybko mapkę tych kilku linii, które zaproponowałem powyżej.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Pią 6:49, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | No i teraz przykład na odcinku Boguszowice-Centrum.
Pętla nr 1: Boguszowice Osiedle. Blokowisko, więc częstotliwość 10 minut w szczycie. Tras do centrum jest co najmniej trzy - po jednej dla każdej linii.
Trasa nr 1: 13 - Do centrum tak jak obecnie; to jedna z kilku linii, które już dzisiaj fajnie się wpisują w moją koncepcję. (co 30 minut w szczycie)
Trasa nr 2: 47 - Do centrum tak, jak obecnie z przystankiem na pl. Wolności. (co 30 minut w szczycie)
Trasa nr 3: 48 - Do centrum tak, jak obecnie (ale przez Rajską i Sztolnową, a nie Małachowskiego) z przystankiem pod Sądem. (co 30 minut w szczycie |
Czyli chciałbyś zmniejszyć częstotliwość, rano na dojazd do szkoły mam od 6:50 do 7:20 takt 5 minutowy, a po Twoich zmianach tylko 10 minutowy. Kursy 7:00[47 - dojazd na 8 w kierunku Nowin], 7:05[31 - dojazd na 8 w kierunku Nowin], 7:10[49 - dojazd na 8 w kierunku centrum], 7:14[13 - dojazd na 8 w kierunku Chwałowic], 7:15[48 - dojazd na 8 - centrum], 7:20n[47 - dojazd na 8 - centrum] są pełne, dwa na Chwałowice są obsługiwane przez autobusy przegubowe, kurs 7:20 jest zawsze przepełniony(krótki), gdy jedzie autobus z fotokomórkami jest również opóźniony, kierowca po kilka razy zamyka drzwi na przystankach.
mieszko666 napisał: | - 45, 47 i 48 powinny mieć skoordynowany odjazd z Ronda Boguszowickiego. Nie trudno zgadnąć, że to niewykonalne, bo 48 jedzie przez Gotartowice, a 45 i 47 przez Raszowiec. |
Jest to wykonalne, różnica przejazdu od przystanku Ligota Skrzyżowanie do przystanku Żorska dla 47 i 48/49 wynosi tylko 2 minuty, a przecież drobne odstępstwo od taktu może nastąpić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 12:41, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: | Czyli chciałbyś zmniejszyć częstotliwość, rano na dojazd do szkoły mam od 6:50 do 7:20 takt 5 minutowy, a po Twoich zmianach tylko 10 minutowy. |
To były tylko ogólne założenia systemowe. Konkretne szczegóły, jaki takt i gdzie, to jest kwestia do dalszej analizy. Nie mniej zakładam, że do Boguszowic Osiedla jeździłyby tylko i wyłącznie przeguby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_Rider
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice - Raszowiec
|
Wysłany: Pią 13:15, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Wtedy moglibyśmy wkomponować podane przez nas linie 35/6/7/9, 53/46 wariant C, 50 i 54 (jak się Wam podoba?). Jak byśmy dopasowali nasze linie, gdyby zaistniały? Pamiętajcie, możecie tworzyć nowe, niekoniecznie do Bc.
To korci mnie od dawna.
42:
42 -> DKM - Zebrzydowicka - Kotucza Real - Chabrowa - Szkoła - Orzepowice Obwiednia Zachodnia(?)* - Orzepowice - Obwiednia Carrefour - Wielopolska - Paruszowiec - Miarki - Ligota Zakątek - Raszowiec - Boguszowice
Jaki jest stan prac na obwodnicy północnej i czy sprawa z gruntami, NSA itp. jest rozwiązana?? Wtedy można byłoby zastosować:
20/21(odwrotny przebieg):
20/21 -> DKM - Orzepowice - Carrefour - Paruszowiec - Bazylika - Pl. Wolności - Real - Reymonta - Sąd - PKP - Urszulanki - Policja - Krzyżowa - Chabrowa - Orzepowice Obwiednia Zachodnia(?) - Storczyków - DKM
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Knight_Rider dnia Pią 13:25, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pią 19:51, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ja sobie tak pomyślałem, że jak kol.Mieszko na wenę to z nudy może spróbuje opracować drugą największą dzielnicę po Boguszowicach: Niedodobczyce, czyli linie 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 22, 23 - miłej zabawy Będę miał czas to nad tym pomyśle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 20:00, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
^^ Czas to jedno, a znajomość odpowiednich uwarunkowań drugie. W południowo-zachodnim Rybniku byłem może z dwa razy w życiu, więc nie czuję się do końca kompetentny. To jest zdecydowanie najsłabiej poznana przeze mnie część miasta.
