Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Czw 18:19, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: | Przy okazji, 26, 27 i 29 to też jest osobna historia. A wystarczyłaby przecież jedna linia do Rydułtów z dodatkowymi opcjami: "kurs skrócony do przystanku Jejkowice Centrum" i "od przystanku Gaszowice Pogwizdów kurs do przystanku Lyski Rondo przez Suminę".
(...)
Właśnie na fali takiego myślenia wciąż funkcjonuje w Rybniku podział na 13 i 32, choć nikt mi nie udowodni, że to jest normalne, żeby jedna linia w każdym kierunku posiadała inne oznaczenie. Choć może warto to rozszerzyć i wprowadzić np. linie 74 i 84, a jako bonus jeszcze 62, 72 i 92.  |
I tu się z kol. nie zgodzę, bo wprowadzenie "kurs do" to jedna z największych głupot. Często na trójce czy szóstce jest tak i ludzie po prostu nie patrzą na literki i muszą nieoczekiwanie wysiąść na np. Pl.Wolności. Cieszę się że w ZTZ funkcjonuje podział na 13/32 i bliższy mi przykład 4/9(tu jednak sprawa wygląda trochę inaczej). Wiele razy nad tym myślałem i doszedłem do wniosku, że to pomaga w życiu, a co ktoś na tym zyska bądź straci że są 2 cyferki: 13 lub 32 Moim zdaniem to tylko pomaga
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtek ztz dnia Czw 18:21, 25 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
janek
MIŁOŚNIK

Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 18:21, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Ale podane przez ciebie zmiany nic niezmieniom zmiana numeracji, wprowadzenie wariantów znacząco niepolepszą sytuacji. ZTZ (czy kto sie tym zajmuje) przy układaniu linii zamiast wprowadzac warianty porobiło dużo linii i nikomu to nieprzeszkadza. W Rybniku przydało by sie polepszyć rozkład, zrobic jakieś cykle, skomunikowania, żeby autobusy niejezdzily w jednym kierunku w odstepach kilku minut a pozniej trzeba czekac kupe czasu na nastepny autobus. To by sie przydało a nie zmiany numeracji itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mieszko966
MIŁOŚNIK

Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 20:11, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
janek napisał: | ZTZ (czy kto sie tym zajmuje) przy układaniu linii zamiast wprowadzac warianty porobiło dużo linii i nikomu to nieprzeszkadza. |
Jeżeli mnie przeszkadza, to nie możesz pisać, że "nikomu nie przeszkadza". Na pewno wielu osobom to przeszkadza, a nadawanie nowego numeru każdej opcji prowadziłoby do absurdu. Na 29 też są kursy skrócone do Czernicy, które wymagałyby wedle tej filozofii nowego numer. To samo w przypadku 45 do Górek Śląskich. Mamy więc sytuację taką, że raz stosowany jest jeden system, a raz inny. Co już w ogóle prowadzi do chaosu. A jeśli 13/32 to taki dobry pomysł, to może faktycznie ZTZ powinien pomyśleć o 62, 72, 74, 84 i 92.
janek napisał: | W Rybniku przydało by sie polepszyć rozkład, zrobic jakieś cykle, skomunikowania, żeby autobusy niejezdzily w jednym kierunku w odstepach kilku minut a pozniej trzeba czekac kupe czasu na nastepny autobus. To by sie przydało a nie zmiany numeracji itp. |
Oczywiście, że by się przydało. Przez cały ten wątek podkreślam właściwie tylko to, że w Rybniku, mim zdaniem, należy uprościć system komunikacyjny i ten aspekt również się w to wpisuje. Najłatwiej zacząć od konsolidacji linii, później pomyśleć o uproszczeniu przebiegów przez Śródmieście, a na koniec zabrać się za ucyklowienie rozkładów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
janek
MIŁOŚNIK

Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 21:30, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
mieszko966 napisał: |
Jeżeli mnie przeszkadza, to nie możesz pisać, że "nikomu nie przeszkadza". Na pewno wielu osobom to przeszkadza, a nadawanie nowego numeru każdej opcji prowadziłoby do absurdu. Na 29 też są kursy skrócone do Czernicy, które wymagałyby wedle tej filozofii nowego numer. To samo w przypadku 45 do Górek Śląskich. Mamy więc sytuację taką, że raz stosowany jest jeden system, a raz inny. Co już w ogóle prowadzi do chaosu. A jeśli 13/32 to taki dobry pomysł, to może faktycznie ZTZ powinien pomyśleć o 62, 72, 74, 84 i 92. |
Widze że sie niezrozumieliśmy chodziło mi o linie które powstały po zmianie numeracji wtedy zamiast robić ileś tam wariantów 1 Linii zrobiono ich kilka. A później jeśli dodawali jakieś przedłużenia lub skracali kursy to jak mogli dawać nowe numery liniom, wtedy trzeba było by tworzyć wszysto od początku. Wiedz chodziło mi o "pierwotny" zapis numeracji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
janek
MIŁOŚNIK

Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 14:14, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
ztz rybnik napisał: | także gdyby kierowca przyjechał na dworzec z czasem +1(dopuszczalne wg. ZTZ) i odjechałby z -1 lub -2 nic by się nie stało.  |
To kierowcy niemogą sie śpieszyć wiecej niż 1 minute Ciekawe jak jest późnym wieczorem kiedy autobus jedzie praktycznie pusty i niezatrzymuje sie na wiekszości przystankach bo niema ludzi i później sie wloką po ulicach troche to głupie bo kierowca mógł by se skończyć pare minut wcześniej szychte
PS. Niezauważyłem że napisałem 2 Posty z rzedu za co przepraszam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez janek dnia Pią 14:15, 26 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mieszko966
MIŁOŚNIK

Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 18:03, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Wracając do tematu liniowego hyde-parku. Może by tak przedłużyć 14 do Książenic i Leszczyn? Oczywiście w tym celu trzeba by najpierw wyasfaltować leśny dukt między Ochojcem a Książenicami (w podobny stylu, jak to zrobiono na Ziemskiej), ale byłoby to konkretne rozwiązanie na pustki w 14, bo oprócz Ochojca korzystałyby z niej także Książenice (Leszczyny już może mniej). Myślę nawet, że przez Ochojec byłoby do Rybnika bliżej, niż przez Kamień. No i byłaby szansa znacząco odciążyć ul. Mikołowską, także od ruchu indywidualnego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Pią 18:04, 26 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grzesiek
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Pią 19:37, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Jeśli by powstały plany wyasfaltowania tej trasy, to momentalnie "wyskoczą z zarośli" ekolodzy: ----> [link widoczny dla zalogowanych]
Plusem tej inwestycji byłaby szerokość drogi z Książenic. Aktualnie jest szersza niż ul. Brzozy. Tiry dojeżdżające do hurtowni lodów spokojnie mijają się z innymi samochodami
Zresztą jeszcze niedawno były plany budowy drogi z Kamienia do Golejowa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grzesiek dnia Pią 19:38, 26 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mieszko966
MIŁOŚNIK

Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 19:43, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Grzesiek napisał: | Zresztą jeszcze niedawno były plany budowy drogi z Kamienia do Golejowa. |
Kamień-Golejów to osobny temat. Obie drogi by się przydały (choćby po to, żeby udostępnić to uroczysko dla szerszego odbiorcy), ale już widzę, że chyba rzeczywiście nici z tego. Co jest o tyle absurdalne, że obecna ścieżka przez las (Książenice-Ochojec) wcale nie uniemożliwia przejazdu samochodom osobowym i miejscowi często chyba z tego korzystają.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Pią 19:52, 26 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grzesiek
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Pią 19:57, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Tam raz to nawet autobus turystyczny się znalazł I to z innego województwa. Nie wiem czy pobłądził w Ochojcu, czy jacyś miłośnicy przyrody się znaleźli.
Jak już jesteśmy przy wymyślaniu nowych linii/tras to proponuję coś takiego (taka prywatna zachcianka ) (Kamień Opcjonalnie) - Leszczyny - Przegędza - Stanowice - Bełk - Palowice - Szczejkowice - Żory (Rybnik opcjonalnie) Niekoniecznie musi to być wykonywane przez ZTZ. Okolice Bełku, Palowic i Szczejkowic są dziś źle skomunikowane, więc myślę że coś by im się przydało. Niby Szczejkowice mają PKP, ale pociąg nie jeździ za często, a stacja jest na końcu wsi)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grzesiek dnia Pią 20:09, 26 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ztz rybnik
MIŁOŚNIK

Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle
|
Wysłany: Pią 20:16, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Grzesiek napisał: | Jak już jesteśmy przy wymyślaniu nowych linii/tras to proponuję coś takiego (taka prywatna zachcianka ) (Kamień Opcjonalnie) - Leszczyny - Przegędza - Stanowice - Bełk - Palowice - Szczejkowice - Żory (Rybnik opcjonalnie) |
Przecież istnieje już obecnie linia o podobnej trasie, tylko zaczyna swój bieg z Dębieńska, a pokonanie drogi z Leszczyn do Stanowic czy Czerwionki, aby przesiąść się na "312" do Żor nie stanowi większego problemu(194, 309, rodzina 311, 313).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grzesiek
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Pią 20:32, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
No dobra jest, ale nie jest jednak tego zbyt wiele. Jednak nawet jakby odpowiednio poprzesuwać istniejący rozkład, to można wymyśleć coś konkretnego. Przykład: jeśli ktoś pracuje na zmiany w Żorach to pozostaje mu tylko samochód. Do Czerwionki autobus na system zmianowy jest jak znalazł. Tylko po co, skoro tam nie ma żadnego takiego zakładu? W Żorach zaś rozwija się strefa. Nawet te 9 kursów wystarczy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Knight_Rider
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice - Raszowiec
|
Wysłany: Nie 19:14, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
[quote="ztz rybnik"] wojtek ztz napisał: |
Moim zdaniem, żeby nie robić mętliku z 47, ZTZ powinien zrobić nową linię kursującą co np. godzinę na szpital, tym bardziej że w końcu Boguszowice to największa dzielnica miasta Powinno być:
50: Orzepowice Borki-Szpital-DKM-Plac-PKP-Raszowiec-Boguszowice.
Przewidywany czas przejazdu to ok. 40 min + 20 min przerwy. 2 autobusy niskopodłogowe i po sprawie Zadowalające Ewentualnie szło by uszknąć co nieco z 47/8. |
Funkcję twojej pięćdziesiątki znakomicie wypełnia 46, który powinien jednak mieć też dodatkowe (przynajmniej z 5) kursy na pętlę lub do kopalni przez Rajską i Patriotów. Tak to mało kto nim pomyka .
Myślę też, że nasze linie do Boguszowic, także w połączeniu z moimi przez Brzeziny (50n) i/lub 34 oraz 35, które wymieniłem w pierwszych postach znakomicie odciążą tłok na 48.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Knight_Rider dnia Nie 19:20, 28 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Knight_Rider
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice - Raszowiec
|
Wysłany: Nie 19:43, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Knight_Rider napisał: | wojtek ztz napisał: |
Moim zdaniem, żeby nie robić mętliku z 47, ZTZ powinien zrobić nową linię kursującą co np. godzinę na szpital, tym bardziej że w końcu Boguszowice to największa dzielnica miasta Powinno być:
50: Orzepowice Borki-Szpital-DKM-Plac-PKP-Raszowiec-Boguszowice.
Przewidywany czas przejazdu to ok. 40 min + 20 min przerwy. 2 autobusy niskopodłogowe i po sprawie Zadowalające Ewentualnie szło by uszknąć co nieco z 47/8. |
Funkcję twojej pięćdziesiątki znakomicie wypełnia 46, który powinien jednak mieć też dodatkowe (przynajmniej z 5) kursy na pętlę lub do kopalni przez Rajską i Patriotów. Tak to mało kto nim pomyka .
Myślę też, że nasze linie do Boguszowic, także w połączeniu z moimi przez Brzeziny (50n) i/lub 34 oraz 35, które wymieniłem w pierwszych postach znakomicie odciążą tłok na 48. |
Knight_Rider napisał: |
Obecne alternatywne linie do Boguszowic:
34 (trzy warianty):
34 -> DKM - Pl. Wolności - Urszulanki/Dworek - Franciszkanie/Real - Reymonta - Policja - Budowlanka - Kolberga - Bog. Remiza(?) - Bog. Stare "Upad" (?) - Małachowskiego - Pętla, na tej linii może i 120M, i wszystkie nieużywane M/L11 dałyby rady. Skoro jeżdżą tam ciężarówki...
35:
35 -> DKM - Pl. Wolności - Urszulanki/Dworek - Franciszkanie/Real - Reymonta - Policja - Budowlanka - Brzeziny - Bog. Ziemska "Stowki" (?) - Ziemska Krzyż (?) - Ziemska Skrzyżowanie (?) - Bog. Strażacka "Upad" (?) - Małachowskiego -
Pętla .
37:
37 -> Ryb.Kuźnia - Niedobczyce - Biertułtowy - Jankowice - Boguszowice
39:
39 -> Pętla - Bog. Małachowskiego - Bog. Strażacka "Upad"/Stare (ale od strony Strażackiej) - Bog. Remiza - Błękitna Krzyż - Błękitna Granica - Jankowice Boguszowicka - Jankowice Skrzyżowanie - Chwałowice - Pl. Wolności - Dworzec KM;
proszę o poszerzenie drogi, biegnącej w Brzezinach w tym samym kierunku, co ul. Ziemska do skrzyżowania z nią, choć knypki dałyby radę;
50:
50 -> (DKM - Pl. Wolności - Reymonta - Bazylika - Zajezdnia - Magro - Brzeziny - Bog. Ziemska "Stowki" (?) - Bog. Strażacka "Upad" (?) - Małachowskiego - Pętla)
i 53/(46, wariant C?) (50 od @wojtka, sorki ; ) :
53: Orzepowice Borki-Szpital-DKM-Plac-PKP-Raszowiec-Boguszowice.
|
mieszko966 napisał: | Taką trasę, co prawda, technicznie da się wykonać, ale nie sądzę, żeby ktokolwiek chciał z niej korzystać. Wspomnę tylko, że na wysokości wysypiska śmieci ul. Tkoczów, a później Kolberga to jest ok. 1 km betonowych płyt. Poza śmieciarkami chyba nic więcej nie ryzykuje jeżdżenia tamtędy. Ja raz zapuściłem się tam z ciekawości, ale od razu mi się odechciało. |
Ponoć kopalnia miała remontować (dawno już) ulicę Świerklańską przez hałdę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Knight_Rider dnia Pon 9:41, 29 Gru 2008, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mieszko966
MIŁOŚNIK

Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 20:17, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Knight_Rider napisał: | Ponoć kopalnia miała remontować (dawno już) ulicę Świerklańską przez hałdę. |
Był plan, żeby zarobić taką drogę (od ul. Świerklańskiej do Małachowskiego). Na realizację miało się zrzucić miasto, kopalnia i rząd (w ramach programu "schetynówek"). Niestety rybnicki wniosek o rządowe pieniądze został odrzucony, a to oznacza 3-milionową dziurę w budżecie tego projektu i stawia go pod dużym znakiem zapytania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Knight_Rider
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice - Raszowiec
|
Wysłany: Pon 9:47, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
I miasto musi teraz nadłożyć czasu na zdobycie funduszy (oszczędzanie) . Wielka szkoda, bo droga w połączeniu z ul. Kolberga mogłaby stanowić świetne tranzytowe połączenie do Boguszowic i Jankowic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mieszko966
MIŁOŚNIK

Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 10:48, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
^^ To miał być rodzaj takiej obwodnicy Boguszowic i Chwałowic w jednym. Pomysł bardzo ciekawy, ale Rybnik ostatnio musi zaciskać inwestycyjnego pasa (po tym roku zadłużenie miasta ma się niebezpiecznie zbliżyć do dozwolonego limitu). Szkoda więc, że nie zrealizowano tego wcześniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Knight_Rider
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Rybnik - Boguszowice - Raszowiec
|
Wysłany: Czw 0:01, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Szkoda, że nie ma mostu łączącego Rajskiej ze Sztolniową. Pomożemy miastu w czynie społecznym?
36:
36 -> Pszów - Niedobczyce - Radziejów - Chwałowice - Ligota Makro/Pl. Wolności - Wyzwolenia - Ligota - Raszowiec - Sztolniowa* - Rajska Przejazd(?) - Rajska Osiedle(?) - Boguszowice Pętla - Boguszowice Kopalnia Pętla
*kurs pod prąd zawróconej 46 z pominięciem przystanku Sztolniowa Pętla
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Knight_Rider dnia Czw 0:04, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sammy
MIŁOŚNIK

Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: z Vecto
|
Wysłany: Czw 0:21, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Za "Pszów" przyklaskuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mieszko966
MIŁOŚNIK

Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 2:59, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Knight_Rider napisał: | 36:
36 -> Pszów - Niedobczyce - Radziejów - Chwałowice - Ligota Makro/Pl. Wolności - Wyzwolenia - Ligota - Raszowiec - Sztolniowa* - Rajska Przejazd(?) - Rajska Osiedle(?) - Boguszowice Pętla - Boguszowice Kopalnia Pętla
*kurs pod prąd zawróconej 46 z pominięciem przystanku Sztolniowa Pętla |
Skrzyżowanie 10 z 23, 49 i 46.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Konri
MIŁOŚNIK

Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik - Manhattan
|
Wysłany: Czw 11:58, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Knight_Rider napisał: | 36:
36 -> Pszów - Niedobczyce - Radziejów - Chwałowice - Ligota Makro/Pl. Wolności - Wyzwolenia - Ligota - Raszowiec - Sztolniowa* - Rajska Przejazd(?) - Rajska Osiedle(?) - Boguszowice Pętla - Boguszowice Kopalnia Pętla
*kurs pod prąd zawróconej 46 z pominięciem przystanku Sztolniowa Pętla |
Tylko że chyba o ile się nie mylę na odcinku ulicy Rajskiej jest chyba ograniczenie do 3,5t no i nie wyobrażam tam sobie mijanki z autem, bo najszerszy ten odcinek nie jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|