Natomiast przyszły mi do głowy dwie korekty odnośnie rejonu Boguszowic. Po pierwsze wydłużenie 48 do Kopalni, żeby nieco bardziej udostępnić ją dla mieszkańców Osiedla. A po drugie, ograniczenie dublowania się 14 i 13 w taki sposób, żeby 14 (a właściwie 17, bo należałoby zmienić jej numer) wysłać w rejon Czerwionki-Leszczyn (zastanawiałem się nad opcją wstąpienia C-L do ZTZ i puszczenia dwóch linii, 17 i 18, z rejonu południowego i zachodniego Rybnika do Dębieńska i do Czuchowa/Szczygłowic). W takiej sytuacji 14 jadąc z Ochojca przez Zamysłów kierowałaby się dalej np. w rejon Radziejowa i/lub Marklowic.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Pią 20:11, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 1:55, 05 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
To może teraz kolejna ćwiartka rybnickich połączeń. Dla odmiany północ i północny-wschód. Pętle: Leszczyny, Ochojec, Grabownia, Chłodnie i Rudy/Zwonowice.
Tutaj generalnie nie ma zbytnio miejsca na wymyślanie niestworzonych rzeczy. Z uwagi na wszechobecny las i jezioro każda relacja dysponuje tylko właściwie jedną trasą do centrum. Zabawa może natomiast polegać na możliwym uproszczeniu sytuacji (mam zamiar wyciąć połowę linii w tym rejonie: 11, 12, 19, 40 i 41).
Pętla nr 4: Leszczyny. Autobusy co 15 minut, full przegub. Trasa do centrum jest jedna, ale linie (jak już niedawno pisałem) proponowałbym dwie: jedna bezpośrednia, a druga z zahaczeniem o Książenice.
Trasa nr 8: 17 - Leszczyny, Książenice, Kamień i dalej do centrum przez ul. Wyzwolenia z przystankiem na DKM. Za centrum, jak też było wspomniane, proponowałbym kurs przez Wodzisławską i Śląską do Chwałowic. (co 30 minut)
Trasa nr 9: 18 - Leszczyny, Kamień i dalej do centrum przez Sybiraków i Powstańców Śląskich z przystankiem przy Sądzie. Za centrum, np. przez ul. Raciborską w stronę Niedobczyc. (co 30 minut)
Pętla nr 5: Ochojec. Generalnie proponowałbym co 30 minut.
Trasa nr 1b: 13 - Przejazd Gliwicką, Podmiejską (z obsługą KSSE), dalej św. Maksymiliana i Lipową do Gliwickiej (może się wydawać, że to spory objazd, ale w rzeczywistości nadkłada się tylko ok. 5 minut). Dalej tak jak obecnie. Część kursów od strony Boguszowic można skrócić do Chłodni (gdyby się okazało, że nie są potrzebne na całej trasie)
Pętla nr 6: Grabownia. Też co 30 minut.
Trasa nr 10: 14 - Poloczka, MEN, Rondo Golejowskie, Gliwicka, Kotucza, Zebrzydowicka, Sąd, Jankowicka, Wodzisławska, Reyonta, Dworzec PKP, Sąd i powrót do Grabowni. Z racji tego, że w Zamysłowie nie bardzo jest gdzie taki autobus zapętlić, dlatego musiał on jechać z Grabowni, bo w Ochojcu też nie ma pętli postojowej. Stąd taka wymiana 13 i 14.
Pętla nr 7: Chłodnie. Tutaj, jak już kiedyś pisałem, docelowo widziałbym pętlę dla linii 48 (m. in. kwestia dojazdu z Boguszowic do szpitala). W połączeniu z kursami linii 13 dałoby dla rejonu Rybnickiej Kuźni tak co 15 minut. Myślę, że jak najbardziej właściwy. Dobre rozplanowanie tych dwóch linii może sprawić, że nie potrzebny będzie już dotychczasowy układ linii okrężnych, a jednocześnie poprawi się dojazd do ER z dzielnic północnych.
Trasa nr 3b: 48 - Chłodnie, Podmiejska, Rudzka, Energetyków, Budowlanych, Dworek, Sąd, Policja, Świerklańska i do Boguszowic.
Pętla nr 8: Rudy/Zwonowice. Obie po 1 linii co 30 minut.
Trasa nr 11: 43 - Z braku pętli południowej zaproponowałem linię okrężną przez centrum. Przez Rudzką i Energetyków do DKMu i dalej przez Dworek, Wodzisławską, Reymonta, Dworzec PKP, Pl. Wolności, Gliwicką, Kotucza do DKMu i przez Energetyków, Rudzką do Rud. (w przypadku małych napełnień można pomyśleć o odpowiednio mniejszym taborze)
Trasa nr 4b: 45 - Zwonowice, Chwałęcice, Rudzka, Kotucza, DKM, Budowlanych, Zebrzydowicka, Sąd, Dworzec PKP, Bazylika i do Kłokocina. (w przypadku małych napełnień część kursów można od strony Kłokocina skrócić do DKMu)
Tym razem daruję sobie analizę. Dorzucę natomiast [link widoczny dla zalogowanych].
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Pon 2:06, 05 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_Rider
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice - Raszowiec
|
Wysłany: Pon 17:41, 05 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | Wracając do tematu liniowego hyde-parku. Może by tak przedłużyć 14 do Książenic i Leszczyn? Oczywiście w tym celu trzeba by najpierw wyasfaltować leśny dukt między Ochojcem a Książenicami (w podobny stylu, jak to zrobiono na Ziemskiej), ale byłoby to konkretne rozwiązanie na pustki w 14, bo oprócz Ochojca korzystałyby z niej także Książenice (Leszczyny już może mniej). Myślę nawet, że przez Ochojec byłoby do Rybnika bliżej, niż przez Kamień. No i byłaby szansa znacząco odciążyć ul. Mikołowską, także od ruchu indywidualnego. |
Ja ostatnio planowałem kredką drogę trójpasmową z poboczem/trasę ekspresową/autostradę Dębieńsko - Czuchów - Książenice (od północy), dalej między Ochojcem a Golejowem + właśnie wyasfaltowanie ul. Turystycznej z Książenic na Golejów i budowę drogi Grabownia - Stodoły (tam byłaby obwodnica). Ze Stodół droga szła by na Jankowice, omijałaby
Nędzę od północy i Łubowice od południa i zakończyłaby swój bieg w Ponięcicach, a jako autostrada (A144) złączyłaby się w Kietrzu z A 7 Bogatynia - Wałbrzych - Prudnik - Lyski i bliżej z A 3 (KluCha) Koszalin - Złotów - Konin - Namysłów - Kluczbork - Chałupki - Jastrzębie - Bielsko - Muszyna. Sory za Half OT, to moje marzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pon 22:30, 05 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | Pętla nr 7: Chłodnie. Tutaj, jak już kiedyś pisałem, docelowo widziałbym pętlę dla linii 48 (m. in. kwestia dojazdu z Boguszowic do szpitala). |
Żeście się uparli na kominy Tą że filozofią można by też tam linię 3 podprowadzić - Niedobczyce zyskały by połączenie z tamtym miejscem, a ER była by chyba najlepiej połączoną dzielnicą z centrum Można również Twoją 48 skrócić by do Orzepowice Borki. Bo czy na ER, aż tyle ludzi jeździ Poza tym ta pętla nie największa, a Borki jednak miejsca na postój mają. Tylko gdy tak zrobić tam jakieś małe pomieszczenie dla kierowców... Jakiś pokoik, a obok toaleta. I pętla jak nic, gdzie szłoby podciągnąć więcej linii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 23:31, 05 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: | Bo czy na ER, aż tyle ludzi jeździ |
ER to jednak dość spory zakład dysponujący ponadto dużym zapleczem rekreacyjnym. Przde wszystkim jednak, nie zapominajmy, że tam jest kilkutysięczne osiedle mieszkaniowe. A placyk przy Chłodniach spokojnie wystarczyłby dla linii 48 i niektórych kursów 13. Natomiast pomysł zamiany 48 na 3 też jest wart rozważenia. Elektrownii jedno połączenie z Boguszowicami chyba wystarczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pon 23:41, 05 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | ER to jednak dość spory zakład dysponujący ponadto dużym zapleczem rekreacyjnym. |
No i to też jest ważne, ale z tego względu że baaardzo często bywam nad naszym morzem rybnickim zauważyłem że większość ludzi z trzech przystani i tak wybiera tą najdalej położoną, bo Stodoły (Kotwica zeszła na psy, ta przy Elektrowni nie jest aż tak atrakcyjna...). I dlatego moim zdaniem w okresie letnim przynajmniej kilka kursów linii 3 i 48, chociażby na weekendy, czy już samą niedziele powinno być wydłużone do tamtejszej pętli. Bo jednak wysiadając na Orzepowice Skrzyż. czy już na ER mamy do przejścia ponad 5km, 43 jeździ jak jeździ, do tego nie zawsze mamy skomunikowanie. Do wyboru też 45, ale to jednak trzeba iść z Chwałęcic Poczty, a tam potem chodnika nie ma... Także takie linie rekreacyjne powinny powstać, lub być rozpisane w nowym przetargu i obsługiwane taborem mało pojemnym typu...Vero
Mogła by to być pierwsza linia łącząca Biery-Niedobczyce-Chwałowice-Boguszowice-Gotartowice(tudzież Raszowiec) przez centrum z Stodołami. Co Wy na to
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtek ztz dnia Pon 23:41, 05 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 23:47, 05 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: | No i to też jest ważne, ale z tego względu że baaardzo często bywam nad naszym morzem rybnickim zauważyłem że większość ludzi z trzech przystani i tak wybiera tą najdalej położoną, bo Stodoły (Kotwica zeszła na psy, ta przy Elektrowni nie jest aż tak atrakcyjna...). |
Ja miałem głównie na myśli pływalnię i Klub Energetyka. Przystanie to jest zupełnie inny temat. Wydaje mi się, że do ich obsługi wystarczy wygodna przesiadka na 43 albo dobry rower.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Pon 23:47, 05 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: | Także takie linie rekreacyjne powinny powstać, lub być rozpisane w nowym przetargu i obsługiwane taborem mało pojemnym typu...Vero |
Lub też Nowym Autosanem "Sancity" W końcu jakby w sobote/ niedzielę Vero kursowało by na 5/22, 23, 16/51 to nie starczyłoby wozów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Wto 0:06, 06 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Konri napisał: | Lub też Nowym Autosanem "Sancity" W końcu jakby w sobote/ niedzielę Vero kursowało by na 5/22, 23, 16/51 to nie starczyłoby wozów |
W sobotę i niedziele wyjeżdżąją 2 maluchy. 1 zawsze stoi. Od czegoś jak coś są też Salusiątka
Co do roweru: nie wszyscy mają kondycję. Nie wszyscy mają nerwy jechać na zapchany parking samochodem, a 43 Przesiadki psują trochę klimat (ceny biletów; 2 osoby to już trochę wychodzi...). Taki autobusik skusił by parę osób na spacerek nad wielką wodę, a gdyby zrobić jakąś specjalną promocję że przejazd np. 1zł, byłby dodatkową pokusą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszko966
MIŁOŚNIK
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 0:41, 06 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
^^ Wakacyjny autobus na Rudę też miał zdaje się kusić, a przetrwał bodaj tylko jeden sezon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konri
MIŁOŚNIK
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Wto 17:46, 06 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: | Konri napisał: | Lub też Nowym Autosanem "Sancity" W końcu jakby w sobote/ niedzielę Vero kursowało by na 5/22, 23, 16/51 to nie starczyłoby wozów |
W sobotę i niedziele wyjeżdżąją 2 maluchy. 1 zawsze stoi. Od czegoś jak coś są też Salusiątka |
Wystarczy tam 8 nie 10 metrów ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Wto 22:12, 06 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | ^^ Wakacyjny autobus na Rudę też miał zdaje się kusić, a przetrwał bodaj tylko jeden sezon. |
Ale tam obowiązywała taryfa specjalna: bilety tylko u kierowcy czyli 1,50zł i 3 zł... W ogóle jeździł na Nowiny, a mógł zahaczać o inne wielkie osiedla. Młodzież albo wolała się przejść, zapedałować, albo zaryzykować "liniowcem" na gapę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|